Se indlæg
Gaver til Thai familie
|
|
ecodama |
Lagt på d. 01/11-2006 19:32
|
Begynder Antal indlæg: 17 |
Vi skal på femte år til Thailand i januar og der besøge en thailandsk familie far og mor og tre voksne børn, og vi vil gerne have nogle danske gaver med som vi kan forvente falder i Thailandsk smag. Er der nogle som har nogle gode ideer. Venlig hilsen og på forhånd tak Kurt Christoffersen |
|
|
Thongthai |
Lagt på d. 01/11-2006 20:04
|
Øvet medlem Antal indlæg: 430 |
ved nørreport er der en sovinir shop hvor man kan feks købe tshirt med danmark på eller en glasholder så der ikke løber vand på bordet der er et kæmpe udvalg. Ellers Toms chokolade. |
|
|
ebeth |
Lagt på d. 02/11-2006 00:14
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 586 |
-Du bliver nok nødt til at være lidt mere specifik m.h.t. din Thai familie; er det folk på landet, er det middelklasse er det...? Dansk design er en mulighed, f.eks Holmegaard, danske musik cd'er til børnene.Mange Thaier har en sød tand og danske småkager i pæne dåser(som jeg syntes er kedelige) falder i god jord derude. M.v.h. |
|
|
ecodama |
Lagt på d. 15/11-2006 19:43
|
Tak til ebeth. Familien består af en far der bestyrer hustruens resort ved Ranong og en hustru der er ejedomsmægler i Bangkok. En datter studerer i London og en søn arbejder inden for forsikrings branchen i Bangkok. |
|
|
Lagt på d. 15/11-2006 20:25
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Hejsa Gaver som jeg altid har haft meget stor succes med i Asien er brugte krystal karafler, som jeg opkøber på forskellige marked her i DK. Det pynter gevaldig på hylden i stedet for gamle Chivas flasker fyldt med sangsom dsd Redigeret af d. 15/11-2006 20:26 |
|
|
ebeth |
Lagt på d. 15/11-2006 22:38
|
Hej Kurt Krystal er godt, som dsd omtaler. Danish Design er også godt, det være sig glas, porcelæin eller Georg Jensen! Børn/unge mennesker holder ofte af musik. Chokolade holder dårligt i varmen og bliver hvidt i køleskab! Spegepølse minder en del om noget thaierne kalder nam, så det kunde de finde på at spise. Det er vel mest forældrene I har tænkt Jer at begave... så et eller andet der kan stå fremme, som er pænt, dansk og får dem til at tænke på Jer! vh ebeth |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 16/11-2006 08:13
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
deepseadivers skrev: Hejsa Gaver som jeg altid har haft meget stor succes med i Asien er brugte krystal karafler, som jeg opkøber på forskellige marked her i DK. Det pynter gevaldig på hylden i stedet for gamle Chivas flasker fyldt med sangsom dsd hehe, har du også lagt mærke til, at de kan finde på at hælde saengsom el. lign. ned i en drabelig dyr chivas flaske, på med papæsken, og så kommer man ellers anstigende med denne "ekvipage" i den lokale restaurant og ser meget verdensmandsagtig ud ebeth, hvis de er vant til at spise Naem eller Sai Gorb, så er en dansk spegepølse nok en flad fornemmelse Måske en gl. ole? Den sparker da r** mvh rinpoche |
|
|
ebeth |
Lagt på d. 16/11-2006 15:38
|
-"Vi" har dem da uden prik khi nuh i Chiang Mai ;-) .... der er da vist noget du mangler i din viden mht spegepølser og Danmark. F.ex hvis det er Kbh. så Søren Frandsen på Frederikssundsvej 205 han laver spegepølser! Jylland kunne være Slagter Munch i Skagen her laves også pølser... Diverse pølser fra xx supermarked er da helt bestemt ikk' noget at bringe som gaver... Thaier er "prestige-mærke" drikkere, hvilket er helt ligegyldigt, eftersom de fylder 85% cola i drinkene. Ost og Thaier! Har du prøvet det? Det er da vist som danskere og durian! |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 16/11-2006 16:34
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
Hvis du kender bestanddelene i Sai Gorb og Naem, så var det nu mere end indholdet af hvidløg jeg tænker på. Jeg kender ikke den eksakte opskrift, men for søren hvor er der hvidløg i. mht ost, jo da, det var en joke. Finder det lidt morsomt, at de siger at det lugter, mens de med den største fornøjelse går ombord i som tham pla rah, maeng dtaa dtoong, pla sarit, plamuk haeng og jeg ska gi dig ska jeg Redigeret af rinpoche d. 16/11-2006 16:35 |
|
|
ecodama |
Lagt på d. 09/12-2006 19:55
|
Tak til alle de gode svar om gaver. Den med spegepølse lyder interesant idet vi selv fremstiller spegepølser af 85% hjortekød, men det jeg er i tvivl om, er om man overhovedet må bringe spegepølse ind i Thailand.Eller for den sag skyld småkager??? Er der nogen der kan svare på det. M.v.h |
|
|
Lagt på d. 09/12-2006 20:00
|
|
Begynder Antal indlæg: |
uha det lyder som en dejlig spegepølse, Jeg ved ikke engang om man må,jeg tager det bare med det samme med røde pølser Næste gang vil jeg ha store røde knækpølser dem kan de godt li i familien,sammen med ris bamsen |
|
|
falang yao |
Lagt på d. 09/12-2006 21:13
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1075 |
Hej Ecodama, Tag du bare småkager, og Nescafe GULD ,der er ingen restriktioner ved det . Se fx. : http://www.metro....&pg=26&vg= Nederst til højre, der findes også Danish Butter Cookies, hvor på dåsen er billeder af danske slotte, diverse motiver fra DK, lille havfruen, "dampskib" fra Silkeborg søen m.m. , det er noget der vil "rykke" i TH., for selv om der kan købes nogle Danish Cookies med Tivoligarden på, vil DIN gave være anderledes fordi den kommer fra DK (!). M.h.t. kødvarer er der totalt forbud for råt eller halvkogte varer (færsk kød og pølser, men mange tager "chancen" og tager det med . Mener at Salami er et færdig behandlet produkt). M.v.h., M. Rasmussen P.S. : Har du ikke adgangskort til METRO cash & carry , kan du download og kopiere et midlertidlig kundekort gældende til d. 30-12-2006. http://www.metro....&pg=39&vg= Thailand-You are always on my mind, even when sometimes it's S. S. but D. D.
falang-yao@dansk-thai.dk |
|
|
ebeth |
Lagt på d. 10/12-2006 00:07
|
Hvad der er i naem? Mon ikke det meste er "grisehud" i meget små stykker, hvidløg og lidt hele chilis. Diverse "lækre" fermenterede fisk,Rinpoche nævner, det er jo næsten til at få hjemve af, minder mig en del om min barndoms "surströmming"(det er rådne fisk på dåse, som de f--king svenskere holder meget af).... stram lugt men lidt i diverse retter smager godt! Ecodama! Jeg ville da tage en at de hjemmelavede hjortepølser med, for det lyder da delikat. Hvis I røger andre ting måske en hjortekølle kunne også gøre det! Falang jao har sikkert ret i at madvarer er et nono, men mange slæber med ( jeg havde noget så uhørt ad bad som remoulade med til sømandskirken i foråret ) og jeg har altid ost med til os selv. mvh ebeth |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 10/12-2006 03:00
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
Hejsa Ebeth, Naam er vist hellere ikke helt lovligt, i hvert fald ikke den importeret slags, i følge det jeg har hørt. Men det smager sgu' godt alligevel :-) Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
ebeth |
Lagt på d. 10/12-2006 23:05
|
Kim! Bortset fra at det er godt at se dig tilbage i kutten.... så er jeg ikke helt med! Tager du det med til DK? Og taler vi om det samme enten små plastikhjørner med noget blegrødt gummi-gumle-agtigt i, eller ruller i forsk. str. med det samme i? Med lidt god vilje kan smagen sammenlignes med en... nøh det ku' den ikke |
|
Spring til debat: |