Se indlæg
 Udskriv debat
Spiser din kone pålæg?
Mintz
Jeg har en forstilling om der er ikke så mage thai'er der spiser pålæg.. det lyder lidt sygt men.(Hvorfor?). altså.. Jeg har jo lært at spise steget flæsk osv... Smile men I bliver da nødt til spiser ris ikke? når kone laver mad.. har vi så glem pålæg?!Smile
Goddag Wink

เมื่อรู้สึกตัวก็สายเกินไป
หมื่นพันที่เธอผ่านชาย
หัวใจเธอจึงเย็นชา

Webmaster
Herhjemme er det ikke pålægget i sig selv som er problemet, men brødet. Min kone hun ligner én man er ved at kvæle når hun får brød i munden.

Ved ikke hvordan det er hjemme hos jer andre. Jeg har da set asiater spise smørrebrød et utal af gange, men jeg tror alligevel det kræver en del tilvending.
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Nej for satan mintz hvordan kan du spørge om man har glemt at spise ris? Der er da ikke noget der er bedre end jasmin ris, jeg kunne spise det flere dage i træk og gør det oz med min måde at lave thaimad på. Men nu er jeg ungkarl når jeg er heri dk så jeg må desværre nøjes med den thaimad jeg selv kan finde ud af at lave, men jeg kan love dig for der er masser af chilli i og en del hvidløg er der også i. Men ok jeg må indrømme der er noget af det thaimad jeg aldrig ville kunne spise, men ved bare ikke lige hvad det hedder, men det ligner noget jeg ikke vil sige her uden det ville generere dig og andre thaiere GrinGrinGrin

Novicen
Hej Mintz

Måske er det lidt "gammeldags" i dine ører?Smile

Men jeg spiser mest dansk mad, mens min kone spiser thaimad. Hun kan godt spise lidt, når vi er til fest med "koldt bord". Men har næsten altid forinden, lige sørget for, at supplere med lidt thaimad, inden vi går hjemmefra...Grin

Jeg er helt ligeglad! Min kone skal aldrig føle sig "tvunget" til at spise noget, hun ikke kan li'!Grin

Personligt, kan jeg bedst lide thaisuppe. Jeg synes, at risene godt kan være lidt "klistrede"? Men sådan er dét jo...Shock

venlig hilsen
Novicen
Hvis dit liv var en film - Gad du så selv at se den i biografen?

jesperfrb
Hej...
Konen kan godt spise dansk pålæg, og smørrebrød glider da også ned uden problemer, men når vi så kommer hjem, skal hun lige have en portion risGrinGrin Hun syntes ike brød mætter nokShock
Men brød som sådan kan hun godt lide, hvidløgsbrød specielt godtCool
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

ubon lynge
Min kone spiser godt nok dansk mad når vi er til dansk fest, hun elsker grønkål og sild, men spiser næsten alt dansk mad, men her hjemme står den kun på thai mad, det er også thai suppen jeg bedst kan lide også tør kød med finger risPfft Hun laver da også en mad pakke til når hun er i skole, med rugbrød på pålæg men hun er ikke så meget for det hvide brød, Hun bestemmer selv hvad hun vil lave af mad, de er jo fra en anden kultur og jeg spiser da også kun thai mad når vi er i thailandAngry stærk uha uha uhaWink

Ubon.

Pibe

kylling
Hos os spiser vi for det meste forskelligt,hun thai jeg dansk mad men ca. en gang om ugen kan jeg godt spise thai men ikke mere for jeg syntes ikke jeg bliver mæt i ret lang tid,måske derfor thaier kan spise hele dagen.
Hun spiser ikke brød,oksekød,kartofler,pålæg jeg kunne blive ved,når spiser meget lidt dansk er jeg ikke flov over at jeg spiser meget lidt thai.
Og desuden får jeg dansk mad når jeg er på arbejde.
Hun er jo ikke dansk og jeg ikke thai den forskel skal der være plads til,det har også sin charme med den forskellighed.
Fordi man er thai gift skal man ikke prøve at være 100% thai,for det bliver du aldrig.( skal giftes 30-4 i TH)

MVH Kylling

Hep
Min kone spiser ikke rugbrød, men andre former for lyst brød er der ingen problemer med. I weekenden spiser vi altid rundstykker fra bageren og det er hun helt vild med. Flutes til aftensmaden er også et hit - specielt hvidløgsflute.

M.h.t pålæg er hun helt vild med tunsalat ;o)

Vi spiser i øvrigt overvejende Thai mad, da jeg selv ikke er voldsomt glad for dansk mad. En sjælden gang i mellem ryger der lidt Italiansk (pizza) eller Amerikansk (Burger King) ned også.

Thjaa
min kone spiser gerne smørrebrød hun er ik saa glad for rugbrød men jeg k0ber gerne et nyt franskbr0 om dagen og det fjerner hun gerne alene vis jeg ik lige naar at sige hov hov gem lige 2 skriver til mig
vi k0ber ind i villa market de her alt
og jeg faar min vend som rejser fram og tilbage heletigen at tage Remoulade med og det er lige f0r jeg maa laase det ind ellers forsvenner det f0r jeg faar det set
som hun sage en dag den som faar Remoulade til thailand vil kunne blive RIG

jeg her store problemme med at spise saa meget thai mad det er ik lige naade for mig.. sorry til thai folk jeg pr0ver og pr0ver men jeg kan ik faa det ned
Livet er forkort til store problemmer

rinpoche
I lighed med flere andre her i tråden, er det vist for min bedre halvdels vedkommende mest brød, der er problemet. Pålæg er for så vidt ok.
Men ellers overvejer jeg seriøst at få trykt en t-shirt til hende, hvorpå der står: Never shall farang food pass these lips!

For det er godt nok ikke noget hun begår sig udi, kun thaimad, jo stærkere jo bedre.
Fint nok med mig, jeg spiser hvadsomhelst, men børnene kan ikke spise stærk mad, så den står på separat madlavning dansk/thai på 12. år Shock

msr - Martin Rasmussen
Hej Mintz og jer andre..

Hjemme hos os er det næsten altid thaimad om aftenen ( spiste det en hel del før jeg mødte min kæreste )
Jeg har altid været til i mine øjne ( og andres ) meget stærk mad, men der er nogen ting hun spiser som er for stærke.. Jeg spiser ikke fisk, hun spiser ikke oksekød osv..

Om morgnen er det enten musli og havregryn eller lyst grovbrød..
Det spiser vi begge 2, vi drikker kaffe til..

Msr

http://www.winepusher.dk
nicefarang
Jeg vil gerne i gang med at lave thaimad. Er ikke thaigift Sad
Skal man i thaibutikker for at købe de forskellige ting ?

holmholm
Min kone har rugbrød med på arbejde næsten hver dag. Og hun kan godt lide det. En af hendes favoritter er karrysild på franskbrød....joh-joh Smile Det er kun et spørgsmål om opdragelse Wink

Amagergirl
Jeg spiser dansk mad lige så meget som thai mad og jeg har ikke noget problem med at spise RUGBRØD en gang om dagen. Min yndlingsret er min mands hjemmelavet FRIKADELLER. WinkGrin

jesperfrb
Nu I snakker frikadellerPfft

Så laver min Thaikone bedre frikadeller end nogen andre jeg har smagtShockShock
Hun spiser dem dog ikke selvSadSad
Men min mor bliver sur når jeg siger det, men det passerGrinGrinGrin
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

fjelle123
he he da min kæreste var på besøg første gang intruducerede jeg hende til Thebirkes.. det syntes hun vældig godt om... dog skulle der lige smøres noget rødt knust reje chili snask på... ShockShock

Ellers er hun helt vild med:

flæskesteg, rødkål og kartofler..
Frikadeller på rugbrød eller bare løst.
leverpostej
laks
rejer (selvfølgelig)
thebirkes (dog med det føromtalte røde reje chilisnask) og ris os thaisuppe til.
hakkedrenge med bløde løg og kartofler...

Hun er dog mest til thaimad, og fred være med det... det er jeg i øvrigt også. :-)

jesperfrb skrev:
Nu I snakker frikadellerPfft

Så laver min Thaikone bedre frikadeller end nogen andre jeg har smagtShockShock
Hun spiser dem dog ikke selvSadSad
Men min mor bliver sur når jeg siger det, men det passerGrinGrinGrin

Hva så Jesper det må du da bevise herinde så vi tror på hvad du siger GrinGrinGrin

ja jeg kan bekraefte at jesper kone laver dejlige frikaldeller

og ja min kone spiser naesten alt.ogsaa rugbroed,
det er nu rart at man kan spise det samme,saa man ikke behoever dobbelt husholdning
bamsen

Top High Class Fashion
Hej Bamsen

Kan du saa ikke spise lidt af det konen laver?????????????????????

Leo
Paco Casa Excuslive Handbags

http://thaidanrej...ejser.html

http://thaidanrejser.blogspot.com

davser
jamen leo jeg spiser skam ogsaa thai mad og mest thati mad
men indiemellem er det dejligt med dansk mad

men jeg spiser helst gratis mad,ude hos andre,det smager bedst Grin

bamsen

Spring til debat: