Se indlæg
 Udskriv debat
Rohingya
Thomas72
Webmaster skrev:

Uhadada, fik lige en morfar og vågner op til en tråd som i den grad er eksploderet - og tilmed eksploderet i flere retninger.

Nå, men lad mig lige starte med morfaren. Jeg trængte sgu' til den efter at jeg havde været oppe klokken 03:15 i morges og på arbejde til langt hen på eftermiddagen i den forbandede varme. Og hvorfor jeg lige finder det nødvendigt at oplyse om at jeg går på arbejde... Jo, så er det åbenbart nødvendigt for at lægge lidt låg på det indtryk af en dæmon som enkelte herinde åbenbart har om mig.

Nu skal vi ikke brokke os, når vi endelig har noget sommer i DK, men par dage med lidt mere moderate temperature og en skyller for oven, vil nok ikke gøre skade.

Webmaster skrev:

Thomas72 skrev:
Her burde Web gribe langt hårdere ind som f.eks admin på fb gruppen DANMARK - THAILAND, end bare at tildele en 24 timers udelukkelse, det griner folk jo bare af.

Jeg kender ikke lige den omtalte facebook-gruppe eller mindes den i hvert fald ikke. Send mig gerne et link i en PB, så skal jeg gerne kigge ind.

Omkring udelukkelser. I bund og grund har jeg overhovedet ikke lyst til at anvende udelukkelser overfor nogle. Men desværre bliver det af og til nødvendigt. Stort desværre mener jeg. Jeg har tidligere forsøgt mig med røde prikker - jordbær tror jeg vi kaldte dem dengang - og der gik nærmest sport i at køre på grænsen af ikke at få det 3. jordbær men samtidig en ære i at have mindst 2 jordbær.

I dag er jordbærene væk og der er hellere ikke så mange udelukkelser mere - heldigvis da syntes jeg. For som Webmaster/Admin på en side så kan man meget hurtigt stå tilbage som svinet som er for rigid i nogles øjne og slet ikke lade der være konsekvens nok i andre øjne. Det er en balancegang hvor man skal prøve at dele sol og vind lige, og uanset hvor godt man prøver så vil man aldrig kunne gøre det godt nok.

Heldigvis er det sjældent i dag at jeg benytter udelukkelser. Ja jeg kunne bruge dem mere, jeg kunne også bruge dem mindre. Der er mange forskellige meninger til det spørgsmål. Jeg prøver bare at gøre det så godt jeg kan og holde en vis balance mellem konsekvens og at laden stå til.

Jeg kan sagtens følge dig og en 24 timers udelukkelse ved første gangs tilfælde, finder Jeg stort set passende. Men når det er gentagne gange, burde det ikke så være mere end 24 timer?, f.eks. en uge, 14 dage, en måned eller mere afhængig af antallet af gentagelser og grovheden. Og man kan kalde det udelukkelse, karantæne eller så lang tid i straffeboxen, kært barn har mange navne.
Nu er det jo ikke nogen hemmelighed, især en bruger her på Portalen, gentagne gange har kommet med grove personfornærmelser imod andre brugere og hvergang sluppet med en 24 timers udelukkelse og hvis det var mig, ville Jeg bare grine af det.

Mht. fb gruppen, så er admin der konsekvenst vedr. person fornærmelser, dvs. man bliver smidt ud af gruppen. Dog kan man søge om genoptagelse, hvis man ellers kan tale ordenligt fremover. Og ved de groveste tilfælde, bliver man både smidt ud og blokeret fra gruppen.
Jeg sender et link til dig.

Forsat god weekend Wink
Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!.

Jeg ved hvad Jeg taler om.

Thomas72
sudsakhon skrev:

Men ingen brokker sig over de uskyldige nazister, der trods deres ringe antal og at de passer deres job, er integrerede og ikke slår med cylelkæder hele tiden skal trækkes frem som skræmmeeksempel.
Er det ikke så'n lissom netop den retorik at islamapologerne vil stoppe? Metoden synes dog noget hyklerisk

Mon ikke der er flere uskyldige muslimer, der hele tiden bliver trukket frem som skræmmeeksempler?, til trods for de passer deres jobs, er integrerede og ikke begår kriminalitet. Ift. nazister procentvis.

Hvor meget skal der til, før en nazist er skyldig?

Hvor lidt skal der til, før en muslim er skyldig?

sudsakhon
You do the math, Einstein... Det er jo dig, der hele tiden taler om nazister..

Men du kan jo prøve at sammenligne proportionerne lidt.. Der er gået 9 dage af juni og ud af 39 terrorangreb i verden,,,altså på på bare 9 dage.. De 34 er islamiske...ja og 5 kommulistiske..

-Så hvad mon der ansporer den snak?

Det er vist ikke kun lystfiskere, der har svært ved proportioner.. Det har man vist også oppe på molen

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
Kim Ludvigsen
sudsakhon skrev:

You do the math, Einstein... Det er jo dig, der hele tiden taler om nazister..

Du gør også, jeg tror faktisk, du er den, der oftest nævner (og forsvarer) dagens nazister her i forummet.

sudsakhon skrev:Men du kan jo prøve at sammenligne proportionerne lidt.. Der er gået 9 dage af juni og ud af 39 terrorangreb i verden,,,altså på på bare 9 dage.. De 34 er islamiske...ja og 5 kommulistiske..

Har du en kilde, som du vil være bekendt at offentliggøre? Tæller angreb mod asylcentre og lignende med som terrorangreb i den opgørelse og i dine øjne?

Og hvis vi skal prøve at vende den om: Hvor mange angreb har der været rettet mod muslimer, og hvor mange har der været rettet mod kristne m.fl.?

Hvis vi skal holde os til Myanmar:

Man skal måske også holde sig for øje, at undertrykkelse og pres avler modstand. Rohingya'erne er blevet undertrykt, og har været udsat for overgreb og pres i temmelig mange år, og så skal man altså ikke blive overrasket over, at nogle af dem går til modangreb i form af terrorangreb.

Det betyder naturligvis ikke, at deres terrorhandlinger er berettiget, men der er altså en meget naturlig forklaring på, hvorfor de handler. Ligesom det er forkert, at de terroriserer nogle uskyldige, er det også forkert, når militæret m. fl. terroriserer og fordriver over 400.000 uskyldige. Og så er vi tilbage til det med proportioner, som du efterlyser.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
sudsakhon
Kim Ludvigsen
Det er så simpelt

Hvorfor lægges lige nazister for had og trækkes frem som eksempel i sammenligningen med muslimer?

Du taler om angreb på Rohingya'erne og undertrykkelse.. Er det også nazister, som står for dette?

Kim Ludvigsen
Jeg har flere gange påpeget, hvor meget muslimernes situation i Danmark og andre steder ligner jødernes situation i Tyskland i 30'erne. Dengang var det nazisterne, der forfulgte, i dag er det ikke nazister, der forfølger. Når sammenligningen med 30'erne er på sin plads, så er det fordi, langt de fleste mennesker i dag er enige i, at det var forkert at forfølge jøderne dengang - og alligevel er der mange, der ikke kan se, at forfølgelsen af muslimer i dag ikke er så meget anderledes.

Når dagens nazister nævnes - typisk af dig og typisk ved at du uskylddiggør dem - har jeg påpeget, at procentvis er der flere slemme personer blandt dagens nazister, end der er blandt muslimer. Bortset fra det, så er det en no-brainer at tage afstand fra nazister, uanset hvor meget de passer deres job. De står for et verdenssyn, som alle i dag burde vide er umenneskeligt.

Men ellers rager dagens nazister mig stort set en paphat, der er meget få af dem, og jeg ser en meget større fare i det generelle fremmedhad, som næres mod muslimer af folk, som ikke er nazister.

Du svarede ikke på, hvor du havde dine tal om terrorangreb fra, om om du betragter angreb mod asylcentre som terrorangreb.

Der er vist ikke nogen, der har påstået, at det er nazister, der står bag undertrykkelse og fordrivelse af rohingyaer i Myanmar. Igen er det dig, der bringer nazister på bane.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:

JohnBKK
Kim Ludvigsen skrev:

Jeg har flere gange påpeget, hvor meget muslimernes situation i Danmark og andre steder ligner jødernes situation i Tyskland i 30'erne. Dengang var det nazisterne, der forfulgte, i dag er det ikke nazister, der forfølger. Når sammenligningen med 30'erne er på sin plads, så er det fordi, langt de fleste mennesker i dag er enige i, at det var forkert at forfølge jøderne dengang - og alligevel er der mange, der ikke kan se, at forfølgelsen af muslimer i dag ikke er så meget anderledes.

Når dagens nazister nævnes - typisk af dig og typisk ved at du uskylddiggør dem - har jeg påpeget, at procentvis er der flere slemme personer blandt dagens nazister, end der er blandt muslimer. Bortset fra det, så er det en no-brainer at tage afstand fra nazister, uanset hvor meget de passer deres job. De står for et verdenssyn, som alle i dag burde vide er umenneskeligt.

Men ellers rager dagens nazister mig stort set en paphat, der er meget få af dem, og jeg ser en meget større fare i det generelle fremmedhad, som næres mod muslimer af folk, som ikke er nazister.

Du svarede ikke på, hvor du havde dine tal om terrorangreb fra, om om du betragter angreb mod asylcentre som terrorangreb.

Der er vist ikke nogen, der har påstået, at det er nazister, der står bag undertrykkelse og fordrivelse af rohingyaer i Myanmar. Igen er det dig, der bringer nazister på bane.

Vrøvl, du sidder vel oppe i "Det Sorte Tårn" sammen med de Radigale venner og ved ikke en dyt om hvad der foregår nede på jorden.

Islam i Europa og resten af verden er invasion, det er krig, total Jihad, intet mindre:

Kim Ludvigsen
JohnBKK skrev:

Kim Ludvigsen skrev:

Vrøvl, du sidder vel oppe i "Det Sorte Tårn" sammen med de Radigale venner og ved ikke en dyt om hvad der foregår nede på jorden.

Islam i Europa og resten af verden er invasion, det er krig, total Jihad, intet mindre:

Ja, det er vel en verdensomspændende muslimsk sammensværgelse for at opnå verdensherredømme. Den er lige så virkelig som den verdensomspændende jødiske sammensværgelse, som Hitler troede på, og som han brugte som undskyldning til at forfølge og senere gasse jøder.

Same same but different.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:

JohnBKK
Kim Ludvigsen skrev:

JohnBKK skrev:

Kim Ludvigsen skrev:

Ja, det er vel en verdensomspændende muslimsk sammensværgelse for at opnå verdensherredømme. Den er lige så virkelig som den verdensomspændende jødiske sammensværgelse, som Hitler troede på, og som han brugte som undskyldning til at forfølge og senere gasse jøder.

Same same but different.

Ja, selvfølgelig, derfor postedede jeg den!

Du lever allerede i en total Zionistisk kontrolleret verden, du ved det bare ikke, så genial er deres hjernevask.

Nu aspirerer så en anden skod-ørkenreligion til at blive herskere, men de gør det dog åbent, klart og ligetil:

Omvend jer, eller bliv slået ihjel.

Hvad vil du, bette Kim, ned på knæ og underkaste dig?

sudsakhon
@Kim Ludvigsen

Du har jo uendeligt travlt med at sammenligne med nazister for derefter at hævde, at de ikke interesserer dig og det er andre, (mig) der konstant omtaler disse.
Nu er det jo ikke første gang, at jeg må gøre dig opmærksom på, at du smører rundt i dine egne forklaringer og modsiger dig selv.

Men helt grundlæggende er det hykleri som jeg så tålmodigt påpeger (igen) beskrevet så knivskarpt af dig selv (igen)..
Men det beviser jo også, at du har faktisk fattet problemet med muslimer: (så hvorfor fjoller du så altid nævenyttigt rundt i bortforklaringer, når du faktisk har forstået det hele?)

det en no-brainer at tage afstand fra nazister, uanset hvor meget de passer deres job. De står for et verdenssyn, som alle i dag burde vide er umenneskeligt.

Med en lille omskrivning af dit citat:

det en no-brainer at tage afstand fra muslimer, uanset hvor meget de passer deres job. De står for et verdenssyn, som alle i dag burde vide er umenneskeligt.

Forstår du nu det hykleriske?

I din (og Puck Maxien fra havnekajens) verdensbillede er der åbenbart sympati for det ene umenneskelige verdensbillede, men ikke det andet.

Både nazister og muslimer har jo valgt at henholde sig til et sæt modbydelige doktriner, hvis verdensorden rækker udover deres egen dogmatisme.

Du skriver, at du er mere bange for det almindelige fremmedhad overfor muslimer.

Hvorfor mener du så, at muslimer skal nyde en beskyttelse og et privilegium, som ikke skal omfatte nazister eller andre, der ikke mener som dig?
-Er det ikke lige netop en attribuering, som du tillægger de, du ikke kan lide og anvender i din argumentation som underbygning af grunden til differentieringen mellem "dig" og "dem"?

-Altså en tude-hyklerisk og arrogant holdning
Redigeret af sudsakhon d. 10/06-2018 21:03

Kim Ludvigsen
@sudsakhon

Endnu engang: Det er ikke mig, der har travlt med at sammenligne med dagens nazister. Jeg sammenligner som sagt især med en tidsperiode med forfølgelser, som de fleste i dag er enige om, var forkerte.

Som det er tydeligt at se i Myanmar, så behøver man ikke at være nazist for at forfølge andre. Forfølgelse af "andre" er desværre en del af den menneskelige natur. Når det er sagt, så er nazisme i en boldgade helt for sig selv, fordi det er en ideologi, der bl.a. inkluderer racehygiejne og racisme. Der er så åbenbart nogle, der føler sig nødsaget til at forsvare nazister, fordi de måske samvittighedsfuldt passer deres arbejde.

Din omskrivning af min no-brainer halter gevaldigt, da muslimer ikke har en fælles ideologi om racerenhed, og de går ikke ind for udsletning af andre racer.

Jeg konstaterer, at du ikke kan eller vil underbygge dine påstande trods flere opfordringer (din "statistik" om terrorangreb), ligesom jeg må konstatere, at du af en eller anden grund ikke vil tage stilling til, om angreb mod asylcentre er terror. Selvom du prøver at se "pæn" ud i forhold til andre herinde, så går du som en and, og du rapper som en and.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:

Kim Ludvigsen
sudsakhon skrev:

Hvorfor mener du så, at muslimer skal nyde en beskyttelse og et privilegium, som ikke skal omfatte nazister eller andre, der ikke mener som dig?
-Er det ikke lige netop en attribuering, som du tillægger de, du ikke kan lide og anvender i din argumentation som underbygning af grunden til differentieringen mellem "dig" og "dem"?

Hov, jeg glemte at svare på det sidste, selvom jeg egentlig ikke ved, hvorfor jeg gider besvære mig. Du læser jo alligevel kun det, du selv vil læse, og du ignorerer spørgsmål, som kan vise dine reelle holdninger.

Nå, men: Jeg har på intet tidspunkt sagt, at muslimer skal nyde en beskyttelse og et privilegium, som ikke skal omfatte nazister eller andre. Jeg mener, at vi alle skal have de samme rettigheder og den samme beskyttelse. Det gælder uanset om man er jøde, muslim, nazist, trumpist, sort, hvid, bøsse, osv. Sjovt nok er lovgivningen enig med mig.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:

Thomas72
sudsakhon skrev:

@Kim Ludvigsen

Du har jo uendeligt travlt med at sammenligne med nazister for derefter at hævde, at de ikke interesserer dig og det er andre, (mig) der konstant omtaler disse.
Nu er det jo ikke første gang, at jeg må gøre dig opmærksom på, at du smører rundt i dine egne forklaringer og modsiger dig selv.

Men helt grundlæggende er det hykleri som jeg så tålmodigt påpeger (igen) beskrevet så knivskarpt af dig selv (igen)..
Men det beviser jo også, at du har faktisk fattet problemet med muslimer: (så hvorfor fjoller du så altid nævenyttigt rundt i bortforklaringer, når du faktisk har forstået det hele?)

det en no-brainer at tage afstand fra nazister, uanset hvor meget de passer deres job. De står for et verdenssyn, som alle i dag burde vide er umenneskeligt.

Med en lille omskrivning af dit citat:

det en no-brainer at tage afstand fra muslimer, uanset hvor meget de passer deres job. De står for et verdenssyn, som alle i dag burde vide er umenneskeligt.

Forstår du nu det hykleriske?

I din (og Puck Maxien fra havnekajens) verdensbillede er der åbenbart sympati for det ene umenneskelige verdensbillede, men ikke det andet.

Både nazister og muslimer har jo valgt at henholde sig til et sæt modbydelige doktriner, hvis verdensorden rækker udover deres egen dogmatisme.

Du skriver, at du er mere bange for det almindelige fremmedhad overfor muslimer.

-Altså en tude-hyklerisk og arrogant holdning

Jeg tror det er mere dig, der har det verdensbillede. Du anser alle verdens 1,5 milliarder muslimer som onde og "bad", samtidig med du åbenbart ser nazister som søde, nuttede og uskyldige individer. Og som Kim skriver, er det dig der bringer de søde nuttede nazister på banen, ikke bare her men også i en anden tråd
http://www.thaila...ost_254658

Både Kim og Jeg har spurgt dig om, hvordan du forholder dig til fordrivelsen af 400.000, nærmere 700.000 rohingyaere fra Myanmar?, det er jo det tråden her handler om. Og så kan du i samme ombæring svare på Kim's spørgsmål vedr. angreb mod asylcentre.
Redigeret af Thomas72 d. 10/06-2018 22:22

sudsakhon
Nå, men: Jeg har på intet tidspunkt sagt, at muslimer skal nyde en beskyttelse og et privilegium, som ikke skal omfatte nazister eller andre. Jeg mener, at vi alle skal have de samme rettigheder og den samme beskyttelse. Det gælder uanset om man er jøde, muslim, nazist, trumpist, sort, hvid, bøsse, osv. Sjovt nok er lovgivningen enig med mig.

Og så ikke alligevel. for det er i din verden OK at anvende attribuerende retorik, bare det er anvendt overfor f.eks. nazister. Og "mig", der går som en and og rapper som en and.. Så selvom du har bedyret, at du ikke interesserer dig for nutidens nazister, kløer det tilsyneladende i se små fingre for at kunne henregne mig til det værste du kan forestille dig, nemlig de fæle nazister...Som så ikke interesserer dig

Sammenligningen mellem nazister og muslimer er i øvrigt ganske relevant.
-Du kan ikke dekonstruere denne relevans ved at opfinde et kriterium som skal være opfyldt som om at sammenligningerne er et nulsumsspil.

Du efterlyser reference på islamisk terror i juni 2009. Prøv at Google selv. Ville du blive meget lykkeligere ved at der kun var halvdelen af de islamiske angreb, jeg nævnte? -Eller ville islam med et slag blive et stuerent verdenssyn?

Og ja, angreb mod asylcentre kan skam være terror, men hvad ved man om de angreb. Har der overhovet været angreb i den omtalte periode?
Redigeret af sudsakhon d. 10/06-2018 22:43

sudsakhon
@Thomas72

Jeg ved ikke helt hvad jeg skal svare...

Det er bare noget, du lader som om, ikke? -Du kunne i virkeligheden godt forholde dig til retorisk analyse, hvis du ville... Men vælger at spille Morten og Peter..Ikk'?

Thomas72
@sudsakhon

Hvad med engang for alle, du svarer på, hvordan du forholder dig til, at 700.000 rohingyaere er blevet fordrevet fra Myanmar?.
Og lade Morten hvile i fred.

sudsakhon
@Thomas72
Er det konkret relevant for den foreliggende metadebat, som du i øvrigt selv bidrager lystigt til?

nej, vel.. Og da du åbenbart har både spurgt og fået svar før (uden åbenbart at have forstået teksten) får du som serviceoplysning svaret på det samme spørgsmål. Et spørgsmål der stadig er inderligt ligegyldigt...

For det første er min holdning til Rohingyaer fuldstændig irrelevant i forhold til den problemstilling, som vi diskuterer.
Uagtet at det er det trådens oprindelige udgangspunkt, er vi nu i gang med at definere et af flere vigtige underpunkter.

Dette særlige underpunkts såkaldte doxa, dvs tilknytningen til et specifikt felt, indenfor en særlig en diskurs, som jeg på begge niveauer problematiserer.
Derfor er din afstandstagen til både (ny)nazisme og f.eks. IS/al qaeda ligeledes fuldstændig irrelevant.
Det er nemlig overhovedet ikke det, det vi diskuterer.

Hvis du ikke engang har forstået problemstillingen, kunne du læse mit indlæg igen. Denne gang langsomt.

Og når du gør det, kunne du genoverveje din definition af (ny)nazisme.
Jeg undrer mig stadig hvor du finder særligt grundlag for at trampe rundt i konkret hvor jeg er kaldt nynazist, idet det det stadig er fløjtende ligegyldigt for problemstillingen.
Men for din forståelses skyld kan jeg da lige at tage et par mere kendte end undertegnede, der er pyntet med titlen nynazist.
Pia Kjærsgård, Søren Krarup, Søren Espersen og Jesper Langballe Ja, hele DF faktisk.
Hertil kan du regne Inger Støjberg, Hella Joof ,Naser Khader.. Men også Geert Wilders, Dan Park, Kurt Westergaard, Ole Hasselbalch...Og senest kan du lægge Pernille Vermund og advokat Rasmus Paludan..
Ja og man skal heller ikke glemme redaktørerne af Den Korte Avis.
Det er jo væmmelige nynazister, ikke?

For at gøre det nemt for dig, kan du jo finde ud af om der overhovet er nogen af ovenstående , der :

ønsker en genåbning af Auschwitz og Treblinka samt de andre dødslejre

drømmer de om en genåbning af Auschwitz hvor man kan gasse de jøder

Det må du jo kunne svare på, da du er ret sikker i din definition af (ny)nazister og især formidler en holdning om at der skal gælde forskellige diskursive regler alt afhængig af en subjektiv politisk holdning..
-OG værst af alle, dette skal så kun omfatte DIT politiske standpunkt og ikke være en rettighed, der tilsvarende skal omfatte andres.

Se, ovenstående, som er sammenfattet i ordbogen under begrebet hykleri og den egentlige problemstillings doxa, har derfor intet med din afstandstagen til IS/al qaeda for slet ikke at tale om min holdning til Rohingyaer..

Redigeret af sudsakhon d. 10/06-2018 23:25

Spring til debat: