Se indlæg
 Udskriv debat
Dansk tv den 15.10.2006
rinpoche skrev:
Gakko er ellers meget passende Grin

Mister.Gakko ©®

ROFLMAOGrinGrinGrin

2182
Til Don og Loc (forkortet, mulighed for stavefejl minimeres) vil jeg kun sige at jeg kun kan skrive om noget som jeg har oplevet, kan desværre ikke snage i andre folks liv og skrive om det og jeg vil nok heller ikke hvis jeg kunne.
At det jeg har skrevet mest handlede om mig er det vel klart nok for det er mig der trykker tasterne ,godt nok lidt ved siden af engang imellem.
Men ligesom at give jer lidt, kan jeg skrive at vi har det godt, så bare slap af og nyd jeres liv.
Mvh.Grin
2182.Grin

prasat
nå don og loc, hvad er så max alderen og blive far i??? og hvad er så max forskeldsalder der må være mellem mand og kone???

når i har svaret på dette, hvordan kan i egentligt holde thailand ud når man i dette land opdrager 80% af børnene hos bedsteforældrene?? det må jo ikke være til at holde ud for jer at rejse i dette land hvor de fleste mennesker er rejst for deres børn eller selv er blevet forladt af deres forældre, de må jo i jeres øjne jo være ødelagt for evigt.

jeg ville da heller vokse op med en far på 65 end en bedstemor på 70.

prasat

Locturian
Prasat, nu er Thailand en HEL del anderledes end Danmark - På rigtig mange områder. Thailand har intet sikkerhedsnet, ingen "bistandshjælp, pension, varmestuer, døgn-institutioner ect.", alle må værge for sig selv, men heldigvis er det her Thailand, og mange andre "fattige" lande, har noget vi kunne lære noget af. Næste-kærlighed og støtte i familien.

Ja, mange gange er det bedsteforældrene der sørger for børnene, fordi de unge forældre er ude at tjene penge - til familien. Det er de unge kræfter der skal arbejde, og de ældre tager sig så af de små, til de er gamle nok til at arbejde, og "cirkel-of-life" fortsætter. Det har intet at gøre med at de stikker af, selvom der er brådne kar alle steder, selv i "dejlige Danmark".

Når det er sagt, er der ikke noget galt i at der forskel på mand og kone. Om mand er kone er 40 og 60, er der intet galt i, men er pigen 20 og manden 60, ja, så får jeg kvalme.

Grænsen for at blive forældre går der hvor det er socialt acceptabelt, og i barnets bedste tarv. Og når man er 60 år og bliver far, er det på ingen både til gavn og glæde for barnet. Barnet kommer til at mangle den energi fra forældrene der kræves af børneopdragelse, og et dødsfald af en forældre i et barns opvækst er ikke noget der kan være særlig sundt for barnets mentalitet.

Det er, som jeg har sagt før, utrolig egoistisk og selvisk at sætte børn i verden i en sen alder, det er udelukkende med sig selv i mente.

Men, det er klart, der er ingen "gamle" fædre herinde der vil give mig ret, men det er nu engang min holdning, og den står jeg ved.
Thailand - Et land med kontroverser, dejlige kvinder, skønt vejr, og et landt fyldt med bedrevidende udenlandske tosser...

[img]http://www.dansk-thai.dk/images/links/www.huahin-online.com.gif[/img] is not a valid Image.
http://www.huahin...

http://www.huahin-online.com
latour82
Nu var det jo mig som startede tråden, som jo er blevet ganske lang.

Tråden tog sit udgangspunkt at en ældre mand på 70 fik et barn med en yngre kvinde.

Og det er der kommet en del mixede kommentarer på, nogle relevante nogle mindre relevante.

Sjovt nok handler mange indlæg om at barnet eller børnene skal vokse op i Thailand og hvis den ældre fader falder bort eller ikke er i stand til at løfte den opgave han har pålagt sig selv, så byder traditionen i Thailand at familien tager over da den yngre generation skal arbejde .

Jeg bliver nødt til at kommentere at sådan er det ikke i min svigerfamilie i Thailand, der passer den yngre generation selv deres afkom, sådan helt på vesterlandsk maner.

Nu er verden jo sådan sat sammen at man kan også få børn i Danmark som Dansk-Thai forhold, i Danmark har man ingen tradition der siger at besteforældre tager over, og hvis faderen er 60-70 år så er problemet jo kun af akaedemisk betydning, da vil besteforældre jo være faldet bort forlængst.

Nej i Danmark er man selv ansvarlig for opdragelsen af sine børn, så bortset fra den tid hvor ungerne er i dagpleje- børnehave etc. ja der skal man selv løse den opgave.

Tja når ungerne skal i skole der skal far og mor hjælpe poderne med lektier, der er jo sket et og andet siden vores gamle far var ung og mor som er Thai, tja hun er jo ikke altid på niveau sprogmæssigt etc.

Så hvem skal hjælpe?

Jeg vil gerne bede jer som læser dette at jeg selv yder selvkritik af at jeg satte børn til verdenen efter at jeg var kommet over de 40, min yngste datter kom til verdenen 1 måned før min 43 års fødselsdag, omgående efter hendes fødsel, der var jeg på sygehuset og fik foretaget en mindre operation der kunne sikre at der ikke kom flere børn til.

Lad mig fortælle lidt om min hverdag, vi har 2 små piger på 3 og 4 år, min kone er igang med at bygge hus i Thailand til os, for at det skal foregå så hensynsmæssigt for vores økonomi som muligt har hun valgt at tage et ekstra job, så hun arbejder 12 timer om dagen, for at spare på omkostningerne så huset kan blive bygget hurtigere færdig, så har vi valgt at tage pladerne af vores bil.

Det betyder at jeg står op kl 4.30 om morgenen, smører madpakker til ungerne og mig, pigerne kan heldigvis spise i børnehaven så det arbejde sparer jeg da, ungerne vækkes kl 5.45 hvorefter at jeg tager med bussen kl 6.00.
Efter endt aflevering af børnene tager jeg med en anden bus op på mit arbejde, hvor jeg så har en normal 8 timers arbejdsdag, okay jeg er kontormus, så jeg er ikke så slidt fysik, selv om jeg godt kan være træt i hovedet, kl 15.30 sprinter jeg så hen til bussen igen, hvorefter at ungerne bliver hentet, efter hjemkomst begynder jeg at lave aftensmad, ungerne er trætte efter den lange dag og er vrøvlede og sultne, kl 17.15 kommer aflastningen så via at lillemor kommer hjem.

Hun tager sig så af badning af ungerne mens jeg vasker op.
Kl 20.00 går hun så til ro igen og hvis ungerne ikke sover så sjkal jeg være på intil at de falder til ro.

I den fritid der er skal jeg også være med til at lege og være med til at stimulere dem.

Jeg skulle hilse og sige at det er FANME ikke nogen let hverdag, kan man klare et tilsvarende program som ældre??? jeg tror godt nok ikke på det.

Niels
Der

prasat
loc hvorfor er det så synd for 2182 kone tror du ikke de har vendt alt omkring hans alder inden de satte et barn til verden

og til latour82 jeg ser ikke at jeg siger alle thailænder sender deres børn hjem til forældrene.

til 2182 hvor mange børn har du i forvejen og hvor mange har din kone fra tidligere

prasat

2182
TIl prasat.

Har 2 voksne børn fra tidligere, jo det har da været vendt mange gange, min kone har ikke børn fra tidligere, så hun vil jo gerne have et med mig, skulle jeg have afvist hende ,Loc?
Så er det jo ikke sikkert det var gået så godt som det går.

Mvh.
2182

John
Locturian skrev:
Når det er sagt, er der ikke noget galt i at der forskel på mand og kone. Om mand er kone er 40 og 60, er der intet galt i, men er pigen 20 og manden 60, ja, så får jeg kvalme.

Grænsen for at blive forældre går der hvor det er socialt acceptabelt, og i barnets bedste tarv. Og når man er 60 år og bliver far, er det på ingen både til gavn og glæde for barnet. Barnet kommer til at mangle den energi fra forældrene der kræves af børneopdragelse, og et dødsfald af en forældre i et barns opvækst er ikke noget der kan være særlig sundt for barnets mentalitet.

Det er, som jeg har sagt før, utrolig egoistisk og selvisk at sætte børn i verden i en sen alder, det er udelukkende med sig selv i mente.

Men, det er klart, der er ingen "gamle" fædre herinde der vil give mig ret, men det er nu engang min holdning, og den står jeg ved.

Du har selvfølgelig ret til at have din mening, ligesom jeg har min.
Jeg er +50 og har voksne børn, og skal ikke have flere. Aldersforskellen på min kone og jeg er 10 år. så jeg falder ikke ind i nogen af “kvalme” grupperne endnu.Wink

Jeg forstår ikke forargelsen, over et par er 20 og 60 år, alderen er da fuldstændig ligegyldig, der er jo en årsag til at de er sammen, om det er kærlighed, tryghed, penge eller noget helt andet, kan ikke komme nogen andre ved så længe det er frivilligt de er sammen.

Vedrørende det at få børn i en sen alder, det kan der da være mange positive ting ved, både for barnet og den voksne.
Mange mennesker i ”kvalme” alderen har en højere grad af økonomiskfrihed end de helt unge. De er som regel ude af arbejdsmarkedet, så de har virkelig tid til at være noget for deres børn, modsat de unge som vækker deres børn tidligt om morgenen, blot for at afleverer dem i en børnehave mens de selv knokler. Henter dem igen efter deres arbejdsdag, spiser og har samvær med dem i nogle timer, inden ungerne igen skal sove.
Det er muligt at en 60 årig ikke er så god til fodbold som en 20-30 årig, men der er immervæk en hel del på +60 der løber maraton (jeg har aldrig spillet fodbold med mine unger) men vi har lavet mange andre ting i fællesskab.
Det er rigtigt at der er stor sandsynlighed for at en 60 årig dør mens børnene er unge, forældres død er altid traumatisk uanset hvor gamle børnene er, men i den tid måske 15-25 år. kan den gamle far nå at give sine børn meget mere end en ung mand, netop fordi han er far på fuldtid.
Med hensyn til død, tror jeg at de 15-25 år der måske går før den gamle far dør, sat i relation til en ung far der dagligt kører motorcykel i Thailand uden styrthjelm ja så er sandsynligheden større for at den unge far dør eller bliver invalid før de 15 år er gået..

Prøv at se livet i farver i stedet for sort/hvid Wink
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
paulsenp
Hej latour82,

Du har ganske givet ret i, at ikke mange ældre (pensionister) ville kunne klare dit program, men det behøver de vel heller ikke at kunne, da de jo næppe har et fuldtidsjob, der skal passes. De kan så istedet være fuldtidsforældre, i den tid de nu har tilbage.
Peter

Davser 2182
takfor det gode indlaeg jeg syntes det er fedt at i har faaet et barn
alderen har intet med at goere om i har det fint sammen
Jeg haaber for dig at du bliver 80 saa du kan nyde dit barn og kone
Derer sgu mange ikke oplever deres boern og boerneboern fordide er saa tarvelige at doe ,ja hvad bilder de sig ind at doe foer deres boern bliver voksne,
bamsen

thaikurt1
Nogen vil nyder livet uden børn hvor andre hele vil havde børn selv og man er op i alderen.

Jeg er saa en af dem der fortrække en stor børneflok omkring mig.
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."

http://nej
Don
Jeg syntes at den replik som paulsenp kommer med, siger det hele..:
”De kan så i stedet være fuldtidsforældre, i den tid de nu har tilbage”…

…i den tid de nu har tilbage…
Dejligt opløftende. Det bliver børnene glade for!
Hellere være en god original...end en dårlig kopi.

mugge
prasat..det kan jo være at hun virkelig gerne VIL have børn,simpelthen fordi hun elsker dig..lad være med at tænke negativt omkring alting..jeg har fundet ud af,at denne side er god til at lave alting om til negativ brok og lignene..tag det roligt lav dog nogle børn..det er da skøntGrin

paulsenp
Don skrev:
Jeg syntes at den replik som paulsenp kommer med, siger det hele..:
”De kan så i stedet være fuldtidsforældre, i den tid de nu har tilbage”…

…i den tid de nu har tilbage…
Dejligt opløftende. Det bliver børnene glade for!

Hej Don,

Selvfølgelig bliver børn ulykkelige, når de mister en forælder, uanset om det er en ung mor/far, der dør i en trafikulykke, en ældre der dør efter sygdom, eller om det "bare" er fordi forældrene skilles og ikke kan enes om at "dele" barnet.

En ældre fuldtidsforælder kan somme tider give barnet mere end en ung forælder, der har alt for travlt med at pleje karriere og status.

Når jeg skriver " i den tid de nu har tilbage", er det fordi, det jo er helt indlysende, at der er en stor risiko for at faderen dør, før barnet bliver voksen. Man må jo så håbe, at de, der vælger at få børn i en høj alder, i det mindste kun gør det, hvis de har et godt helbred.

Jeg ser det ikke som et spørgsmål om ret eller vrang. Jeg er selv 61, og jeg kan ikke forestille mig, at jeg skulle sætte et barn i verden, men jeg kan da se mange af mine jævnaldrende, der ville have meget at give deres børn, hvis de skulle komme i den situation. Under alle omstændigheder er det noget, der kræver grundige overvejelser.
Peter

Don
Hej paulsenp
Jeg kan godt se hvad du mener.
Jeg er i hvertfald meget enig i at det kræver grundige overvejelser, af dem der sætter børn i verden. Og det gælder vel ung som gammel.
Hellere være en god original...end en dårlig kopi.

Kun
Lad dog fordommene ligge.
En 60 årig kan da være en rigtig god far, formentlig en endnu bedre far end en ung mand. Som paulsenp skriver, har han tiden, men en anden vigtig ting er at han også har erfaring. Han dør måske nok før den unge far, men det barnet og han kan give hinanden er da livskvalitet.
Jeg har en ven på 61 år han blev far for 2 år siden, hans thaikone er 25 år. Jeg kan garanterer at hverken moderen eller barnet lider nogen nød, og vil heller ikke komme til det efter hans død. Selvfølgelig vil de blive ramt af sorg, men den eksisterer altid uanset alder.
Nu er der jo gamle mænd der er unge af sind og den gruppe tilhører han, når man ser ham og hans søn sammen, er jeg ikke i tvivl om at de begge har det rigtig godt sammen.
Jeg oplever hver dag i min omgangskreds at mange unge forældre ikke har tid til deres børn, men har mere travlt mad karriere, fodbold og en masse andre fritidsinteresser.

Hvis i virklig ønsker at få børn så bare kom igang, uanset alder .

Kun

Webmaster
Hehe, jeg kunne ikke nære mig....
Kan vi ikke blive enig om at denne kvinde nok er for gammel til at få børn ?

http://politiken....219604.ece

Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
jesperfrb
Jo kim, det kan vi sagtens blive enige omWink
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

Henson
Jeg synes programmet med den aeldre fisker var meget sober. Tak for linken. her i England er det svaert at finde dokumetarer af en ilsvarende kvalitet der respekterer folk i forhold til Thaier. Der er en komedie serie kladet "little Britain" som er meget populaer. Her goeres der tykt grin med englaendere i forhold til Thaier saasom at de er asociale mandschauvinister kun interesseret i Thaier pga sex etc. Dansk TV er ikke saa galt enddaWink

http://thaifarang.co.uk
Ok så i mener det i orden man er mand, så det i orden at få børn når man er 70, men når man er kvinde så det ikke i orden. Hvad er forskellen?

Spring til debat: