Se indlæg
Pytonslanger strømmer til Bangkok
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 02/06-2018 01:19
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
Indbyggerne i Thailands hovedstad, Bangkok, oplever i stigende grad at få ubudne gæster, når de først har sat sig til rette på tønden. Et besøg, der - bogstaveligt talt - kommer bag på dem. Flere og flere pytonslanger er nemlig begyndt at snige sig op fra kummen og bide de toiletsiddende i deres ædlere dele. Ifølge Politiken skyldes det, at slangerne for alvor har gjort deres indtog i den thailandske hovedstad, hvor brandvæsenet sidste år modtog over 34.000 opkald fra borgere, der havde stiftet bekendtskab med en slange i deres hjem - typisk pytonslanger. Antallet af slangeopkald er på syv år vokset til det femdobbelte. Til sammenligning var det kun 7.497 opkald, der sidste år drejede sig om brand, skriver Politiken. Med andre ord bruger brandvæsnet altså markant mere tid på at fange slanger ude i de små hjem end på at slukke ildebrande. Den voldsomme udvikling kan forklares på mange måder. Først og fremmest vil nogen helt sikkert finde det nærliggende, at slangerne vender tilbage til deres naturlige habitat, fordi Bangkok praktisk talt er bygget oven på en sump. Hvis indbyggerne i byen ønsker at gå med livrem og seler, når de skal forrette deres nødtørft, er de blevet anbefalet at holde øje med, om der kommer luftbobler op fra vandet i toilettet. I så fald kan det være tegn på slanger i kloakken. Læs den fulde artikel på: https://jyllands-...hovedstad/ Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
1viggovax |
Lagt på d. 02/06-2018 09:06
|
Øvet medlem Antal indlæg: 376 |
det skyldtes for meget affald alle vegne, og derfor tonsvis af rotter, det er slager jo glade for. |
|
|
juj |
Lagt på d. 02/06-2018 15:54
|
Øvet medlem Antal indlæg: 352 |
Da jeg boede i Rawai på Phuket hørte jeg en dag et skrig fra nabo huset. Jeg troede han havde skoldet sig slemt eller noget i den retning. Skyndte mig der over, og var nær blevet væltet i døren af ham, han fik frem stammet at der var en cobra på toilettet. Fik lukket døren og hevet ham over til mig. Hældte godt med SamSong på ham for at få ham beroliget. Ringede så til landlorden der kom med sin svigersøn, de slog bæstet ihjel, og gik med den. Aftens maden var hjemme. Øv den ville jeg godt have lavet noget spændende mad af. Den var kommet op gennem toilettet, så altid en god ide at se sig lidt for inden man går ind og sætter sig på tønden. |
|
|
milex |
Lagt på d. 03/06-2018 00:42
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 830 |
Clickbait! JP nævner behændigt intet om hvorvidt slangen er farlig - læs giftig. Og det er den altså ikke. |
|
Spring til debat: |