Se indlæg
Partier vil afskaffe au pair-ordning
|
|
Thomas72 |
Lagt på d. 08/04-2018 20:27
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1392 |
Ordningen gået fra at være et tilbud om kulturudveksling og flere af au pair-pigerne bliver i Danmark uden lovligt ophold, lyder kritikken. Det var smukt og ædelt i udgangspunktet. Noget for noget. En på opleveren i et fremmed land og lidt penge for ulejligheden. Og på den anden side en hjælpende hånd i huset med et ungt menneske til at se efter børnene, mens mor og far er på arbejde. Au pair-ordningen har igennem årtier været brugt af fortravlede familier. Men står det til SF og DF, skal det være slut med at hente arbejdskraft til Danmark fra lande udenfor Europa. - Mange au pair-piger bliver her illegalt, når de er færdige med deres engagement i deres værtsfamilier. Det er slet ikke i overensstemmelse med det oprindelige formål, siger Martin Henriksen, udenrigspolitisk ordfører i Dansk Folkeparti til TV 2. ... http://nyheder.tv...ir-ordning Som en skrev fb, for noget tid siden. >Socialdemokratiet er blevet for blå og SF er også begyndt at blive mærkelige, så derfor stemmer Jeg på Ø, selvom Jeg ikke er enig i alt med deres politik. Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!. Jeg ved hvad Jeg taler om. |
|
|
vandango |
Lagt på d. 09/04-2018 06:00
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
Det ville ellers være forfriskende med et brutalt militær diktatur i Danmark, i stedet kan jeg se frem til blodig sharia på torve og stræder. Fuldstændig rigtigt hvad denne fb. bruger skriver. Skal jeg stemme ud fra min livs situation, er det gud hjælpe mig kun det lorte parti der er tilbage, så hellere sofa vælger og brokke mig her på portalen. |
|
|
sony |
Lagt på d. 09/04-2018 06:55
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2037 |
vandango skrev: Det ville ellers være forfriskende med et brutalt militær diktatur i Danmark, i stedet kan jeg se frem til blodig sharia på torve og stræder. Fuldstændig rigtigt hvad denne fb. bruger skriver. Skal jeg stemme ud fra min livs situation, er det gud hjælpe mig kun det lorte parti der er tilbage, så hellere sofa vælger og brokke mig her på portalen. Så bliv sofavælger, så hjælper du også den siddende regering. Stemmer du på ø får du rigtig nok sharia på torve og stræder. Stemmer du på df får du et løgnagtigt parti du ikke kan stole på over en dørtærskel. Ja hvem fanden skal man så stemme på? Ja jeg aner det heller ikke, men en ting er sikker de 2 partier jeg har nævt vil ALDRIG få min stemme så hellere sofaen. Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub
Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!! |
|
|
Conrad |
Lagt på d. 09/04-2018 07:08
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 959 |
Ja I der har adresse i Danmark og EU I har nok problemer med hvad I skal stemme på. Os der har meldt flytning bl. a. til Thailand vi har det meget lettere, for vi må ikke stemme mere. |
|
|
vandango |
Lagt på d. 09/04-2018 07:24
|
Siden valget 2001 er alt gået ad helvede til, og Danmark har mistet hundredevis af milliarder kroner. |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 09/04-2018 07:31
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 4361 |
Takket være denne psycho gangster: [img]https://rasmussenglobal.com/wp-content/uploads/2017/03/hp-the-firm.jpg[/img] is not a valid Image. We are a firm with a purpose: to help democratic governments and companies navigate a complex world and get their message across, harnessing decades of political expertise with data-driven analysis. We shape and deliver winning campaigns to influence opinions, policies and decision-makers at global and local level. - og bla-bla-bla-bla-bla ad nauseam.. https://rasmussen... |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 09/04-2018 07:34
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 4361 |
Thomas72 skrev: Ordningen gået fra at være et tilbud om kulturudveksling og flere af au pair-pigerne bliver i Danmark uden lovligt ophold, lyder kritikken. Det var smukt og ædelt i udgangspunktet. Noget for noget. En på opleveren i et fremmed land og lidt penge for ulejligheden. Og på den anden side en hjælpende hånd i huset med et ungt menneske til at se efter børnene, mens mor og far er på arbejde. Au pair-ordningen har igennem årtier været brugt af fortravlede familier. Men står det til SF og DF, skal det være slut med at hente arbejdskraft til Danmark fra lande udenfor Europa. - Mange au pair-piger bliver her illegalt, når de er færdige med deres engagement i deres værtsfamilier. Det er slet ikke i overensstemmelse med det oprindelige formål, siger Martin Henriksen, udenrigspolitisk ordfører i Dansk Folkeparti til TV 2. ... http://nyheder.tv...ir-ordning Som en skrev fb, for noget tid siden. >Socialdemokratiet er blevet for blå og SF er også begyndt at blive mærkelige, så derfor stemmer Jeg på Ø, selvom Jeg ikke er enig i alt med deres politik. Helt fint med mig, stop det show med at importere en lille sexdukke til farmand på landstedet i nordsjælland og ned langs Pløresunds kysten. |
|
|
vandango |
Lagt på d. 09/04-2018 07:57
|
Sex dukke nemlig! Når jeg billed googler au pair piger fra philly, er det jo nærmest et bordel galleri der dukker op. https://www.googl...mp;bih=662 Din næste au pair sex dukke: [img]https://www.easyaupair.com/Photo/aupair_d36cbae9c29fefdf601e12f7e42167ce.jpg[/img] is not a valid Image. Redigeret af vandango d. 09/04-2018 08:04 |
|
|
lincoln1242 |
Lagt på d. 09/04-2018 11:17
|
Øvet medlem Antal indlæg: 185 |
Jeg så også gerne denne statsautoriserede menneske- og slavehandel afskaffet. De færreste værtsfamilier forstår hvad konceptet ”au pair” går ud på. ”Au pair” betyder ”på lige fod”, og det er/var meningen at au pair’en skal indgå i familien som et familiemedlem, og deltage i deres i hverdag på godt og ondt. Realiteten er at familierne anser deres au pair som deres fuldtidshusslave, der skal gøre rent, vaske tøj, passe børn – og i øvrigt forblive i det kælderværelse, som hun er installeret i. De deltager hverken i familiens almindelige samvær eller til festlige lejligheder. Når deres au pair er færdig med dagens dont i ”eget hjem”, så bliver mange af dem ”udlejet” til familie, venner og naboer, og værtsfamilien sørger selvfølgelig for at skumme fløden ved dét arrangement. Og ja, der er jo også set eksempler på at farmand har givet den unge pige en omgang ind- og udgående dansk kultur. Her er et eksempel på enlig mor med egen virksomhed, der påstår at hun simpelthen må "give op", hvis au pair-ordningen ophører: http://nyheder.tv...en-au-pair Mange familier kommer med samme undskyldning som slaveholdersken i indslaget; at de ikke kan få hverdagen til at hænge sammen uden en au pair. Så skulle de nok have afstemt deres ambitioner med deres egne evner til at opfylde dem! Hvis de føler sig ”tvunget” til at udnytte billig arbejdskraft, så skulle de nok sænke ambitionerne eller lade være med at sætte børn i verden, når de ikke selv kan tage sig af dem! Hvad angår jammerkommoden i indslaget, som siger hun må give op, hvis au pair-ordningen bliver afskaffet, så er jeg da spændt på om hun så opgiver sin karriere – eller sætter børnene i Den Blå Avis… |
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 09/04-2018 22:16
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2675 |
Jeg kan tilslutte mig alt det du skriver, lincoln1242. Også jeg krøllede tæerne helt op under knæhaserne, da jeg så den trunte stå og legimitere moderne slaveri med at alternativet er at hun skulle tage vare på sit eget liv og passe sit yngel selv. -Det kan ikke være en fattig pige fra et 3. verdenslands opgave at agere platform for hendes ambitioner om et godt liv. -For hvad med aupairpigen? Hvad med hendes afstand til dagpleje for de under, hun efterlader i landsbyen, hvis navn man allerede har glemt? Nå med det sagt, må man da give de lystne fædre. -De medvirker nok mere til forsøg på aupairpigens integration end hustruen gør.. Så'n at sige. Aupairpigerne har dog også deres små julelege. Langt de fleste , i al fald fra Folippinerne, er slet ikke interesseret i at indgå i noget som helst. De er interesseret at udfylde al fritid med (betalt) ekstraarbejde. De er knivskarpt klar over, at aupairlivet slutter ved de 30 år. Så de shopper forskellige lande for at tjene så meget, det er muligt i den tid. Alene af den grund, er hele ideen med aupair jo bare billig importeret arbejdskraft. Og har intet med den oprindelige ide at gøre. Bevares. der er vel en buttet trunte fra et eller europæisk land, der ønsker den oprindelige udveksling. Men ordningen skriger på misbrug. Og det bliver den big time. Det indrømmer hende fra TV2-klippet jo faktisk. Men jeg tvivler på, at hun overhovedet er klar over det. Hvad sker der så, når især den filippinske aupairpige nærmer sig den sidste runde? Det kan mange mænd skrive under på at have opdaget. Nogle bliver gift og bosætter sig her. Men det er faktisk ikke det, der oftest sker. Pigen bliver gravid, men har ingen interesse i at bo andre steder end i sin landsby med sin mand/boyfriend, som hun har haft hele tiden. Børnebidrag, som hun kan få de danske myndigheder til at indkræve for hende, sikrer hende de næste 18 år. Og uden at røre en finger Jeg kender til virkelig mange sager som ovenover nævnt. |
|
Spring til debat: |