Se indlæg
 Udskriv debat
THAI - OPVOKSET HER!
Deaktiveret
Hej alle, jeg er en frisk pige som er opvokset her i DK. Når jeg læser de forskellige debater alt fra Thai i DK til prositution så kan jeg godt forstå at der er nogle der bliver stødt, forvirret og såret.

Jeg har boet i DK i 23 år og kom her til da jeg var 5 år og jeg vil helt klart betragte mig selv som dansk. Jeg er "stolt" af at være thai, thaier bliver jo betragtet som smilende, høflige og gæstfrie mennesker. Jeg er selv dansk gift og er ekstrem lykkelig.

Min pointe i det her er, at vi må acceptere hinandens forskelligeheder og kan også mærke herinde, at der er mange der er forstående overfor thaikulturen fordi de af en eller anden grund har haft relation til thaier eller Thailand. Det er jeg enormt glad for.

Men det kan også såre mig lidt at nogle thaipiger bliver "svinet til" fordi der så er skredet fra den pågældende. "The show must go on", jeg ved godt det er lettere sagt end gjort, men af en eller anden grund så føler jeg at det er alle thaipiger der bliver stemplet!!!

Når jeg tager til Thailand vil jeg heller ikke blive set som "en af de der piger" fordi jeg går med en farang. Jeg er 174 cm det er rimelig unormalt for en thai pige at være så høj. Og nej jeg er ikke ladyboyGrin hi hi. Men nogle gange kan jeg godt bande over de prostituerede der hiver og flår i min mand PÅ TRODS af at han går sammen med mig. Det er direkte respektløst. Men hvad kan jeg gøre? Det er en del af "turistlivet" siger de kloge!!!

Men det er helt utroligt, at man nærmest bliver stemplet. Min mand er 36 år og jeg er 28 år - så stor forskel er der heller ikke. Min mand er meget ungdommelig, men det er som om man skal forsvare sig selv ved at "TALE DANSK" så de ikke hører det der gebroken engelsk nogle af pigerne fyrer af.

De fleste af Jer som har været i Thailand har sikkert kørt forbi slummen og man kan kun gisne om hvordan de forsøger at skaffe penge til mad. Som jeg skrev foroven er jeg opvokset her i DK og KAN IKKE forestille mig hvordan det skulle være at gå ud og sælge sin krop, det er en tanke der ALDRIG vil strejfe mit hovedet sådan som min situation er i DK, og det er bare noget jeg ikke kan forholde mig til. Men heldigvis har vi hjælpen her i DK så det forhåbentligt ikke bliver nødvendigt.

Thaier gambler og de kan godt tage røven på en, men gælder det ikke alle nationaliteter? Russer er sgu ligeså slemme Shock

Jeg vil bare med disse ord fortælle det fra en farang/thai's øjne og håber at det måske vil "give mere overblik" over hvordan det måske hænger sammen. Jeg håber oprigtigt ikke at jeg har stødt nogle ved det her. Hvis jeg har må I undskylde. Wink

Men nu skal jeg til Thailand i næste måned JUBIIIIIIIIIGrin - Håber at I alle har det godt og I er velkomne til at skrive hvis I har brug for at jeg uddyber nogle ting.

Hilsen

Boysen

Davser Val
Det er da et frisk pust at høre fra en pige
her i debatten
Og måske det kan støde nogen,men det tror jeg ikke
Og vi er jo forskellige og vi ser forskelligt,på de ting i thailand
som der sker.
Jeg har været inde i noget af bangkoks slum,
det skulle jeg aldrig ha gjort.
Der kom heldigvis nogle søde piger og bad mig forsvinde
før det gik galt for mig,som de sagde,det er ikke godt for thaier at være der og slet ikke en farang
Så de fik vist mig vejen ud igen,jeg kunne ikke selv finde ud

Og ja nogen kan li bar miljøet andre kan ikke,
De fleste kan ikke efter de bliver gift Grin før kunne de sikkert godt
men sådan er livet jo
Tak igen for dit gode indlæg
bamsen

Suk Rak Ning
VAL, det bedste indlæg i lang tid, takker :-)

Mvh. Suk...........Cool
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

swaddii
Hej Val!
Det var virkelig et godt indlæg du lavede her,trænger man til ,er selv lykkelig gift med en Thaier på 7ende år,vi har det skide godt sammen
jeg har lært meget om thai kultur og sprog gennem min dejlige kone og hendes familie,det er jeg meget taknemmelig for.
Mvh Sirorat og FalangWink
Cheersen gang Isaan altid Isaan

Jeps et dejligt indlæg her, giver sgu suk ret i det var et af de bedste indlæg der har været i lang tid

jesperfrb
Jeg må tilslutte mig de rosene ord, jeg syntes det er meget godt og pænt skrevet. Rart at hører fra en pige i dette forum.Du har boet her i mange år,og har måske oplevet lidt af de fordomme der er omkring Thaipiger her i DK, kan lige i den forbindelse sige at min guddatter kom til DK fra Thailand da hun var 11mdr.
Hun er nu 31 år og har levet i DK lige siden, hun er så dansk som man kan blive af sind, og så smuk som man kan blive som Thai. Hun blev gift med sin ungdomskæreste, og alt skulle være fryd og gammen. Men han fandt en anden og de blev skilt, men hvem fik skylden, den smukke Thaipige. Det var ene og alene pga af de historier der er omkring Thaipiger, og det er helt urimeligt.

Hun bryder sig heller ikke så meget om at rejse i Thailand, da hun ikke forstår/taler Thai, og alle tiltaler hende på Thai. Hun har en følelse af at de ser ned på hende og taler dårligt om hende, da hun jo kun er sammen med danskere når hun er der(meget naturligt, da hun er opvokset i DK, og ikke kender så meget til Thailand)

Det har aldrig været min mening at nedgøre nogen med de indlæg jeg har i dette forum, jeg har den største respekt for Thailand og Thaier (både mænd og kvinder, selvom jeg har lidt fordomme overfor mændene). Jeg elsker landet og de folk der beboere det, og har tillagt mig en masse af vanerne og er blevet Buddist for mere end 10 år siden.

1000 tak for dit indlæg, og håber på at hører meget mere fra digWink

Men jeg vil forbeholde mig retten til at kommentere virkligheden, og det er lige gyldigt i hvilket land det foregår, eller hvilken religion det drejer sig om, vi har dog yttringnsfrihed her i landet.
Redigeret af jesperfrb d. 20/09-2006 23:59
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

h
hej VAL herligt at se du vælger at deltage her på DTW vi mangler i den grad kvinder i debatten.
vi kan ikke alle være enige så der er nogle heftige debatter herinde, lad være at lade dig skræmme væk af dem, vi har alle vores meninger og i sidste ende er vi her alle, fordi vi elsker dit hjemland thailand.

roald
kun dejlig hvis nogle flere piger ville blande sig --gerne thaipiger -- kan godt være en del MANDEHØRM når der bliver diskuteret prostitution.

synes også det er respektløst når barpigerne ikke kan lade en være når man går en aftentur ned ad gaden i jomtien med sin kone hånd i hånd

Deaktiveret
Hej Alle farang/purang'erGrin Tusinde tak for Jeres positive respons det er dejligt at der er nogle der giver sig tid til at læse, forstå og respektere hvad man har på hjertet. Jeg er glad for at høre at de fleste af Jer har fundet kærligheden - også med thaier - på trods af de fordommer der strømmer omkring. Det er dejligt med så mange positive øjne her, jeg blev glædeligt overrasket over at se de svar der var. Jeg håber at høre mere fra Jer alle. Wink

mugge
fint Val...slå de dumme fordomme langt ned i jorden...godt indlæg.Jeg er træt af at høre det samme ævl og bøvl om hvordan thaierne er..træt af denne skærekniv hvor alle bliver skåret lige over..

jesperfrb
Val!
Kom med flere indlæg, og jeg lover at de fleste her på siden vil nyde at læse dem, og respektere digFrown
Jeg sagde de fleste, ikke alleGrin
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

ben
Velkommen ombord Val!

chang
hej val

det er sku godt med en lukung`s Wink mening (eller hvordan man nu staver det) her på dtw.

mvh chang

Maxine
Hej Val og alle jer andre
Det er rigtig dejlig at læse en anden og positiv mening og det er dejligt at se en anden kvinde på siden. Jeg selv er en dansk kvinde der altid har været meget fascineret af Thailand og nu endelig har prøvet at være derovre. Alle mine forestillinger om et smukt og dejligt land blev bekræftet og jeg følte migg meget tryk.
Til Januar skal jeg derhen igen og denne gang helt alene. Jeg vil prøve at opleve det store stygge Bangkok som alle taler om er skønt og beskidt. Jeg er lidt bange, men glæder mig også enormt!
Jeg modtager gerne gode råd om hvad der er godt at opsøge som førstegangsbesøgende. HyggehejsaSmile

Hejsa maxine
Du kan roligt glæde dig til at komme til bkk, selvom personligt bryder jeg mig ikke så meget om at være der i for lang tid ad gangen 1 eller 2 dage er rigeligt for mig.Men det er jo smag og behag for alle hvad man kan lide.
Nu skriver du ikke noget om hvor lang tid du skal afsted, men hvis det kun er 3 - 4 uger vil jeg da råde dig til at starte med at rejse op nordpå hvis det er natur og oplevelser du vil have. Man kan få nogle rigtig dejlige trekking ture på elefant og tømmerflåder, lavet af bambus Eller du kan tage 14 dage nordpå og 14 dage sydpå alt afhængig hvor lang tid du er afsted, jeg ved godt det går hurtigere med fly, men jeg kan nu bedst lide at køre med bus så får man også set meget mere og kommer i kontakt med flere folk.
Du behøver heller ikke være nervøs for at tage alene afsted, for når du er i thailand er man aldrig alene i hvet fald ikke som mand.
Rigtig god tur når den tid nu kommer, jeg tager heldigvis afsted her om 29 dage.GrinGrinGrin

h
Bangkok er ok i et par dage til indkøb osv. men derefter så er det bare om at komme derfraGrin

Deaktiveret
Hej Maxine,

Jeg skal selv afsted i Thailand til Januar sammen med min mand HVIS du ikke er for tryg ved tanken (hvilket er forståeligt) så kan du evt. sende mig en mail så kan jeg måske advare dig om visse steder i Bangkok du skal holde dig fra, og er kemien der - kan vi jo mødes i Thailand til Januar ;-)Wink

Deaktiveret
SPROGSPASSER VAL - skal selv afsted TIL ThailandShock

Suk Rak Ning
Snak snak, nu skal Bkk jo ikke gøres til en " Monsterby ", der er sq da ikke noget at være bange for, hvis man lige bruger sin sunde fornuft.........Tænk, jeg overlede der 2 år Shock.....Heldige mig

Suk..............Cool
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

thaikurt1
suk er du nu sikke paa du ikke har tage skade at bo i Bangkok saa langt tid Grin
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."

http://nej
Spring til debat: