Se indlæg
Vejret på Krabi/Koh Chang oct/nov
|
|
resten |
Lagt på d. 17/04-2007 22:45
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 67 |
Hejsa alle Jeg ville høre om der er nogen der ved hvordan vejret på Krabi eller Koh Chang er omkring October / November da vi har tænkt os at rejse derud da jeg nægter at skulle vente til Vinter hvor vi plejer at rejse til Thailand (kom hjem i Feb for 6 gang) Og om der evt er nogen der kan anbefale nogen gode hoteller/bungalovs ned til stranden da vi har 2 børn med? Mvh resten. Thailand en gang Thailand altid...
|
|
|
jesperfrb |
Lagt på d. 18/04-2007 00:28
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2357 |
Vejret plejer at være godt på det tidspunkt, men som de fleste ved, har vejret jo været lidt underligt de sidste par. Regntiden har været længere, og mere ustabil, med tørke i nogle områder og alt for meget vand i andre, så der er ingen garantier Var selv i Krabi i oktober/november både sidste år, og forrige år, havde da et par byger, men ingen heldags regn, så jeg ville ikke være bange for at tage afsted igen Vil ikke anbefale et hotel, da jeg syntes at hotellerne i Krabi er lidt kedelige, og ude i Aonang lidt dyre, og meget turistede, men kommer der sikkert igen til november, et par dages afslapning i det område er ikke dårligt. Pragtfulde strande/ lækker natur, og næsten ingen natteliv, men dog mere end hjemme i huset i Wiangsa Plejer selv at på på Phraa-nang Inn, godt hotel men i den lidt dyre ende måske (knap 4000 bath i døgnet, betaler jeg ikke, konen kender dem), men en dejlig udsigt udover bugten og solnedgangen IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 18/04-2007 09:21
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
Jeg har opholdt mig 3 mdr på koh chang oktober til og med december. Det var stille og solrigt stort set hele tiden, kun afbrudt af en tyfon der passerede og fik alle kokosnødderne til at rasle ned og temperaturen til at styrtdykke i et par dage. På denne årstid er der så at sige ingen myg på øen ved kysterne, vi brugte ikke engang myggenet. Bla. Ben`s Bungalow ligger lige ned til stranden, men ellers kan du finde reviews af de forskellige steder på [url]www.iamkohchang.com[/url] Krabi modtager som jesper siger, sædvanligvis beskedne regnmængder i denne periode. Prøv at checke Andaman Inn eller Emerald Inn på Haat Noppharat Thara stranden i Krabi. Her ligger forskelligt bungalow-typer ned til stranden. Her har jeg ad flere omgange boet i adskellige måneder og her får man alt det der turist-knald i Ao Nang på afstand og samtidigt er der ikke mere end en 5 km hertil. Der kører Song Taew busser i fast pendulfart hertil fra Krabi og Ao Nang. Og derudover Longtail både til og fra ao nang, hat phra nang/railay. mvh rinpoche |
|
|
resten |
Lagt på d. 18/04-2007 10:21
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 67 |
Super mange tak men der må meget gerne komme flere med input
Thailand en gang Thailand altid...
|
|
Spring til debat: |