Se indlæg
 Udskriv debat
Netværk/vennekreds søges
Amagergirl
Sawadee kha,

Først og fremmest vil jeg give en ros at denne hjemmeside er super super godGrin Det er bare lidt ærgeligt at der ikke er så mange thailændere, der har skrevet så meget her.FrownSå tænker på at jeg må hellere gå i gang med det og jeg håber på at få nogle feedback tilbage.

Lidt om mig….Jeg er thailænder og har været i DK i knap 5 år . Jeg synes at tiden løber så stærk.Shock Lige nu i pt. er jeg elevpraktikant i et medicinfirma i Bagsværd. Jeg har været glad for min vej, selvom jeg skulle arbejde så hårdt og brugte så megen tid og energi på at integrere mig i DK. Det gik rigtig godt med min uddannelse og jeg har fået en god og varm velkomst fra mit arbejde. Det er også rart at høre at folk synes godt om thailænder, thaimad og Thailand osv. Alligevel har jeg savnet meget at have nogle andre thai netværk, da denne sprogskole og det uddannelsessted var der kun få thailænder, heller ikke i denne arbejdsplads, hvor jeg arbjeder nu. Jeg føler mig nogle gange emsomt på en eller anden måde. Det vil jeg nok sige.

Jeg vil utrolig gerne høre om der er nogle andre thaier/dansk-thai par, som har lyst til at skabe et netværk for at dele erfaringer/oplevelser om livet som thaier i DK. Vi kan godt fortælle hinanden om hvordan det går med at klare sig i det danskesamfund som f.eks. om opholdstilladelse, dansksprog, uddanndelse, jobsituation, god/dårlig oplevelse, vennekreds, social, familie, børn og om danskerne…Grin
Det vil være dejligt at høre lidt fra andre, hvis I gerne vil dele det med mig. Vi kan også bare møde og hygge sammen, når det passer med os.

Jeg glæder mig til at høre noget fra jer.

Hav rigtig solrig weekend….nu skal jeg ud og nyde foråret.CoolGrin

Pafa

PS: Jeg ved ikke hvordan I har det med dansk. For mig, det er helt bestemt at jeg bliver meget bedre til at tale og læse på dansk, men jeg bliver dårligere til at skrive efter jeg var færdig fra sprogskolen, selvom jeg bruger det hver eneste dag. Puha! Det er så irriterende at man ikke kan skrive og udtrykke sig så godt lige som sit eget sprog. Mange gange spørger jeg mig selv om jeg nogensinde kommer til at være god til det. Øv !!!

Til jer danskerne........undskyld!!! hvis I synes at jeg stadigvæk er forfærdelig dårlig til jeres sprog. Jeg arbejder på for at forbedre mig til det. Rom var ikke bygget på en dag, vel? Bare I kunne forstå, hvad jeg mener, ikke? Men faktisk er jeg ret stolt af mig selv at jeg tør godt at skrive det til debatten. GrinCool

ubon lynge
PAFA du skriver rigtig godt dansk, desvære er der lidt langt over til dig, da vi bord i jylland viborg, vi håber at det må gå dig godt med at finde nogle at have det sjovt sammen med.Wink

Mvh. Ticha

Ubon lynge.
Ubon.

Pibe

pdrhan
Hej Pafa
Velkommen hertil dette forum!
Dit indlæg er utroligt flot formuleret og skrevet på dansk! Stor ros for det! Sad på et tidspunkt og tænkte på om du selv havde skrevet det...min datter som har været her 10år kan ikke skrive så flot!
Du kan roligt være stolt over dette!
Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
i194.photobucket.com/albums/z48/pdrhan/pdrhn2.jpg

Good for Falang
Smile Du må da være årets bedste integreteret udlændinge i Danmark.
Mit spørgsmål er bare, er du nu også Thai??? Smile

Good for Falang Cool

ØH
hvorfor nu negativ,Sadnår der kommer en thai og og hyggeskriver,
hvorfor skulle det ikke være en thai
det kan jeg ikke se,
Men hejsa og velkommen til dig PAFA Smile
Jeg håber at du får rigtigtt gode venner elle bekendskaber
så i kan hygge jer Smile
bamsen

swaddii
hej pafa!
velkommen her på denne sideWink
Cheersen gang Isaan altid Isaan

Earthrush
velkommen til pafa og håber du får nogen gode tider herinde
ARRIVE
RAISE HELL
LEAVE

phitsanulok
PAFA -- send mig en PM.

Jeg flytter til KBH med min kaereste om 1 maaned. Jeg er sikker paa hun godt vil have en at snakke med... men hun kan desvaere ikke dansk saa godt endnu, men flydende engelsk (opvokset i NZ) og Thai.

Chris Grin
&
Siranee Cool

www.shirtfreak.dk
Saendaeng
Velkommen Til Pafa. Du skriver flot af en der kun har været i Danmark i 5 år. Stort plus til dig. Vi bor selv i Thailand så lidt svært at finde tid at hænge ud sammen..Håber det lykkedes dig at finde nogle gode venner..
Michael B Kristensen

http://www.globalwindservice.com
Amagergirl
Tak skal I have. Ja da...jeg er 100% thai og jeg har selvfølgelig skrevet det hele ved hjælp af min ordbog...he he heGrin.
Jeg håber at høre noget fra thailænder. Er jeres kærester/koner ikke interrsseret i mit forslag? Er der ikke nogen, der bor i København eller området?Shock

Pafa

kylling
Hej PAFA
Jeg må sige du er utrolig velformulered ved hjælp af en ordbog?

Santhumpon
Good for Falang skrev:
Smile Du må da være årets bedste integreteret udlændinge i Danmark.
Mit spørgsmål er bare, er du nu også Thai??? Smile

Good for Falang Cool

Hej
Good for Falang

Jeg kan kun bekræfte at det som PAFA skriver at hun er 100% Thai det er rigtigt.
Hun kontaktede min kone og mig i går via PB om hun og hendes mand måtte besøge os
når de kom til Vejen i påsken.
Og hun ringede her til aften og snakkede med min kone.

Vi skal ses i påsken.
Hendes mand er fra Vejen.

mvh
Torben
Redigeret af Santhumpon d. 25/03-2007 22:29

Vagn B
Kære PAFA. Som korrekturlæser vil jeg kun sige, at du behersker dansk ikke mindre end fremragende. Som Good for Falang nærede jeg også tvivl om din thailandske herkomst, men Santhumpon har bekræftet det.

Men jeg har ikke kunnet dy mig for at illustrere dine fejl i teksten. Jeg har jeg rettet din tekst igennem og kursiveret det, jeg har fjernet, og understreget det jeg har tilføjet. Så nu kan enhver vurdere dine veludviklede og nuancerede danskkundskaber. Men hertil kommer din totalt fraværende kommasætning, men det kan de fleste danskere, inklusive mange akademikere, heller ikke finde ud af. Og nogle af fejlene skyldes formentlig forhastede slåfejl, som kunne fanges ved en almindelig stavekontrol.

PAFA skrev:
Sawadee kha,

Først og fremmest vil jeg give en ros at denne hjemmeside er super super godGrin Det er bare lidt ærgerligt at der ikke er så mange thailændere, der har skrevet så meget her.FrownSå tænker på at jeg må hellere gå i gang med det og jeg håber på at få nogen feedback tilbage.

Lidt om mig….Jeg er thailænder og har været i DK i knap 5 år . Jeg synes at tiden løber så stærkt.Shock Lige nu i pt. er jeg elevpraktikant i et medicinalfirma i Bagsværd. Jeg har været glad for min vej, selvom jeg skulle arbejde så hårdt og brugte så megen tid og energi på at integrere mig i DK. Det gik rigtig godt med min uddannelse og jeg har fået en god og varm velkomst fra mit arbejde. Det er også rart at høre at folk synes godt om thailændere, thaimad og Thailand osv. Alligevel har jeg savnet meget at have nogle andre thai netværk, da der denne sprogskole og dette uddannelsessted kun var der kun få thailændere, heller ikke denne arbejdsplads, hvor jeg arbejder nu. Jeg føler mig nogle gange ensomt på en eller anden måde. Det vil jeg nok sige.

Jeg vil utrolig gerne høre om der er nogle andre thaier/dansk-thai par, som har lyst til at skabe et netværk for at dele erfaringer/oplevelser om livet som thaier i DK. Vi kan godt fortælle hinanden om hvordan det går med at klare sig i det danske samfund som f.eks. om opholdstilladelse, dansk sprog, uddanndelse, jobsituation, god/dårlig oplevelse, vennekreds, social, familie, børn og om danskerne…Grin
Det vil være dejligt at høre lidt fra andre, hvis I gerne vil dele det med mig. Vi kan også bare mødes og hygge sammen, når det passer med os.

Jeg glæder mig til at høre noget fra jer.

Hav rigtig solrig weekend….nu skal jeg ud og nyde foråret.CoolGrin

Pafa

PS: Jeg ved ikke hvordan I har det med dansk. For mig, det er helt bestemt at jeg bliver meget bedre til at tale og læse på dansk, men jeg bliver dårligere til at skrive efter jeg var færdig fra sprogskolen, selvom jeg bruger det hver eneste dag. Puha! Det er så irriterende at man ikke kan skrive og udtrykke sig så godt lige som sit eget sprog. Mange gange spørger jeg mig selv om jeg nogensinde kommer til at være god til det. Øv !!!

Til jer danskerne........undskyld!!! hvis I synes at jeg stadigvæk er forfærdelig dårlig til jeres sprog. Jeg arbejder på for at forbedre mig til det. Rom var ikke bygget på en dag, vel? Bare I kunne forstå, hvad jeg mener, ikke? Men faktisk er jeg ret stolt af mig selv at jeg tør godt at skrive det til debatten. GrinCool

pafa, du staver da mindst ligeså godt som mig,Grin og jeg er endda indfødt.
så bliv da endlige ved med at skrive.

ebeth
Kaere Pafa
Velkommen her!
vh

mr tirak
Det er dejligt at der dukker nogle som dig op her paa DTW.
du udviser en stor taalmodighed ved at stave dig gennem dit lange indlaeg, som er ufatteligt flot efter kun 5 aar.

Lad ikke nogles alm mistro skraemme dig vaek.

Velkommen og jeg haaber du finder venner her.

Maaske vi ses engang, vi/ mig og konen er i Th for tiden men et smut i Koebenhavn i maj/juni.

Mr Tirak
Bare fordi din far hedder gud,- behoever du ikke gaa paa vandet her hvor jeg fisker

Du skal bare gifte dig med en Thai, så er der ingen døje.

Blue Top Coffee Shop
Nok det stoerste udvalg af impoteret kaffe i Thailand.
Koh Pha Ngan.
Et besoeg vaerd ogsaa selv om du ikke er kaffe freak

WWW.thebeachhouse.asia
Spring til debat: