Se indlæg
Airporttax, nye regler?
|
|
ebeth |
Lagt på d. 17/02-2007 14:48
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 586 |
-Efter 1.februar er lufthavnsskatten hævet til 700,- baht, det ved jeg godt, men har fået billetter hvori denne skat skulle være indkluderet! Har andetsteds læst at folk stadig afkræves skatten kontant ved udrejse.Total forvirring! Er der nogle af Jer der er rejst ud af Thailand efter 1/2 som kan fortælle mig om de har betalt lufthavnsskat? Mvh Ebeth |
|
|
thaibamse |
Lagt på d. 17/02-2007 14:57
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 43 |
de har sat prisen op fra 500bath til 700bath du kan ikke betale forud fordi det er en billet som du kun kan købe i lufthaven på vej hjem mvh thaibamse i pattaya skype
thai.bamse |
|
|
mik |
Lagt på d. 17/02-2007 15:07
|
Begynder Antal indlæg: 7 |
Hej Alle Er lige kommet hjem fra phuket via bangkok, her til morgen og vi blev for første gang ikke afkrævet nogen lufthavnsskat. ? |
|
|
ebeth |
Lagt på d. 17/02-2007 15:46
|
Tak Mik, det var en informativ oplysning. Så behøver vi ikke tænke mere på det! -og velkommen hjem |
|
|
birkedhoj |
Lagt på d. 17/02-2007 19:16
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 738 |
Jeg og fruen er også kommet samme vej Phuket/bangkok/københavn landet med Thai her til morgen, og vi blev afkrævet 700 B. i check ind skranken. Jeg kender folk som rejser med My travel Gennem Spies, de har afgiften incl. i billet prisen. Ole |
|
|
Good for Falang |
Lagt på d. 17/02-2007 23:01
|
Øvet medlem Antal indlæg: 218 |
Jeg er også sikker på det koster 700B. på de fleste charter rejser har man betalt de 700B da man betalte rejsen. Good for Falang |
|
|
claus31130 |
Lagt på d. 18/02-2007 00:38
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 966 |
Hvis man læser nedenstående link http://www.ambban...ar2007.htm ifølge ambassaden skulle ......disse skatter pr. 1. februar 2007 er inkluderet i billetprisen...... Så folk der har købt deres billetter før 1 feb. kan jo ikke have betalt afgiften endnu... Claus... |
|
|
jc |
Lagt på d. 18/02-2007 08:27
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 597 |
Mon ikke det er afgørende, hvornår ens billet er udstedt? Hvis det er sket inden man vedtog, at skatten skulle inkluderes i billetten, så skal man betale. Vores billetter til sommerferien er ikke udstedt endnu, men ProfilRejser oplyser, at billetprisen er inkl. lufthavnsskat. mvh jc Boet i Bangkok 1980-1983.
|
|
|
mik |
Lagt på d. 18/02-2007 10:16
|
Begynder Antal indlæg: 7 |
Hej Igen Så er forvirringen da total, hvis Birkedhøj har betalt 700 bath og vi ingenting. Vi må have været med samme fly TG 950. Vi købte billetterne hos Jan Cometrejser i august 2006. |
|
|
ebeth |
Lagt på d. 18/02-2007 11:14
|
Ingen forvirring -Det er "gamle" billetter hvor skatten ikke er med. |
|
|
Lagt på d. 18/02-2007 15:17
|
|
Begynder Antal indlæg: |
det er virklig en fremgang af de store at afrejseskatten, nu er en del af billetpriser, jeg har altid syntes at det virker dyre at rejse fra lande med afrejseskat, |
|
|
Santhumpon |
Lagt på d. 19/02-2007 10:14
|
Øvet medlem Antal indlæg: 227 |
Hej Det er ikke alle flyselskaber der har den thailandske lufthavnsskat inkluderet i deres flybilletter. Vi skal flyve med KLM til sommer til Thailand, vores billetter bliver først bestilt og udskrevet i marts måned Jeg har i går forhørt mig ved Flying Office, hvor vi har bestilt vores rejse. -------------------------------------------------------------------------------- Min mail fra i går: Hej Thomas. Er thailandsk lufthavnsskat også inkluderet i vores flybilletter. Vi er ellers blevet afkrævet 500 THB alle de andre gange vi har rejst hjem fra Don Muang Airport Bangkok. Men fra den 1 februar 2007 skulle den være hævet til 700 THB. Og være inkluderet i flybilletterne. Se: http://www.ambban...ar2007.htm Er den inkluderet i vores flybilletter. Eller skal vi betale de 700 THB, når vi tager hjem fra den nye Suvarnabhumi Airport Bangkok. mvh Torben Santhumpon Jensen. -------------------------------------------------------------------------------- Og fik dette svar: Den skal desværre betales separat. Det er gentagne gange blevet forsøgt at få den inkluderet i billetprisen, men det er ikke muligt. Med venlig hilsen Thomas Kjær FlyingOffice A/S Vordingborgvej 189 4682 Tureby Tel. 70424140 Fax. 5618 0102 [url]www.flyingoffice.dk[/url] -------------------------------------------------------------------------------- mvh Torben. Redigeret af Santhumpon d. 19/02-2007 10:18 |
|
|
jpo |
Lagt på d. 19/02-2007 11:45
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 797 |
vi kom hjem 4/2.2007 fra bangkok og vi betslte ingen skal, så jeg er noget forviret, da man har betalt denne skat særskilt i bangkok før, kan jeg ikke se hvad det har med billetten af gøre og ligeledes hvor man har købt den, eller va |
|
|
birkedhoj |
Lagt på d. 19/02-2007 13:17
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 738 |
Ja mik, Vi var så med samme fly hjem i lørdags. Vores biletter blev købt hos Mr.jet i marts. Måske forklaringen er den. Jeg gik til informationen og spurgte hvor skatten skulle betales. I check ind skranken. Da vi indvejede baggage sagde den søde dame vi skulle betale, og der kom en pige i vistnok en gul jakke/vest som vi betalte til. Så det er ganske vist. Ole |
|
|
pon04 |
Lagt på d. 27/02-2007 10:10
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 33 |
min kone som skal til Thailand til sommer med austian air og har købt billeterne hos seat24 igår den 26 februar har fået af vide at billeterne ikke er inklusiv lufthavnskat hvad jeg selvføgelig har klaget over. Da jeg har læst at det efter 1 februar skulle være inklusiv skat her http://www.ambban...ar2007.htm på siden så nu venter jeg på hvordan de reagere på det da billeterne endnu ikke er udstedt til hende men bliver det idag.Hej, Nej det ingår inte i priset utan det får Ni betala på plats i Thailand. Vänligen återkom om Ni har några frågor. Med vänliga hälsningar Med venlig hilsen, Med vennlig hilsen, Kind regards Moa dette var det første svar jeg fik fra dem inden jeg fremsende informationen fra ambassaden og udenrigministeriet jørgen p Davser Pon Jeg lavede lige din henvisning om til et aktivt link bamsen Redigeret af d. 27/02-2007 10:25 |
|
Spring til debat: |