Se indlæg
 Udskriv debat
Visum for begynder
samee
Hejsa!
Vedr. visum hvis du bruger dine 90 dage kan du så søge FS inden for det samme ½år som visumet gyldigheds periode er??
Eller skal du vælge hun at bruge eks. 70 dage.
Med andre ord har visum og FS noget med hinanden at gøre (når vi snakker 90 dage) vil det ene påvirke det andet, i forbindelse med en ferie og derefter bringe konen til DK….
Eller har jeg misforstået noget, FS bringer dig ikke ind i Danmark det er visumet som gør det ??
Kan ikke lige finde ud af det.
Grin

nej de har intet med hinananden at gøre, din kone kan sagtens søge om fs ligeså snart hun kommer tilbage til thailand efter 90 dage i dk.
hun skal ikke vente 3 mrd.
men der er ingen grund til at tage tilbage til thailand, der skulle godt nok komme nogle nye regler med sporog osv her fra denne mrd, men de er vist ikke kommet i brug i nu.
din kone og dig kan søge her fra dk, hvis din kone godt kan lide at værre her efter 80-85 dage kan i søge fs herfra dk, i kan også gøre det samme dag hun lander.

samee
Aha oki tak min ven - desværre er vi ikke nået helt så langt så jeg kan prale med at kalde hende min hustru men det håber jeg at jeg kan ændre på i det 1’ste halve år af 07’ Grin

mrgoodman
Hej
Jeg er så heldig at være nygift med en Thaikvinde (vi blev gift i bkk i november 2006). Hun har lige hentet sit Visa på den danske ambassade i bkk og kommer til landet d 25 januar. så ville jeg høre om du/i har nogen erfaring med om hvornår det er "smartest" at søge FS.. altså hvor mange dage skal hun være her før vi kan være sikre på at hun kan blive og er det ikke bedst at lade hende være her et par måneder inden vi søger FS?? eller hur?
DBH mr goodman

samee
Tillykke med den gode nyhed jeg er møg misundelig på dig håber at det vil flaske sig for jer og at i bliver lykkelige.Grin

vedr. det med FS det aner jeg ikke det må et par af de mere kloge kunne svare på, du tænker vel på omkring ferie press ?

Zombie
Hej Samee og mrgoodman

Hvis man har giftet sig i Thailand søger man med det samme om familiesammenføring (FS).

De dokumenter som skal udfyldes og de garantier man skal stille er stort set ens ved FS/90 dages besøgs visum.

Anfordringsgarantien på ca. 55.000 DKR stilles til rådighed for den kommune man nu bor i, i en periode på 7 år ved FS.
Ganske vist bliver man måske ikke bedt om at stille en anfordringsgaranti for sin kone som kommer på et besøgsvisum men er tanken at søge FS når hun er kommet til DK vil kravet om at stille en anfordringsgaranti blive rejst, så det kan man ligeså godt få ordnet med det samme i stedet for alle disse krumspring.

Sagsbehandlingstiderne er lige lange for FS/visum ca. 2 - 3 måneder hvis alt er udfyldt ok og alle oplysninger forelægger.

Med hensyn til at søge FS med konen fordi hun er hentet herop på et turistvisum.
Hvis du har stillet en anfordringsgaranti i forbindelse med visumet så mister du disse penge.
Ansøgninen om FS skal bare indgives før visumet udløber men efter 60 dage ville da være livrem og seler, din kone får så processuelt ophold mens sagen behandles.

Her på DTW e skrevet meget om alle disse ting prøv at trawle siden igenemWink

der er ikke nogen rigtig eller forkert dag at søge, du må dog ikke søge efter at visaet er udløbet, så en godt ide er lige at se hinanden an, se om hun kan lide danmark, måske har i aldrig værret sammen 90 dage før, så tag det med ro, du kan sagtes søge de sidste par dage af hendes visa. har i stillet en garenti så kan du godt glemme den, den forsvinder, så det vil nok værre en godt ide at hun tager hjem igen og søger fra thailand,
samee vi snakkede jo bla sammen på denne tråd

http://www.dansk-...post_31059

så hun bør søge fra thailand

hvis man søger fra dk så tager de hendes pas, og hun får et papir som med hendes navn på som legitimation, som er gyldig i 6 mrd. sagen er dog nok færtig inden 6 mrd

husk iøverigt at du har ret på hendes skatte fradrag fra dag et hun kommer til landet, det er nogle tusinde om mrd, kontakt skattekontoret med hendes pas, når hun har fået opholdtilladelse, og vis hvilken dag hun rejste ind i landet, så vil du få fradraget på de mrd hun har værret her, indtil hun kommer i job, har du to fradrag.
det er der en del som glemmer
Redigeret af d. 09/01-2007 10:09

mrgoodman
Tusinde tak for de gode svar, som er til stor hjælp
SmilePfft DBH mrgoodman

hvis du vil læse mere om mulighederne for personfradrag, så kan du evt kigge forbi her

http://www.famili...r/512.html

læs evt også hvad de skriver på over på æug forum

http://forum.aegt...PN=1&TPN=1

Kim B
Spørgsmål.
Hvis man ikke er gift og gerne vil have kæresten fra Thailand på besøg, hvilke papirer skal udfyldes? Og skal thaipigen have sendt nogle papirer fra DK?

Mvh
Kim

Spring til debat: