Se indlæg
Returbillet?
|
|
dogville |
Lagt på d. 21/11-2017 09:16
|
Begynder Antal indlæg: 2 |
Hej forum .... Efter at have Googlet en del, så er jeg ikke blevet meget klogere!! Mit spørgsmål er; SKAL man have en returbillet UD af Thailand ved indrejse? Synes der er delte meninger om dette, når man søger på nettet. Er der en der faktisk VED det herinde? PFT. |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 21/11-2017 09:39
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
Svaret er både og. Problemet er, at flyselskabet kan risikere af afvise dig i lufthavnen, hvis du ikke har en billet ud af Thailand, inden dit visa udløber (eller 30 dage, hvis du ikke har et visa). Det sker kun sjældent, men det kan ske. Årsagen er, at immigration i Thailand kan risikere at afvise dig. Det sker yderst sjældent, men skulle det ske, er det flyselskabet, der skal flyve dig gratis retur, og så er det nemmere for flyselskabet at afvise på forhånd. Du behøver ikke at have en returbillet til Danmark. Hvis du har en billet ud af Thailand til fx Malaysia, inden udløb af visa/de 30 dage, så er det nok. Både til flyselskab og til immigration. Det er for øvrigt ikke noget specielt for Thailand, det gælder for rigtig mange lande, herunder også for turister, der flyver til Danmark. |
|
|
Jasper |
Lagt på d. 21/11-2017 10:07
|
Begynder Antal indlæg: 23 |
dogville skrev: Hej forum .... Efter at have Googlet en del, så er jeg ikke blevet meget klogere!! Mit spørgsmål er; SKAL man have en returbillet UD af Thailand ved indrejse? Synes der er delte meninger om dette, når man søger på nettet. Er der en der faktisk VED det herinde? PFT. JA du kommer ikke afsted uden en returbillet, der er strammet på på den sag. Selvfølgelig kan du lave det nummer som Kim beskriver, med en enkelt billet ud af Thailand. Men har du planer om længere ophold i Thailand, hvorfor så ikke få et to måneders visa, og det giver dig ret til yderligere 30 dage ved henvendelse ved emigration i Thailand. |
|
|
THansen |
Lagt på d. 21/11-2017 10:50
|
Øvet medlem Antal indlæg: 393 |
Kim Ludvigsen skrev: Svaret er både og. Problemet er, at flyselskabet kan risikere af afvise dig i lufthavnen, hvis du ikke har en billet ud af Thailand, inden dit visa udløber (eller 30 dage, hvis du ikke har et visa). Det sker kun sjældent, men det kan ske. Kravet om returbillet eller billet ud af landet gælder kun hvis man rejser ind uden visum hvilket også fremgår af IATAs database. Det er så ofte et krav at kunne fremvise returbillet eller billet ud af landet når der søges om det ene eller andet visum men det har jo sådan set ikke noget med en evt. afvisning i lufthavnen at gøre... http://www.iatatr...mation.php |
|
|
thaibertel |
Lagt på d. 22/11-2017 14:01
|
Øvet medlem Antal indlæg: 106 |
Jasper skrev: hej lige en side bemærkning i forbindelse med de 2 mdr. turist visa ved godt at jeg kan få 30 dag der ude Men er der en der ved bliver der nogen problemer når man skal søge visa i Dk. du skal jo som sagt vedlække fly billet jeg søger 2 mdr turistvisa men vedlækker en fly billet på 3 mdr. da jeg jo vil gå på emigration og få 30 dage kan dette lade sig gøre M V Hdogville skrev: Hej forum .... Efter at have Googlet en del, så er jeg ikke blevet meget klogere!! Mit spørgsmål er; SKAL man have en returbillet UD af Thailand ved indrejse? Synes der er delte meninger om dette, når man søger på nettet. Er der en der faktisk VED det herinde? PFT. JA du kommer ikke afsted uden en returbillet, der er strammet på på den sag. Selvfølgelig kan du lave det nummer som Kim beskriver, med en enkelt billet ud af Thailand. Men har du planer om længere ophold i Thailand, hvorfor så ikke få et to måneders visa, og det giver dig ret til yderligere 30 dage ved henvendelse ved emigration i Thailand. |
|
|
dogville |
Lagt på d. 25/11-2017 07:49
|
Begynder Antal indlæg: 2 |
Tak for jeres svar. Så blev jeg lidt klogere Har lige et tillægsspørgsmål: Hvad sker der hvis man rejser på en charterrejse til Thailand, i f.eks 15 dage, og man så 'glemmer' at rejse hjem med flyet på den fastsatte dato, og så senere selv køber en returbillet hjem? Kan man melde sig til immigration og søge om forlængelse? Bliver man 'blacklistet' hos flyselskabet, og evt. andre flyselskaber? Fandt en 15 dages charterrejse, der stort set havde samme pris som en enkeltbillet til Thailand, derfor mit spørgsmål. |
|
|
Jasper |
Lagt på d. 25/11-2017 08:16
|
Begynder Antal indlæg: 23 |
Selvom charterrejsen kun er på 15 dagen, er du alligevel sikret 30 dages visa til Thailand, via det skema du udfylder i flyveren på rejsen. Hvis du ønsker, at forlænge dit ophold yderligere, så henvender du dig i emigrationen på dit feriested, og der kan du få lavet et visa for yderlige 30 dage.((koster ca 400 kr)1900 ) Eller du kan rejse ud af landet via luftvejen, og dermed kan du så få dine 30 dage tilbage, For proceduren er ens ved alle flyvninger til Thailand. Hvorfor skulle de dog blackliste dig, men er det en charterrejse du vælger, vil guiden på stedet nok være glad for et hint, om du ikke skal med hjem. Så er vedkommende jo fri for at lede efter dig. |
|
Spring til debat: |