Se indlæg
 Udskriv debat
Dansk-thailandsk slag mod kvindehandel
swaddii
bamsen skrev:
henrikr skrev:
hvad er problemet hvis konen/kærsten spiller/kræver ind ud over hvad et normalt dansk familie liv kræver og hun ikke vil være med i de fælles udgifter/opgaver hvad er hun så værd smid hende dog ud og kom vidre ellers er man sku da et skvat uden lige

de mænd som har sådan en kone bør tænke over om de har en kone af kærlighed eller om de ikke bare har ansat en til at spille kone.

Hørt hørt

Cheersen gang Isaan altid Isaan

Don
Måske skulle visse mænd kigge sig selv i spejlet - og finde ud af hvorfor visse koner er som de er!
Hellere være en god original...end en dårlig kopi.

Don skrev:
Måske skulle visse mænd kigge sig selv i spejlet - og finde ud af hvorfor visse koner er som de er!

ØØhh hvad har det med udseende at gøre
Kam man kun være en god man hvis man er en pæn mand
eller hvad mener du med det
bamsen

Don
Det var mere ment i overført betydning...

h
skal det nu være sådan at hvis konen ikke er tilfreds med manden så kan hun malke ham, spille og arbejde som luder og stadig være helt uskyldig i stedet for at tale med den mand man burde formode hun elsker da hun jo er gift med ham????????

Helt ærlig der er ingen undskyldning for at behandle sin ægtefælle dårligt hverken fra mandens eller konens side. Et ægteskab er fællesskab ikke en konkurrence

Don
- Jeg tager bare udgangspunkt i, hvad jeg ser af ægteskaber mellem danske mænd og thaier.

Efter min mening er en del af de danske mænd nogle klaphatte - så kan andre jo mene noget andet!

Jeg siger ikke, at det er i orden at snyde hinanden, men appellerer blot til visse mænd om at have noget selvkritik, og måske erkende at det forhold de har indgået er fuldstændig uholdbart.

Hvis jeg skal sætte tingene på spidsen - vil jeg vove at påstå - at hvis jeg var gift med en 20 år ældre thaipige, der var stærkt overvægtig og med et kæmpe alkoholforbrug, så ville jeg nok heller ikke være den perfekte ægtefælle.

Så kan andre jo have en anden mening, der respekterer jeg fuldt ud.

h
ja der er mange klaphatte der enten finder sig i konens opførsel eller prøver at fornægte den og som tidligere sagt de burde vågne op og komme vidre

nu ved jeg ikke hvordan du tænker men for mig er det det indre der tæller ikke om konen/manden er overvægtig, gammel eller drikker jeg ser nu mere på hvordan de er og hvor godt man har det sammen

stoney
Ja der er jo mange søde og rare thai kvinder,men nogle er også beregne som de fleste Danske madammer,som tror de kan få i hoved og røv. Mange Danske mænd er sgu også nogle klaphatte. Det er min mening,sorry.Grin

Rasmus
Hej Don
Ganske interessant og tankevækkende at du sætte tingene på spidsen – eller rette på hoved.Grin

Don skrev:
Hvis jeg skal sætte tingene på spidsen - vil jeg vove at påstå - at hvis jeg var gift med en 20 år ældre thaipige, der var stærkt overvægtig og med et kæmpe alkoholforbrug, så ville jeg nok heller ikke være den perfekte ægtefælle.

Hilsen Rasmus

danthai
Don skrev:
- Jeg tager bare udgangspunkt i, hvad jeg ser af ægteskaber mellem danske mænd og thaier.

Efter min mening er en del af de danske mænd nogle klaphatte - så kan andre jo mene noget andet!

Jeg siger ikke, at det er i orden at snyde hinanden, men appellerer blot til visse mænd om at have noget selvkritik, og måske erkende at det forhold de har indgået er fuldstændig uholdbart.

Så kan andre jo have en anden mening, der respekterer jeg fuldt ud.

Jamen Don
Hvis en thai pige gifter sig med en ældre overvægtig mand
og han finder ud af det ikke er kærlighed ,men penge så ud med den bitch,så er hun kun en luder og kan ikke bruges til noget
yam yam
bangkok er dejligt,pattaya er bare bedre, phuket endnu bedre,og ja thailand er bare bedst

Don
Min pointe er lige præcis, at der alt for tit bliver lagt vægt på, at det er thaipigerne der er problemet.
Måske er det af og til mændene der ikke kan bruges til noget.
- Hvem smider så dem ud, yam yam..?

danthai
Don skrev:
Min pointe er lige præcis, at der alt for tit bliver lagt vægt på, at det er thaipigerne der er problemet.

Ja det er spørgsmålet
Pigen kan vel ikke,
smide manden ud af hans bopæl
Det plejer jo at være manden som har
et sted her i dk
Så må hun jo flytte,bye bye
yam
bangkok er dejligt,pattaya er bare bedre, phuket endnu bedre,og ja thailand er bare bedst

Don
- Sikke meget du ved.
Det du skal tage stilling til er, om det er rimeligt, hvis det er manden der er en klaphat.

Forstår du spørgsmålet ?

chang
Don skrev:
- Sikke meget du ved.
Det du skal tage stilling til er, om det er rimeligt, hvis det er manden der er en klaphat.

Forstår du spørgsmålet ?

hej don jeg tror godt jeg forstår dit synspunkt.... jeg er selv ret stor hvis du forstår Wink nogen vil nok mene jeg liner en rocker men det er jeg så ikke, så det er mange gange man bliver uretfærdig dømt på forhånd efter ens udsende og der ud fra tager mange der ikke kender en afstand.... Wink

det første jeg fortalte min kone da hun kom til danmark var at når vi går en tur sammen vil ca 99% tænke se den stakels thai luder Shock og det stor rocker svin...det kunne hun ikke helt forstå men det er nu godt seks til syv år siden men tror godt hun fatter det nu men som hun siger fuck de idioter der ikke ved bedrer. har også været ude for at jeg bliver stillede spørsmål om hvilken bar fandt du så din kone i fra folk der også har en thai kone eller har været i thailand og de kan næsten ikke tro at min kone ikke var en bar pige......Shock det passer lige plusselig ikke ind i ders billede af en der ser ud som mig...

jeg tror man skal passe på med at stemple folk på ders udsende og heller vente med at gøre det efter man har lært personen at kende lidt.

oleskyum
Ja vi kan ikke forvente, at den øvrige del af den danske befolkning, begynder at tænke anderledes når det handler om Thai kvinder.

Os der selv er gift med en Thai og kommer meget i Thailand har nøjagtig samme forestilling og de andres koner. Det er kun min der ikke er luder og storspiller, de andre mænd er klaphatte at de ikke kan se det.

Hvor er det trist og sørgelig, at vi selv er skyld i vore koners dårlige ry.

swaddii
Hej Don!

kan følge dig på visse punkter,jeg er gift på 8tende år med en thaier
vi har det skide godt sammen,måske fordi jeg har mødt hende i nord øst Thailand (isaan)vi har hus i DK og i TH ,vi deles om alle udgifter
hun har arbejde ,jeg har arbejbde her i Dk ,vi har aldrig haft de problemer der nu bliver nævnt her i dettwe emne.
Jeg hved det ikke ,men måske yam yam har haft dårlig erfaring ,men jeg kan kun sige for os vi har det godt sammen,det er måske fordi jeg accepterer hendes kultur ligesom hun gør det herhjemme i dk,er vi hjemme i TH accepterer jeg deres reglwerWinkSmile
Cheersen gang Isaan altid Isaan

Kun
Hej Don

Jeg tror godt jeg kan følge dig.
Men jeg tror diskussionen opstår fordi nogen bliver stødt på manchetterne når du taler om aldersforskel og overvægt.
Fordomme er der nok af og de er stort set umulige at slippe af med – de rødhårede er hidsige, finner stikker med knive osv.Wink

Der er helt bestemt nogen thaier der er platugler, og det uanset om de har arbejdet som luder eller er universitets uddannede, men det er jo langtfra alle. Platugler findes allevejne i alle lande.

Når man inviterer en thai til EU, så mener jeg det forpligter, og det er der nogen der ikke forstår.
De tror at de køber en slave som de kan behandle som de vil, og hvis hun ikke makker ret så får hun en røvfuld. Og hvis det ikke hjælper så får hun bare en til.
Hvis hun derefter skrider syntes han at hun utaknemmelig og har taget røven på ham, for han har jo haft udgifter på hende.
Hvis man mener at hun ikke lever op til de forestillinger man har om en partner, så er man efter min mening forpligtiget til at hjælpe hende med at komme tilbage til Thailand.

Hvis man siger som yam yam: Så må hun jo flytte,bye bye så mener jeg ikke man har levet op til det ansvar som man påtager sig med en invitation,

Om man er tyk, tynd, gammel eller ung så handler et forhold om gensidig respekt og forståelse.

Kun

h
man lægger vel vægt på det som oftes sker?
eller du mener måske at vi skal gøre som man har gjort med kriminaliteten fra muslimerne nemmelig tie stille og endelig ikke fortælle om deres kriminalitet
for der er jo så meget rasisme og det er så synd for dem så det næsten undskylder deres handlinger.

Don skrev:

Don
Først og fremmest tak til, chang, ole, falang og Kun, for rigtig gode indlæg der nuancerer debatten.

For lige at slå det helt fast.
- Jeg er helt enig i det grundlæggende at: ”Om man er tyk, tynd, gammel eller ung så handler et forhold om gensidig respekt og forståelse”.
- Og at der er plattenslagere både i Danmark og i Thailand - og resten af verden for den sags skyld.
Men nogle gange skal der simpelthen gives noget modspil til visse mænd på DT-webside, som bare sidder og klapper i takt og som (efter min mening) ikke ser tingene fra to sider, og virker nedladende i deres måde at anskue tingene på!

Og ja, det er fuldstændig rigtig at fordomme florerer i fuldt flor, og at man skal lære folk at kende før man udtaler sig om dem.
Jeg er bare træt af visse glade kynikere på denne webside og generelt i DK, der ikke virker som om de tager deres ansvar alvorligt.
Den danske mand har fuldstændig magten. Det gælder økonomien mv. og til at sende pigen tilbage til en uvis fremtid, såfremt ”herren” er utilfreds. Dette magtforhold er det ikke alle mænd der kan administrere.

Jeg respekterer fuldt ud at man kan have en anden mening, MEN der er mange måder at sige tingene på.
For de danske mænd der er blevet snydt af en thaier, skal selvfølgelig fremkomme med deres oplevelser, men hvem lærer noget af simple, nedladende formuleringer.

Jeg går ud fra at størstedelen af brugerne på DT-webside er danske mænd.
Dette vil naturligvis enspore debatten hvis vi ikke sommetider kigger lidt på os selv.

chang, ole, falang og Kun, er efter min mening med til at udvide horisonten.

- Og det er som bekendt aldrig for sent at lære noget nyt!

h
Don man udvider vel kun horisonden ved at belyse begge sider der er vel ikke meget nuance i blot at give dig ret?

og hvis du syntes jeg kun ser sagen fra en side så hør lige min baggrund.

jeg har et forlist thai ægteskab bag mig da x-en kun tænkte på at berige sig med spil og bedrageri, iflg hende skulle alle udgifter betales af mig imens hendes løn skulle bruges til spil og div. thaimøder og diskobesøg og hvad ved jeg for det var jo hendes penge og venninerne havde jo deres penge for sig selv. Så hun fik valget familieliv eller singelliv.

men det gør dog at jeg idag har en rimelig god viden om hvad der foregår i disse thai spille kredse og det er ikke blot mange af thaipigerne der deltager det er rigtig mange af dem.

men ok der sidder en del mænd/klaphatte der er gift med nogle af disse piger som man kunne foranledes til at sige de fortjener sku en sådan kone
men jeg er nu af den mening at man ikke skal behandle andre dårligt uanset hvad, hvis man ikke bryder sig om dem så lad være at omgåes dem.

idag er jeg igen, og på 3 år thaigift med en fantastisk pige som har mod og fornuft nok til at modstå presset fra den store gruppe af spillende thaier her i nordsjælland og det er ikke forde de ikke ihærdigt har forsøgt.
hun har idag hus og sin egen forretning og tjener nok til at forsørge os begge.
hos os er det ikke dit og mit men vores

så Don jeg kender begge sider men ved også at problemer ikke forsvinder ved at fortie dem hvad er det der skræmmer så meget hver gang der er en der løfter sløret for de dårlige sider af thaipiger?

- Og det er som bekendt aldrig for sent at lære noget nyt!
Redigeret af h d. 03/09-2006 13:23

Spring til debat: