Se indlæg
Familiesammenføring rent "strategisk"
|
|
mrgoodman |
Lagt på d. 15/01-2007 20:49
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 30 |
Hej kære medinteresserede Jeg har før stillet et lignende spørgsmål, men er ikke rigtig blevet "klogere".. Hvis der er nogle her på sitet, som har erfaring med ny eller nyere familiesammenføring af ægtefælle fra Thailand så vil jeg gerne have svaret på følgende spørgsmål: først vores baggrund.. Min hustru kommer til DK d 25jan på 3mdr visa, og vi har tænkt os at søge FS hurtigst muligt.. MEN, er det smart at vente et par måneder, således at den tid hun allerede har været her, tæller positivt med ved ansøgningen?? På den anden side vil vi jo gerne have, at hun kommer i gang med sprogskolen, så hurtigt som muligt -og det må vi jo vente med, hvis vi følger Min egen "strategi". Men hvis ikke det har positiv indflydelse på sagsbehandlingen, så kan vi lige så godt ansøge dagen efter hun ankommer -og således starte hurtigere i skolen DBH mr goodman |
|
|
Lagt på d. 15/01-2007 21:02
|
|
Begynder Antal indlæg: |
du kommer både med spøgsmålet og svaret. så den er jo nem. kør direkte fra kastrup til us, tag et nummer kl. 8 og halv 9 er i igang med ansøgningen hvis du opfylder alle kræv, vil de ca. 1 mrd efter sende et brev til din kommune, en mrd senere skal du putte 55.000 på en bankbog, og 1 mrd senere kommer din kones pas med posten. det er meget nemt, og lige til at gå til, download alle fomulare fra deres hjemmeside. jeg behøver vel ikke at spørge om du kender din kone godt, for det gør du vel fra talrige ferie i thailand, ligesom hun måske også allerade har set dk Redigeret af d. 15/01-2007 21:05 |
|
|
mrgoodman |
Lagt på d. 15/01-2007 22:06
|
Hej bkk Og Tusinde tak for hurtig respons.. jo da, jeg kender min kone godt så godt man nu kan gennem næsten halvandet år og hvis der ikke er nogen fordel i at vente et par mdr med at søge om FS -ja så vil jeg downloade formularerne i morgen som du anbefaler og søge FS dagen efter at hun ankommer dbh mr goodman alias gladman(d) |
|
|
oleskyum |
Lagt på d. 16/01-2007 01:50
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 716 |
Jeg vil da håbe at bkk har ret, men er F/S så nærmest blevet en ekspeditionssag? Nu har vi gennem en årrække set, hvordan sager af nøjagtig samme karakter blive behandlet forskelligt så, hvis jeg var mrgoodmann ville jeg nok ikke forvente en så hurtig og gnidningsløs behandling. Selv om US har udtalt, at ekspeditionstiden skal ned på 3 mdr. så skal de jo lige bevise, at de denne gang kan holde det de lover, det er da ikke noget de ellers har været gode til. Men jo før du starter jo bedre. |
|
|
Lagt på d. 16/01-2007 02:07
|
|
oleskyum så længe man opfylder reglerne for at få fs, så køere det som smurt, grunden til jeg skriver er fordi jeg lige har søgt fs til min kone, så 3 mrd er et meget godt bud. da vi afleverede ansøgningen så gik der 3 uger, til sagsbehandleren fik den, hvilke vi fik et brev om, ugen efter modtog vi endnu et brev, denne gang om de skrev til kommunen, 1 mrd efter kom så brevet om bankgarentien, så jo det går utroligt hurtigt, og jeg kan ikke se de store problemer i det |
|
|
mrgoodman |
Lagt på d. 16/01-2007 12:50
|
okeey.. Jeg takker bukker og nejer for de gode svar mvh mr goodman |
|
|
mrgoodman |
Lagt på d. 17/01-2007 19:22
|
Hej igen igen Jeg har læst mig til (her på forummet), at når vi søger om FS her i DK, -så skal min kone aflevere en civilstands-attest!!. Er der nogle af jer derude, der ved hvad dette er for et dokument og hvad hedder det på englesk/thai ?? DBH mr goodman |
|
|
Lagt på d. 17/01-2007 23:31
|
|
ja du skal fremvise vielse attest, som ambasadden oversatte for dig, hvis i blev gift i thailand du skal også fortelle din kommune at du er gift! hvis du ikke allerade har gjordt det |
|
Spring til debat: |