Se indlæg
pension med til udlandet
|
|
Pandabjornen |
Lagt på d. 17/04-2018 13:16
|
Begynder Antal indlæg: 18 |
folke og førtidspensionister hvis man opgiver bopælen i danmark så skal man søge om at ta pensionen med hvad gør man hvis man rejser rundt ca 2 år i thailand malaysia og ikke har bopæl der siger man så det er en asia omrejse når der skal søges om ta pensionen med |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 17/04-2018 13:52
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 4361 |
Tjek borger.dk - her er al den info. du skal bruge: https://www.borge...landsrejse |
|
|
handy |
Lagt på d. 18/04-2018 03:10
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1057 |
Pandabjornen skrev: folke og førtidspensionister hvis man opgiver bopælen i danmark så skal man søge om at ta pensionen med hvad gør man hvis man rejser rundt ca 2 år i thailand malaysia og ikke har bopæl der siger man så det er en asia omrejse når der skal søges om ta pensionen med du skal søge men er kun en form sag det var det i hvert fald tidligere . Du er nødt til at ha en adresse men det kan jo næsten være hvor som helst har selv haft adresse på et guesthouse da jeg ikke havde fundet noget permanent og dengang påstod pensionstyrelsen de ikke kunne sende i e boks på trods af det kunne de da man stadig var tilmeldt DK så husk at være tilmeldt alt offentlig post i e boks ......der var netop tidligere en der blev nægtet sin pension da han ville køre rundt i mobilhome . |
|
|
THansen |
Lagt på d. 18/04-2018 05:59
|
Øvet medlem Antal indlæg: 393 |
handy skrev: Pandabjornen skrev: folke og førtidspensionister hvis man opgiver bopælen i danmark så skal man søge om at ta pensionen med hvad gør man hvis man rejser rundt ca 2 år i thailand malaysia og ikke har bopæl der siger man så det er en asia omrejse når der skal søges om ta pensionen med du skal søge men er kun en form sag det var det i hvert fald tidligere . Du er nødt til at ha en adresse men det kan jo næsten være hvor som helst har selv haft adresse på et guesthouse da jeg ikke havde fundet noget permanent og dengang påstod pensionstyrelsen de ikke kunne sende i e boks på trods af det kunne de da man stadig var tilmeldt DK så husk at være tilmeldt alt offentlig post i e boks ......der var netop tidligere en der blev nægtet sin pension da han ville køre rundt i mobilhome . UD International Pension er først for nylig (oktober 2017?) begyndt at bruge e-boks og alt kommunikation er indtil da sket med alm. post. Lidt mærkeligt da andre afdelinger af UD og skat i lang tid godt har kunnet håndtere e-boks til borgere med udenlandsk adresse men sådan er der jo så meget. |
|
|
thongsala |
Lagt på d. 18/04-2018 11:19
|
Øvet medlem Antal indlæg: 307 |
Hvis man kun må være i Thailand,halvdelen af året,kan man jo bare tage til Malta,den anden halvdel. Skatten der, er flade 15 % !!!!!!! |
|
|
handy |
Lagt på d. 19/04-2018 05:07
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1057 |
THansen skrev: handy skrev: Pandabjornen skrev: folke og førtidspensionister hvis man opgiver bopælen i danmark så skal man søge om at ta pensionen med hvad gør man hvis man rejser rundt ca 2 år i thailand malaysia og ikke har bopæl der siger man så det er en asia omrejse når der skal søges om ta pensionen med du skal søge men er kun en form sag det var det i hvert fald tidligere . Du er nødt til at ha en adresse men det kan jo næsten være hvor som helst har selv haft adresse på et guesthouse da jeg ikke havde fundet noget permanent og dengang påstod pensionstyrelsen de ikke kunne sende i e boks på trods af det kunne de da man stadig var tilmeldt DK så husk at være tilmeldt alt offentlig post i e boks ......der var netop tidligere en der blev nægtet sin pension da han ville køre rundt i mobilhome . UD International Pension er først for nylig (oktober 2017?) begyndt at bruge e-boks og alt kommunikation er indtil da sket med alm. post. Lidt mærkeligt da andre afdelinger af UD og skat i lang tid godt har kunnet håndtere e-boks til borgere med udenlandsk adresse men sådan er der jo så meget. ja ha ha det nævnte jeg selv da jeg flyttede ud at jeg jo var tilmeldt alt offentlig post i e boks hvortil damen svarede der var mange der ikke havde adgang til internet i udlandet ha ha men så det kunne man ikke ....der var vist en anden mening med dette . |
|
Spring til debat: |