Se indlæg
 Udskriv debat
BOI selskab og work permit regler
moerk5002
Er der nogen af alle Jer medlemmer herinde som ved noget om BOI selskab og de regler som man skal følge, med hensyn til work permit/visa og hvis man skal skifte arbejdsplads?

Vil gerne have fat i en som kan kommunikerer med mig privat, da jeg ikke vil udleverer nogen firmaer hernede som er dansk ejet i et offenligt forum.

På forhånd tak......

sudsakhon
Reglerne er umiddelbart simple, ment på den måde at din arbejdstilladelse er specifikt knyttet til BOI selskabet.
Ved skift af arbejdsplads, skal ny ansøgning med reference til det nye selskab indsendes.
Proceduren er den samme som første gang du søgte arbejdstilladelse.
Du skal naturligvis sørge for, at dit visum ikke udløber midt i ansøgningsprocessen..
I værste fald skal man søge visum igen inden ny udrejse

Der ligger en god artikel på thai laywers. Com. Den kan jeg huske fordi jeg har send til en anden i arbejdsøjemed for et par måneder siden
Redigeret af sudsakhon d. 07/12-2017 17:10

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
GAMBIT
Hej moerk, du skriver bare en PB.

Ellers er det sudsakhon skriver meget nøjagtigt.

WP er arbejdspladsens og ved ophør af ansættelse har BOI selskabet pligt til at inddrage WP og sende det tilbage til Labour department.

Dit nye arbejdssted skal så sørge for at give dig en nyt WP, tilknyttet deres selskab.

Jeg har skiftet arbejde 3 gange i forskellige BOI selskaber så jeg har prøvet procedure nogle gange
Redigeret af GAMBIT d. 07/12-2017 20:44
Too much agreement kills a chat.
- Eldridge Cleaver

Spring til debat: