Se indlæg
 Udskriv debat
Phathaya
Locturian
Hej

Ville høre hvad folk finder så facinerende ved Phathaya (Eller Pattaya som nogen staver det).

Det bliver ofte stemplet som en luderby, og sagt at den eneste grund folk tager dertil, er for at få et slag... ***** ?

Der er utrolig mange indlæg herinde, med spørgsmål til opholdsteder, boliger, hoteller osv der - Så hvad er det, der trækker jer til?

Jeg er blot nysgerrig - Jeg har aldrig været der, kun hørt historier, rygter, meninger og holdninger - Hvad er jeres?

Kom frisk! Smile
Thailand - Et land med kontroverser, dejlige kvinder, skønt vejr, og et landt fyldt med bedrevidende udenlandske tosser...

[img]http://www.dansk-thai.dk/images/links/www.huahin-online.com.gif[/img] is not a valid Image.
http://www.huahin...

http://www.huahin-online.com
andersfoto
Hej

Jeg har været der et par gang.
Jeg have også hørt rygte om st det skulle være en luderby.
Første gang jeg var derover var sammen med et charterselskab så jeg blev noget overrasket da jeg opdaget at de fleste der var med enten var par på 60+ eller børnefamilier. Det var ikke lige det jeg have forstillet mig have tror at det mest have være enlige fyre der have været med.
Ja der er da en del luder i byen men så slem er det heller ikke og man ser da også en hele del børnefamilier når man går rundt i byen.
Det er for mig til at tage dertil er at der ligger flere gode zoo/paker i nærheden som jeg elsker at besøge der er også mange godt golfbaner tæt på byen.

http://www.fotomidtvest.dk
northwoods
Hej

Jeg har netop været der. Det tillokkende var vel, at der er mange "billige" piger. Samtidig er det også en by, med mange døgnåbne faciliteter, fritidsaktiviteter og med f.eks. dansk restaurant.

Efter at have været der, kan man måske godt ønske sig at møde nogle thaier under andre forhold. På den anden side har jeg aldrig før på en ferie snakket så meget med lokalbefolkningen (f.eks. i Tjekkiet, Holland eller Tyrkiet).

Jeg boede på en soi til 2nd road i centrum, hvor der var mange faranger sammen med thaipiger. Men omkring de store butikker var der mange familier.

Hvis jeg skulle holde ferie i Thailand igen vil jeg da overveje Pattaya fremfor f.eks. Bangkok, også selvom jeg skulle have kone og børn med.

Bangkok er knap så charmerende. En stinkende storby med dårlig luft. Wink Nej, intet ondt om de der foretrækker det - jeg synes bare Pattaya er hyggeligere.

(Og jeg ved godt, at der er mange andre steder i Thailand end lige de to.)

Sparegrisen P7
Hej Loc,

Pattaya bliver jo også kaldt ”den ekstreme by” og det er vel i sig selv lidt fascinerende! Og jo der er da mange rygter og myter om stedet.

Det der tiltrækker mig er bl.a. placeringen. Bangkok er jo en international by med gode handelsmuligheder/spisesteder/ sightseeing mv. men også fyldt med trafik og smog.

Jeg benytter mig derfor gerne af det normale ”thai-setup”: dvs. fra Bangkok og ned til koh Samet i weekenden eller nogle dage via Pattaya/Jomtien. Placeringen er derfor fin idet, man jo forholdsvis hurtigt kan komme ud til strand og vand fra Bangkok.

Pattaya er på trods af div. rygter også et sted hvor man kan vælge at leve på en nogenlunde normal og unormal vestlig måde under sydøstlige himmelstrøg rimelig billigt, men også komme lidt tættere på det thailandske under en underlig form for anonymitet/beskyttelse set i forhold til antallet af turister.

Det er vel derfor også for mange et udgangspunkt for rejser videre ind i det thailandske, både på den ene og den anden måde.

Mht. udflugter er det da rigtigt, at mange tager til Pattaya for at se lidt nærmere på danserinderne. Der er da også en del piger dernede der danser ”folkedans a-la Bangkok”. Grin Nogle for væsentlig længere tid end en enkelt nat. Sidst men ikke mindst kan man opleve mange underlige ting i Pattaya man ikke ser hver dag!

/DD

www.dansk-thai.dk/
Good for Falang
Pattaya staves Pattaya, på køreturen fra Bangkok står der Pattaya på alle vejskiltene, jeg ved ikke hvilket kort du kigger på.
Pattaya er Thailands største party city, derfor kommer de fleste.
Det er også i Pattaya man får mest for sine penge, Hotel-mad-drikke og kvinder.

Good for FalangCool

Rasmus
Hej Locturian
Igennem 6 år har jeg haft min gang i Pattaya - ca. 2-3 gange om året.
Pattaya er et fantastisk sted - alt efter behag og temperament.
Personligt nyder jeg den internationale atomfare og livsstil - til stor fortrydelse for min hustru. Forstået på måde, at jeg tilbringer en rum tid sammen med venner og bekendte på disse kanter nu hvor jeg er der!
Men du må forstå at Pattaya også er ”Syndens hule”.
Så pas på!!!!
Hilsen Rasmus

jeg boede i pattaya i et års tid med min kone og barn, vi var alle glade for at bo der.
naturligvis er pattaya fuld af sexmuligheder, men det er da kun hvis du selv opsøger dem.

Locturian
Good for Falang skrev:
Pattaya staves Pattaya, på køreturen fra Bangkok står der Pattaya på alle vejskiltene, jeg ved ikke hvilket kort du kigger på.

Ok, well, var bare sådan jeg har set det stavet på diverse vejskilte - Giver også et pænt resultat hvis du søger på google - Nå, ligemeget, så længe vi ved hvad det betyder! Wink

Kunne være jeg skulle besøge stedet på et tidspunkt, for at se det selv, jeg bor jo modsat side af Bangkok - Ligger lige på den anden side af kysten, så hvis jeg kunne svømme så langt, ville det være fint...

Jeg er klar over, at nogen måske føler sig stødt, men den generelle opfattelse af mænd der vil til "Pattaya" er jo, at de vil ned og have noget... - Det er også min opfattelse, hvorfor jeg jo så med dette indlæg prøver at få noget andet input - End det man læser og hører, og "overhører" i flyveren herned... Det er jo også Pattaya man hører om gang på gang, når man hører om et "mistænkelig dødsfald fra en altan" i nyhederne...

Jeg må s[UPASSENDE ORD]t tage derop og kigge for mig selv...
Thailand - Et land med kontroverser, dejlige kvinder, skønt vejr, og et landt fyldt med bedrevidende udenlandske tosser...

[img]http://www.dansk-thai.dk/images/links/www.huahin-online.com.gif[/img] is not a valid Image.

thaikurt1
Naar man bo i Pattaya så har man man mulighed hvis man onsker at spise dansk mad da man jo naeste kan kobe det hele.

Hvis man faa lyst saa kan man jo gaar i bio og se de nye film og man kan nyde en kop kaffe paa nogen af alle de gode cafe der er eller eller man kan oplevet en levet by med masse af mulighed for alle og til en hver pengepung.

De mulighed har man ikke naar som jeg bo i en by paa landet, saa vi venter tilbage til den stor by for at nyde alle de ting som jeg ikke har kunne i to år, og for at give mine born mulighed for at komme vide i en god skole.

At der saa er en masse bar er for mig ikke det stor problem da jeg ikke har behov at komme saadan et sted.

Saa man jo også mulighede for at tale med andre danskene
Redigeret af thaikurt1 d. 26/10-2006 08:47
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."

http://nej
finn-lis
Good guyes go to heaven, bad guyes go to Pattaya. Sådan står der mange steder dernede. Vi bor i Jomtien lige uden for Pattaya, og hele området er alle tiders sted hvor du kan opleve alt hvad du ønsker. Der er bare dejligt.

rinpoche
Ja, smag og behag er jo heldigvis forskellig.
Jeg vil sige på plussiden er det generelle prisniveau sat i forhold til mange andre turiststeder i Thailand.
Derudover er der mange forskellige aktiviteter som tidligere omtalt i denne tråd.

På minussiden:
I betragtning af at PTY er en beach resort, så er stranden absolut ikke noget at prale og og jeg betakker mig for overhovedet at gå i vandet der.
Plattenslagere, lommetyve, korrupte embedsmænd og i det hele taget kriminelle fra en lang række lande ser ud til at have fundet deres smørhul i PTY.
Vi rejser ikke til østens sodoma and gomorrah, da vi er en familie og kan finde mange andre mere attraktive steder, hvor sexindustrien ikke udgør en så stor del af gadebilledet.

mvh
rinpoche

Gurk90
Hej Locturian

Fin tråd du har startet.

I år har jeg været i Pattaya tre gange og jeg skal dertil igen i januar. Jeg har også været to gange i Hua Hin i år.

Locturian du har jo selv bopæl I Hua Hin, som du jo derfor sikkert har et godt kendskab til. Da jeg har været begge steder, flere gange i år, vil jeg fremhæve nogle punkter hvor jeg syntes Pattaya er lidt bedre end Hua Hin. Det skal ikke opfattes som en kritik af Hua Hin, som jeg også holder af.

Pattaya vs Hua Hin
Beliggenhed: Pattaya ligger tættere på Bangkok. Transport til Pattaya er blevet nemmere efter den nye lufthavn er åbnet.
Pattaya er vestvendt hvilket betyder der er solnedgang over havet.

Størrelse: Pattaya har en bedre størrelse efter min smag, Hua Hin syntes jeg er lidt lille.

Hoteller:Lavere hotelpriser, jeg får simpelthen mere for pengene i Pattaya. Omkring jul og nytår er hotelpriserne meget høje i Hua Hin, i forhold til Pattaya.

Restauranter: Maden er gennemsnitligt bedre og billigere i Pattaya.

Natteliv:Bedre natteliv, der et lang mere farverigt natteliv i Pattaya, festen er simpelthen bedre.

Shopping:Flere shoppingmuligheder, større udvalg i Pattaya.

Hua Hin er nok lidt bedre egnet for familier, i forhold til Pattaya. Der nok også lidt mere sikkert i Hua Hin.

Ovenstående er er blot min egen opfattelse/oplevelse af Hua Hin/Pattaya.

Locturian
Jeg kan kun snakke for Hua Hin, da jeg jo som nævnt ikke har været i Pattaya...

Hua Hin har lidt af det hele, et natteliv hvis man ønsker det (3 diskoteker), diverse barer (hvis man er til den slags), fine shoppingmuligheder efter min smag, vi har jo lige fået et stort nyt shoppingcenter med biograf og bowling! Smile

Vi har gode strande, og jeg føler mig sikker her - Kriminaliteten er ikke så høj her, så det er fint... Hua Hin er meget besøgt af familier, men efter min smag, har den lidt af det hele... Så jeg er glad og tilfreds her Smile

stoney
Vi skal på jule ferie i Pattaya ligesom sidste år,men efter at have læst alle disse advarseler om de frække piger vil vi kun opholde os i Boys town,det må være der det sker.GrinGrinGrinGrin

Gurk90
Det nye shoppingcenter i Hua Hin syntes jeg også er godt!

bastian
det er det bedste sted i verden og få billig [UPASSENDE ORD] og fyre den af ....ellers er der ikke noger og komme efter

skytte
Jeg kom til Pattaya første gang i 1978 og dengang var der mere luftigt end idag.Men da min base var Bangkok kom jeg kun derned nogle få gange de følgende år.Mine bedste år var 82 til 85.Da familien Kastrup flyttede teltpælene til Pattaya flyttede jeg med og igennem årrene har jeg set Pattaya vokse og ved at jeg har Thailandske venner ser jeg også bagsiden af Pattaya.Og iår bliver hele familien samlet Min ex/kone og vore 2 børn så det glæder vi os til sammem med vores Thailandske venner/uvenner.Pattaya og Naklua13 er bare de bedste steder at holde ferie
Henrik

Rasmus
Rigtigt mange bruger af DTW - her gode og dårlige erfaringer med Pattaya!
Personligt har jeg haft rigtigt mange gode måneder, tilsammen med venner og bekendte bosat i Pattaya.
Oplevelser, som på ingen måde kan måle sig med de tilskikkelser/oplevelser jeg har haft andre steder i det øvrige Asien.
Husk på! Thailand er Cool – men også vanedannende.! CoolCool
Hilsen Rasmus

Payanak
Jeg bor i Bangkok og vil gerne til Pattaya i en af de kommende weekender. Men hvad er der at foretage sig og er der nogle ting man bare skal se/goere i Pattaya?
Det med sprut gg kvinder skal jeg nok selv finde ud af, men hvad ellers er der at komme efter.
Hvor er der godt og samtidigt billigt at overnatte?

bn1608
Siam Sawasdee er et godt hotel go billig fra 750 bat til 900 bat der er svimingpool og er nær på alt ,Det er med stort morgenmad jeg har lige boet der 11 dage

Spring til debat: