Se indlæg
Thailand Portalen (version 2004) » Familie, ægteskab og børn » Besøg i Danmark
 Udskriv debat
Kæreste på besøg.
Thongthai
Er der nogle grunde til at ens kæreste ikke kan få et turisrvisa til Danmark.
Hvis man har billeder fra tid sammen.
Håber i kan hjælpe.

Atrox
Næ, hvis der er rent mel i posen og man opgiver de oplysning man skal, så får man også visum.

Thongthai
Det lyder godt.
Troede bare at hun måske skulle have en registeret indkomst.

Og at jeg skulle lave en garanti.

Atrox
altså du skal selvfølgelig udfylde diverse formularer korrekt, og der er også nogle forskellige krav..

Jeg skrev for nogle år siden en guide til at søge visum.. Men jeg kan ikke lige finde ud af at søge den frem.. Måske andre kan være behjælpelige med det, eller Admin ?

Atrox
Nå jeg fandt min gamle tråd fra en anden bruger..

http://www.thaila...rowstart=0

Her kan du læse hvordan.. Vær dog OBS på at der kan være lovændringer siden jeg skrev guiden, og adresser kan være ændret også..

Jeg kan også se at stort set ingen af mine links virker længere.. De har nok ændret i deres hjemmesider i det offentlige, øv... men fremgangsmåden kan vel stadig bruges.
Redigeret af Atrox d. 05/12-2017 11:18

Thongthai
Der skal være 50000 på bankontoen som de skal have udskrift på.
Kan man hæve dem bagefter???

Atrox
Thongthai skrev:

Der skal være 50000 på bankontoen som de skal have udskrift på.
Kan man hæve dem bagefter???

Loven siger hun skal have de penge under sit ophold her i Danmark.. Så hun kan godt hæve dem når hun skal afsted og have dem på sig.. At hun så giver dig dem tilbage når hun ankommer, kan myndighederne ikke rigtig finde ud af jo..

Husk bankudskriften hvor indestående er på, skal være samme dag som ansøgningen indgives.

Du må lige følge op på krav og adresser, men ellers tror jeg min guide er rimelig aktuel stadigvæk, altså hvornår du gør hvad og i hvilken rækkefølge mv.. Læs nogle af kommentarene, der har jeg et par rettelser.

Thongthai

Documentation of funds to cover the trip (for example applicants/guardians bank statement , original bank book + 1 copy of each used page) (adult 50,000 THB/90 days, children 25,000 THB/90 days) เอกสารทางการเงิน เช่น สมุดบัญชีของผู้สมัครหรือผู้ปกครองในกรณีที่ผู้สมัครเป็นผู้เยาว์ ตัวจริงและส าเนา 1 ชุด (ต้องมีเงินแสดงในบัญชี 50,000 บาทต่อ 90 วันส าหรับผู้ใหญ่ และ 25,000 บาทต่อ 90 วันส าหรับผู้เยาว์)

50000 på kontoen og kopi af hver side i bankbogen.
Og skal de have kopi af min bangkonto også eller.
Så burde mankunne hæve pengene bagefter.
Mitproblem er at de penge ikke kan blive på kontoen.

Atrox
Thongthai skrev:

Documentation of funds to cover the trip (for example applicants/guardians bank statement , original bank book + 1 copy of each used page) (adult 50,000 THB/90 days, children 25,000 THB/90 days) เอกสารทางการเงิน เช่น สมุดบัญชีของผู้สมัครหรือผู้ปกครองในกรณีที่ผู้สมัครเป็นผู้เยาว์ ตัวจริงและส าเนา 1 ชุด (ต้องมีเงินแสดงในบัญชี 50,000 บาทต่อ 90 วันส าหรับผู้ใหญ่ และ 25,000 บาทต่อ 90 วันส าหรับผู้เยาว์)

Det er en risiko at tage, at hæve pengene bagefter.. Har aldrig hørt om nogen der har fået et problem med det. Men i realiteten, skal din kæreste have de penge til rådighed under sit ophold. Det er en sikkerhed for at hvis du smider hende på porten, så hun kan overleve.

Thongthai
Ok tak.
Står der også de skal have udkrift fra min konto eller?

farao54
Atrox skrev:

Thongthai skrev:

Det er en risiko at tage, at hæve pengene bagefter.. Har aldrig hørt om nogen der har fået et problem med det. Men i realiteten, skal din kæreste have de penge til rådighed under sit ophold. Det er en sikkerhed for at hvis du smider hende på porten, så hun kan overleve.

Omvendt er det også hørt at de penge aldrig forlader kvindens konto igen... :-)
De 4 gange hvor jeg har måttet igennem visa processen, har de penge, der blev sat ind på kærestens konto, siden blevet brugt til at betale selve flybilletten med...
Men det er korrekt at der er en risiko ved det.... Har dog heller aldrig hørt om at nogen er blevet afkrævet dokumentation for det i lufthavnen.

Atrox
Thongthai skrev:

Ok tak.
Står der også de skal have udkrift fra min konto eller?

Nej de skal ikke bruge en udskrift af din konto..

Thongthai
Er der et sted til at lave forsikring tæt på visa stedet
Jeg har en liste fra deres hjemmeside
Redigeret af Thongthai d. 08/12-2017 09:36

farao54
Thongthai skrev:

De gange vi har haft brug for en forsikring, er det blevet ordnet samme sted som der blev lavet en bookning af flyrejsen, som jo også skal være på plads. Vi fortalte blot hvilket selskab vi ønskede at bruge (fra listen)

milex
farao54 skrev:

Thongthai skrev:

De gange vi har haft brug for en forsikring, er det blevet ordnet samme sted som der blev lavet en bookning af flyrejsen, som jo også skal være på plads. Vi fortalte blot hvilket selskab vi ønskede at bruge (fra listen)

Ellers kan den bestilles her:

https://www.bupa....ndex.aspx#

Thongthai
Det lyder godt. Har fået at vide at foran ambasaden kan man gøre det.
Men er der et andet sted.

Spring til debat: