Se indlæg
Thai simkort i Dansk Tlf?
|
|
Bubbu |
Lagt på d. 26/04-2007 11:04
|
Begynder Antal indlæg: 19 |
Hej, Er ny på siden, men har en MASSE spørgemål. Til efteråret skal jeg 3 mdr til Thailand. I den forbindelse kunne jeg jo godt tænke mig at få et Thai mobil nummer, så det ikke er så dyrt for mig at ringe I Thailand. Men kan man købe et Thai simkort med nummer og sætte i sin danske mobil? Jeg kan også sagtens købe en Thai mobil og bare vælge engelsk setup på den, men hvor mange selskaber/udbydere er der i Thailand og hvilket skal man vælge? Kan man I thailand som i Danmark købe taletidskort så man selv kan fylde penge på og undgå regningen dernede? Og så igen, hvad skal man vælge? |
|
|
Khun Tee |
Lagt på d. 26/04-2007 11:13
|
Øvet medlem Antal indlæg: 110 |
du kan sagtens saette et thai simkort i din telefon, simkortet er ligeglad og din telefon er det ogsaa. der er en del forskellige selskaber og koeb det som du kan faa der hvor du skal hen, personlig bruger jeg "just talk" som er fra Orange og det virker fint. Det er heller ikke dyrt at ringe hjem til danmark saa snak du bare loes, saa er det foroevrigt paa taletidskort basis og ingen regninger.
John Jensen.
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing |
|
|
alber |
Lagt på d. 26/04-2007 11:13
|
Begynder Antal indlæg: 9 |
så længe telefonen ikker sim låst er der ikke noget problem at bruge en telefon fra Danmark |
|
|
L |
Lagt på d. 26/04-2007 11:14
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 511 |
Ja du køber et simkort med tilhørende nummer dernede. Det mest brugte er vist "1-2-call" som kan købes allevegne...bl.a. 7eleven. Man kan så "tanke op" med skrabelodder med en lille kode. Det er nemt og billigt. Den vælger selv netværk. Simkortet kan dog ikke bruges i Danmark. |
|
|
Lagt på d. 26/04-2007 11:39
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Ja 12 call eller dtac er vist de mest brugte selskaber mig personligt kan bedst lide dtac. Og god tur til efteråret jeg skal selv afsted på det tidspunkt i oktober håber jeg da. |
|
|
jc |
Lagt på d. 26/04-2007 12:06
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 597 |
Vær lige opmærksom på, at 1-2-call tager 15 Baht (Kr. 2,50) for en SMS til DK. Med mit danske SIM-kort i telefonen koster en SMS til DK kun kr. 1,00. Til gengæld er det langt billigere at ringe med 1-2-call kortet - også til Danmark. mvh jc Boet i Bangkok 1980-1983.
|
|
|
Jesper_Hein |
Lagt på d. 26/04-2007 13:54
|
Øvet medlem Antal indlæg: 112 |
Vær opmærksom på, at skal du dykke i Similan på liveaboard, så vil jeg undgå DTAC - har endnu ikke oplevet dækning derude. Mener 1-2-Call har fin dækning? I andre må lige rette på mig.. MVH Jesper คำๆเดียวที่มีหั้ยก้อคือ รัก
|
|
|
samee |
Lagt på d. 26/04-2007 16:34
|
Øvet medlem Antal indlæg: 298 |
Hejsa! AIS virker ganske fint banker lige igennem til min ven i Surin, og det virker også i DK han kan lave og modtage opkald og sms uden problemer. vh S. It’s deep how you can be so shallow |
|
|
skoge |
Lagt på d. 26/04-2007 19:17
|
Øvet medlem Antal indlæg: 113 |
jc skrev: Vær lige opmærksom på, at 1-2-call tager 15 Baht (Kr. 2,50) for en SMS til DK. Med mit danske SIM-kort i telefonen koster en SMS til DK kun kr. 1,00. Til gengæld er det langt billigere at ringe med 1-2-call kortet - også til Danmark. mvh jc Hej JC Har du nogen ide (eller andre erfarne forum deltager) om, hvor meget det koster dels for afsenderen at sende SMS fra DK og dels hvor meget modtager i Th. skal betale for at modtage en SMS fra DK til det "nye" Thai nr. igennem 1-2 call ? med venlig hilsen Skoge |
|
|
skoge |
Lagt på d. 26/04-2007 21:00
|
Øvet medlem Antal indlæg: 113 |
skoge skrev: jc skrev: Vær lige opmærksom på, at 1-2-call tager 15 Baht (Kr. 2,50) for en SMS til DK. Med mit danske SIM-kort i telefonen koster en SMS til DK kun kr. 1,00. Til gengæld er det langt billigere at ringe med 1-2-call kortet - også til Danmark. mvh jc Hej JC Har du nogen ide (eller andre erfarne forum deltager) om, hvor meget det koster dels for afsenderen at sende SMS fra DK og dels hvor meget modtager i Th. skal betale for at modtage en SMS fra DK til det "nye" Thai nr. igennem 1-2 call ? med venlig hilsen Skoge Jeg glemte i min forespørgsel at fortælle, at datteren(15år) SAGTENS kan sende/modtage over 200 SMS´er OM dagen - jeg lyver ikke !!!!!! (bare man var ung igen) Hva´ fanden gjorde vi da vi var unge ???? |
|
|
DESIGN609 |
Lagt på d. 27/04-2007 04:36
|
Begynder Antal indlæg: 3 |
Hej Skoge I dk bruger jeg sonofon, her koster det 2,5 at sende til sms Thailand ingen pris for modtageren i Thailand (dette er så vidt jeg ved gældende for alle selskaber herhjemme med henhold til modtageren ikke betaler noget) Jeg bruger 1-2-call i Thailand og modtager sms fra Dk uden at betale noget. Husk at med 1-2-call hvis du ønsker at ringe hjem til DK så start nummeret med 009 el 008 (ex. 009 45 88 88 88) Derved ringer du billigere end hvis du bare taster nummeret: omk. 10-12 baht i minuttet(pris for 6mdr. siden) PS. Husk at få slået telefonsvaren til dit danske simkort fra hvis du medbringer det og bruger det undervejs i Thailand. MVH DESIGN609 |
|
Spring til debat: |