Se indlæg
 Udskriv debat
Familiesammenføring.
Neera
Hjælp staten DK stjæler kr. 52.020 fra mig.
Min kone er her på 3 måneders turistvisum. Jeg har følt mig tvunget til at ikke lade min kone rejse hjem og søge opholdstilladelse i DK fra Thailand, da der nu pr. 1. marts kommer en ny lov om at man skal kunne bestå en prøve i dansk og danske samfundsforhold inden man kan få opholdstilladelse.
Da jeg gerne vil se min kone igen har vi søgt opholdstilladelse før 1. marts da vi ikke ville risikere min kone ikke kom igen.
Pris kr. 52.020.
Jeg er ikke stolt over at være dansker.
Det værste er at opholdstilladelsen røg lige igennem og endda før min kæreste skulle være rejst hjem.

oleskyum
Neera skrev:
Min kone er her på 3 måneders turistvisum. Jeg har følt mig tvunget til at ikke lade min kone rejse hjem og søge opholdstilladelse i DK fra Thailand, da der nu pr. 1. marts kommer en ny lov om at man skal kunne bestå en prøve i dansk og danske samfundsforhold inden man kan få opholdstilladelse.
Da jeg gerne vil se min kone igen har vi søgt opholdstilladelse før 1. marts da vi ikke ville risikere min kone ikke kom igen.
Pris kr. 52.020.
Det værste er at opholdstilladelsen røg lige igennem og endda før min kæreste skulle være rejst hjem.

Har de bedt om hele beløbet ?

Da du søgte visum var hun vel ikke din kone ? men kæreste.

Er reglen om dansk og dansk forhold trådt i kraft fra 1 marts ?

Ja Danmark kan efterhånden sagten hamle op med Thailand om penge, penge så snart det har noget med udlændinge at gøre.

Neera skrev:
Pris kr. 52.020.

hvad sker der for dig.......................Shock

loven er endnu ikke færtig behandlet, prøven, som er, at kunne sige ganske få ord. kommer først engang til næste år.
hvorfor stillede du ikke dit spørgsmål her på forummet, inden du tog det skridt.

du skal ikke stille garenti for at få konen på besøg, kun kærster mm.

at du ikke er stolt af at værre danskere, er dit eget problem, grunden til at vi i danmark har regler for familiesammenføring, som iøverigt bliver strammet hvert år, er fordi tidligere regeringer har delt statsborgerskaber ud til højre og venstre, til folk som tydligvis heller ikke er stolte af at værre danskere. men som alligevel bliver boene her. Cool

oleskyum
Nu er hver enkelt ny statsborger et lovforslag, så underlig, at den tidligere opposition ikke stemte imod, mange af forslagene. Ikke engang DF har stemt imod de sidste 10 år. Men som normalt er det de tidligere regeringers skyld, så intet nyt under solen, hvorfor dog tage et ansvar, hvis det kan skydes over på andre.

http://www.nyidan...sation.htm

seat
loven er endnu ikke færtig behandlet, prøven, som er, at kunne sige ganske få ord. kommer først engang til næste år.
hvorfor stillede du ikke dit spørgsmål her på forummet, inden du tog det skridt.
.........................................undskyld men er du sikker på det..............................................at prøven først er klar sidst på åretFrownFrown

jeg skrev om det nye loveforslag som hed L93 den 10/1 2007

Du kan se tråden her.

http://www.dansk-...ad_id=2792

der er ikke sket noget siden.

prøven er endnu ikke udformet, man kigger vist stadigvæk på den hollanske model, når loven træder i kræft engang i 2008 vil prøven også kunne tages i dk.

det sidste jeg hørte var at reliøgse forkyndere, kunne vente få lov til at vente 6 mrd med at gå op til prøven, om personer som blir familiesammenført få samme mulighed må vi vente at se, jeg tvivler dog på det,

rinpoche
Der er da ikke tale om at staten stjæler nogetsomhelst fra dig.
Du kender betingelserne for turistvisum etc og har valgt at overskride disse vel vidende at det får denne konsekvens.Smile

Men ihvertfald tillykke med at opholdstilladelsen røg i hus.

jesperfrb
Endnu engang er vi helt enige rinpoche, vi må være inde i en stimeGrinGrin

Men tillykke med opholdstilladelsenWink
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

Spring til debat: