Se indlæg
 Udskriv debat
Gouda svigtede døende kvinde I Thailand
jens
Og husk at Gosafe også er Gouda.
Jens

clydehaumann
Det er desverre med forsikringer som med ting der downloades fra nettet. Der er ingen der tager sig til at laese betingelserne. Man trykker bare OK og haaber saa paa at alt er i orden.
Hvad fakta er i den aktuelle sag er der ingen af os der rigtigt ved noget om.
Vi har set sagen fra den ene side og den anden part maa ikke udtale sig pga tavshedspligt.
At drive et forsikringsselskab er en forretning og at foreslaa at selskabet bare skulle udbetale penge uanset om der var belaeg for det eller ej er selvdoelgeligt helt uakseptabelt. At sige at de jo bare kunne kraeve pengene bagefter, holder efter min mening ikke.
Jeg har proevet at finde ud af hvor stor forskel der er i betingelserne fra det ene selskab til det andet og jeg synes det ser ud som om disse kunne vaere skrevet af en og samme person.
Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring.
Visum Hjælp. GRATIS
Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE.
http://thaidanishservice.com

https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/

http://thaidanishservice.com
den er lidt malplaceret clyde , kunden havde tegnet en udvidet forsikring for at være sikker sikker på dækning , og iøvrigt syntes jeg det var en dyr behandling her i thailand 90,000 danske kroner mon ikke også de her har givet skuen en ekstra omdrejning fordi det var en udlænding det er omkring 550000 thb

thaikurt1
Taber mange sager.

Gouda Rejseforsikring taber mange flere ankesager end deres konkurrenter i rejseforsikringsbranchen.

Det viser Ekstra Bladets egen gennemgang af ankenævnets tal, hvor vi har udvalgt alle sager, hvor ankenævnet selv betegner det som en sag med emneordet 'rejseforsikring'.

Det kan have flere årsager, men en oplagt er, at de i højere grad end andre forsøger at undgå at udbetale retmæssige forsikringspenge til deres kunder.

I de 103 sager mod Gouda i en periode på godt fem år fik klagerne helt eller delvist medhold i 22,3 procent af tilfældene.

I samtlige 649 sager mod alle rejseforsikringsselskaber i samme periode (inkl. Goudas 103) fik forbrugeren kun ret i 15,4 procent af tilfældene.

Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."

http://nej
solmand
jeg var nu forsikret ved Gouda sidst jeg var i Thailand vores baga blev pludselig væk... jeg sende Gouda en fax samme dag og fik svar 2 timer sener fra dem ....ang hvilke papir/bevis jeg skulle have for at baggagen var blevet væk.
da vi kom hjem sendte jeg det til dem og 4 dage sener havde jeg en check på 750 Kr skulle have haft 800 kr men de tog 50 kr for at udstede checken (banditter)
VI tegner altid baggage dækning,,, det vi fik tilbage var jo det halve af vores premie på forsikringen...Pfft
solmand GrinAngry
Thailand er et godt sted at tag til.og de har dejlige søde kvinder men næsten umulige at få herop pga vores defekte lovgivning.............

Suk Rak Ning
Hold da op 750 kr. det var soerme flot...........Shock
Nu er der ligesom forskel paa en klat bagage og et menneskeliv, uanset hvad burde Gouda have vist lidt mere medmenneskelighed og saa kunne de have ordnet evt. problemer naar kvinden var kommet sig.
Jeg syntes at det som Gouda her er ude i, er under al kritik....

Suk.........Cool
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

solmand
Helt klart suk...jeg ville kun lige fortælle at jeg havde fået penge selvom jeg også er dyb skuffet over deres behandling af den kvinde...
sorry hvis det jeg skrev kunne misforståes....
solmandSad
Thailand er et godt sted at tag til.og de har dejlige søde kvinder men næsten umulige at få herop pga vores defekte lovgivning.............

nicefarang skrev:
Har I overvejet om kvinden bevidst har afgivet urigtige oplysninger eller bare har glemt at læse betingelserne ?

I så fald mener jeg Gouda handler korrekt. Der er i forvejen mange der snyder med forsikringer hvilket jo kun betyder at præmien bliver højere for os andre.

Nej det kan godt være, der måske har været en misforståelse.
Men det har jeg fundet ud af at det er nemt.
Sidst jeg brugte gouda ,ringede jeg til dem angående min kroniske sygdom,og fik et forkert svar fra dem.
Så jeg var simpelthen ikke dækket under min ferie.
Jeg gav 1700kr for ingen dækning.
Ja men skal selv læse det med småt, men når man ringer til dem, fordi man måske ikke lige forstår det som står der, burde de sgu være ærlige,det er jo et liv det handler om
bamsen

nicefarang
"
hun har da betalt 2500 kr. ekstra for en udvidet forsikring så må gouda vide hvorfor de skulle have dem , har også skrevet til gouda at de aldrig får mig som kunde."

Den udvidede rejseforsikring dækker ifølge Goudas hjemmeside:
Højere udbetalinger ved:
Ved mén
Ved død
Ved tandskade
Ved overfald

Der står IKKE noget om kronisk sygdom.

Jeg mener ikke det bliver mere moralsk rigtigt at undlade at fortælle om kronisk sygdom bare fordi man køber lidt dyrere forsikring.

Kan I iøvrigt nævne et andet selskab der udbetaler kontanter med det samme ?
Jeg har altid læst at pengene bliver refunderet når man kommer hjem

Hep
Det er en sørgelig sag og jeg mener som mange andre at Gouda burde have betalt regningen til at starte med og så senere kunne man have haft løst eventuelle problemer/tvister.

Dette burde de have haft gjort set ud fra et menneskesyn. Dog skal man ikke være i tvivl om at forsikringsselskaber, lige som alle andre, eksisterer for at tjene penge. Der er også hele problematikken med om den pågældende kvinde har opgivet korrekte oplysninger eller ej. En ting er sikkert – hun kan ikke have haft læst forsikringsbetingelserne inden hun tog af sted fordi så ville det være en satsning af rejse sådan. Hvis jeg havde en kronisk sygdom eller lidelse ville jeg sørge for at få en skriftlig bekræftelse fra forsikringsselskabet om hvad og hvordan de dækker inden jeg rejste – det ville jeg gøre uanset hvilket forsikringsselskab jeg brugte.

Jeg har i øvrigt altid brugt Gouda og indtil min sidste rejse har jeg aldrig haft brug for dem. Sidste gang jeg var i Thailand (Marts 06) blev jeg dog syg de sidste 2 dage før jeg skulle hjem. Jeg havde 40 i feber og var helt elendig. Efter at have kontaktet Gouda per telefon tog jeg på hospitalet og blev undersøgt. Alle udgifter i forbindelse med lægebesøg, medicin og selv den ekstra overnatning på hotellet jeg måtte tage, dækkede Gouda uden nogle problemer. Der gik kun 7 dage fra jeg sendte papirerne til Gouda til pengene stod på min konto. Jeg betalte vist nok knap 400,- for min forsikring og de betalte mig 900,- kroner tilbage. Ikke store beløb, men fin service.

Jeg skal til Thailand igen i Juli i 10 dage og i August i 17 dage og jeg ville ikke have noget problem med at benytte mig af Gouda igen. Jeg har dog i stedet for nu tegnet mig en årsrejseforsikring gennem Tryg.

Hvis man er en familie der rejser kan man med stor fordel tegne sådan en årsrejse forsikring hos Tryg. Man kan få en der dækker hele verden og den koster ca. 800,- kroner om året (for mig i hvert fald). Det er rigtigt billigt fordi den dækker hele husstanden og gælder for rejser op til én måneds varighed som udgangspunkt.

Linket til Tryg er her hvis i er interesserede:
http://www.tryg.d...kAarsrejse

Husk nu at læse forsikringsbetingelserne igennem ;o)

hun har da betalt 2500 kr. ekstra for en udvidet forsikring så må gouda vide hvorfor de skulle have dem , har også skrevet til gouda at de aldrig får mig som kunde."

Den udvidede rejseforsikring dækker ifølge Goudas hjemmeside:
Højere udbetalinger ved:
Ved mén
Ved død
Ved tandskade
Ved overfald

Der står IKKE noget om kronisk sygdom.

Jeg mener ikke det bliver mere moralsk rigtigt at undlade at fortælle om kronisk sygdom bare fordi man køber lidt dyrere forsikring.

Kan I iøvrigt nævne et andet selskab der udbetaler kontanter med det samme ?
Jeg har altid læst at pengene bliver refunderet når man kommer hjem
-------------------------------------------------------------------------------------

Hos europæisk rejseforsikring kan man få sine udgifter refunderet på SAS kontoret i bkk uden problemer, men de er vist også de dyreste
Redigeret af d. 19/05-2006 14:31

sonni08
Jeg er kommet lidt sent ind i denne debat, men kan kun bidrage med, at jeg selv har haft gode erfaringer med Gauda.

Det er selvfølgelig et problem, hvis hun har fået forkerte oplysninger, men alt i alt, er det hendes eget problem at læse betingelserne.

meget tydeligt står det på deres hjemmeside og i deres brochurer:

-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-

OBS: HAR DU EN KRONISK ELLER EKSISTERENDE LIDELSE?
Vær opmærksom på, at der gælder begrænsninger for kroniske lidelser og sygdomme, der er til stede ved afrejse. Vi anbefaler derfor, at du får en forhåndsgodkendelse, hvis du skal rejse oversøisk eller ønsker dækning for sygdom/hjemtransport inden for Europa.

Ønsker du en forhåndsgodkendelse, kan du kontakte Gouda og få tilsendt et ansøgningsskema – eller du kan hente det her.

-o-o-o-o-o-o-oo-o-o-o-o-o-oo-o-o-o-o-o-oo-o-o-o-o-

Min datter havde høj feber to dage før vi skulle hjem, og jeg ville gerne have checket, om det var virus eller bakterier, der var skyld i feberen (for at undgå at blive afvist ved flyveren).

Servicen var upåklagelig.

At Bamse så har oplevet at få forkerte oplysninger på telefonen, er naturligvis et meget stort problem.

Sonni

Locturian
Historien er jo ikke enestående - Der er mange konkrete situationer hvor Gauda har lukket pengepungen så snart der opstår tvivl om, om deres "tekster med småt" er overtrådt. De tænker mere med pengepungen end på at hjælpe deres kunder.

Jeg synes det er svinsk, at jeg bruger dem ikke igen. Fremover er det Europæiske, eller som nu, IHI...
Thailand - Et land med kontroverser, dejlige kvinder, skønt vejr, og et landt fyldt med bedrevidende udenlandske tosser...

[img]http://www.dansk-thai.dk/images/links/www.huahin-online.com.gif[/img] is not a valid Image.
http://www.huahin...

http://www.huahin-online.com
nicefarang
Jeg hørte også om en anden sag hvor en kvinde var blevet beruset (hvem bliver ikke det på ferie) var fladet i søvn hvorefter der skete et eller andet. Kan ikke huske nærmere.
Men de nægtede igen at udbetale.

jesperfrb
Har lige en lille oplysningShock
Lider man af en kronisk sygdom kan man ikke rejse, selv det gule kort dække ikke i eruopa hvis man lider af en kronisk sygdom. Så hvis man er syg før man rejser skal man chekke med sin læge og det forsirkringselskab man bruger. Jeg udtaler mig ikke om Gauda eller erupæiske rejseforsikring er dårlige eller gode, men sådan er reglerneShock
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

Spring til debat: