Se indlæg
Thailand Portalen (version 2004) » Visum, indrejse og ophold i Thailand » Generelt omkring visum og indrejse
 Udskriv debat
Krav om dokumentation for hotel.
nin
Hej alle.
Lige nu er vi på den sædvanlige 2 måneders tur til Thailand, så problemet er ikke akut.

Da vi skulle have vores 60 dages visum, forlangte ambassaden booking confirmation fra det hotel vi skulle bo på, og da vi vidste vi skulle bo samme sted alle 60 dage, var det ikke noget problem.

Hvad gør man så, hvis man ikke er sikker på, man vil bo samme sted hele ferien, men måske vil gå omkring, og måske finde noget bedre eller billigere end der hvor man starter med at overnatte.

Hvad gør backpackere f.eks?

Er der en nedre grænse for, hvor meget man skal kunne dokumentere, man har booket hjemmefra.

For lige at slå en ting fast, så tjekkede de faktisk, hvor vi skulle bo, da vi skulle ind i Thailand.

Vil ambassaden nægte at give visum, hvis man ikke kan dokumentere, hvor man skal være alle 60 dage?

vandango
Ambassadens medarbejdere sagde til mig, køb 2 billige overnatninger, og vis os kvitteringen, så får du 2 måneder. Gjorde det på min mobil på stedet.
Nul overnatninger havde givet mig en måned.

Girobank
Nej, det er nok med de første par dage, at oplyse hvilket hotel man starter på.

Her sidst vi var i Thailand, kom immigrationsfolkene og ville kontrollere, at oplysningerne på arrivalkortet og så stemte ( hvis man bor på hotel, så sørger hotellet for det)

Men hvis man bor privat, så er der meldepligt indenfor 24 timer, hvilket dog næsten ikke kan nås, men skal helst gøres snarest muligt.

Havde selv 60 dage hjemmefra og skulle så forlænge med ekstra 30, de kunne ikke finde min adresse anmeldelse, men jeg havde heldigvis et vidne med, der kunne bekræfte afsendelsen af brevet.
De lavede så en på stedet uden gebyr.
Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com

handy
vandango skrev:

Ambassadens medarbejdere sagde til mig, køb 2 billige overnatninger, og vis os kvitteringen, så får du 2 måneder. Gjorde det på min mobil på stedet.

ja det er jo heller ikke forbudt at bestille et på nettet der kan afbestilles indtil nogle dage før .....men det problem er nok snart overstået tourist armbånd er på vej på Phuket og bliver nok vejen frem ha ha langt ude ,

nin
Tak for svar, så blev jeg så klogWink

Ja jeg har læst om de der turistarmbånd, som virker noget underligt på mig.

De påstår, at det er for turisternes skyld, hvis de f.eks bliver kørt ihjel eller pludselig ikke kan huske hvad de heder, så er oplysningerne i armbåndetGrin

milex
nin skrev:

For lige at slå en ting fast, så tjekkede de faktisk, hvor vi skulle bo, da vi skulle ind i Thailand.

Kunne du uddybe hvorledes dette check blev foretaget.

Eller mener du blot at adresse på opholdssted skal udfyldes på arrival-card'et

lindegaard
Girobank skrev:

Nej, det er nok med de første par dage, at oplyse hvilket hotel man starter på.

Her sidst vi var i Thailand, kom immigrationsfolkene og ville kontrollere, at oplysningerne på arrivalkortet og så stemte ( hvis man bor på hotel, så sørger hotellet for det)

Men hvis man bor privat, så er der meldepligt indenfor 24 timer, hvilket dog næsten ikke kan nås, men skal helst gøres snarest muligt.

Havde selv 60 dage hjemmefra og skulle så forlænge med ekstra 30, de kunne ikke finde min adresse anmeldelse, men jeg havde heldigvis et vidne med, der kunne bekræfte afsendelsen af brevet.
De lavede så en på stedet uden gebyr.

Den med privat indkvartering forstår jeg ikke, my bad, men hvad menes der her??

Jeg ankommer, tager hjem til familien og hva' så derefter??

Har aldrig før gjort noget så er det kun ved ophold udover de 30 dage??
omne ignotum pro magnifico
"everything unknown appears magnificent"

hiks
Det gælder alle der ønsker at bo mere ind 24 timer i thailand. Reglen blir ikke håndhævet alle steder, men phuket, bangkok og pattaya skal i registreres.
De spørg jer ikke i lufthavnen uanset hvor længe jeres ophold er, men det ikke umuligt at det kommer senere.
Men skal i lave visa, så skal i følge reglerne, ellers for i en bøde på 1600bath "pris i pattaya".

hoteller, guest hause, Har ansvaret for at registrer jer online.
Leje du privat, eller bor hos familie skal du inden 24 timer reg. Din adresse, på nærmeste imigration, hvis der ikke er en imigration skal du på politi stationen. Du må maks forlade din popæl jeg mener det er 48 timer, derefter skal du reg. Igen.
Ankommer du fredag eftermiddag efter imigration er lukket må du gå til politiet lørdag.

personligt synes jeg det helt ude af kontrol, hvorfor kan man ikke reg sig i lufthavnen, ellers så skal de lave en kvik skrænke hos imigration.
Redigeret af hiks d. 22/03-2018 17:11

jh
hiks skrev:

Det gælder alle der ønsker at bo mere ind 24 timer i thailand. Reglen blir ikke håndhævet alle steder, men phuket, bangkok og pattaya skal i registreres.
De spørg jer ikke i lufthavnen uanset hvor længe jeres ophold er.
Men skal i lave visa, så skal i følge reglerne, ellers for i en bøde på 1600bath "pris i pattaya".

Reglene er hoteller mm. Har ansvaret for at registrer online.
Leje du privat, eller bor hos familie skal du inden 24 timer reg. Din adresse, på nærmeste imigration, hvis der ikke er en imigration skal du på politi stationen. Du må maks forlade din popæl jeg mener det er 48 timer, derefter skal du reg. Igen.
Ankommer du fredag eftermiddag efter imigration er lukket må du gå til politiet lørdag.

Hvis de laver et armbånd, gad vide om der så er indbygget gps.

GPS det tror jeg sku ikke,men et armbånd med et nummer på og så bliver det reg via papir som bliver lagt i bunker sammen med alt det andet papir de skriver op på.Gad vide om nogen kan finde tilbage til noget af det nogensinde.Hammer

JohnBKK
hiks skrev:

De spørg jer ikke i lufthavnen uanset hvor længe jeres ophold er, men det ikke umuligt at det kommer senere.

hoteller, guest hause, Har ansvaret for at registrer jer online.

personligt synes jeg det helt ude af kontrol, hvorfor kan man ikke reg sig i lufthavnen, ellers så skal de lave en kvik skrænke hos imigration.

Bangkok - dvs. Div. 1, Gov. Complex, Laksi er - ligeglade med TM30, men det kan hurtigt ændres jo flere dumme farang der møder op derude med det stykke papir..

https://www.thaiv...f-address/

hiks
Jeg tror det er for at finde kriminelle nemmere....
Redigeret af hiks d. 22/03-2018 17:36

JohnBKK
Muligt, men de har jo allerede stabler af tåbeligt papir deres "trainess" slæber rundt på, så endnu mere af det lort skal nok hjælpe. Når jeg laver Ret. Ext. så udfylder og underskriver jeg yderligere 3 formularer, aner ikke hvad det er, men vigtigt åbenbart..

PS: Finde kriminelle? Ha! De sku´gå en tur af Suckcumbitch Rd. fra Soi 2 og videre, læssevis af niggas der sælger både kællinger og dope.

jh
Nå men vi går lige tilbage til emnet igen.Jeg har hørt hvis man tager et andet sted hen så længe man er der skal det rapoteres til emagration.
Det må nogen af de fastboende da vide.JohnBKK hva siger du.

JohnBKK
Kommer an på hvorhen man rejser/flytter og hvordan man bor..

De mest "hysteriske" Immigration kontorer er vel Pattaya/Jomtien, Chiang Mai, Hua Hin, Phuket - Bangkok er mere rimelige.

Vedr. Pattaya:

https://www.thaiv...sm-agency/

De vil vide hvor folk er, chip, fodlænker, armbånd kommer snart..
Redigeret af JohnBKK d. 23/03-2018 14:28

handy
jh skrev:

Nå men vi går lige tilbage til emnet igen.Jeg har hørt hvis man tager et andet sted hen så længe man er der skal det rapoteres til emagration.
Det må nogen af de fastboende da vide.JohnBKK hva siger du.

har hørt at har man været ude af distriktet så er det op at melde igen når man er tilbage det har jeg ikke gjort og har været til 90 dages rapport uden problemer ....men er nu begyndt når der bestilles overnatningen på nettet agoda med flere at købe dem i fruens navn (når vi er på tur sammen) i håb om de ikke indrapportere til Emigration at de har mig boende ....langt ude

ghj
spørgsmål: vi skal ned og besøge familien til sommer ( 28 dag ) gælder det så også for os???? eller er det kun hvis man er i thailand længer tid??? Vi skal bo ved familien i Korat

mvh Gert
MAN SKAL IKKE GØRE DET SVÆRERER END DET ER......GrinSmile

milex
ghj skrev:

spørgsmål: vi skal ned og besøge familien til sommer ( 28 dag ) gælder det så også for os???? eller er det kun hvis man er i thailand længer tid??? Vi skal bo ved familien i Korat

mvh Gert

Hvis du ikke har et ærinde på den lokale immigration i Korat mener jeg ikke der er nogen grund til at lave TM30.

Selvom du principielt burde.

Det er kun noget der checkes hvis du kommer i kontakt med den lokale immigration.

JohnBKK
ghj skrev:

mvh Gert

Jeg har spekuleret lidt over hvordan jeg skal svare dig, men milex kom mig så i forkøbet..

Kan selvfølgelig finde noget dokumentation på Thai Gov websites, men jeg bliver sgu´svimmel af at klikke rundt i det katastrofale rod!

Fandt denne, som forhåbentlig kan forklare det idiotiske TM30 system:

https://perfectho...-thailand/

holmholm
handy skrev:

vandango skrev:

ja det er jo heller ikke forbudt at bestille et på nettet der kan afbestilles indtil nogle dage før .....men det problem er nok snart overstået tourist armbånd er på vej på Phuket og bliver nok vejen frem ha ha langt ude ,

Men de tager da en kopi af dit pas når i checker ind ?
Så mon ikke det bliver rapporteret i et system.
Men om det betyder noget ?

Girobank
Du anfører bare den adresse (privat) hvor du skal bo på arrivalcard.

Ved ankomst der, skal du så (nej din værtinde) anmelde på immigration eller evt. det lokale politistation. Brug dertil TM 30 med vedhæng.
Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com

Spring til debat: