Se indlæg
 Udskriv debat
Børnepenge til familiesammenført barn
Hep
Hejsan,

Er der nogle af Jer der ved om man egentligt får børnepenge til et familiesammenført barn?

Mvh
Hep

alber
alle børn der har ophold i Danmark for børne pengeSmile

Stampe
Hep !
I skal hendvende jer i det Statsamt i høre til hvis det dreger sig om børnepenge fra faren i thailand.
hvis det er børnefamilieydelse så er det det lokale komunekontor i skal søge på.
i200.photobucket.com/albums/aa313/Stampe_dk/Stampe.gif
Hilsen Stampe

Hep
Stampe skrev:
Hep !
I skal hendvende jer i det Statsamt i høre til hvis det dreger sig om børnepenge fra faren i thailand.
hvis det er børnefamilieydelse så er det det lokale komunekontor i skal søge på.

Super tak for det Stampe.. Det er børnefamilieydelsen som jeg tænkte på. De 1500 bath som faderen i følge skilsmissedommen skal betale om måneden kan næsten være ligemeget ;o)

Stampe
det vil jeg nu ikke sige for mindste beløb et barn får i danmark er ca. 1000 ,- pr. månede som faren skal betale, ( hvilket han selvfølgelig ikke kan så overtager din komune denne betaling)
Har selv været det igenem. de 1000,- er da også vær at tage med..PfftPfftPfft
hendvend jer til Statsamtet og få en snark med dem de er meget søde til at hjælpe..

i200.photobucket.com/albums/aa313/Stampe_dk/Stampe.gif
Hilsen Stampe

quickmouse
børnecheck har alle ret til ( 0 år til 17 år ) med fasr ophold i dk.

Dato: 2004-08-11
Børnecheck

Fire gange om året modtager alle børnfamilier en børnefamilieydelse kaldet børnecheck. Udbetalingen tildeles alle og der tages ikke hensyn tl forældrenes indkomst. Beløbet afhænger af barnets alder.

Fra 1 Januar 2004 er er satserne:
0-2 år: 3301 kr pr kvartal
3-6 år: 2983 kr pr kvartal
7-17 år: 2347 kr pr kvartal

Checken udbetales automatisk til moderen uanset om hun bor alene med banret elleer sammen med faderen. Hvis faderen derimod bor alene med barnet skal han henvende sig i socialforvaltningen i kommunen og sikre sig at han får tilsendt børnecheken.

Er man eneforsøger kan man søge om ekstra tilskud.

Flerbørnstilskud gives til forældre med tvillinger, trillinger osv. Det udgør 6.840 kr pr år, men kun til barn nr 2, 3 osv. Frem mod år 2007 vil man også kunne få flerbørnstilskud til første barn, men tilskuddet reduceret fremover med 25 pct. hvert år, således at man fra år 2007 ikke længere kan få flerbørnstilskud til første barn.

Forældre under uddannelse har mulighed for at søge om ekstra børnetilskud. Tilskuddet er indkomstafhængigt og ydet kun til et barn, selv om man har flere børn.

om den månedelig check på 1034 kr er jeg lidt i tvivl om hvis der er tale om et et barn fra thailand, havde det det været et barn fra et eu land var det noget andet. men snak med kommunen om det ( i århus heder det famillie ydelsen ).

håber i har ret til de 1034 kr. ( børn er dejlige men også dyre Wink )
quickmouse

>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. <<

Hep
Stampe skrev:
det vil jeg nu ikke sige for mindste beløb et barn får i danmark er ca. 1000 ,- pr. månede som faren skal betale, ( hvilket han selvfølgelig ikke kan så overtager din komune denne betaling)
Har selv været det igenem. de 1000,- er da også vær at tage med..PfftPfftPfft
hendvend jer til Statsamtet og få en snark med dem de er meget søde til at hjælpe..

Okay det var da interessant information.. Det var jeg overhovedet ikke klar over. Mange tak for den information - det vil vi da absolut kigge på ;o)

Hep
quickmouse skrev:
børnecheck har alle ret til ( 0 år til 17 år ) med fasr ophold i dk.

Dato: 2004-08-11
Børnecheck

Fire gange om året modtager alle børnfamilier en børnefamilieydelse kaldet børnecheck. Udbetalingen tildeles alle og der tages ikke hensyn tl forældrenes indkomst. Beløbet afhænger af barnets alder.

Fra 1 Januar 2004 er er satserne:
0-2 år: 3301 kr pr kvartal
3-6 år: 2983 kr pr kvartal
7-17 år: 2347 kr pr kvartal

Checken udbetales automatisk til moderen uanset om hun bor alene med banret elleer sammen med faderen. Hvis faderen derimod bor alene med barnet skal han henvende sig i socialforvaltningen i kommunen og sikre sig at han får tilsendt børnecheken.

Er man eneforsøger kan man søge om ekstra tilskud.

Flerbørnstilskud gives til forældre med tvillinger, trillinger osv. Det udgør 6.840 kr pr år, men kun til barn nr 2, 3 osv. Frem mod år 2007 vil man også kunne få flerbørnstilskud til første barn, men tilskuddet reduceret fremover med 25 pct. hvert år, således at man fra år 2007 ikke længere kan få flerbørnstilskud til første barn.

Forældre under uddannelse har mulighed for at søge om ekstra børnetilskud. Tilskuddet er indkomstafhængigt og ydet kun til et barn, selv om man har flere børn.

om den månedelig check på 1034 kr er jeg lidt i tvivl om hvis der er tale om et et barn fra thailand, havde det det været et barn fra et eu land var det noget andet. men snak med kommunen om det ( i århus heder det famillie ydelsen ).

håber i har ret til de 1034 kr. ( børn er dejlige men også dyre Wink )

Mange tak for dette Quickmouse!

EPErnstDK
Hep skrev:
Okay det var da interessant information.. Det var jeg overhovedet ikke klar over. Mange tak for den information - det vil vi da absolut kigge på ;o)

Helt enig. Meget interessant. Hvis du finder ud af mere, så vil jeg også gerne vide det. Kan da gøre det lidt lettere at få pengene til at række, når hun kommer herop med sine to børn...
Hilsen
Erik

EPErnstDK

Jeg fandt dette på Borger.dk:
"Både barnet og forældrene skal bo i Danmark, for at man kan få udbetalt børnebidrag på forskud. Barnet må derudover ikke være gift eller forsørget af det offentlige.
Barnet eller en af forældrene skal have dansk statsborgerskab, eller - hvis de er udlændinge - have boet i Danmark de sidste tre år. For flygtninge er der dog ikke krav om dansk statsborgerskab eller om, at man skal have boet et vist tidsrum i Danmark"

Nu er spørgsmålet bare: Hvad forstår de ved "forskud"?
Hilsen
Erik

jpo
så vidt jeg ved, er det til barnet fylder 18 år man får børnechek,
og ikke til barnet fylder 17 år.
eller va

http://www.nonsunghomestay.webs.com
Hep
Jeg har en aftale med vores kommune her i morgen og så håber jeg at få afklaret mine spørgsmål der.

Jeg skal nok skrive noget om det her når jeg har snakket med dem.

Hep
Jeg har lige snakket med kommunen vedr. børnefamilieydelse (den man får hvert kvartal) og beskeden var at er ingen problemer med det. Så snart barnet er komme til Danmark skal man rette henvendelse til kommunen for at få det sat i gang.

Med hensyn til børnepengene fra faderen i Thailand er det, som Stampe siger, Statsamtet man skal kontakte. Dem har jeg ikke kontaktet endnu, da der ikke er nogen grund til at starte noget før min kones søn er kommet til DK.

ideaman
Så vidt jeg kan læse af indlæggene, så er et barn født i Thailand med en dansk far, også bosiddende i Thailand, ikke berettiget til at få børnepenge til sit barn?? Er det korrekt forstået??

ebeth
Re. Ideamans indlæg... Man skal være bosat i Danmark for at få del i danske børnepenge! Så ja, du har forstået det korrekt.

quickmouse
jpo skrev:
så vidt jeg ved, er det til barnet fylder 18 år man får børnechek,
og ikke til barnet fylder 17 år.
eller va

svar: indtil det kvartal hvor barnet fylder 17 år.
quickmouse

>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. <<

huratho
Jeg har 2 boern med min eks ( thai ) som bor i DK de faar forhoejet boernepenge. Derefter traekker de mig mig.
Hugo
i195.photobucket.com/albums/z109/huratho/Flagss_1-c.gif

At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let.

jpo
det vil sige fra 17 år til 18 år får man ikke noget, er det nye regler,
da man først er myndig når man fylder 18 år,
og far og mor kan bestemme over en til man er 18 år,
forsøger pligt.

http://www.nonsunghomestay.webs.com
mugge
ups..!!! nu så jeg, at der blev skrevet man skal bo i danmark for at få børnepenge...de 2 gange jeg arbejdede i pennsylvania ( 1 x 3måneder og 1 x 8 måneder ), og havde konen og pigerne med fik vi da stadig børnepenge..måske fordi vi stadig havde addresse hjemme? Selvom vi havde meddelt kommunen at vi flyttede.

Spring til debat: