Se indlæg
 Udskriv debat
Rohingya
Kim Ludvigsen
sudsakhon skrev:

Kim for hulen da.. Læser du ikke indslag inden du svarer?

Jo, der er INTET konkret i dit indlæg.

sudsakhon skrev:Hvorfor i alverden begynder du at snakke om retssager?

Fordi du i en retssag aldrig ville slippe afsted med noget så tomt, som du prøver her. Det burde du som jurist kunne se. Lad mig prøve at dissekere dit indlæg:

Kim Ludvigsen mener du virkelig..Uden at rødme, at den artikel i EB var "sober og grundig"??

Ja, ellers havde jeg ikke skrevet det.

-Altså HELT den at fnise og rødme?

Ja. Skriver du dine indlæg uden at fnise og rødme?

Det er muligt, at den afspejler et politisk synspunkt, som du givetvis abonnerer på, hvilket er dit eget valg..

Påpeg konkret, hvor du mener journalisten fremfører et politisk synspunkt. Det kan være, du ikke kan lide muslimer og derfor ikke kan lide artikler, der påpeger overgreb på muslimer, men det gør ikke artiklen politisk.

Men at italesætte en så subjektiv og biaseret formidling som "sober" er direkte mod bedre vidende...

Bias ligger i dette tilfælde helt klart hos læseren (dig), der ikke engang er i stand til at påpege KONKRET, hvad han mener, er politisk bias, eller hvad som ikke er sobert i artiklen.

Om artiklen så også er grundig kan diskuteres, idet skalaen hvorunder grundighed og dybde defineres, næppe sættes af EB.

EB er ikke kendt for dybde og grundighed, og jeg havde forventet en overfladisk artikel, da jeg klikkede på linket. Men EB overraskede positivt her.

Men givet er, at du nok vil få stående applaus af Zenia Stampe-segmentet, uanset hvor tåbeligt de to begreber "sobert og grundigt" end er anvendt som beskrivende markør, for det omtalte politiske partsindlæg i EB..

Den kulturradikale godhedsindustri, med netop Zenia Stampe som ypperstepræstinden og de frelste venstreorienterede, vil også hylde et narrativ om danskerne som "bange for fremmede"..

Zenia Stampe nævnes ikke i artiklen, og er ikke relevant for den. Der er heller ikke tale om, at artiklen bruger kilder, der kan mistænkes for at fremføre en venstreorienteret dagsorden. Politiske dagsordener er rent faktisk temmelig fraværende i den artikel, såvel højre- som venstreorienterede.

Man kan så spekulere på, hvorfor du har behov for at blande venstreorienterede politikere ind det. Måske fordi du dermed kan undskylde over for dig selv, at forfølgelse, fordrivelse, drab og voldtægt af muslimer ikke er så slemt, fordi dem, du ikke kan lide, sikkert er imod det.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
Narin
http://jyllands-p...ke-volden/

"Ministeren er dog påpasselig med at kategorisere forfølgelsen som etnisk udrensning.
- Jeg er helt overbevist om, at man ikke uden grund krydser grænsen for at opholde sig i en flygtningelejr, hvor der opholder sig 800.000 flygtninge.
- Det ligner, synes jeg, en forfølgelse i retning af en udrensning. Men om det er tilfældet, det er meget vanskeligt at konkludere hundrede procent sikkert. "

Udviklingsminister Ulla Tørnæs.

Fornuftige ord fra ministeren. Ingen grund til at skyde skylden på nogen, før det står klart, hvem, der forfølger hvem.

sudsakhon
Kim.. Din sværeste udfordring i grundskolen var diskursanalyse og samfundsfag.. Ikk?

Jeg får et deja-vu.. Vi har været her før..
Du vrider dig i de særeste forklaringer og den underligste udenomssnak for at undgå at forholde dig til noget konkret.

Når man læser dine svar, der altid er stillet som nye spørgsmål, efterlader det en dyb tvivl om du overhovedet har forstået hvad du læser.
Jeg er ikke i tvivl om at du formår at læse dansk, men de diskursive processer og læsning ved anvendelse af simple samfundsvidenskabelige metoder virker meget fjernt fra det output du præsenterer.

Jeg ville så gerne hjælpe dig, hvor det er sværest for dig, og havde i den anledning kun beskrevet et enkelt udsagn fra artiklen.. Blandt mange.. Men dog for nemheds skyld, et enkelt..
Men det er måske som at få en hottentot, der med sin pind rager myrer til sin frokost, at beskrive sin holdning til hvor hårde snebolde skal være for at være optimale..
Redigeret af sudsakhon d. 15/11-2017 14:58

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
Kim Ludvigsen
sudsakhon skrev:

Du vrider dig i de særeste forklaringer og den underligste udenomssnak for at undgå at forholde dig til noget konkret.

Lige nu vrider jeg mig af latter. Jeg trygler nærmest om at få lov at forholde mig til noget konkret, men der er ikke noget konkret, jeg kan forholde mig til. Udenomssnak er derimod noget, du mestrer - nu har du svaret flere gange, uden at komme med konkrete eksempler fra artiklen.

sudsakhon skrev:
Jeg ville så gerne hjælpe dig, hvor det er sværest for dig, og havde i den anledning kun beskrevet et enkelt udsagn fra artiklen.. Blandt mange.. Men dog for nemheds skyld, et enkelt..

Vil du ikke nok hjælpe mig igen, for jeg kan simpelthen ikke få øje på, hvad det er for et udsagn, du hentyder til. Og du må også gerne lige fortælle, hvad du mener er problematisk med det pågældende udsagn. Prøv at være konkret.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:

sudsakhon
Ok.. Ud fra præmissen om at skulle forklare Morten og Peter hvordan man udleder informationer fra en tekst, kunne du kigge på de sidste linjer i mit oprindelige indlæg.
Problemet er at du også skal huske, hvad der står i den omtalte artikel.
Endnu værre er den omstændighed, at det skal forklares for dig, og at du ikke bare selv læser det uden al det sniksnak..

Som jeg skrev... Jeg forsøgte, af gammel erfaring og med tanke på dine velkendte begrænsninger, at nævne én eneste ting fra den artikel..
..
Undskyld, Morten og Peter
Redigeret af sudsakhon d. 15/11-2017 16:08

Kim Ludvigsen
sudsakhon skrev:

Problemet er at du også skal huske, hvad der står i den omtalte artikel.

Jeg forholder mig netop til, hvad der står i artiklen.

Du lufter derimod blot din subjektive mening om artiklen - dog meget luftigt og sløret - ud fra, hvordan du opfatter artiklen.

Alle opfatter ikke tingene ens. Derfor har jeg bedt dig om at komme med noget KONKRET fra artiklen, som man kan forholde sig til og kommentere på - noget, som du mener er forkert eller præget af en venstreorienteret holdning, hvilket tilsyneladende er din opfattelse af artiklen.

Du forstår åbenbart ikke, hvad ordet "konkret" betyder, så lad mig forklare: Det er noget håndgribeligt, en bestemt ting. I en artikel, vil det typisk være en del af teksten, som man kan citere i anførselstegn. I en debat kan man så fortælle, hvorfor man mener, at det citerede er rigtigt, forkert, hvordan det måske skal fortolkes osv. Du har ikke tilnærmelsesvis skrevet noget, som har relation til indholdet af artiklen, kun din egen diffuse overordnede opfattelse af den ud fra din egen politiske bias.

Kom igen med noget konkret, citer fra artiklen, hvad du mener er forkert eller politisk farvet og begrund det. Det andet pjat her er spild af tid og noget, som du ikke engang kunne slippe af sted med i folkeskolen.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:

sudsakhon
En hyldemeter sniksnak mere uden at du en eneste gang forholder dig til det eneste lille punkt, som jeg af bløde hensyn begrænsede mig til.. Ét eneste punkt, gav jeg som eksempel.. .
-Og oven i købet måtte henvise til.. Sådan direkte og så'n.

Kunne du ikke forholde dig til det først og gemme din skrivekløe til du har tænkt dig grundigt om?

Kim Ludvigsen
sudsakhon skrev:

En hyldemeter sniksnak mere uden at du en eneste gang forholder dig til det eneste lille punkt, som jeg af bløde hensyn begrænsede mig til.. Ét eneste punkt, gav jeg som eksempel.. .
-Og oven i købet måtte henvise til.. Sådan direkte og så'n.

Kunne du ikke forholde dig til det først og gemme din skrivekløe til du har tænkt dig grundigt om?

Du har ikke henvist til noget som helst - trods utallige opfordringer. Du er faktisk værre end de andre muslimhadere, for de forsøger trods alt ikke at gemme deres meninger. Slut herfra.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:

sudsakhon
Interessant konklusion, omkring had til muslimer.
Jeg har dog noget svært ved at se hvor i mine indlæg, du finder støtte til den antagelse..

Jeg forestiller mig, at du heller ikke fik læst min henvisning denne gang..
Der har vi jo været mange gange før, så hvorfor skulle denne gang være anderledes?

Girobank
Hej de herrer

Hvad er årsagen til at der skal bruges så mange indlæg og ord vedr. muslimer i Burma?

Troede det var Thailandportalen med gode emner vedr. Thailand?

Men jeg har nok igen misforstået?!
Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com

Thomas72
Girobank@. Du har såmænd ret, men du modsiger dig selv, fordi du den 29/10 i replikboksen skrev følgende:

Det lugter langt væk, hvad har de flygtninge mom gang i? To af dem har fået ny nyre, troede der var mega lang ventetid på det? Men er det en stor erstatning, der nu er i sigte?

Og hvad har det med Thailand at gøre?

Det er tydeligt der er en udbredt muslimhad, når man læser tråden igennem. Og for få dage siden, markerede man årsdagen for Krystalnatten. - Måske ligger Krystalnatten 2,0 lige om hjørnet.
Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!.

Jeg ved hvad Jeg taler om.

JohnBKK
Girobank skrev:

Hej de herrer

Hvad er årsagen til at der skal bruges så mange indlæg og ord vedr. muslimer i Burma?

Troede det var Thailandportalen med gode emner vedr. Thailand?

Men jeg har nok igen misforstået?!

Du kan jo spørge trådstarter hvad meningen er..

"Læs dette, I muslimhadere (især JohnBkk).

http://www.indepe...

I siger nok, at det er fakenews, men jeg har været der, jeg kender situationen og folkene, selv om jeg personligt ikke har noget med islam at gøre, og tit tager afstand fra de handlinger af dem, der vedkender denne religion. Der er åbenbart nogle få af Rohingyaner, der efterhånden har følt sig tvunget til at gå til kamp mod situationen, og det må man også tage afstand fra, men forholdene for dette folkefærd er virkelig helt utålelige. De kunne sagtens forbedres, hvis der virkeligv ar vilje til det. Det er de såkaldte 'buddhister', der er de egentlige syndere i denne konflikt, ikke Rohingyaerne. Pga. jeres fordomme kan I dog simpelthen ikke se det."

Lave ballade, andet er der sgu´ ikke i det..

PS: Jeg kan da tilføje noget der har med Thailand at gøre:

Folk her i området (Nakhon Sawan distrikt) er bekymrede over de muslimer der indvandrer fra vest, fordi de udmærket er klar over hvad der sker i Myanmar. Ja, selv i en lille lokal Tesco Lotus ude på bøh-landet er der ansat en ung kvindelig muslim, der spankulerer rundt som en dronning i sit hijab outfit, hun nyder rollen som "den eneste rene" og ser frem til den dag hvor de er mange flere af hendes slags. Den dag er jeg heldigvis røget op igennem skorstenen ovre i templet, men jeg ved sgu alt om hvor det bærer hen med de slyngler.
Redigeret af JohnBKK d. 16/11-2017 06:48

sudsakhon
Jeg tror, at jeg gik glip af markeringen af årsdagen for krystalnatten her på TP, Thomas72.
Var der indkaldt til fakkeltog eller blev "man" samlet i en cykelkælder for at trutte på lur?
-Og hvem er "man"?
I øvrigt er det da interessant, at du italesætter en dæmonisering af en hel gruppe af mennesker med et særligt verdenssyn, netop med det argument, at de har et særligt verdenssyn.
Er... Det... Ikke... Hmm mm.. Same same? Og galopperende hykleri?

Thomas72
sudsakhon skrev:

Jeg tror, at jeg gik glip af markeringen af årsdagen for krystalnatten her på TP, Thomas72.

Nå, tillykke med det og hvor har Jeg skrevet, at årsdagen for krystalnatten blev markeret på siden her?.

Var der indkaldt til fakkeltog eller blev "man" samlet i en cykelkælder for at trutte på lur?
-Og hvem er "man"?

OK, der skulle nok istedet ha stået: Og for få dage siden, blev årsdagen for Krystalnatten markeret flere steder.
Men det er bare en detalje og måden du latterliggører det på, siger mest om dig.

I øvrigt er det da interessant, at du italesætter en dæmonisering af en hel gruppe af mennesker med et særligt verdenssyn, netop med det argument, at de har et særligt verdenssyn.
Er... Det... Ikke... Hmm mm.. Same same? Og galopperende hykleri?

Man skal ikke kaste med sten hvis man selv bor i glashus, siger et ordsprog og det med at dæmonisere, holder du ikke selv tilbage med. Foruden du har dæmoniseret alle muslimer (indrøm nu bare, du hader alle muslimer) har du også i andre indlæg dæmoniseret Enhedslisten og Zenia Stampe.
Men fordømmer man nazister, er du med samme ude med riven, så hvem er den største hykler?

Måske du skal overveje panserglas!.

sudsakhon
Thomas72
Du fik som sædvanlig ikke den hurtigste knallert på kajen, der i fiskerbyen..

Hykleriet kommer når man anvender nøjagtigt samme standard for at dæmonisere andre, som de man mener er så forfærdeligt at disse andre gør..
Det finder du ikke støtte for at antage ud fra mine indlæg, at jeg skulle have givet udtryk for.
-At tage emnet nazister op er skam ikke mig. --Ja, jeg er ude med riven, men det er når kun når hykleriet kammer over.
Det gør det åbenbart tit.
Men du har da ret i, at jeg selv dæmoniserer.
Og du fangede også at jeg afskyr ekstremistiske revolutionære venstreorienterede, der støtter terrorgrupper. -Og har en politisk voldsmand siddende i Folketingsgruppen.

Men forskellen på mine ytringer og f.eks. dine og dine liges ytringer, der har meningsfælleskab med ovenstående revolutionære venstreorienterede er, at jeg ikke legitimerer min dæmonisering ensidigt, således at der gælder en dobbeltstandard.

Kan du give mig bare en eneste legitim grund hvorfor dæmonisering af nazister er "tilladt" i Jeres verden, mens muslimer skal "beskyttes"?

Jeg fik heller aldrig svar på hvem "man" er i forbindelse med fejringen af krystalnatten.
-Og hvad i alverden det har med muslimer at gøre. -Eller hvorfor er det relevant at nævne med henvisning til denne tråd?

Zenia Stampe vil jeg slet ikke nævne så tæt på sengetid.
Hun har finpudset hykleriet til en kunstform.
Spytter og svovler til alle sider, mod alt og alle, der ikke abonnerer på kendes kulturradikale multikulti-verdensbillede..
Men hun kan ikke tåle at være i det univers a fhadefuld og attribuerende retorik, hun selv har skabt og har indesluttet sig i.

JohnBKK
Interessant at følge en "debat" mellem en småtbegavet social taber og en erfaren jurist, det er sgu´ kun på nettet den slags finder sted, i den virkelige verden ville juristen blive pandet ned af taberen, hahaha!

PS: Utroligt du gider blive ved, sudsakhon..

Cool

John
Deltag gerne i debatten, men undlad venligst at nedgøre andre medlemmer.

Adnim
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
Thomas72
sudsakhon skrev:

Thomas72
Du fik som sædvanlig ikke den hurtigste knallert på kajen, der i fiskerbyen..

Du må ha et problem, siden du finder det nødvendig, at nedgøre en. Det burde du som jurist, kan gøre meget bedre.

Hykleriet kommer når man anvender nøjagtigt samme standard for at dæmonisere andre, som de man mener er så forfærdeligt at disse andre gør..
Det finder du ikke støtte for at antage ud fra mine indlæg, at jeg skulle have givet udtryk for.
-At tage emnet nazister op er skam ikke mig. --Ja, jeg er ude med riven, men det er når kun når hykleriet kammer over.
Det gør det åbenbart tit.

Måske er Jeg en hykler, men hverken Jeg eller andre her på TP når ikke dig til sokkeholderne i denne kategori.

Men du har da ret i, at jeg selv dæmoniserer.
Og du fangede også at jeg afskyr ekstremistiske revolutionære venstreorienterede, der støtter terrorgrupper. -Og har en politisk voldsmand siddende i Folketingsgruppen.

Men forskellen på mine ytringer og f.eks. dine og dine liges ytringer, der har meningsfælleskab med ovenstående revolutionære venstreorienterede er, at jeg ikke legitimerer min dæmonisering ensidigt, således at der gælder en dobbeltstandard.

Kan du give mig bare en eneste legitim grund hvorfor dæmonisering af nazister er "tilladt" i Jeres verden, mens muslimer skal "beskyttes"?

Prøv at google 2. verdenskrig, SS, Holocaust, mordbrande Mölln og Solingen og bil angreb i Charlottesville.
Vedr. muslimer, fordi man er muslim er det ikke ensbetydende med man er terrorrist, kriminel, eller en nasser.
Vi går heller ikke og dæmoniserer alle kristne pga. Breivik, eller dæmoniserer alle budhister pga. forfølgelsen af rohingyaerne i Myanmar.

Jeg fik heller aldrig svar på hvem "man" er i forbindelse med fejringen af krystalnatten.
-Og hvad i alverden det har med muslimer at gøre. -Eller hvorfor er det relevant at nævne med henvisning til denne tråd?

Det har Jeg svaret på, men gentager gerne: OK, der skulle nok istedet ha stået: Og for få dage siden, blev årsdagen for Krystalnatten markeret flere steder.
Men det er bare en detalje. ...

Zenia Stampe vil jeg slet ikke nævne så tæt på sengetid.
Hun har finpudset hykleriet til en kunstform.
Spytter og svovler til alle sider, mod alt og alle, der ikke abonnerer på kendes kulturradikale multikulti-verdensbillede..
Men hun kan ikke tåle at være i det univers a fhadefuld og attribuerende retorik, hun selv har skabt og har indesluttet sig i.

Hvad du mener om hende, må stå for din egen regning.

Thomas72
JohnBKK skrev:

Interessant at følge en "debat" mellem en småtbegavet social taber og en erfaren jurist, det er sgu´ kun på nettet den slags finder sted, i den virkelige verden ville juristen blive pandet ned af taberen, hahaha!

PS: Utroligt du gider blive ved, sudsakhon..

Cool

For en gang skyld vil Jeg give dig ret i en ting. Ja, der er forskeld på nettet og den virkelige verden. Fordi de internet brugere som sviner andre brugere til på nettet, enten om det er her på TP, facebook, Nationen på EB eller en af de andre debatforums sider. Vil ikke bare blive pandet ned, men indkassere en ordenlig gang "jylling" More sick hvis man kommer til, at svine den "forkerte" til i den virkelige verden.
Redigeret af Thomas72 d. 17/11-2017 23:27

sudsakhon
Thomas72..

Jeg ved ikke om jeg tør tro på at du bare spiller nævenyttig eller om det virkeligt er sådan at du ikke forstår hvad problemet er.

Vi kunne jo starte med hykleriet, som du tilsyneladende uden at have fattet problemstillingen, fabler videre om.

Jeg gjorde nemlig som du anbefalede.

Jeg Googlede 2. verdenskrig, SS, Holocaust, mordbrande Mölln og Solingen og bil angreb i Charlottesville.

-Se, med denne viden, som jeg dog må indrømme ikke var mig ukendt, opstod et nyt problem.

Hvad skulle jeg bruge denne viden til?

Så slog det mig.. Fordi man er nazist, så er man ansvarlig for alt ovenstående. Uanset om man var ikke født under 2. verdenskrig, eller aldrig har sat sine ben i Mölln, Solingen eller i Charlottesville.

Jeg blev dog forvirret igen..

Fordi du skrev også (igen-igen) i sammenhæng med ovenstående, at
fordi man er muslim er det ikke ensbetydende med man er terrorrist, kriminel, eller en nasser
.

Og især også fordi du skriver

Vi går heller ikke og dæmoniserer alle kristne pga. Breivik, eller dæmoniserer alle budhister pga. forfølgelsen af rohingyaerne i Myanmar

Min forvirring går på, at du ikke fatter det hykleriske i den dobbeltstandard.

For det er tydeligt for enhver, at dem du anser for nazister netop gerne må tillægges alverdens arvesynd

DET er nemlig hykleriet, ikke selve det materielle indhold i attribueringerne og dæmoniseringerne..

At du så underbygger dit argument med at man da bare kan Google, gør situationen endnu mere absurd.

F.eks. Googlede jeg "angreb med lastbil".. Kan du gætte hvad, der kom af resultater?
Resultatet var historier om forfærdelig adfærd, begået af mennesker med et særligt modbydeligt verdenssyn. Det var dog ikke nazister, det var muslimer.

Så hvilken standard gælder så på Puck Maxien på havnen?

Generaliseringer er her "tilladt" overfor det ene modbydelige verdenssyn, men ikke det andet?
Det er ikke bare unuanceret, det er dan nævenyttigt tåbeligt at fastholde..

Jeg har i øvrigt stadig ikke fundet ud af hvad fejring af krystalnatten har med muslimer at gøre.
-Eller fundet relevansen for at nævne denne begivenhed her i tråden.
Redigeret af sudsakhon d. 18/11-2017 00:14

Spring til debat: