Se indlæg
 Udskriv debat
bortfører af børn
thaikurt1
Man har her de sidste på dage hort at man bortfører børn når de er paa vej hjem fra skole eller hvis de lege uden opsyn af deres forældre.

De sidste to jeg har hore om hvad to pige på kun 8 år selv og politi er hurtig ude saa har man ikke fundet noget at de to pige.

Saa lige nu kore min kone saa børnene i skole hver dag og de få ikke lov til at lege ude og for kunne drenge godt komme over til deres mormor for at lege men det er det også slut med saa længe vi ikke ved om de har fange dem.

Jeg tro at det er bliver bruge meget med at bortfører børn fra landområder og saa at man skær ben eller hånden af så de kan tigge penge i Bangkok eller i Pattaya.

E r det nogen af jer som bo her som har oplevet eller hørt disse frygtelig ting man her gor ved børn
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."

http://nej
solmand
Puha lyder frygteligt håber de hurtigt fanger dem Sad
solmand
Thailand er et godt sted at tag til.og de har dejlige søde kvinder men næsten umulige at få herop pga vores defekte lovgivning.............

xxxx
hejsa Kurt

ja der sker desværre meget her ude vi ikke rigtig kender fra vores verden. og det er som regelen tabu at tale om det....
At pigerne skulle blive skamferet og brugt til at tigge... nej det er nu nok fordi man ikke vil lufte sandheden......
Det handler nu nok mere om sex.. så er det store spørgsmål om far og mor har fået en pose penge og skjuler sandheden ved at sige de er bortført.. chancen er stor......
Men ok alt kan være tilfældet. de kan være bortført.

Le-si

thaikurt1
Ja der er mange ting som for en thai er tabu som vi danskerne natur ting at tale om men hvor thai har det med at tie om det hvis man spørge dem om det

Jeg har hørt fra min kone at det saa skulle være noget i det du skriver tro jeg gerne paa.

Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."

thaikurt1
Nu skete det igen denne gang var det en dreng paa 8 aar som var paa vej i skole og saa var det paa samme var hvor politi ligger

Jeg forstaa ikke at man fra politi ikke sende nogen ud og morgen saa de kan se efter omkring de skole vi har her.

Davser
Jamen det thailandske politi,
er det dårligste i verden,
tror jeg
De fatter ikke andet end,at hive penge ud af folk,
men det er de også dygtige til
De kan ikke opklare noget som helst,
bamsen
bamsen

oleskyum
Nu tror jeg ikke politiet, hverken i Thailand eller andre lande har tid til at være barnepige.
Hvis jeg stiller mig ned til vejen, hvor alle ungene kommer så bliver de fleste vel kontaktet flere gange på vej til skole, så jeg kunne godt tænke mig at vide, hvad skal politiet stille op med det.
Mon ikke det skulle være sådan at forældre skulle tage det ansvar, at sørge for deres børn.

Det er nok det forældrene skal lære, men det har nok lange udsigter, at få lært dem det.

Først skal de lære at det er deres børn ikke bedsteforældrenes dereftwer kan de gå videre, og i den tid er mange forsvundet, om det så er forbrydelser eller bare penge, for de er jo aktiver, særligt de kønne.

xxxx
Selvfølgelig skal politiet ikke være barnepiger og det må jo være børn som bor tæt på skolen ellers er de jo med skolebus. Ok nogle få buger cykel....
Men stadig trist det sker, nu hører vi om det fordi det lige er i Kurts område. Men jeg kan da huske da jeg på et tidspunkt foreslog at Ann,s datter sagtens kunne cykle til skole ( 2 km ) var svaret klart nej det var for farligt. Så enten var jeg afsted i bilen eller Ann på MC.....

Om Thailandsk politi er dårligt.. hmm nej da de skal bare betales for at arbejde,, 1 police box koster 500 pr mdr, nu bor jeg så 800 m fra vejen og de mente der var lidt langt her ind, så om ikke jeg ville betale 1000 pr mdr.. Nej jeg vil ej, jeg vil betale 500 som alle andre.. De skulle så komme 2 - 3 gange om dagen, jeg har lige været ude og kikke i bogen, da de nemli heller ik har været her i dag...de har været her 14 dage / 26 gange på 2 mdr. Det skulle have været 60/120-180.
Men ok det rygtes de kommer her og det kan mindske tyveriet lidt..

Le-si

thaikurt1
Du har ret i at de ikke skal være barnpige men da mange af forældre jo er paa arbejde paa det tidspunkt når de skal i skole og en skolebussen koster her 700 bath for et halv skole aar og her det mange penge for en thai som kun har delvis arbejder.

Det er kun fordi at der nu har være manger af den slag her i byen og det se ud til det kun er et stor problem her

xxxx
ja kurt om det er mange penge----- små 100 thb per mdr.
det er noget vrøvl hvis du spørger mig Grin samtidig får ungerne 10 - 20 thb med til slik hver dag....
Det er ikke kun i wichian, det sker over alt i Isan og Nord Thailand, vi hører det bare ikke, som nu hvor du skriver om det......
Det er meget dyrt efter hai forhold at have børn, men de fleste glemmer det bare, den nat de spreder ben.

le-si

latour82
le-si skrev:
.
Det er meget dyrt efter hai forhold at have børn, men de fleste glemmer det bare, den nat de spreder ben.

le-si

Problemet kunne løses ved at nogen lærte dem at beskytte sig, hvis fyren ikke gider at bruge kondom, så kunne pigen spise den lille magiske pille, koster mindre end ingenting, og er i alle tilfælde nogle millioner gange billigere end at få et barn.

Vi smed da ihvertilfælde først vores beskyttelsesremider ud da vi havde besluttet os for at forsøge at få børn

Niels

rinpoche
Meechai - mr. kondom - har da forhåbentlig ikke levet forgæves Sad

Thaikurt, meget trist at høre at den slags også foregår i fredelige (som jeg oplevede det) wichianburi.
Sådan et dejligt sted og sådan dejlige mennesker, men der er selvfølgelig brådne kar allevegne .

mvh
rinpoche

sumsak
Hej alle derude prøv lige at læse bogen der hedder PRISEN FOR ET BARN det er en autentisk beretning skrevet af en sygeplejske der arbejder friviligt i Thailand med at opspore og hjælpe de små børn der bliver bortført til sexindustrien, det er lige så meget politiet der er med i det. Bogen kan købes i boghandlen eller lånes på biblioteket,så lader i måske aldrig jeres børn lege ude mere uden opsyn.

www.50368600.dk
Spring til debat: