Se indlæg
90 days
|
|
phitsanulok |
Lagt på d. 16/03-2007 02:41
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1054 |
Hejsa. En skulle horer fra en ven om der er boder for at melde sin address for sent, altsaa det der med at man skal melde hvor man bor hver 3 maaned..? hvad er boben for at komme en uge for sent? OG Mit visum udlober d.28 marts, men forste fly ud er d.5 april :-) altsaa overstay. Hvor i lufthavnen skal det betales..? og er det er problem? |
|
|
Torbusa |
Lagt på d. 16/03-2007 04:24
|
Øvet medlem Antal indlæg: 101 |
Hej. det med adresssen kender jeg ikke saa meget til,har aldrig selv meldt adresseaendring,selvom jeg er her i 6 md.pr.aar.og er flyttet et par gange. Overstay betaling kommer helt af sig selv,inden du kommer i transithallen,bliver du ledt til et kontor,hvor du erlaegger tb.500 pr.dag fra den dag der er stemplet i dit pas som sidste dag. tm |
|
|
phitsanulok |
Lagt på d. 16/03-2007 13:15
|
saa overstay er ikke noget der gaar helt amok over?? |
|
|
Cxxxxsxxr |
Lagt på d. 16/03-2007 16:26
|
Øvet medlem Antal indlæg: 181 |
phitsanulok skrev: saa overstay er ikke noget der gaar helt amok over?? Ikke hvis du når frem til afgangshallen - gældende praksis lader til blot at indkassere bøden, hvorefter den sag er afsluttet. Men, hvor heldig føler du dig? ... Hvis du bliver stoppet af det almindelige politi, efter opholdstilladelsen er udløbet - ja så er det altså faktisk en forbryder, politiet har slået kløerne i ... Gæt selv med på hvad der videre sker. |
|
|
phitsanulok |
Lagt på d. 17/03-2007 03:49
|
saa det eneste jeg kan gorer at at tage et visa run, da jeg allerede har brugt min extension..? damm... et visarun for at faa 8 dage, hehe |
|
|
John |
Lagt på d. 17/03-2007 09:29
|
Administratorer Antal indlæg: 2171 |
Jeg ved ikke om det stadig kan lade sig gøre, men for 5 år siden havde jeg et overstay på 5 dage. Jeg henvendte mig hos turist politiet inden mit overstay, forklarede dem situationen og betalte for det der, med stempler i passet osv. john@dansk-thai.dk
|
|
|
phitsanulok |
Lagt på d. 18/03-2007 03:18
|
hej John. Ja det lyder som en god ide, men om det virker endnu det ved jeg ikke. :-) |
|
|
claus31130 |
Lagt på d. 18/03-2007 04:04
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 966 |
Førhen kunne immigration osse lave en 10 dages forlængelse af et 30 dages visa så vidt jeg husker,men kan godt være jeg husker forkert.... Claus |
|
|
phitsanulok |
Lagt på d. 18/03-2007 04:20
|
hej claus, jeg det kan godt passe, men jeg har allerede forkaenget mit med 30 dage :-) maa vel bare holde "low profile", betale de B4000 for 8 dages overstay i lufthavnen og saa smutte hjem... ville nu hellere have haft visum, men det er for besvarligt at tage til Cambodia for at faa 8 dages visum.. |
|
|
Payanak |
Lagt på d. 18/03-2007 07:17
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2597 |
Man kan ikke laengere forlaenge sit 30 dages turist visum med 10 dage. Det er lavet om til 7 dage og koster stadig 1900,- Bath. |
|
|
Saendaeng |
Lagt på d. 18/03-2007 07:51
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1277 |
Nu vil jeg så lige gøre det lidt billigere, den første dag i et overstay er gratis, og op til mellem 5 og 10 dages overstay slår de ikke hårdt ned på. Men gør det ikke til en vane, så tror jeg ikke de ser igennem fingre med det..
Michael B Kristensen
|
|
|
tuktuk |
Lagt på d. 18/03-2007 10:24
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 540 |
hvis du er i Pattaya, som det lyder til, kan du finde visarun selskaber der laver ture for mellem 1.000 og 2.000 baht det tager en dag !!!, men så holder du dig på den rigtige side af loven, og jeg akn kun tilskynde at man ikke søger at få overstay, da det kan indflydelse på dine senere besøg, såsom at de ikke vil udstede visum m.m. så forsøg at undersøge mulighederne for at komme på visatur,... - Tag det som en udflugt !! - og vær helt lovligt i landet, ideen med turist politiet eller immigrationen (som jeg ville gå til først !) kan måske også hjælpe dig med at se en mulighed som ikke er vendt her endnu..... Og så lige for at rette saendaeng, det er rigtigt at hvis du rejser fra Bangkok lufthavn er den første dags oversty gratis, men den næste koster altså 1.000 baht, dag 3- XX koster 500 baht pr. dag..... Held og lykke Martin Kaiser-Nielsen Tuk Tours - Thailand |
|
|
phitsanulok |
Lagt på d. 18/03-2007 10:32
|
hrmmm... ja der er jo lidt delte meninger. Men jeg da jeg er i Phitsanulok (uden bil) tror jeg at jeg bliver noed til at tage 8 dages overstay :-( ikke at jeg har meget lyst men alt andet ville vaere for besvaerligt... Betaler man overstay ved checkin eller paskontrol? |
|
|
whopper |
Lagt på d. 18/03-2007 12:05
|
Begynder Antal indlæg: 5 |
hej jeg selv fik 20000b bøde for 103dage hade misforstået det visum jeg fik så dum jeg var .og hade en over stay på 3dage i forevejen i paset de der tolder sage at hvis jeg fik bare 1dag mere på tre mrd.vil det hede monkeyhouse ved ikke men troer bare de vil gøre mig bange |
|
|
phitsanulok |
Lagt på d. 18/03-2007 12:15
|
whopper, det varmaa vaere lidt tid siden, for nu er det B500 per dag, saa din bobe ville have blevet over 50klik :-) hehe hvor betalte du boden? |
|
|
whopper |
Lagt på d. 18/03-2007 13:36
|
Begynder Antal indlæg: 5 |
hej det var i den gamle lufth.der hvor man skal betale 500b for at komme ind og vise passet da tolderne så det kalte han på nogle der sidder inde i et kontor med vinduer hele vejen rundt samme sted så alle rigtig kan se den tosse som ikke lige har det iorden der betalte jeg også sider lige at kikker i paset det var i 2002 en grimmer en det gør jeg aldrig mere slet ikke hvis det koster 500 pr.dag jeg fik også indrejse forbud 3 mrd.de var rimlige sure men thailand lever af turister så hvorfor ikke som i gamle dage hvor man kunne være der i 3mrd.uden noget visum langtids falanger bruger måske ikke penge nok |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 18/03-2007 14:56
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
Det er godt nok 500 baht per dags overstay, men max bøde var/er 20.000 baht. Kender en Normand der havde 6 års overstay Betalte også 20.000 baht. Du bliver trukket til siden ved paskontrollen og ind til et lille kontor lige ved siden af. Her betaler du bøden. Redigeret af rinpoche d. 18/03-2007 14:58 |
|
|
dutling68 |
Lagt på d. 18/04-2007 17:52
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1381 |
har lige løbet ind i en dansker som ikke rigtig har styr på sit visa han er 73 og har aldrig været i thailand før......da jeg siger lad mig se dit pas viser det sig at han skulle havde været ude af thaialnd den 31 marts han har så et non o visa på et år som udløber den 14 dec 2007 skal han så ikke på visa run hver 3 månden....og hvad kan der så ske nu skal han bare tage på visa run og betale ved grænsen for de dage som han har været for længe nu og så er den pot ude.....og kan han få 3 nye måneder nu hvor han ikke har overholdt sit visa.......
Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........
|
|
|
Torbusa |
Lagt på d. 18/04-2007 19:59
|
Øvet medlem Antal indlæg: 101 |
Han skal tage et visarun hurtigt,og betale for overstay,selvom han har 1 års visa skal han ud hver 3.måned,forstå det hvem der kan,jeg har spurgt ved grænsen,intet svar,en rysten på hovedet,bare sure miner. Ved visarun skal du betale for 1.dag overstay ogå,har prøver det. tm |
|
Spring til debat: |