Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
En historie fra det virkelige liv i Thailand.
|
|
Rasmus |
Lagt på d. 09/04-2007 05:47
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 772 |
Igennem tiden har jeg her på DTW kommet med div. beretninger fra Thailand, som får selv den mest hærdet Thailands entusiast til at blegne - mig selv indbefattet. Denne historie - fra det virkelige liv - er ingen undtagelse. En god ven, som er svensk journalist, bosat med sin Thai kone i Hua Hin skrev til mig om en ganske gruopvækkende historie som var kommet ham før øre. Historien: For nogle år siden mødte en Australier en dejlig Thaipige på en bar i Hua Hin. Ret hurtigt udviklede forholdet sig til et kærlighedsforhold. Australieren besøgte pigen så ofte det han muligt i Hua Hin. Australieren var i begyndelsen af tresserne, og Thaipigen var efter signe omkring de 36-37 år gl. Efter et årstid besluttede Australieren sig for at købe et hus i Hua Hin. Men da det umiddelbart ikke var muligt for ham at købe, endsige besidde jord i Thailand, besluttede han sig derfor at lade pigen købe jorden samt huset, som han selvsagt betalte kontant. Pris ca. 3.6 million Thai baht. Siden hen besøgte han pigen og sit hus i Hua Hin med jævne mellemrum - ca. hver tredje måned. Hver gang han kom til Hua Hin fandt han alt i sin skønneste orden. Pigen var glad for at se ham, og de havde det godt sammen. Australieren betalte alle nødvendige udgifter til huset, samt udgifter til kvindens underhold. Der var umiddelbart ingen grund til bekymringen. Siden hen besluttede Australieren sig for at Hua Hin skulle blive stedet hvor han skulle nyde sit otium sammen med sin Thai kæreste. Forvisset om at han havde fundet sin lykke begyndte han at sende store pengebeløb til Thailand. Vel og mærket til Thai pigens bankkonto. Og igen - hver gang han kom til Thailand fandt han alt i sin skønnest orden. Pigen kunne fremvise kontoudtog fra banken hvor alle de fremsendte penge var i god behold op kontoen. Dog var der et lille minus som selvsagt dækkede de aktuelle udgifter til huset og Thaipigen leveomkostninger. Ellers var alle de fremsendt penge, gennem det sidst år i god behold på kontoen i Thailand. Omsider besluttede Australieren sig for - og i samråd med sin Thaikæreste - at det var på tide at han nu bosætte sig i Hua Hin og søgte om permanent turist opholdstilladelse i Thailand. Alt dette forløb uden problemer. Da Australieren omsider ankom til Bangkok Airport for at ordne de sidste formalier omkring sit ophold i Thailand, måtte han vente forgæves på sin Thai kæreste i lufthavnen - hun udeblev! Efter lang tids forgæves venten tog han omsider det næste fly til Hua Hin. I Hua Hin var der heller ingen for at modtage ham. Efter adskillige forgæves telefonopkald til Thaipigen, besluttede han sig for at tage en taxi til sit hus. Her låste han sig behørigt ind, uden at finde noget spor af kvinden. Alt i huset var som han sidst så det. Møbler, TV, inventar mm. alt var som han forlod det for et par måneder tidligere. Lige bortset fra Thaipigen og henne ejendele. Den følgende morgen spurgte han naboerne om de havde set noget til hans kæreste. De kunne imidlertid kun fortælle at hun var der i sidst uge, siden havde ingen set henne. Nu begyndte alarmklokkerne for alvor at ringe for Australieren. Han henvendte sig på et lokalt Advokat kontor for enden af vejen, for at få rede på tingenes tilstand. Efter at Advokaten havde lyttet på Australieren et stykke tid, tog han telefonen og ringede til politiet. Over middag dukkede politiet op adressen for at høre mere om historien. Her fortalte Australieren alt hvad der var sket de sidste par år, om huskøbet og om pengeoverførelserne. Midt under besøget af politiet, dukkede der en nydelig velklædt Thaier op i selskab med nogle håndværker. Denne var tydeligvis noget forundret over opbudet ved huset. Efter en del højlydte diskussioner frem og tilbage, viste det sig at denne velklædte Thaier var en lokal tandlæge. Som indædt postulerede at han for et år siden havde købt huset af en Thailands kvinde - hvilket han behørigt kunne bevise. I forbindelse med handlen havde sælger ”Thaikvinden” betinget sig at kunne leje huset i 11 måneder for et fastsat beløb på 16.000 thai baht. pr. måned - hvilket tandlægen havde indvilget i. Siden overtagelsen / købet havde den tidligere ejer ”Thaikvinden” hver måned betalt den fastsatte leje uden problemer. Men da lejeperioden udløb en uge tidligere, uden at tandlægen havde hørt fra kvinden, mente han selvsagt at han var i sin gode ret til at få adgang til sit hus! Det stod nu ganske klart, at Australieren havde været udsat for et gigantisk svindelnummer. Samme aften måtte Australieren se sig nødtvunget til at indlogere sig på et nærliggende golfressort. Ifølge politiets efterfølgerne oplysninger, skulle kvindens bankkonti også være tomt ugerne inden Australierens ankomst til Thailand. Kvinden er pt. efterlyst i Thailand for groft svindel. Hvor meget kænguruen fra Australien har tabt i sit Thaieventyr, fortaber sig i det uvisse. Men det er helt sikkert ikke småbeløb. Rasmus |
|
|
stoney |
Lagt på d. 09/04-2007 06:07
|
Øvet medlem Antal indlæg: 182 |
Fint skrevet indlæg,jeg læste det med et smil,men det er ikke kun Thaier der tager røven på "dumme mænd",den slags er også i Danmark og hvad kan man lære af det??
Pil af med jer,knægte.I tiltrækker fluerne!
|
|
|
Lagt på d. 09/04-2007 08:47
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Ja hvor dumme kan mænd være MEGET DUMME bamsen |
|
|
mr tirak |
Lagt på d. 09/04-2007 09:38
|
Øvet medlem Antal indlæg: 345 |
Den kloge narre den mindre kloge. Saadan har det altid vaeret og saadan bliver det med at vaerre. Thailand el europa ja overalt. Dog er det ikke foerste gang jeg hoere denne histiorie fra Thailand. Lyn bukserene naar man skal koebe land og hjem er vist det vi her skal laere. Mr Tirak Bare fordi din far hedder gud,- behoever du ikke gaa paa vandet her hvor jeg fisker
Du skal bare gifte dig med en Thai, så er der ingen døje. Blue Top Coffee Shop Nok det stoerste udvalg af impoteret kaffe i Thailand. Koh Pha Ngan. Et besoeg vaerd ogsaa selv om du ikke er kaffe freak |
|
|
Torbusa |
Lagt på d. 09/04-2007 10:00
|
Øvet medlem Antal indlæg: 101 |
Kvinden er efterlyst for groft svindel; det tror jeg næppe,huset, jorden og bankkontoen var i hendes navn,så det løb er vist kørt. Jeg talte sidste år med en australsk farmer,der havde solgt sin farm i Australien og flyttet til den store kærlighed i Chang Mai,hvor han havde bygget et kæmpehus på 600 m2 for 10 mill.tb,da huset var helt færdigt og møbleret fortalte den "store" kærlighed at han godt kunne forsvinde ud af hendes liv,hvilket han ikke lige var indstillet på,hvorefter hun tilkaldte politiet,der fik manden på "bedre" tanker. Så nu lever han i Bangkok i en lille lejlighed med skiftende kvinder,ingen fast-det var slut. tm |
|
|
Lagt på d. 09/04-2007 10:06
|
|
Davs Tirak Ja men hver gang man hører sådan en historie. Så advarer man mænd mod thaipigerne, som kun er ude efter deres penge og snyde dem. bamsen |
|
|
Suk Rak Ning |
Lagt på d. 09/04-2007 10:57
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2610 |
Ja, det kan godt betale sig at taenke med andet end den " dumme ", mange farang er sq da ogsaa for naive.... Suk................ Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
yeya |
Lagt på d. 09/04-2007 10:58
|
Øvet medlem Antal indlæg: 359 |
Det sker jo overalt i verden. Man kan kun appellere til at man bruger sin sunde fornuft og ikke er alt for naiv. |
|
|
Vagn B |
Lagt på d. 09/04-2007 11:32
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 54 |
Jeg vil ikke tro, nogen af os kan sige sig helt fri for at have handlet dumt. Det kommer bare an på beløbsstørrelsen. Nogle nøjes med nogle få tusinde kroner, før alarmklokkerne lyder, men jeg har også hørt om en mand, der løb linen helt ud og mere end det: Fra at have god stilling og et godt hus og alt på det tørre er han havnet med underslæb og mistet stilling og hus og er nu hjemløs, fordi pigen var hæmningsløs grådig, og han ikke kunne sige stop i tide. Den kloge narrer den mindre kloge, siges det, men ordsproget bør lyde: Den skruppelløse psykopat ødelægger den søde, forstående og hjælpsomme.
Redigeret af Vagn B d. 09/04-2007 11:38 |
|
|
Good for Falang |
Lagt på d. 09/04-2007 12:19
|
Øvet medlem Antal indlæg: 218 |
Verden er fuld af naive stoddere. jeg tror altid det værste om andre mennsker jeg ikke kender 100%, og en Thai pige i Thailand kommer man aldrig til at kende 100%, de vil altid have deres hemmeligheder. Good for Falang |
|
|
Mintz |
Lagt på d. 09/04-2007 12:54
|
Øvet medlem Antal indlæg: 156 |
Åhhh .. hvorfor er det så omvendt med mig?! Min fyr giver mig sq da ikke nogle penge... han siger sq da " let røven og tjener din egen penge" tja. nu har jeg så 4 jobs.. så tjener en del ?.. jeg tror sq ikke jeg er ægtet thai siden jeg ikke kan alle det der ting.. Goddag
เมื่อรู้สึกตัวก็สายเกินไป หมื่นพันที่เธอผ่านชาย หัวใจเธอจึงเย็นชา |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 09/04-2007 13:12
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
Mintz, det kræver at man har udseende med sig og lidt charme.
Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
Korat |
Lagt på d. 09/04-2007 13:19
|
Øvet medlem Antal indlæg: 121 |
hvis jeg var så uheldig/dum som den herre fra australien så bestile jeg et nedrivnings firma til at jævne huset med jorden hehe,men så er det nok også slut med at komme i thailand hvis man gjorde det.
tja hvad kan jeg sige thailand er som kvinder får man først begyndt så er det umuligt at stoppe igen...
|
|
|
Lagt på d. 09/04-2007 13:22
|
|
Webmaster skrev: Mintz, det kræver at man har udseende med sig og lidt charme. hmmm og det mener du så ikke mintz har hvad kimmer??? Efter hendes billede ser hun da meget sød ud hmmmm nu har hun dælme fjernet sit billede øv øv øv Ok skiftet billede, men det blev da også kønt det nye billede. Redigeret af d. 09/04-2007 13:25 |
|
|
michael a |
Lagt på d. 09/04-2007 13:26
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 70 |
Australier og Amerikaner maa eje jord 1 til 2 rai. Kan man flyve til Hua Hin ?? ret mig hvis jeg tager fejl. Jeg saatter ikke tvivl om historien er usand Men han er ikke den eneste, jeg tror vi alle bliver snydt mere elle mindre. allesammen, Men mange vil ikke indromme det. Jeg laante 40.000 B til en moster, hun vil forst laane 100.000 det sage jeg nej til. Fik 10.000 tilbage, resten kan jeg kigge efter i krakvejviser, skulle kobe en brugt bil, afl. 10000 B a konto da jeg skulle hente bilen som aftalt, ville der gaar en uge, da bilen nu var i nordthailand, det samme skete naeste gang, saa ville jeg have pengene tilbage, det kunne jeg ikke faa, vejviseren igen. og haandvaerker uha uha, faa tilbudet skrevet ned paa papir, og hvad der skal laves, ellers stiger prisen under byggeforlobet. det der var aftalt kan han ikke huske. Men det er jo ikke kun thailand, det sker jo ogsaa i dk. men der er selvfolgelig flere der bliver rovrendt i thailand. saa nogle gange stik fingren i jorden, taenk en eksta gang. |
|
|
Lagt på d. 09/04-2007 16:38
|
|
dejligt at høre en der er ærlig her , godt gået Michael hatten af for dig |
|
|
Good for Falang |
Lagt på d. 09/04-2007 18:09
|
Øvet medlem Antal indlæg: 218 |
Mintz skrev: jeg tror sq ikke jeg er ægtet thai siden jeg ikke kan alle det der ting.. Du er nok blevet for Dansk Good for Falang |
|
|
nicefarang |
Lagt på d. 09/04-2007 18:14
|
Øvet medlem Antal indlæg: 420 |
19 årig pige og 40 årig mand: Nej, der er stadig lidt Thai over hende |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 09/04-2007 18:17
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
Ja, eller hun render efter de forkerte mænd. En del af problemet er jo at manden "vil" lade sig narre.
Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
roald |
Lagt på d. 09/04-2007 22:46
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 873 |
en thailands pige som er sammen med en mand der ikke har penge, det forhold giver jeg ikke lang levetid |
|
Side 1 af 2: 12
Spring til debat: |