Se indlæg
 Udskriv debat
Hjertefejl og Thailand
MrCcCooL
Hejsa

Jeg er ny her , men har lige som så mange andre , forelsket mig i en thaipige , over nettet , har her på sidste fået stor lyst til at Flytte til thailand , ned hos hende.

Men aner ikke lige hvordan jeg griber det an , og er det helt umuligt at få en sygeforsikring i landet når jeg nu har fået en bypass operation , og er der andre ting jeg skal passe på ?

Har selv ikke meget til overs for dem der flytter ud af landet for at spare skat , og så vender hjem , når sygdom og andre ting ikke lige flasker sig hvor de bor , men har jo nu selv stor lyst til selv at flytte ud , godt nok ikke af sakttetekniske grunde , men på grund af kærlighed til en dejlig pige .

Hvad gør jeg ??

https://www.facebook.com/Joergen.Hammelstrup
DESIGN609
Hej MrCcCooL,

Det fremstår ikke af dit indlæg om du allerede har været nede og besøge hende. Så mit allerførste råd ville være at tage derned over en kortere periode 1-3 måneder, for at se om jeres kemi passer sammen. Specielt når den første ferie-stemning har lagt sig og en mere almindelig hverdag melder sig.
Det er et fantastisk land og ligeledes med deres kvinder. Men der skal jo ikke være nogen tvivl om, at der er piger, der kan se det fornuftige i at være sammen med en udlænding af mere økonomiske årsager.(nu ved jeg jo intet om din pige, så det er ikke for at være paranoid) Det er vigtig at følge sit hjerte, men mindst lige så vigtigt at se eventuelle advarsler i øjnene. Den bedste måde er nok at bruge noget tid sammen inden man rykker teltpælene op fra DK. Mød familien, se hendes venner og ja de vil med garanti behandle dig godt alle sammen. Men det vil være din intuition, der i den sidste ende vil fortælle dig om det, er som det skal være.

Ang. forsikring så ville jeg ved et ophold (ikke bosættelse) prøve at kontakte Europæiske Rejseforsikring (KundeCenter hverdage 9.00-18.00 på tlf.: 70 10 60 30 ) og få en snak om lige præcis din situation. Jeg har benyttet dem flere gange og har haft brug for dem, hvor de levede op til hvad de lovede til punkt og prikke.
Ved bosættelse er jeg ikke erfaren nok, men mon ikke, der er nogen herind, der har nogle ide'er. Selv har jeg tegnet forsikring til min kærste og barn gennem American International Assurance (AIA) De har ligeledes leveret til UG i de tilfælde hvor vi havde brug for dem.

Til allersidst, giv dig selv god tid til at tage beslutninger, lad være at kaste dig ud i noget, du ikke er helt sikker på (økonomiske osv.) Hvis hun elsker dig, har hun tid til at følge dig i dit tempo.

Held og lykke, startende med en god weekend.
Mvh Design609

design609.com
stoney
Hej mr.CcCool,hvis du er bypass opereret kan du henvende dig,på den afdeling hvor operationen fandt sted,de har ofte tilknyttet personale der ved alt om diverse sygdomme og forsikringer udenfor EU,evt. henvendelser ang akutte problemerWink

Davs Mr.coooool
Hvis du har en indbo forsikring se om ikke de dækker
Men dækker men jeg har fået lavet en forhånds tilsagn
Ellers et master card der er en god forsiking i den

her kan du også se

http://www.bupath...

http://www.aia.co...mmary.html

bamsen

rinpoche
De rejseforsikringer jeg kender til siger alle enslydende at de ikke dækker forud for afrejsen eksisterende sygdomme/konditioner.

Davser
Ja det er også rigtigt, at de siger nej til kroniske sygdomme.
Men man kan ligesom jeg, få en FORHÅNDSGODKENDELSE
Så er man sikker på at de dækker.
Det er meget vigtigt,fordi ikke alle læser betingelserne
Så snak med forsikringen, og få et attest,
op til lægen og få den udfyldt
send den til forsikringen,og så ja hvis de vil give en forhåndsgodkendelse
Det har jeg lige fået igen fra alm,brand ( sos international )
Og husk så lige at lave en kopi af den forhåndsgodkendelse.og læg her i dk hos familie,hvis der går gid i den.

bamsen

stoney
Hej igen,jeg bruger altid Go safe og har aldrig haft problemer,men du skal udfylde en erklæring og have overholdt aftaler ang.din behandling på dit hjemme sygehus og ikke have forværinger i sygdommen de sidste mdr.Prøv dem?Wink
Pil af med jer,knægte.I tiltrækker fluerne!

Davs stoney
Det er meget billigere, at bruge sin indbo forsikring,
jeg giver 2100 om året, for en indboforsikring,
incl rejse forsikring til
dem som bor på adressen
Så det kan aldrig betale sig, at bruge go safe,
eller andre rejse forsikringer

bamsen

stoney
Hej bamsen, du har helt ret med prisen,men min indbo forsikring vil ikke dække sådanne rejsemål,jeg troede at Thailand var ok,men nej.
Go safe har aldrig været negative ang.min nye nyre og hvad deraf følger af bivirkninger og piller og andet vrøvl,jeg har prøvet andre selskaber og på forehånd pået skriftlige udtagelser fra læger,nej siger de.Sad

Stoney
Skift den indbo forsikring ud
jeg har lige fået alm,brand ,den er god Grin
jeg får ikke provision
men ok hvis de vil dække,jeg har selv problermer med mine nyrer
bamsen

stoney
Tak for oplysningen,jeg prøver at kontakte selskabetWink.

MrCcCooL
Tak for Oplysningerne

Rigtigt pænt af jer Cool

msr - Martin Rasmussen
Hej Alle

Jeg er uddannet indenfor forsikring.. og har arbejdet en kort periode i Alm. brand.. Er stadigvæk i branchen, dog hos en international mægler.
Check lige ankenævns afgørelser.. det er ikke altid munter læsning ang. Alm. Brand
Jeg har intet imod Alm. Brand og vil imorgen tjekke med en gl. kollega deres dækninger..

Som med så meget andet hænger pris og kvalitet sammen..

Jeg bruger selv gouda - Har 2 gange haft brug for den i thailand - Begge gange ( inden for de sidste 12 mdr. ) har jeg mødt god og venlig betjening.. Det vigtigst... de betalte alle omkostninger

Msr

http://www.winepusher.dk
Davs Msr
Ja jeghar selv prøvet gouda
og de ville ikke betale noget for mig
Så det var spild af gode penge
Men nu har jeg fået en forhåndsgodkendelse
fra sos international,så kan det vel ikke gå helt galt

bamsen
Redigeret af d. 03/04-2007 00:34

helosan
Som skrevet før i en anden debat. Du skriver flytte herned til hende, så bør du være opmærksom på at intet dansk selskab vi forsikre dig da du bor uden fo EU's grænser. Meget afhænger også af din alder og din sygdoms tilstand som andre skriver. Du skal for at kunne forsikres være hjemme i DK 6 mdr. om året.
Havde før jeg tog permanent ophold her, forsikret for 12 mdr. i GoSafe, fik fornyet efter 12 mdr., da jeg derefter skulle forny igen, fik jeg at vide at det kunne jeg godt, men kun for 6 mdr. derefter havde jeg at komme hjem og bo i 6 mdr. Skulle så stille med stempler i passet som bevis på at jeg havde været hejmme i den pågældende periode, og så kunne vi begynde forfra for ny periode på 1½ år. Det gad jeg ikke, så jeg flyttede permanent. Har nu forsikret mig i et engelsk/Thai selskab til omkring 34.000 årligt men med forbehold for alle de situationer der følger med hjerteproblemer, såsom forhøjet blodsukker, gigt, diabetes, og et par andre ting. Og så skal du være opmærksom på at dit sygesikringkort ikke duer mere når du flytter, al medicin (den er billig her) skal betales af egen lomme. Du får kun den laveste pension fra DK når du vel at mærke har betalt dine 40% i skat. Hvis du af een eller anden årsag vælger at tage hjem og bliver syg hjemme, skal du vente min. 6 mdr. før du får tildelt en læge, hvis ikke du væger at bevare en fast adresse i DK, og så går der yderligere en rum tid før du kan blive indlagt til behandling. Du får selvfølgelig ikke lov til at ligge at dø, men bliver indlagt akut, men din behandling bliver trukket indtil det pågældende hospital finder ud af hvilken kommune der skal betale for din behandling.
Og vær forvisset om det sker ikke samme dag.
Med hensyn til først at stikke fingeren godt og grundigt i jorden inden du tager den endlige beslutning kan jeg kun tilslutte mig 100%. Fik for nogle uger siden et tip her på DTW om at læse THAILAND FEVER. det har jeg nu gjort, og sikke en overraskelse af de positive, mange gode tips og gode råd til både farangen og Thaien.
Efter 6 år her i landet var der da ting som jeg kunne lære at det burde jeg havde tacklet på en anden og mere hensigtsmæssig måde mens tid var. Nu har jeg, modsat mange andre, en fantastisk familie, vi støtter hinanden på alle måder. Jeg er det nye ligeværdige familemedlem, og selvfølgelig støtter jeg dem økonomisk ud fra de små midler som jeg nu een gang har. Men jeg gør det af et gladeligt hjerte. Jeg skal squ intet have i lommerne når jeg skal herfra.
Køb bogen, læs den, og som bogen anbefaler gerne sammen med din tilkomne (den er skrevet på den smarte måde at den ser problemerne begge veje og skrevet på engelsk og på Thai, således at den kan bruges som udgangspunkt for en diskussion om evt. problemer).
Jeg har aldrig et sekund fortrudt min beslutning om at flytte herned til min elskede, afvikle alt i DK og fast besluttet på ikke at komme hjem til lille smålige, snæversynede Danmark mere. Hvor du skal være muslim før du bliver taget seriøst.
Så god vind, pøj, pøj for fremtiden til jer begge.

MrCcCooL
Tak for de mage gode råd

CcCooL

Spring til debat: