Se indlæg
Malarone
|
|
Timrob |
Lagt på d. 19/11-2004 08:11
|
Begynder Antal indlæg: 22 |
Hej til jer alle Jeg prøver lykken her og håber nogen kan hjælpe mig. Jeg står og skal til Thailand d. 4/12 og 3 måneder frem, sammen med mine 2 børn på 5 - 10 år. Vi skal afsted pga mit helbred og skal bla. bo hos nogle munke/nonner inde i regnskoven i Nord, da de af Thai`erne har ry for at have healende kræfter når det kommer til sygdom Min store bøn herinde ...... er der en eller anden der kan hjælpe mig med at finde ud af, om man kan købe Malarone i Thailand og hvad prisen er ?? Hvis ikke dette er muligt at købe i Thailand, hvilke præperater kan man så købe til børn mod malaria i Thailand og hvad er prisen ?? Jeg håber ydmygt at nogen vil være sød at undersøge det for mig, da jeg er helt på røven på dette område hvor Malarone koster en formue herhjemme Venligst timrob |
|
|
Lagt på d. 19/11-2004 14:05
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Davser Timrod JA jeg ville foreslå dig at snakke med din egen læge her i danmark før du propper medicin i dine børn,det er mere ansvarligt bamsen |
|
|
dkjohnt |
Lagt på d. 20/11-2004 07:21
|
Øvet medlem Antal indlæg: 273 |
Malerone er svært at få. Har spurgt på flere klinikker, der dog siger at man kan købe det på større hospitaler i Thailand. Men det tilrådes kun at købe når det virkeligt er nødvendigt, da det kan have bivirkninger, omend små - i forhold til anden medicin. Skal du opholde dig i Malaria områder, så nøjes med mygge balsam (DEET) på hud-tilgængelige områder, samt special tøj-spray (DEET) som myggene hader og selvfølgelig myggenet for natten. En måde er osse at putte jeres tøj i en større pose, og så tilsætte DEET dråber og så lukke posen over natten. Tøjet vil så absobere DEET for 3-4 dage. Spis godt med Vitamin B og hvidløg som skulle have effekt på blodet så i ikke er så tiltrækkende. Hvis du har tænkt at give dine børn på 5 og 10 år malarone så tænk på de bivirkninger kontra den ringe risiko for at få malariea hvis man tager sine forholdsregler. Jeg har selv boet i junglen med mit barn på 5 år, boede hos bjergstammer i grænseområder mellem Thailand og Burma, hvor malaria virkelig florere, men har ikke haft problemer efter af have fulgt ovenstående.
Redigeret af dkjohnt d. 20/11-2004 07:35 Boet i Thailand - Cambodia - Myanmar siden 1994, heraf 8 år som guide.
"If you havnt been - you havnt live" |
|
|
Buggymann |
Lagt på d. 20/11-2004 10:33
|
Øvet medlem Antal indlæg: 185 |
jeg har altid fået af vide af lægerne i Thailand et det som udskrives i Danmark mod malaria er forældet og at myggene er resistent overfor det . jeg anbefaler at du snakker med en læge på et støre hospital hvis du absolut vil tage medicin (give til dine børn) men husk der er mange bivirkninger. jeg vil anbefale de råd som ellers er givet her på siden med hensyn til spise og mygge balsam. køb balsamen derude så du får noget som virker og det er meget billiger derude mvh Parkpean just love Thailand. The land off budda...
|
|
|
falang yao |
Lagt på d. 20/11-2004 11:51
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1075 |
Hej Timrob, Har du kigget på Statens Serum Institutet's hjemmeside? M.h.t. malaria/malerone se: [url]www.ssi.dk/sw12290.asp[/url] M.v.h., M. Rasmussen |
|
|
Rasmus |
Lagt på d. 20/11-2004 15:04
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 772 |
Hej Timrod Som udgangspunkt vil jeg ikke anbefale dig at give dine børn Malarone, dertil kender du ikke de bivirkninger som du kan påfører dine børn. Samtidigt har jeg hørt fra min kone, at det kan svært at skaffe i Thailand, samt at der findes forskellige ”fup og fidusmærker” af netop Malarone. Så muligheden for at du netop få sådan et produkt er rimeligt stor. Mit råd til dig – glem Malarone! Men der findes et utal af andre myge midler at købe i Thailand, nogle bedre end andre. Selv er jeg meget plaget af myg når jeg er i Thailand, de har en vis forkærlighed til mine smukke ben. Jeg har prøvet div. midler købt i Thailand men her har virkningen været noget tvivlsom og begrænset. Men et middel som jeg bruger nu, syntes at have en særlig god virkning. Et myge middel som muligvis kun kan købes i Sverige (?) det heder – MYGG-A det koste sv.kr. 90.00 i Roll-on form pr. flaske. Med dette middel, bilder jeg mig ind at det nedsætter, min myggestik plage med 80% (?) Det virker på mig så hvorfor ikke også på andre – med smukke ben altså. Men nu er malaria ikke det helt store problem i Thailand, som det er i f.eks. Burma, Cambodja og Laos. Igennem 5 år med mange rejser til Thailand, har jeg ikke hørt om nogen som skulle have fået malaria. Derimod har 2 af mine venner - samt mig selv – fået ”Demge Fever” med hjem fra Thailand som souvenir. En meget ubehagelig infektion som man også tildrager sig gennem myggestik. På Statens Serum Instituttet [url][/url]www.ssi.dk/sw336.asp kan du læse mere om dette. Hilsen Rasmus |
|
|
isaan |
Lagt på d. 20/11-2004 15:32
|
Øvet medlem Antal indlæg: 289 |
hej timrob vi bruger selv et middel der hedder doxycline cap 100 mg. (1`s) som er mod malaria , kan købes hos alle parmacia overalt i thailand til billige penge , pillerne kan også bruges til børn , jeg har et tlf. nr her på dåsen som er 216-3572 , 2 som er hos boots healt and beauty forretningen.i bangkok. håber du kan bruge det til noget , ellers gå ind på min hjemmeside og klik på mine link`s under vaccination der finder du mange svar på alt vedrørende lægemidler o.lign også til børn . Er begyndt at pakke tøj til landsbyen i isaan vh.isaan |
|
|
oleskyum |
Lagt på d. 20/11-2004 19:17
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 716 |
Jeg opdagede ved en fejltagelse, (på grund af sprogproblemer), jeg fik en sprøjte mod allergi, det var ikke det jeg skulle have haft, men efter den sprøjte kunne myggene ikke lide mig. Så når jeg idag kommer til Thailand er noget af det første jeg gør en sprøjte mod allergi. Det har virket hver gang. |
|
|
Timrob |
Lagt på d. 22/11-2004 10:24
|
Begynder Antal indlæg: 22 |
Hej alle sammen Hold da helt op, jeg havde aldrig klaret denne rejse jeg skal ud på sammen med mine børn, uden denne web side og alle de svar jeg har fået indtil videre, på mine mange spørgsmål. Tusinde tak for hjælpen til jer alle, I har været og er til stor hjælp for en nyudklækket Thailandsrejsende timrob |
|
Spring til debat: |