Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
Investering - men i hvad?
|
|
lincoln1242 |
Lagt på d. 27/11-2017 10:05
|
Øvet medlem Antal indlæg: 185 |
@Atrox Ok, på den måde. 500k for 127 m2 med fuld kælder? Ja, det må være langt ude på kanten! Men når husene er svære at sælge i Udkantsdanmark, så vil du vel også få tilsvarende svært ved at sælge dem en skønne dag? Du har ikke haft ”glæden” af at stifte bekendtskab med Huslejenævnet? Og hvad har du gjort mht. at sikre dig at du kan få lejerne ud? Jeg tænker mest på en salgssituation. Som lejelovgivningen er skruet sammen, så er det jo næsten umuligt at få en lejer ud, medmindre de misligholder lejemålet eller ikke betaler. Og selv da tager det lang tid at skulle gå via fogedretten mv. At lave individuelle aftaler med lejer omkring udflytning binder desværre ikke lejer, hvis aftalen stiller lejer dårligere end Lejeloven ville have gjort. |
|
|
Atrox |
Lagt på d. 27/11-2017 13:41
|
Øvet medlem Antal indlæg: 157 |
lincoln1242 skrev: @Atrox Ok, på den måde. 500k for 127 m2 med fuld kælder? Ja, det må være langt ude på kanten! Men når husene er svære at sælge i Udkantsdanmark, så vil du vel også få tilsvarende svært ved at sælge dem en skønne dag? Du har ikke haft ”glæden” af at stifte bekendtskab med Huslejenævnet? Og hvad har du gjort mht. at sikre dig at du kan få lejerne ud? Jeg tænker mest på en salgssituation. Som lejelovgivningen er skruet sammen, så er det jo næsten umuligt at få en lejer ud, medmindre de misligholder lejemålet eller ikke betaler. Og selv da tager det lang tid at skulle gå via fogedretten mv. At lave individuelle aftaler med lejer omkring udflytning binder desværre ikke lejer, hvis aftalen stiller lejer dårligere end Lejeloven ville have gjort. Så langt ude er det nu ikke, det er på Øst fyn, mellem Nyborg og Svendborg. Men som investeringsselskab, der udnytter vi selvfølgelig folks desperation og byder langt under og køre et psykologisk spil.. Jeg kan fortælle dig at ved at smide 25k køkken ind, får vi af real kreditten lov til at belåne huset 80% af 700.000 selvom vi har givet 500.000, så jeg har reelt ikke haft de 20% af 500k op af lommen, faktisk har jeg ikke haft en krone op af lommen, blot skrevet under på en bunke papirer. Der er mange smarte ting, hvis man kender lidt til det svært at forklare alting her. Du kan tildels have ret i at så bliver det også svært at sælge.. Men nu er det sådan at jeg er håndværker og har et håndværker firma også. Så kan lave meget selv og gøre det mere salgsbart En anden ting er, at vi bliver dratisk flere og flere mennesker, men landet bliver ikke større.. Behovet for boliger vokser og vokser.. På cirka 100 år, er vi gået fra 2,5 millioner til knap 6 millioner mennesker i Danmark. Så jeg spår at fast ejendom er noget af det bedste at investere i overhovedet. Ja jeg kender godt LLO og ja vi har gjort hvad vi kan for at sikre os lejen er rigtig inden.. Men 6.500 for 127m2 hus med fuld kælder og garage og nyt køkken er ikke for dyrt ;-) det er faktisk billigt. |
|
|
Atrox |
Lagt på d. 27/11-2017 13:44
|
gammelnok skrev: God morgen ATROX Lige et par kommentarer omkring tråden. Det er ikke korrekt hvad du anfører omkring pensionsopsparinger. Om der er tale om livrenter får man årlige udbetalinger fra pensionstidspunkt og frem til død. Hvis man dør inden pensionsalderen tabes opsparingen/overgår til puljen. Ved ratepension overgår opsparing til boet om man dør inden pensionsalderen. Tillige kan pensionen udbetales før tid, dog mod en høj skattebetaling. Samme omkring alderspensioner, fortabes ikkeved død før pensionstidspunkt. Slutteligt med hensyn til de 15% PAL-skat, er man bosat i Thailand kan man fritages herfor. Umiddelbart har jeg svært ved at se bedre alternativer til opsparing end pensionsindbetalinger. Ikke noget arbejde derved - skattefradrag - der findes sikre ordninger med rentegarantier om man ikke ynder op- og nedture som specielt aktieinvesteringer medfører. Lidt køligt her til morgen, forhåbentlig kommer solen snart frem og varmer kroppen lidt. Rasmus Jeg er slet ikke inde i alle de regler der.. Jeg ved blot hvad vi 3 børn oplevede efter min mor.. Vi kæmpede for hun skulle have sin pension inden hun døde, men det kunne ikke lade sig gøre. Da hun så døde, fik vi hendes livsforsikring men IKKE hendes pension, den blev slugt af staten, hurra for at have indbetalt hele livet.. Jeg skal aldrig betale en skid til det lort, hvorfor skal de låne mine penge i 40-50 år og hvis jeg dør før målstregen er det bare synd.. GLEM DET |
|
|
Nahm |
Lagt på d. 27/11-2017 22:53
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 513 |
@Atrox, Tror du har ret i at køb af fast ejendom er det bedste...på fyn er der jo ikke langt til andre steder på øen, så det får folk nok øje på en gang, utroligt priserne er så lave visse steder der...hvis man har penge og køber kan man jo bo billigere der end i en lille lejlighed i København/Århus/Odense...kender selv én der bor i hus i det område du beskriver...sindsygt billigt... Mvh,
Nahm |
|
|
Atrox |
Lagt på d. 28/11-2017 12:18
|
Nahm skrev: @Atrox, Tror du har ret i at køb af fast ejendom er det bedste...på fyn er der jo ikke langt til andre steder på øen, så det får folk nok øje på en gang, utroligt priserne er så lave visse steder der...hvis man har penge og køber kan man jo bo billigere der end i en lille lejlighed i København/Århus/Odense...kender selv én der bor i hus i det område du beskriver...sindsygt billigt... Lige præcis.. Jeg har over 300m2 (bor lidt syd for nyborg) og det koster mig pr. måned. inklusiv forsikringer, bank og realkredit, 9.000,- om måneden. Det kan du knap få en 2 værelses for i kbh og så er det på 5 sal uden elevator |
|
|
click |
Lagt på d. 28/11-2017 14:01
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 546 |
Lige præcis.. Jeg har over 300m2 (bor lidt syd for nyborg) og det koster mig pr. måned. inklusiv forsikringer, bank og realkredit, 9.000,- om måneden. Siden her er sku blevet overtaget af fynboer & jydetampe SHIT Invester dog jeres penge i København hvad er der nu galt med Strøget, store Kongensgade, Amaliegade, og ikke at forglemme Nyhavn Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solen
|
|
|
Unggoy |
Lagt på d. 28/11-2017 21:01
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 50 |
Tror det er en god ide at diversificere: -Jeg har en stor 5 vær andel midt i kbh, som stiger i værdi. Lejer løbende et vær ud via airbnb. -Har pensionsopsparing via job - Ejer nogle rismarker i østen. giver et afkast på 15% årligt - Medejer af et sommerhus og en lejlighed til min gamle mor - 500k i aktier Jeg medgiver også lysten til at købe bolig i Th men er i tvivl om om jeg tør. Bygninger ældes ikke med ynde og folk vil have nyt derude. Tør man leje ud? De seneste 10 års tumult gør det også sværere at finde the sure thing :-) |
|
|
Nahm |
Lagt på d. 28/11-2017 22:21
|
@Unggoy, Jeg ville aldrig købe noget til mig selv i LOS, der er indbygget fælder overalt for os falanger, vi bliver snydt..jeg ville derimod hellere give min kæreste pengene så hun kunne købe i hendes navn... Man kan altid brænde sig, også med at stole på kæresten, men jeg har prøvet så meget i LOS efterhånden, så jeg stoler på min nuværende kæreste...at købe hus derude er dog ikke forestående. Dejligt at se nyhederne i Dk i dag, priserne på huse stiger flot Mvh,
Nahm |
|
|
Nahm |
Lagt på d. 28/11-2017 22:30
|
@ Click Siden her er sku blevet overtaget af fynboer & jydetampe SHIT Vi har de samme gader i Jylland Invester dog jeres penge i København hvad er der nu galt med Strøget, store Kongensgade, Amaliegade, og ikke at forglemme Nyhavn Amaliegade i Århus C, og Lille Nyhavn i Skanderborg er under opførelse OG så er der dejligt med fred og ro..men det ved en Kjøvenhavner ikke hvad er Mvh,
Nahm |
|
|
lung |
Lagt på d. 29/11-2017 01:54
|
Øvet medlem Antal indlæg: 365 |
at investere i konens eller i sin kærestes navn er nok noget af det dummeste overhovedet, uanset om man stoler på hende eller ej. skulle hun dø før dig, når asken ikke at blive kold før familien står i døren.. det er efterhånden set mange gange. |
|
|
Nahm |
Lagt på d. 30/11-2017 20:12
|
lung skrev: at investere i konens eller i sin kærestes navn er nok noget af det dummeste overhovedet, uanset om man stoler på hende eller ej. skulle hun dø før dig, når asken ikke at blive kold før familien står i døren.. det er efterhånden set mange gange. ------------------------------------------------------ Hvad ville du selv bruge dine penge på ? Mvh,
Nahm |
|
|
lincoln1242 |
Lagt på d. 30/11-2017 23:28
|
Øvet medlem Antal indlæg: 185 |
lung skrev: at investere i konens eller i sin kærestes navn er nok noget af det dummeste overhovedet, uanset om man stoler på hende eller ej. skulle hun dø før dig, når asken ikke at blive kold før familien står i døren.. det er efterhånden set mange gange. Så længe man bor i Danmark, så er det et illusorisk problem... Familien vil næppe slippe gennem US' finmaskede net , og danske arveregler, testamente og særeje vil være gældende. |
|
|
lung |
Lagt på d. 01/12-2017 07:01
|
Øvet medlem Antal indlæg: 365 |
Nahm lung skrev: at investere i konens eller i sin kærestes navn er nok noget af det dummeste overhovedet, uanset om man stoler på hende eller ej. skulle hun dø før dig, når asken ikke at blive kold før familien står i døren.. det er efterhånden set mange gange. ------------------------------------------------------ Hvad ville du selv bruge dine penge på Smile ? Helt kalrt fast ejendom i danmark. har set rigtig mange tabe penge ved at investere i ejendom her i Thailand, inc. mig selv. nu er jeg nået pensions alderen og jeg kan se dem som jeg er vokset op med, som har investeret i fast ejendom i danmark, sidder godt på flæsket i dag |
|
|
hiks |
Lagt på d. 01/12-2017 21:54
|
Øvet medlem Antal indlæg: 209 |
I Denmark specielt Kbh er der ikke meget bygge jord, det vil kunne presse priserne op i fremtiden. I Thailand hvis der er mange tomme bygge grunde der hvor du kigger, så vil pris stigningerne være små, Det svært at tjene penge i det land. Man skulle ha købt i Denmark for 3 år siden, men det ikke til at vide |
|
Side 2 af 2: 12
Spring til debat: |