Se indlæg
Thailand Portalen (version 2004) » Helbred, sundhed, velvære og sygdom » Vaccinationer og medicin
 Udskriv debat
Medicin pas til Thailand?
Maxine
Jeg skal afsted d. 7. Januar og har en del medicin med pga. mit handicap. Bør man have et medicin pas til Thailand?

Santhumpon
Hej Maxine.

Gå på Apoteket.
De kan rådføre dig hvilke af dine mediciner du skal have attest/medicin pas på.
Denne får du samme sted.

Læs lidt mere om det her.

http://www.netdok...rejser.htm

http://www.hvorti...deren.html

Med venlig hilsen.
Torben Santhumpon Jensen.
Redigeret af Santhumpon d. 29/12-2006 10:51

Maxine
Jeg tskker for hjælpen og dager afsted med orden i sagerne. Hyggehejsa

SteenJ
????kan der uden problemer købes piller til type 2 diabetes og forhøjet blodtryk i TH. Jeg tænker på, når opholdet er af længere varighed, så tasken ikke skal fyldes med det hjemmefra. Eller hvad gør man................. Der er jo mange af os lidt op i alderen der har lidt småskavanker.Frown
mvh.
Steen
Redigeret af SteenJ d. 28/01-2010 02:39

Altid en god idé at have orden i sine papirer, det gælder især medicin, når man nu tænker på alt det lort der bliver smuglet og købt via nettet, som er direkte livsfarligt.

OG ULOVLIGT!!!!

Har lige læst om alle de dødsfald omkring slankemidler!!! UHA!!!

Steen, du kan købe alt medicin herude uden problemer dog ikke noget der indeholder euforiserende stoffer, (morfin og lign.) der skal du omkring et hospital og have en recept fra lægen og så kan du kun købe på hospitalets farmacia.

Man sparer en masse bøvl hvis man fra hjemlandet medbringer en medicinliste fra sin læge - eller man laver den selv. Husk altid at det er det generiske navn man skal gå ud fra. Produkterne har forskellige navne og styrke fra land til land, men det aktive stof skal være det samme, ellers kan det gå galt.

Med det generiske navn menes det latinske navn der står nede under selve produktnavnet, og man kan også finde det på indlægssedlen

Diabetesmedicin - alle producenter har salgsafd. herude, det gælder også Novo Nordisk. Det meste medicin er til samme pris som hjemme, med der lever I jo højt på diverse tilskud. Her må man selv betale. Men mit råd til dem der ikke vil medbringe til længere ophold er:

Find den nærmeste FASCINO, stort medicinsk koncern, hvor man får et medlemskort og dermed får man yderligere 5% på alt.

Og så vigtigst af alt huske på temperatur forskelle, især insulin skal i køleskab og eller køletaske hvis man er på tur.

Men generelt så er dem der har et Farmacia højt uddannede og taler korrekt engelsk.

Hilsen fra Skeptikeren der ønsker god tur!!!

jesperfrb
Medicin mod for forhøjet blodtryk kan ikke købes i Thailand, uden du har været hos læge eller hospital!
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

bangkoknielsen
Kære Jesper - jeg tror det er første gang, at jeg må korrekse dig lidt! - Medicin mod forhøjet blodtryk - også de midler der er gængse i DK - er fuldt tilgængelige og receptfrie i Thailand.
Men du har da ret, det vil da være tåbeligt, at indkøbe og bruge tabletterne, uden man har en læges godkendelse...
Jeg selv har lidt af forhøjet blodtryk i over 20 år og tager dagligt tabletter. Dagligt tjekker jeg også selv blodtrykket, ligesom jeg får to helbredstjek årligt på Synphaet Hospital i Ramindhra - et hospital, som jeg forstår du også har haft "fornøjelsen" af at besøge...
Et virkeligt godt, internationalt fagdygtigt hospital med en enestående og hjælpsom personalestab - men desværre også et dyrt sted at besøge, især for en fattig, dansk folkepensionist...
Efter et hospitalsbesøg for flere år siden, studsede jeg især noget over hospitalets pris på den udleverede astma medicin, da jeg kort tid forinden havde indkøbt samme præparat hos apoteksafdelingen hos Foodland i Ramindhra, til en pris der næsten var halvdelen...
Da jeg næste gang manglede blodtryksnedsættende tabletter, tog jeg natuligvis igen til Foodland - vel og mærke uden nogen for for recept eller andet - og fik udleveret medicinen til en væsenligt lavere pris end på Synphaet Hospital! - Jeg har siden købt medicinen mange, mange andre steder i Thailand, uden nogen form for problemer! - Men, du har ret Jesper, man skal få læge-tjekket blodtrykket - ingen af os ønsker vel at ende som en "grøntsag" i dette herlige land...
Tilbage til den egentlige tråd: Maxine, opsøg din læge såfremt du bruger livsvigtig og nødvendig medicin. Han har de formularer der skal til, for at medbringe det nødvendige til din rejse - og medbring den selv, det vil uden tvivl være det sikreste og billigste! - God tur...

bangkoknielsen
SteenJ - jeg var lige ved at glemme et svar til dig! - Tabletter for diabetes2, kan du købe receptfrit her i Thailand - intet problem med det - men, som Skeptikeren så rigtigt skriver, kan det måske betale sig at tage dem med hjemmefra, da du jo sikkert får et godt medicintilskud...

juj
Skeptikeren skrev:
Altid en god idé at have orden i sine papirer, det gælder især medicin, når man nu tænker på alt det lort der bliver smuglet og købt via nettet, som er direkte livsfarligt.

OG ULOVLIGT!!!!

Har lige læst om alle de dødsfald omkring slankemidler!!! UHA!!!

Steen, du kan købe alt medicin herude uden problemer dog ikke noget der indeholder euforiserende stoffer, (morfin og lign.) der skal du omkring et hospital og have en recept fra lægen og så kan du kun købe på hospitalets farmacia.

Man sparer en masse bøvl hvis man fra hjemlandet medbringer en medicinliste fra sin læge - eller man laver den selv. Husk altid at det er det generiske navn man skal gå ud fra. Produkterne har forskellige navne og styrke fra land til land, men det aktive stof skal være det samme, ellers kan det gå galt.

Med det generiske navn menes det latinske navn der står nede under selve produktnavnet, og man kan også finde det på indlægssedlen

Diabetesmedicin - alle producenter har salgsafd. herude, det gælder også Novo Nordisk. Det meste medicin er til samme pris som hjemme, med der lever I jo højt på diverse tilskud. Her må man selv betale. Men mit råd til dem der ikke vil medbringe til længere ophold er:

Find den nærmeste FASCINO, stort medicinsk koncern, hvor man får et medlemskort og dermed får man yderligere 5% på alt.

Og så vigtigst af alt huske på temperatur forskelle, især insulin skal i køleskab og eller køletaske hvis man er på tur.

Men generelt så er dem der har et Farmacia højt uddannede og taler korrekt engelsk.

Hilsen fra Skeptikeren der ønsker god tur!!!

Der er intet ulovligt i at importer sin medicin selv i Thailand, jeg har selv gjort det. Det enste det kraevede var en telefax til Told i Bangkok, med en kopi af forsiden af mit pas, og en underskrift paa det var til eget forbrug. Man skal dog vaelge et velrenomeret internet apotek.

juj, du misforstår mit indlæg. Jeg taler om ulovlige indkøb på nettet og dermed livsfarlige da man ikke aner hvad det er for stoffer der er anvendt. Oven i alt det, er emballagen mange gange forfalsket, så man tror man køber originalmedicin og så er det rørt sammen i en suppe gryde i Bangladesh.

Derfor alle disse dødsfald overalt i verden.

Og hvorfor dog sætte livet på spil for usle få Baht i besparelse?

Skeptikeren

jesperfrb
Hej Bangkoknielsen

Jeg har ikke kunne få det, andre steder end på hospitalet, men måske jeg skal prøve foodland!

IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

SteenJ
Til Skept........./Bangkn.................
Tak det er da et par råd der kan bruges. Nu tager jeg med til 3 mdr. og så finder jeg nok en løsning for resten af tiden.
(måske skulle jeg tage hele apoteket med, men det kræver ekstra plads i fly hahaha)Smile

sum
hmmmm, så mange indlæg og ikke noget klart svar..........At noget sælges som håndkøb i thailand, er ikke en garanti for at det er lovligt at indføre. Salg af meget medicin er betinget af at det sælges af en autoriseret farmacuet. f.eks smertestillende opiater,(kunstige morfiner), hvsse typer penicilin produkter og medicin til behandling Aids. er du HIV positv er du ikke velkommen i thailand, medicnen er dyr og svær at få fat i.

1) pak til eget forbrug for en kortere periode. Du kan få det meste derude på de store hospitaler

2) bevar alt medicin i original pakke og med person etiket fra aptoket.

3) medbring brev ( på engelsk) fra egen læge, som kort beskriver din sygdom og en udførlig beskrivelse i brug af medicinen. samt hvilken medcin der tale om, ikke salgs navn, men indholdsstoffernes latinske navne. ud over at brevet kan bruges som tolddokument, kan brevet benyttes ved henvendelse til læge eller apotek, for at forny medicinen og i en evt akut situation, hvor du ikke selv kan. Dermed har du langt større sikkerhed for rigtig medicinering.

4) Gå igennem den røde line og declarere din medicin, så undgår du at der kan rejses en anklage om forsøg på at smugle. går du igennem den grønne og de stopper dig, så er minimums straffen en bøde og du riskere at medicinen bliver konfiskeret.

Gør som ovenstående, så vil du normalt ikke have problember.

Men ellers henvend dig til de thailandske myndigheder eller internationale hospitaler, der findes faktisk en folder der fortæller om indførelse af medicin..........er du tvivl, så lad være.......husk, at der også regler for hvad du må tage med ud af Thailand.
Redigeret af sum d. 28/01-2010 15:48
Walk whit a pure heart and mind, then happiness will follow you.

This is the word of the good lord Buddha.

Come here sun

Frank
sum skrev:
hmmmm, så mange indlæg og ikke noget klart svar..........At noget sælges som håndkøb i thailand, er ikke en garanti for at det er lovligt at indføre. Salg af meget medicin er betinget af at det sælges af en autoriseret farmacuet. f.eks smertestillende opiater,(kunstige morfiner), hvsse typer penicilin produkter og medicin til behandling Aids. er du HIV positv er du ikke velkommen i thailand, medicnen er dyr og svær at få fat i.

1) pak til eget forbrug for en kortere periode. Du kan få det meste derude på de store hospitaler

2) bevar alt medicin i original pakke og med person etiket fra aptoket.

3) medbring brev ( på engelsk) fra egen læge, som kort beskriver din sygdom og en udførlig beskrivelse i brug af medicinen. samt hvilken medcin der tale om, ikke salgs navn, men indholdsstoffernes latinske navne. ud over at brevet kan bruges som tolddokument, kan brevet benyttes ved henvendelse til læge eller apotek, for at forny medicinen og i en evt akut situation, hvor du ikke selv kan. Dermed har du langt større sikkerhed for rigtig medicinering.

4) Gå igennem den røde line og declarere din medicin, så undgår du at der kan rejses en anklage om forsøg på at smugle. går du igennem den grønne og de stopper dig, så er minimums straffen en bøde og du riskere at medicinen bliver konfiskeret.

Gør som ovenstående, så vil du normalt ikke have problember.

Men ellers henvend dig til de thailandske myndigheder eller internationale hospitaler, der findes faktisk en folder der fortæller om indførelse af medicin..........er du tvivl, så lad være.......husk, at der også regler for hvad du må tage med ud af Thailand.

Siden hvornår er HIV positive ikke velkomne i Thailand?

Lung Yao
Jeg ville lige supplere SUMs indlæg, især punkt 3:
Sidst sommer blev jeg lidt længere i Thailand end planlagte(anden forlængelsen), så løbte jeg lige pludseligt "tørt" for hjertemedicin Marevan (blodfortyndende= anti coagulant). Så ved henvendelsen på hospitalet efter det "obligatoriske check" af blodtrykket-puls-vægt som jeg ikke bad om men det ser fint på regningenPfft, da jeg skulle kun have en recept og købe det på deres apotek. Men det kunne jeg umiddelbart ikke få for der var lidt tvivl om dosis. Hjemmefra får jeg 2 X 2.5mg om dagen før sovetiden(ikke tale om noget som 1 om morgenen og 1 om aftenen). Problemet var at i Thailand (ihvertfald på BKK hospital - Korat) havde de kun Warfarin i 5mg dosis. Jeg havde ellers fået dem før, men den her gang var cardiologen lidt i tvivl selv om jeg påpegede at det var det samme dosis som jeg fik i DK, men der kunne man kun få piller i 2,5mg dosis derfor skulle der være 2X. Efter 1 times ventetid mødte jeg pharmaceuten som experede mig sidst, og jeg forklarede ham mit problem. Han kunne godt huske mig fra sidste og fandt den tidligere recept på 5mg tabletter, så fik jeg mine piller.
Alt det for at fortælle dig at der kan opstå vanskeligeheder m.h.t. udskrivning af medicin selv om mange ville nok sige/skrive at i alle de år de har været i Thailand så har de altid fået det de skulle have. Ja, T.I.T.
Men med brevet fra din læge hvor der står: Hvad du får af medicin, Hvorfor, og i Hviken mængde(dosis) så er du garderet.
.
Redigeret af Lung Yao d. 28/01-2010 18:00
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

sum
Indlægget var ment som et konkret svar på hvordan man forholder sig når man rejser til thailand med medicin, uanset om medicinen, her i Danmark, er recept pligtigt eller ej og det sådan man gør.

Når jeg skriver "til kortere periode" så er det fordi at der findes mængde begrænsninger for nogle typer medicin.

Mit indlæg er ikke ment som nogen form for garanti for korekt behandling! at der kan opstå vanskeligeheder m.h.t. udskrivning af medicin etc, kan osse ske i Danmark. Indlægget var ikke ment som behandlingsgaranti, eller en garanti for at medicinen må indføres.

At medbringe information om sin sygdom og medicinering, kan kun minnimere riskoen for at der opstår problemer. Jeg er sikker på at egen læge ved hvordan brevet skal være fomuleret.

Reglerne for indrejse som Hiv smittet, kan man få svar på, ved at kontakte den Thailandske ambasade og det blev mest nænvt, for at understrege, at der findes særlige regler for denne grupper af patienter.

Walk whit a pure heart and mind, then happiness will follow you.

This is the word of the good lord Buddha.

Come here sun

Spring til debat: