Se indlæg
 Udskriv debat
Hvorhen - For en let "øvet" i Thailand
Jeppe C
Vi står og skal afsted til Thailand, i starten af april næste år. Vi har været i Bangkok, Cha-Am/Hua Hin/Pattaya, Koh Samui, Krabi, Ao Nang, Koh Lanta, Khao Lak og Phuket. Vi synes faktisk rigtig godt om Khao Lak og Koh Lanta, der er lidt mere "laid back" og knap så turistet som Krabi og Phuket. Hua Hin-området finder vi lidt kedeligt, Phuket og Samui er bare alt alt for dyrt og overturistet.

Hvor skal vi hen næste gang? Vi kan godt li' at komme tæt på lokalbefolkningen, spise på små lokale restauranter/gadekøkkener, slappe på en fornuftig strand samt have en fornuftig hotelstandard. Er vi ved at løbe tør for rejsemål i Thailand? Smile

Girobank
Vi har fundet et godt sted der hedder Mae Phim, øst for Rayong og tæt på Ban Phe,hvor der er sejles til Koh Samet.

prøv at kigge på www.maephimproper...

eller prøv you tube: mae phim, der er mange gode videoer.

Skal selv være der fra 1. december på Grand Blue Beach Resort.
Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com

Kim Ludvigsen
Jeg vil også byde på den østlige kyst af den thailandske bugt. Koh Chang er vel oplagt derovre - minder lidt om Kon Lanta, men med mange thailandske besøgende, og hvis der skal være færre mennesker, så er Koh Samet, som Girobank også nævner, et godt bud.

Hvis I kan undvære strand, er der jo hele Nordthailand, ikke mindst Chiang Mai - som dog ikke er så velegnet i starten af april (smog fra afbrænding af marker m.m. http://tielandtot...-season/).
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
THansen
Jeg kan anbefale Chanthaburi provinsen som ligger omkring 250 km fra Bangkok mellem provinserne Rayong og Trat (med Koh Chang). Provinsen er især kendt for sine mange smukke strande og ikke mindst for at være Thailands frugtprovins nummer 1, især den yderst velsmagende Durian frugt ...

bannok
Hvad med at tage en tur ti Isaan, et eller andet sted tæt på Mekong floden, og så et smut over til Laos, for eksempel Pakse i laos, bu kan køre i bus eller mini van fra mange steder tæt på grænsen, de kører hele vejen til Laos. Så er der også Si Phasn Don, (de 4 tusind øer) der ligger lidt syd for Pakse. Der er masser af gode hoteller i Laos og maden er god, du kan bruge thai baht, men det er nok billigere at veksle til Kip.
Cambodia er også interresant.

rinpoche
Jeppe C skrev:

Vi står og skal afsted til Thailand, i starten af april næste år. Vi har været i Bangkok, Cha-Am/Hua Hin/Pattaya, Koh Samui, Krabi, Ao Nang, Koh Lanta, Khao Lak og Phuket. Vi synes faktisk rigtig godt om Khao Lak og Koh Lanta, der er lidt mere "laid back" og knap så turistet som Krabi og Phuket. Hua Hin-området finder vi lidt kedeligt, Phuket og Samui er bare alt alt for dyrt og overturistet.

Hvor skal vi hen næste gang? Vi kan godt li' at komme tæt på lokalbefolkningen, spise på små lokale restauranter/gadekøkkener, slappe på en fornuftig strand samt have en fornuftig hotelstandard. Er vi ved at løbe tør for rejsemål i Thailand? Smile

Ikke i denne menneskealder Smile

Mulighederne er legio.
Tillad mig at anbefale provinserne Prachuap Khiri Khan, Chumpon, Surat Thani og Nakhon Sri Thammarat på østkysten af halvøen ud mod den thailandske bugt.

Her ligger en lang perlerække af fine resorts af varierende prisniveauer. Mange af disse ligger lige ud til vandet. Frodig natur, vandfald, national parker og ikke ret mange turister.

Strandene er virkelig dejlige og strækker sig så langt øjet rækker.

PS. Jeg har været virkelig meget rundt i Thailand i de sidste 25 år, og da jeg er meget rastløs tager jeg fra det ene sted til det andet efter et par dages ophold. Jeg har stadig kun set en brøkdel.

mvh.
rinpoche

Spring til debat: