Se indlæg
 Udskriv debat
Vold og røverier på Koh Samui og Pattaya
Korat
hej
Når man læser rejsevejledningen på UM, står der at turister på Samui skal udvise stor agtpågivenhed pga. stigende vold.
Er der ting eller steder man skal undgå, eller virker advarslen overdrevet ?

jeg har selv rejst til thailand i snart 9 år som turist og er thai gift for anden gang,jeg synes det virker overdrevet når man tænker på at thailand havde omkring 100.000 danske turister på ferie sidste år.

kan vi evt.få er afstemning om farligheden at at rejse rundt i thailand som aldmindelig turist?

Kriminalitet
Et stigende antal voldelige overfald - nogle med dødelig udgang - mod udenlandske turister har kunnet konstateres de senere år. Danske turister har også i beskedent men dog stigende omfang været udsat for sådanne forbrydelser. Særligt udsatte områder for sådan kriminalitet synes at være Pattaya og Koh Samui. På Koh Samui har der i løbet af det seneste år kunnet konstateres adskillige tilfælde af særdeles grove voldssager mod udenlandske turister. Danske turister på Koh Samui opfordres derfor til at udvise stor agtpågivenhed.

Voldelige overfald kan dog forekomme overalt, ikke mindst steder med stor koncentration af turister. Der er som regel tale om forbrydelser i forbindelse med røveri/forsøg på røveri, prostitution, afpresning, hævnakter og slagsmål med udgangspunkt i påvirkning af alkohol/stoffer.

mvh korat
tja hvad kan jeg sige thailand er som kvinder får man først begyndt så er det umuligt at stoppe igen...

jesperfrb
Har lige snakket med mine venner der har bar på samuie idag, der er helt fredeligt, og "buisness as usual"um hjemmeside er et storm i et glas vand, fordi en dansk pige blev voldtagetSad
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

John
Hej jeg har også talt med min fastboende kammerat. Situationen er som Jesper siger normal.
Ifølge lokalavisen ligger tallet på voldtægter på 0-1 om måneden, så på en ø på størrelse med Bornholm, med mange flere mennesker kan man ikke sige at tallet er højt.
Men UM kan have ret i at volden er blevet mere afstumpet, men som regel er det mellem Thai- Thai, hvis der er farang indblandet er det som regel fordi de har prøvet at lave foretninger med den lokale mafia.
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
Korat
tak for svarene begge to,det var også den overbevisning jeg havde.

mvh korat
tja hvad kan jeg sige thailand er som kvinder får man først begyndt så er det umuligt at stoppe igen...

Saendaeng
Det er rigtigt at de blæser det op. thailand er besøgt af 5 mill turister hvert år, og kriminaliteten er faktisk utrolig lav i forhold til andre steder. Jeg rejser selv rundt i hele verden for mit firma og oplever at turister er meget mere udsatte i de fleste andre lande. Gad vide om Thailands udenrigsministerium også udgiver en vejledning for Danmark og at det er farligt i Danmark!! Frown
Michael B Kristensen

http://www.globalwindservice.com
rinpoche
5 millioner turister? Det kan du godt gange med 2 Smile

Og med hensyn til voldtægten af den danske pige, så må vi hellere tilføje ordet "Angivelige" voldtægt. Medmindre der da er faldet dom i sagen.
Som sagen er blevet rapporteret, kunne det ligesåvel være udtryk for en gang moralske tømmermænd fra hendes side.

whopper
hej helt sikker kriminaliten er stigene alle steder i thailand ikke kun i trurist stederne erkommet i thailand i 14år har altid harft en kæmpe kæde rundt om halsen syntes at blikkene efter den er blivet mere intenst og skumleCool

dkjohnt
Jeg er sikker på at hvis man holder lav profil, ikke vifter om sig med penge og praler om samme, og samtidig holder sig fra små gyder sene nætter, så er risikoen uendelig lille.
Risikoen er en del højere hvis man selv opsøger skumle steder eller ter sig som en [UPASSENDE ORD] eller har gjort sig upopulær. Især fuldebøtter er nemme ofre
Man skal også huske at forskellen mellem rig og fattig er vokset en del de sidste 5-6 år.
Boet i Thailand - Cambodia - Myanmar siden 1994, heraf 8 år som guide.

"If you havnt been - you havnt live"

Korat
jeg lavede entligt denne tråd her fordi den bliver debatere på turist forummet thailand.dk hvor et par herre prøver på at gøre thailand til Irak.
hvis i har tålmodigheden så prøv at læse tråden her,jeg gpr under navnet "chayaphym" valgt ud fra min x kones hjem by.

http://www.thaila...368&t=9368

mvh korat

rinpoche
Hvorvidt en destination er farlig eller ej, er vel altid set i forhold til noget andet og derudover afhænger det også af ens personlige tolerancetærskel.

Derved kan vi hver især kun fremkomme med vores personlige indtryk, medmindre vi har officielle tal at bakke det op med.

Jeg forholder mig meget uvidenskabeligt til dette emne ved kun at bruge mine egne og bekendtes erfaringer og er iøvrigt meget enig med dkjohnt.
Man kan selv reducere enhver risiko til meget nær lig nul, ved bla at følge de råd dkjohnt angiver.

Webmaster
Forfatter: suengsang
Dato: 12-03-07 21:46

og dansk thai.dk
ja.... hvis man ønsker at deltage med en gruppe admin på 117 medlemmer der dækker over hinanden og sletter andres meninger på for godt befindende og samtidigt vi finde sig i person angreb fra diverse klaphatte så velkommen.
jeg fortrækker thailand.dk hvor der er styr på klaphattenes vredesudbrud og admin er neutrale

thai gift med en søn på 7 år

Hehe, var lige inde og kigge på den tråd Korat, og nogle andre tråde på forumet.

Sgu' ikke svært at regne ud hvem de fleste er selvom de har skiftet navn - for stilen har de på ingen måde lagt om kan det tydeligt ses.
Også sjovt at se hvor meget sådan én som Suengsang har mod denne side, især i betragtning af at de ikke er mange timer siden han postede et indlæg her på siden.

Nu vil jeg ikke nævne nogle navne, men hvor mange gengangere kan I andre "gætte" jer frem til ???
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Ja kim jeg har også tænkt det samme GrinGrin

quickmouse
Webmaster skrev:

og dansk thai.dk
ja.... hvis man ønsker at deltage med en gruppe admin på 117 medlemmer der dækker over hinanden og sletter andres meninger på for godt befindende og samtidigt vi finde sig i person angreb fra diverse klaphatte så velkommen.
jeg fortrækker thailand.dk hvor der er styr på klaphattenes vredesudbrud og admin er neutrale

Hehe, var lige inde og kigge på den tråd Korat, og nogle andre tråde på forumet.

Sgu' ikke svært at regne ud hvem de fleste er selvom de har skiftet navn - for stilen har de på ingen måde lagt om kan det tydeligt ses.
Også sjovt at se hvor meget sådan én som Suengsang har mod denne side, især i betragtning af at de ikke er mange timer siden han postede et indlæg her på siden.

Nu vil jeg ikke nævne nogle navne, men hvor mange gengangere kan I andre "gætte" jer frem til ???

sæt et eller andet på højkant så kan det væreat der kom nogle bud Wink
quickmouse

>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. <<

rinpoche
For at være helt ærlig, jeg gider altså ikke at bruge min tid på at spekulere på, hvem er hvem.
Synes jeg er temmelig irrelevant. Jeg bedømmer folk på deres indlæg og så er den ikke længere.
Ja, og jeg poster også på thailand.dk, og jeg er michael Smile

Davs
Og jeg er bamsefarr derinde
bamsen

Cxxxxsxxr
Webmaster skrev:

og dansk thai.dk

Pudsigt nok - det var netop dén tråd, der henledte min opmærksomhed på DTW ... Iøvrigt optræder jeg som mig selv både her og der og f.eks. også på thaivisa.com ... Det er også mit (Thai) firma's navn, så enhver der skulle gide kan sagtens finde frem til mig og konfrontere mig med mine udtalelser face-to-face ... (Så jeg vægter selvsagt mine ord med omtanke).

Dann
Jeg troede, at dette handlede om vold og lignende i Thailand og ikke hvorvidt hvem var hvem - da disse tilsyneladende kender hinanden så godt, kan i oprette en "gasseklub".
Jeg har i Pattaya været udsat for 4 indbrudsforsøg - tilsyneladende af amatører, for de har intet stjålet (endnu) - på 2½ år her i Pattaya - 2 indbrud hjemme i Vangen - på (effektivt regnet) 40 år.
I øvrigt har jeg personligt erfaret mere vold her på samme 2½ år end i Vangen på mange, mange år - jo, der er mere vold og røverier i Pattaya end mange andre steder.
Men i mine hen mod 4 år i Bangkok oplevede jeg ikke det samme - en fredelig by.
Men man skal ikke se bort fra, hvor man færdes - nogle steder indbyder mere end andre til slige ting og har man en fed halskære på, be'r man jo mere eller mindre om "interesse".Pfft
Dann
Dann

rinpoche
Sandt nok Dann, sig det til Thailænderne, det er dem der bærer de fede halskæder..... og så fastboende udlændinge, der partout skal have et halvt kilo om nakken. Smile Ikke møntet på dig Dann.

Cyberstar, dine indlæg i omtalte fora bærer kun præg af hjælpsomhed og imødekommenhed. Tror ikke du behøver at vægte dine ord Smile

mvh
rinpoche

på med de gamle hullede covboybukser og den gamle tshirt, og lad alt hvad der glimter blive hjemme. så kan man gå i fred alle steder.

de tror nærmest det er dig der vil røve dem

h
Dann skrev:
Jeg troede, at dette handlede om vold og lignende i Thailand og ikke hvorvidt hvem var hvem - da disse tilsyneladende kender hinanden så godt, kan i oprette en "gasseklub".
Jeg har i Pattaya været udsat for 4 indbrudsforsøg - tilsyneladende af amatører, for de har intet stjålet (endnu) - på 2½ år her i Pattaya - 2 indbrud hjemme i Vangen - på (effektivt regnet) 40 år.
I øvrigt har jeg personligt erfaret mere vold her på samme 2½ år end i Vangen på mange, mange år - jo, der er mere vold og røverier i Pattaya end mange andre steder.
Men i mine hen mod 4 år i Bangkok oplevede jeg ikke det samme - en fredelig by.
Men man skal ikke se bort fra, hvor man færdes - nogle steder indbyder mere end andre til slige ting og har man en fed halskære på, be'r man jo mere eller mindre om "interesse".Pfft
Dann

He-He (for at bruge en andens ord) men kunne ikke være bedre skrevet desværre overtages de fleste emner af personangreb her på DTW. Og tillader man sig at sige for meget så får man glæden af gratisspil.dk (til man selv gider ændre IP, hvor svært kan det være?)
men pas nu på DANN der skal ikke meget til at pisse web-guden af
og kim nu du gætter skal vi også gætte på wilfred osv.???

Spring til debat: