Se indlæg
2 websider der omhandler Thai-Farang forhold paa en sober maade
|
|
Henson |
Lagt på d. 03/12-2006 13:17
|
Begynder Antal indlæg: 17 |
Jeg har foer henvist medlemmer af dansk-thai til denne webside: http://thaifarang... fordi det er en non-kommerciel webside som har til hensigt at drage opmaerksomhed paa den positive side af Thai-Farang forhold. Der er nu kommet en ny webside med en tilsvarende hensigt: http://www.geoffa... . Jeg vil anbefale denne webside til dette forums medlemmer. Websiden indeholder smaa lydspor og ogsaa et internationalt forum for Thai-Farang par. Begge websider er hobby-projekter, men nogle medlemmer af dansk-thai kan maaske drage udnytte af den information de indeholder. |
|
|
Henson |
Lagt på d. 21/12-2006 20:52
|
Jeg har nu oprettet in blog paa min hjemmeside saa jeg kan skrive dagligt om hvordan et Thai-Farang forhold opleves indefra . . . Haaber at nogle vil give noget feedback. http://thaifarang...uk/26.html Glaedelig Jul and Happy New Year!! |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 21/12-2006 22:12
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
Og i lige måde til dig og dine Henson Jeg læste din blog omkring det "thailandske smil" og var overmåde imponeret! Så meget desto mere som jeg forstår at din interaktion med thailand og thailændere ikke er af længere varighed. Du må have en særlig indfølingsevne. Ser frem til at læse mere på din site. Godt initiativ og held og lykke med din site fremover! Tak for linket. mvh rinpoche |
|
|
Henson |
Lagt på d. 21/12-2006 22:33
|
Rinpoche, Tak for responsen. Jeg har kun vaeret i et par-folhold til Mam i godt og vel 1 1/2 aar, men jeg har forsoegt at laere hendes kultur paa forskellige maader. Jeg har laest en del boeger om emnet saasom Mont Redmond's Wondering into Thai Culture og Niels Mulder's Inside Thai Society. I realiteten har jeg ikke tilpasset mig hendes kultur halvt saa meget som hun har tilpasset sig min. Jeg haaber at Mam en dag vil skrive mere om hvordan hun har oplevet det seneste aar og det at tilpasse sign den vestlige kultur. |
|
|
msr - Martin Rasmussen |
Lagt på d. 21/12-2006 22:43
|
Antal indlæg: 198 |
Hej Henderson Jeg har kendt min kæreste i nogenlunde samme tid.. Så jeg bruger også en hel del tid på at sætte mig ind i hendes kultur.. Indtil videre har jeg ikke læst mange bøger etc.. men brugt mit netværk som også består af nogle thaier, både i thailand og dk, samt i sverige... Jeg har læst din blogg og synes den er rigtig god, kan kende nogle af de ting du beskriver... PÅ et eller andet tidspunkt vil jeg også dele ud af mine erfaringer.. så kan andre nybegyndere måske få gavn af dette.. Jeg er i gang med sveriges løsningen ( boede dog i sverige før jeg mødte min kæreste..) Dette her forum har givet mig mange nyttige oplysninger, så jeg føler lidt at jeg skal give mine erfaringer videre senere Msr |
|
|
Henson |
Lagt på d. 21/12-2006 23:10
|
Hej Msr, Jeg har boet in England i 7 aar nu, saa jeg behoevede heldigvis ikke finde ny bopael for at faa Mam herover. Mam er kun 23 aar saa vi ville have vaeret diskvalificeret af 24 aars reglen. Jeg har stor sympati for danskere som goer alt for at bo sammen med deres partner. jeg haaber at I snart kan flytte tilbage til Danmark hvis det er hvad I oensker. PS. Tak for den positive feedback. Hvis du har en personlig successhistorie ville jeg gerne publicere den i en sektion paa min hjemmeside kaldet "Success Stories". Hvis du sender den paa dansk kan jeg snildt oversaette den til engelsk hvis du oensker det. Redigeret af Henson d. 21/12-2006 23:11 |
|
|
msr - Martin Rasmussen |
Lagt på d. 21/12-2006 23:29
|
Antal indlæg: 198 |
Hej Henderson Jeg vil tage dig på ordet.. men vil samle lidt mere erfaring først.. Har boet sammen med Nat i sommer og så lidt i Thailand.. så jeg synes mit erfaringsgrundlag er lidt for tyndt endnu.. Men indtil videre har jeg kun succes... Hun er simpelthen super dejlig at være sammen med.. Fra starten havde jeg mange fordomme pga af tidligere erfaring.. men det var min egen skyld, havde mødt en thai i et lidt dårligt miljø.. så mange af de sider der er skrevet om her i forummet.. heldigvis fik jeg tænkt tingene igennem ret hurtigt og fik stoppet "ulykken" Så da jeg mødte min nuværende kæreste, gjorde jeg det ret klart, at hvis vi skulle have en fremtid sammen, blev vi nød til at spille med åbne kort, og lære hinandens kultur at kende, derud over er jeg begyndt at lære thai - meningen er at jeg skal lære det helt rigtigt.. Vi har idag en helt åben dialog om alle de ting vi møder på vores vej.. der er ingen dumme spørgsmål, og vi kan sige hvad der gør os utrygge osv.. Alle i min omgangskreds har taget perfekt i mod hende.. Flere har sagt ( thaiér ) at jeg har mødt en rigtig god pige.. Jeg mødte hende i DK.. hun har en søster der, der har være gift med den samme mand hele tiden, de har børn sammen, og som jeg ser det, har det rigtigt godt. Hun var i dk 1.gang sidste sommer, og lige siden har vi holdt sammen.. Vi er ikke gift, men det er planen at blive det til sommer.. Mht. sverige, jeg havde det rigtigt godt der før jeg mødte hende, og vi bliver der.. Vi kunne godt flytte til DK, da hun er 28 år, og jeg er 37.. Du høre fra mig.. Msr |
|
|
kylling |
Lagt på d. 22/12-2006 00:47
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 789 |
Et rigrigt godt eks. held og lykke, jeg mener det virkelig. |
|
|
Henson |
Lagt på d. 22/12-2006 13:03
|
msr skrev: Hej Henderson Jeg vil tage dig på ordet.. men vil samle lidt mere erfaring først.. Har boet sammen med Nat i sommer og så lidt i Thailand.. så jeg synes mit erfaringsgrundlag er lidt for tyndt endnu.. Du høre fra mig.. Msr Cheers! Og God JUL! |
|
Spring til debat: |