Se indlæg
 Udskriv debat
At bo i Thailand og leve af sine aktier og investeringer?
casper_r
Hej alle

Tak for medlemsskab i dette forum

Ganske kort så arbejder jeg på et længere blogindlæg omkring danskere, som er flyttet til udlandet og lever af deres investeringer i aktier m.v. Det drejer sig almindelige lønmodtagere, som har solgt huset og ejendelene og investeret pengene i aktier, crowdlending, ejendomme. Grundet de lavere leveomkostninger og skatter, er det absolutte krav til afkast - for at kunne leve af det - ikke nær så højt som i Danmark.

Du er naturligvis velkommen til at være anonym.

Indlægget skal udgives på min blog

Vh. Casper

TG950
casper_r skrev:

Hej alle

Ganske kort så arbejder jeg på et længere blogindlæg omkring danskere, som er flyttet til udlandet og lever af deres investeringer i aktier m.v. Det drejer sig almindelige lønmodtagere, som har solgt huset og ejendelene og investeret pengene i aktier, crowdlending, ejendomme. Grundet de lavere leveomkostninger og skatter, er det absolutte krav til afkast - for at kunne leve af det - ikke nær så højt som i Danmark.

Vh. Casper

og hvad er det så for en blog ??
Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først.

Bvdrrr både store & små stavefejl kan forekomme BVDr

livet forståes forlæns, leves baglæns.

Brug ikke dagen på at se dig tilbage,
Du skal alligevel ikke den vej.....
Lev med de beslutninger du tager,
også selv om andre ikke acceptere det

Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel..

vandango
TG950 skrev:

casper_r skrev:

Hej alle

Vh. Casper

og hvad er det så for en blog ??

https://bluelobst...

Sikkert noget med at tjene penge på udlands danskere.

casper_r
Nej. Det bloggen handler ikke om at tjene penge på udenlandsdanskere, og der er ikke noget indtjeningselement målrettet udenlandsdanskere. Så dine løse formodninger er ikke rigtige :-).

Overordnet handler det om FIRE-konceptet, der står for Financial Independence Retire Early. Ved at tilrettelægge din økonomi, så du i en tidlig periode af dit liv, kan afsætte en stor del af dine midler til investeringer, vil du på et tidspunkt kunne leve af afkastet fra disse. Det er sådan kongstanken.

Jeg har primært kastet mig over ejendomme, fordi en gearing af mine midler, ser jeg som den bedste og hurtigste måde at komme i mål på. Mål er for mig at kunne arbejde 10 - 12 timer om ugen, og stadigvæk leve godt og også leve godt i

Problemet med at komme i mål med "FIRE" i Danmark er de høje leveomkostninger affødt af de store skatter. Derfor kunne jeg godt tænke mig en vinkel på en som "drev og levede" af sine investeringer fra eksempelvis Thailand. F.eks. det praktiske skridt fra Danmark til Thailand, hvordan i praksis (handler du Nordnet eller thailands netbank), skatter, evt revisor/advokat, interessante aktier i Thailand.

Håber det gav lidt klarhed Smile

rinpoche
Interessant. Casper. Jeg følger med.

lindegaard
samme her, følger også med... Vietnam kunne også være interessant, er lidt privelligeret, Datteren er Thai statsborger, (og Dansk), hendes kæreste Vietnamesisk (og Dansk) med forældre der efter 40 år her er flyttet tilbage til Ho chi min City, så kan da godt forestille mig den mulighed også, svigerforældre er ved at undersøge muligheder der også.
omne ignotum pro magnifico
"everything unknown appears magnificent"

Spring til debat: