Se indlæg
 Udskriv debat
lidt og tænke over
mugge
Hejsa alle sammen derude bag skærmene...
Første gang,tilbage i starten af halvfemserne da jeg første mødte min kones familje og by,var jeg den første Falang som overhovedet havde været i denne by.En oplevelse som mange sikkert også har haft.Jeg kan huske hvordan børn samt andre nysgerrige samlede sig omkring min kones familjes ydmyge hus for at se dette monster hun nu havde hevet med hjem til landsbyen.Alting var lyserødt følte jeg.da alle var interreseret og meget venlige.Senere fandt jeg ud af via konen,at det var de unge piger som kryds forhørte min kone i hvordan man finder en Falang!!
Idag,sommeren 2006 15 år senere gik jeg mig en tur i landsbyen og snakede med må og få og fandt ud af,at der virkelig manglede mange af de unge piger som jeg har kendt igennem alle disse år...Status for denne lille by ( vi snakker om måske 500 indbyggere ) var at de efter at havde set os,slev havde prøvet lykken ( eller chancen om man vil )og 16 !! piger var rejst til udlandet...
min kone samt hendes søsterGrinanmark
Jaep,Gung,Gaw : Sverige
Nong,Bee,Jeap og Somai:Norge
Dam: Isreal
Nam:USA
Pin,Toon,Noi,Ann : Tyskland
Keaw:Holland
Jeg ved ikke rigtig hvad jeg følte,måske lidt skyl,Ihvertfald kunne jeg mærke at mange familjer også var begyndt at "konkurrere" om hvis pige var bedst,atlså hvordan og hvor meget hun hjalp familjen hjemme.
Et eller andet sted synes jeg at det er hårdt og se sådan en dejlig by,kun på penge rov,men sådan er det jo!
Kan i genkende billedet?

Novicen
Hej Mugge

Selvom jeg er "ny i faget" (har været gift med thai siden den 24. december 2004) har jeg netop oplevet lidt af det, du skriver om.

Vi er lige kommet tilbage til Danmark efter en måneds ferie i den by, hvor familien bor. Her var jeg vist den eneste "lyserøde" i miles omkreds? Mine svigerforældre bor i et "hus", som er bygget af alverdens ting: Blikplader, gamle lægter mv.Shock

Og - Jo, der var flere unge kvinder, som var meget interesseret i, at høre om, hvordan det var at bo i Danmark med en falang? Og også om jeg "mon ikke havde en ven..."?Grin

Min kone og jeg selv afviste det sidste. Vi vil ikke være med til, at "skaffe" kontakter i den forbindelse. Det må blive folks helt egen og private sag.Wink

Min kone brugte meget tid på, at forklare om sin egen opfattelse af dét, at være gift med en falang, og at bo i udlandet. Ikke mindst, at pigerne skal passe meget på, hvem de gifter sig med... Alt for mange forhold er gået i stykker på grund af misforståelser, hvor thaikvinden har haft et helt forkert "drømmebillede" om en tilværelse i udlandet.

Med hensyn til hjælp til familien: Jo, det er vel nærmest en selvfølge for mange thaier. Men det skal helst ikke være den vigtigste grund til, at rejse med en falang, vel?Shock

Man burde måske lave en seriøs "oplysningskampagne", som hverken skal skræmme eller lokke. Blot fortælle om de faktiske forhold, og lidt om "en dansk hverdag..."?

En lang "smøre". Men jo, jeg forstår godt dine tanker! Smile

Mange venlige hilsner
Novicen
Hvis dit liv var en film - Gad du så selv at se den i biografen?

Suk Rak Ning
Var på besøg i en lille landsby i Issan, der gik der rygter om at faranger spiste små børnShock..............55555555

Suk..............Cool
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

Mintz
LooL Suk Wink du har altid til humor selvom det er seriøst eller ej Smile .. når tilbage til sagen .. Det er ikke noget man blev overrasket over .. det er vel meget normal....? Thai vil giftes med en farang .. old storie.. Cool
Goddag Wink

เมื่อรู้สึกตัวก็สายเกินไป
หมื่นพันที่เธอผ่านชาย
หัวใจเธอจึงเย็นชา

Rasmus
Hej mugge
Kan virkeligt godt genkende din historie, jeg oplevede noget nær det samme.
Da jeg i sin tid kom til min kones landsby var jeg det ultimative tilløbsstykke. Alle uden undtagelse skulle se giraffen, og nysgerrigheden ville ende tag. Alle spurgte min kone om det mest umulige.
En dag hvor der sad 8 – 10 kvinder foran svigerforældrenes hus, spurgte nogle af dem i alt alvor om det var rigtigt, som de havde hørt, at alle faranger havde en meget stor tissemand. Shock
Min svigermor grab straks chancen for at lave lidt rav i gaden. Hun postulerede at det var ganske rigtigt, da hun havde hørt fra sin datter at faranger´s tissemænd var mindst 3 gange så stor som thaiers.
Den historie har vi grint meget af siden da. Svigermor er overbevist om, at i landsbyen er der stadig mange kvinder som oprigtigt tror vi faranger rander rundt med en kæmpe tissemand. Grin
Rasmus
Redigeret af Rasmus d. 24/08-2006 12:56

noidam
ja den historie med " snablen " er god nok, den har jeg også hørt et par gange.
men nogle gode historier, tak for det.!!!
p.s. jeg elsker denne wep-site.

Davser
Ja mon ikke de fleste af os, har prøvet det at sidde udstillet
og få mange sjove spørgsmål.
Oj ja i min kones landsby er der nu også den konkurrence
med hvem som har den bedste mand (rigeste )
Og hvem som har fået det størte hus og sådan noget pis
Men de syntes nu det er lidt sjovt at jeg som den eneste farang sætter mig ind hos de gamle, i byen og spiser lidt af deres underlige mad
bamsen

jesperfrb
Jo.
Alle de ting har jeg stort set også prøvet, det værste var at min kones familie ikke ville lade mig gå en tur alene, pga de var bange at nogle slemme Thaier skulle overfalde migShock
Men det har ændret sig nu, og jeg må gå ud om aften ogsåGrin
Ellers var det da en oplevelse at se skole bussen blive tømt lige foran huset, for alle børnene skulle se denne underlige lyserøde mandGrin

Idag er der kommet flere falanger til området, men jeg kan ikke være der ret længe før politichefen og følge lige kigger forbiShock
Det kunne jo være at jeg gav en flaske" Sam Sung"Grin
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

rinpoche
Og efter de har fået den flaske Saeng Som føler de sig nok ikke foranlediget til ligefrem at tage en taxa hjem kan jeg forestille mig Smile
Man er vel politi.

mvh
rinpoche
Redigeret af rinpoche d. 24/08-2006 18:48

jesperfrb
Det har du helt ret iCool de har Chauffør på, menhan har som regel også drukketShock
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

Spring til debat: