Se indlæg
Giftes i Thailand
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 04/05-2006 18:32
|
Antal indlæg: 3779 |
Hi taleofdk, Tak for din "tale of dk", pls keep us updated, med hvad kommunen får af tilbagemelding fra familiestyrelsen... Og ja, falang yao, jeg kan ikke læse dine links, men måske jeg kan benytte min nye 1.000 baht digital signatur fra TDC... /Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
falang yao |
Lagt på d. 04/05-2006 23:26
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1075 |
Hej Robert, Du skrev: [i]Og ja, falang yao, jeg kan ikke læse dine links, men måske jeg kan benytte min nye 1.000 baht digital signatur fra TDC[/i]... Det troede også at det var nødvendigt, men jeg har prøvet med 2 kommuner uden at bruge Dig. Sign. og det fungerede fint. Så prøver vi "Plan B": 1- http://www.dinkom... 2-(FX: Odense Kommune) 3-Klik på Selvbetjening/Blanketter: http://www.odense...etter.aspx 4-Klik på Familie-Børn ---Ægteskab/registreret partnerskab ----Ægteskabserklæringeller Notice of marriage Husk lige : https://www.borge...ookies.pdf P.g.a. : http://www.kps.dk...rm_cab.htm Hvis det ikke lykkedes denne gang , så går vi til Plan C, og det er at Allan Nielsen får en kopi med til dig hvis jeg kan nå at fange ham inden han rejser. M.v.h., M. Rasmussen Redigeret af falang yao d. 05/05-2006 01:01 Thailand-You are always on my mind, even when sometimes it's S. S. but D. D.
falang-yao@dansk-thai.dk |
|
|
taleofdk |
Lagt på d. 05/05-2006 01:13
|
Øvet medlem Antal indlæg: 348 |
Din plan B virker falang yao fandt min kommune på listen, de har også den engelske version, hmmm
It is amazing what a visit to Thailand can do www.holidaysinsiam.com
|
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 05/05-2006 04:10
|
Hej falang yao, Det er pænt af dig, men jeg har ikke brug for blanketten, så du skal ikke bruge tid på Nielsen. Men det kan det forresten være, at der er en anden, der har, som sidder ved et skrivebord 5-10 m. væk fra mig Men er det ikke den samme, som man kan hente på ambassaden? http://www.ambban...A6ring.pdf /Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
falang yao |
Lagt på d. 05/05-2006 10:24
|
Hej Robert, Det har du ret i, det er den samme blanket. Jeg troede at det var den du efterlyste . Hos nogle kommuner kan man også få den engelsk og den tyske version. M.v.h., M. Rasmussen Thailand-You are always on my mind, even when sometimes it's S. S. but D. D.
|
|
falang yao |
Lagt på d. 05/05-2006 10:31
|
Hej taleofdk og andre, Er der nogle af jer som også skulle underskrive følgende erklæring: § 11 b i lov om ægteskabs indgåelse og opløsning: ”I tilfælde, hvor en af parterne ikke har dansk indfødsret, statsborgerskab i et af de andre nordiske lande eller opholdstilladelse efter udlændingelovens §§ 6-9 f, og hvor den anden part har indfødsret, et sådant statsborgerskab eller en sådan opholdstilladelse, må ægteskab ikke indgås, uden at hver af parterne har afgivet erklæring om at være bekendt med bestemmelserne i udlændingelovens § 9, stk. 1, nr. 1, og stk. 3-11. Det gælder dog ikke, når den herboende enten er EU/EØS-statsborger med opholdstilladelse efter udlændingelovens § 6, schweizisk statsborger med opholdstilladelse efter udlændingelovens § 6 eller estisk, lettisk, litauisk, polsk, slovakisk, slovensk, tjekkisk eller ungarsk statsborger med opholdstilladelse efter udlændingelovens § 9 a.” Uddrag fra : http://www.famili...-juli-2005 / M.v.h., M. Rasmussen Redigeret af falang yao d. 05/05-2006 10:34 Thailand-You are always on my mind, even when sometimes it's S. S. but D. D.
|
|
taleofdk |
Lagt på d. 05/05-2006 12:44
|
Jeg er lige blevet ringet op ad min kommune det var sgu gode nyheder, som sagt fik min kommune snakket med familiestyrelsen de fortalte at der skal IKKE nogen underskrift sættes på den attest fra min kommende kone i Thailand, når hun ikke søger ophold i Danmark min kommune sagde tak for at opdatere deres viden, men at det var pinligt at en borger skulle fortælle kommunen hvad gældende regler der er på området. Så igen, når en dansk statsborger bliver gift i Thailand og bliver i Thailand, så skal der ikke skrives under på den attest fra den Thailandske statsborgers side. Redigeret af taleofdk d. 05/05-2006 12:48 It is amazing what a visit to Thailand can do www.holidaysinsiam.com
|
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 05/05-2006 13:01
|
Hej taleofdk, Tak for den oplysning, så er det snart blevet bekræftet fra mange sider. Vi venter i øvrigt stadig svar fra en anden kommune, og de er i emailen informeret om Familiestyrelses indstilling. Jeg tror dog i de tilfælde, hvor kvinden aldrig har været gift, at man bør undgå en potentiel diskussion med kommunen ved at lade hende skrive under og vedlægge en kopi af hendes pas. Især hvis man selv bor i udlandet, for så er det altid lidt bøvlet at slås med kommunen. /Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
|
|
taleofdk |
Lagt på d. 06/05-2006 10:54
|
Hej falang yao. Jeg har ikke set den tekst/erklæring der før som du omtaler, så det svar må blive et nej, men måske det kan skyldes min kone ikke tager ophold i DK. Redigeret af taleofdk d. 06/05-2006 10:56 It is amazing what a visit to Thailand can do www.holidaysinsiam.com
|
|
|
Kimpil |
Lagt på d. 08/05-2006 10:01
|
Øvet medlem Antal indlæg: 161 |
Jeg har lige modtaget en mail fra Gentofte kommune med følgende orlyd: Vi skal bruge din kærestes fulde navn, fødselsdato med år og hendes underskrift på ægteskabserklæringen.
For dit vedkommende skal vi have kopi af fødsels-, dåbs-, navneattest eller kopi af pas, samt evt. navnebevis. Det er ikke hvad du gør - det er måden du gør det på
|
|
|
taleofdk |
Lagt på d. 08/05-2006 22:30
|
kimpil: hvis det er dig der tager til Thailand, så brug den post Mads_T har skrevet ang. at kontakte familiestyrelsen, så skal kommunen nok rette sig ind efter det, jeg skal kun udfylde min kærestes fødselsdata, bopæl, navn og efternavn, på den attest, resten er overflødig, der skal ingen kopi af hendes pas og ingen underskrift til fra hendes side. Jeg fik også først den besked du har fået fra kommunen, indtil min kommune kontaktede familiestyrelsen. Redigeret af taleofdk d. 08/05-2006 22:32 It is amazing what a visit to Thailand can do www.holidaysinsiam.com
|
|
|
Cobra |
Lagt på d. 18/07-2006 10:55
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 29 |
Er der nogle herinde som ved hvad express (2 timer ) gebyret er for dokumenterne man skal have på Legalisation Department of Consular Affairs Ministry of Foreign Affairs, Chaeng Wattana Road Cobraen |
|
|
Khun Tee |
Lagt på d. 18/07-2006 17:05
|
Øvet medlem Antal indlæg: 110 |
Såvidt jeg husker er 800 eller 1000 baht
John Jensen.
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing |
|
Spring til debat: |