Se indlæg
 Udskriv debat
En historie fra det virkelige liv i Thailand.
michael a
Tak Jeppe, Pfft Men det er jo ikke kun det at man bliver snydt, tit bliver man plantet i nogle situationer, hvor man ikke har lyst til at vaere i, eks. svigermor Sad kommer, og vil bo hos os uden varsel i 5 uger, hun bor i Tyskland, rejste fra datteren som var 5 aar paa det tidspunkt, og har ikke besogt thailand i 5 -6 aar. Ikke nok med det skidefuld i 5 uger, og mangler ogsaa penge, og det med pengene, det mener svigermor og bedstemor jeg skal ordne, og min kaerste sidder i en kattepine, mellem mig og hendes familie, hvor de har gidet hende rigtig daarlig samvigtighed, saa situationen var rimlig tilspidset, jeg maatte forklare at hendes mor havde ligesaa mange penge som jeg har, og sikkert flere, hun har vaeret 20 aar i tyskland, men hvis vi skulle forsaette sammen skulle der ikke vaere penge imellem os og hendes familie, og besog hvor det kun var druk, vil jeg have lov til at sige nej tak. men efter familen har faaet at vide det ikke er en bankmand hun har, og hun selv har sagt fra, laegger de heller ikke det pres paa hende som for. Jae thaerne kan virkligt skabe splid, men inden svigermor rejste hjem syntes hun lige vi skulle have en hundehvalp, jeg havde gjordt det klart det havde vi ikke lyst til, jamen det var jo saa godt for vores datter paa 5 aar, ja som er skidebange for hunde, saa hun kom hjem med en afskyelig grim gadekryds, fra et market, og mig som har gaaet saa meget op i racehunde, faret eruopa rundt paa hundeudstilliger / jagt ,og vundet mange praemie, og gjordt meget for at forbedre avlen, og fortaelle andre hvor stor en beslutning det er at anskaffe sig en hund, traening og bla bla. saa da hun rejste hjem stod vi med en meget grim hund. Saa siger jeg til kaesten det er hunden eller mig, hun valgte saa heldigvis mig. PfftPfft og der mange af de stituationer, hvor man foler sig plantet.

Mintz
Webmaster skrev:
Ja, eller hun render efter de forkerte mænd. En del af problemet er jo at manden "vil" lade sig narre.

Det kan da også være omvendt?
at de "andre" piger vil lad sig narre af manden... bare for penge skylden?..Det betyder ikke at jeg er sådan en type.men der findes altså dem som virkelig holder af hinanden. men det er vel også ligemeget hvad andre mener. bare selve person har det godt, Wink
Goddag Wink

เมื่อรู้สึกตัวก็สายเกินไป
หมื่นพันที่เธอผ่านชาย
หัวใจเธอจึงเย็นชา

Suk Rak Ning
Ja

i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

larsen99
roald skrev:
en thailands pige som er sammen med en mand der ikke har penge, det forhold giver jeg ikke lang levetid Grin
Min kone har da ikke opgivet mig endnu, og vi har da været gift i to år nu, og jeg har stadig ingen penge Grin Grin

latour82
larsen99 skrev:
[quote]roald skrev:
en thailands pige som er sammen med en mand der ikke har penge, det forhold giver jeg ikke lang levetid Grin

Jeg bor da også sammen med min Thailandske kone, nu på 8 år, og jeg har da heller ingen penge.

Niels

19 år her, med den samme, vel at mærke Shock

Saendaeng
Har været sammen med min kone i 5 år , to børn og en på vej. Vi har det godt. Ikke alle er lige heldige, men hun må have været en utrolig god skuespiller , eller har han været utrolig naiv.
Michael B Kristensen

http://www.globalwindservice.com
stoney
Er thaier værre end kvinder generalt?GrinGrinGrinGrinGrin
Pil af med jer,knægte.I tiltrækker fluerne!

Suk Rak Ning
Ikke alle Thai'er er griske, der findes trods alt ogsaa nogen der ved hvad kaerlighed handler om.

Jeg kender da en enkelt 55555

Suk..............Cool
Redigeret af Suk Rak Ning d. 10/04-2007 20:27

stoney
Jeg tror du har ret Suk,man hører altid deet negative først og som regel kun fra en side.:WinkWink
Pil af med jer,knægte.I tiltrækker fluerne!

Suk Rak Ning
Jeg hoerte engang en klog dame sige : " DU TILTRAEKKER, HVAD DU SELV ER "

Suk...............Cool

Den kloge dame, var min mor.........Wink
Redigeret af Suk Rak Ning d. 10/04-2007 20:36

Nordstroem
Nogle gange føler jeg at man bevist bliver udnyttet pga at man er farang. Nu snakker jeg ikke om familien, da jeg har været igennem den der "Vi skal lige bruge et par millioner til en ny cykel" ting, og de har indset at jeg ikke er stinkende rig. Men jeg mener hospitaler.. Jeg bruger Thai nakarin her i Bangplee som er et ganke nydeligt privat hospital som er lidt dyrer end de andre i området, men det troede jeg hængte sammen med at de havde bedre udstyr og læger. Men jeg var der inde med en negl som var ved at falde af (Ligesom negle svamp) og det mente lægen også det var, så jeg fik klippet neglen og den blev sendt til lab undersøgelse.

Ingen svamp, men jeg skulle da lige have en stak creme imod svamp, en pose blandet piller, til den nette sum af 2500 baht plus det løse..

1 mdr. efter kom jeg tilbage til kontrol og ingen ændring. Flere piller og stadig ingen spor af svamp. Jeg gjorde så lægen opmærksom på at jeg arbejde ved en komputer hele dagen og derfor banker den skide tommel finger ned i tastaturet (Ja, jeg begyndte selv at undersøge hvorfor den negl så underlig ud) men det mente læge ikke var årsagen, nej nej flere piller og hvis jeg ville kunne jeg da også få en sprøjte og noget mere creme....

Nu har jeg for 1800 baht piller her på hylden som jeg vil tage med til lægen og kræve refunderet, for efter jeg er stoppe med at banke tommelen ned i space knappen så er fingerne blevet normal...

så føler man sig godt nok snydt. Min Thai kæreste blev også over midicineret af samme hospital, så nu har vi skiftet til en andet (Srinakarin) som også er et privat hospital, men det ligger ikke lige på Farang street (bangna trat) så man skal være lidt kendt i området for at finde det.

Så tro ikke på alt hvad selv lægerne siger herude... Håndværker vil snyde, tøserne vil snyde, Taxa vil snyde dig... Tror det eneste sted de ikke lige vil snyde er i Lotus, men det kan man nok heller ikke vide sig for sikker...

Det kan godt hjælpe at handle i "Backpacker" uniform (shorts, slidt T-shirt, ubarberet) med et kort i hånden, så er prisen ikke så gal, som hvis man handler i skorte og slips.

Nordström

Rasmus
Igennem tiden har jeg her på DTW kommet med en del ”Historier fra det virkelige liv i Thailand”. Normalt har mine historier primært beskrevet forhold, hvor Thaipiger på det skammeligste har udnyttet dumme faranger hovedløse naivitet! Denne historie er ikke en undtagelse, men den adskiller sig væsentligt ved at den her en lykkeligt afslutning.

Historien:
Tilbage i december md. sidste år tog en svensker, (lad os her kalde ham for: Kalle) til Thailand sammen med nogle venner for første gang. Her førte Kalle sig frem i nattelivet på samme vis som sine venner. Men efter en uges tid mødte Kalle en dejlig pige som han pladask faldt for. Pigen var 26 år og 8 år yngre end ham. Hun kom fra det nordlige Thailand, lidt nord for Chiang Mai, havde aldrig været gift og havde ingen børn. Hennes engelsk var ikke det bedste, men de forstod hinanden rimeligt godt. De tilbragte resten af Kalles ferie sammen uden problemer. Kalle lovede at vendt tilbage til Thailand snares muligt, eller at invitere henne til Sverige snarest muligt. Det blev imidlertid til en invitation til Sverige.

Men inden alle formaliteter var på plads omkring hendes visum til Sverige var på plads, kom overraskelsen så. Pigen kundgjorde at hun var gravid med ham!
En situation som Kalle ikke umiddelbart havde taget højde for. I fællesskab blev de enig om at pigen skulle foretage en abort i Thailand på en privat klinik. Efterfølgerne sendte Kalle så 60.000 thai baht til Thailand til dækning for aborten.

Omsider – efter nogle måneder - kom så den tid hvor pigen skulle komme til Sverige på besøg. Kalle mødte forventningsfuld op i Københavns Lufthavn en tidlig morgen, med en stor buket blomster for at tage imod sin Thai kæreste - Endelig var hun her!

Men her fik han sig igen en stor overraskelse. Den pige som han huskede fra sin ferie i Thailand havde et lille brystmål. (en lille A skål) Men den pige som nu kom ud gennem tolden i lufthavnen havde en D + skål, hvor kjolen tydeligvis havde svært ved at holde herlighederne indenfor.

Kalle blev selvsagt noget chokerede over dette pludselige voldsomme øget brystmål. Og naivt spurgte til, hvordan dette dog var muligt? Pigen svarede: at hun havde taget fejl (?) og at hun alligevel ikke var gravid. Og efterfølgerne tillod hun sig at bruge de fremsendt penge til et længe ønske om et væsentligt støre brystmål!

Umiddelbart blev Kalle selvsagt noget negativ omkring situationen - han følte sig ført bag lyset. Men som tiden er gået er han blevet noget mere føjelig, alt imens han givetvis har taget herlighederne i øjesyn. Planen er nu, at de skal giftes til august.

Sidste uge havde vi vores første sommer grillparty her i Malmø. Her blev der helt sikkert sendt mange misundelige blikke blandt Thaipigerne. Grin

Hilsen Rasmus

kanut
Ja. Store Patter kan man ikke få for meget afGrin
MAN ARBEJDER FOR AT LEVE Cheers MAN LEVER IKKE FOR AT ARBEJDE Pibe

michael a
ER MELONER VIRKELIG SAA DYRE . JEG TROR VI VENTER. Grin

rinpoche
Haha Rasmus, den historie er da verdensklasse. Grin

Og lad mig tilføje, at jeg havde stor fornøjelse af den måde du formulerede situationen på Smile

jesperfrb
Ja, det var en af de bedre historier, kender en der ligner.

Konen tager alene til Thailand, bliver desværre syg, og manden har "glemt" at tegne forsikring til hende. Hun for at vide at hun skal have en større operation for kræft, ringer hjem til manden og han sørger for hele økonomien er iorden med hospitalet. Da hun kommer hjem og møder ham i lufthavnen er hun gåer fra A- til D+, forklaring: Det var ikke kræft, men en ganske almingelig fedtknude i brystet, men nu var hun jo indlagt, og så hvad fanden................................
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

Spring til debat: