Se indlæg
Rohingya
|
|
click |
Lagt på d. 11/11-2017 02:58
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 546 |
Og med Viby Torv? Så er du cirka 9.000 km forkert på den. Lang vej hvis man skal gå. Men man kan jo også løbe Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solen
|
|
|
max |
Lagt på d. 11/11-2017 08:14
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 48 |
Gik nej man var jo ung så suzuki fz 50 den kørte mig sammen med alle aviserne fra jp |
|
|
Narin |
Lagt på d. 14/11-2017 15:27
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 90 |
https://ekstrabla...fe/6913697 Hvad er op og ned på denne udrensning af muslimerne i Burma. Jeg syntes det er svært at gennemskue, beretningerne afhænger af øjnene der ser. Jeg savner en objektiv journalist der kan fortælle sandheden, til os måbende udeforstående. |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 14/11-2017 16:54
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
Narin skrev: https://ekstrabla...fe/6913697 Hvad er op og ned på denne udrensning af muslimerne i Burma. Jeg syntes det er svært at gennemskue, beretningerne afhænger af øjnene der ser. Jeg savner en objektiv journalist der kan fortælle sandheden, til os måbende udeforstående. Jeg kan ikke helt forstå, hvad du vil have mere, end der fx fremgår af den artikel. Det er en ganske sober og grundig artikel. På den ene side har du flere forskellige uafhængige menneskerettighedsorganisationer og internationale organer, der er ganske enige om, hvad der sker på basis af såvel beretninger som billeder. På den anden side har du en håndfuld muslimhadere og et militær som frikender sig selv. |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 14/11-2017 17:08
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 4361 |
Kim Ludvigsen skrev: Narin skrev: https://ekstrabla...fe/6913697 Hvad er op og ned på denne udrensning af muslimerne i Burma. Jeg syntes det er svært at gennemskue, beretningerne afhænger af øjnene der ser. Jeg savner en objektiv journalist der kan fortælle sandheden, til os måbende udeforstående. Jeg kan ikke helt forstå, hvad du vil have mere, end der fx fremgår af den artikel. Det er en ganske sober og grundig artikel. På den ene side har du flere forskellige uafhængige menneskerettighedsorganisationer og internationale organer, der er ganske enige om, hvad der sker på basis af såvel beretninger som billeder. På den anden side har du en håndfuld muslimhadere og et militær som frikender sig selv. Ja, den er lige til at blive følelsesmæssigt berørt og selvgod af, men den nævner jo ikke ARSA (Arakan Rohingya Salvation Army) og deres terrorangreb med et eneste ord, vel? Artiklen er i samme stil som de der blev lavet over den syriske dreng, Aylan Kurdi, der lå druknet på stranden, og hvor hele verden gik i kollektivt sorg selvsving, men hvor en kyniker som jeg mere blev rasende over forældrenes uansvarlige opførsel ved at sejle i en gummibåd med uduelige folk som besætning, men det er en lang snak og ingen gider idag høre på fakta og kølige nøgterne betragtninger over folks idioti, trist er det, vi lever i en mærkelig tid hvor følelser, sentimentalitet og klam selvgod bedrevidenhed styrer alt. |
|
|
Narin |
Lagt på d. 14/11-2017 17:37
|
Kim Ludvigsen skrev: Narin skrev: https://ekstrabla...fe/6913697 Hvad er op og ned på denne udrensning af muslimerne i Burma. Jeg syntes det er svært at gennemskue, beretningerne afhænger af øjnene der ser. Jeg savner en objektiv journalist der kan fortælle sandheden, til os måbende udeforstående. Jeg kan ikke helt forstå, hvad du vil have mere, end der fx fremgår af den artikel. Det er en ganske sober og grundig artikel. På den ene side har du flere forskellige uafhængige menneskerettighedsorganisationer og internationale organer, der er ganske enige om, hvad der sker på basis af såvel beretninger som billeder. På den anden side har du en håndfuld muslimhadere og et militær som frikender sig selv. I min verden findes der ikke nogen uafhængige menneskerettighedsorganisationer og internationale organer, de alle er styret af magt eller økonomi. Ligeledes har jeg heller ikke tillid til det du kalder ”muslimhadere” eller Burmas militær. Og din mening om udrensningen skinner tydeligt igennem. Det jeg eftersøgte var en objektiv fortælling om problemerne i Burma, måske kunne vi være så heldige, at der er nogen her på TP som har opholdt sig i landet, og oplevet problemerne på nærmeste hold. |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 14/11-2017 17:47
|
Narin skrev:Og din mening om udrensningen skinner tydeligt igennem. Ja, jeg mener, at udrensning af over 700.000 mennesker er noget skidt. Eftersom du åbenbart også mener, der er tale om en udrensning, så forstår jeg ikke helt, hvad du er i tvivl om. Narin skrev: Det jeg eftersøgte var en objektiv fortælling om problemerne i Burma, måske kunne vi være så heldige, at der er nogen her på TP som har opholdt sig i landet, og oplevet problemerne på nærmeste hold. Der har være mange beretninger fra folk, som har oplevet det på nærmeste hold, eller som har set eftervirkningerne (afbrændte landsbyer m.m.). Jeg tvivler på, at ret mange af dem, der har oplevet problemerne på nærmeste hold, betegner sig selv som værende heldige. Medmindre de har været med til at udrense. |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 14/11-2017 17:53
|
Narin skrev: Kim Ludvigsen skrev: Narin skrev: https://ekstrabla...fe/6913697 Hvad er op og ned på denne udrensning af muslimerne i Burma. Jeg syntes det er svært at gennemskue, beretningerne afhænger af øjnene der ser. Jeg savner en objektiv journalist der kan fortælle sandheden, til os måbende udeforstående. Jeg kan ikke helt forstå, hvad du vil have mere, end der fx fremgår af den artikel. Det er en ganske sober og grundig artikel. På den ene side har du flere forskellige uafhængige menneskerettighedsorganisationer og internationale organer, der er ganske enige om, hvad der sker på basis af såvel beretninger som billeder. På den anden side har du en håndfuld muslimhadere og et militær som frikender sig selv. I min verden findes der ikke nogen uafhængige menneskerettighedsorganisationer og internationale organer, de alle er styret af magt eller økonomi. Ligeledes har jeg heller ikke tillid til det du kalder ”muslimhadere” eller Burmas militær. Og din mening om udrensningen skinner tydeligt igennem. Det jeg eftersøgte var en objektiv fortælling om problemerne i Burma, måske kunne vi være så heldige, at der er nogen her på TP som har opholdt sig i landet, og oplevet problemerne på nærmeste hold. Du kunne jo selv rejse til Burma og undersøge det.. |
|
|
Narin |
Lagt på d. 14/11-2017 17:53
|
Kim Ludvigsen skrev: Narin skrev:Og din mening om udrensningen skinner tydeligt igennem. Ja, jeg mener, at udrensning af over 700.000 mennesker er noget skidt. Eftersom du åbenbart også mener, der er tale om en udrensning, så forstår jeg ikke helt, hvad du er i tvivl om. Narin skrev: Det jeg eftersøgte var en objektiv fortælling om problemerne i Burma, måske kunne vi være så heldige, at der er nogen her på TP som har opholdt sig i landet, og oplevet problemerne på nærmeste hold. Der har være mange beretninger fra folk, som har oplevet det på nærmeste hold, eller som har set eftervirkningerne (afbrændte landsbyer m.m.). Jeg tvivler på, at ret mange af dem, der har oplevet problemerne på nærmeste hold, betegner sig selv som værende heldige. Medmindre de har været med til at udrense. Du forstår vist ikke helt rigtigt hvad jeg skriver, Kim. Ha en god aften.................. |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 14/11-2017 19:06
|
En lille godbid til jer pæne mennesker: https://buddhism-...ole-in-it/ - og en muslim der kommenterer det ævl: "Mustak Shaik on September 14, 2017 at 12:12 pm Reply It is no doubt to me that this a tit-for-tat action against us Muslims for our arrogance, sense of superiority and second classing all other mankind as ‘kafirs’ whose blood is permissable, kosher, halal to spill. There will be more of this tit-for-tats if we continue, which we will as guided by our clergymen, with our arrogance even when we are a minority anywhere in the world. ‘Like with the Rohingya violence today, 1938 was simultaneously religious as well as racial – it was sparked off by a book written by a Muslim which was said to be critical of the Buddha, but almost immediately exploded into racial violence directed at all Indians in Burma.’ And Burmese monk Ashin Wirathu hatred for Muslims started when a Muslim burnt a famous temple in the vicinity of his village. ‘Initially Muslims in a situation of a minority will be humble, acceptive and adaptive but when they acheive a position of the majority, they will be domineering, they browbeat, bully, intimidate, overbearing, authoritarian, imperious, high-handed, autocratic;masterful, dictatorial, despotic, oppressive, iron-fisted, strict, harsh, bossy.’ Not true. They are that even in positions of a minority, anywhere. You know that, I know that, the whole world knows that. The price of arrogance and superiority complex. There will be more tit-for-tats against Muslims." Det er såmænd bare karma og payback tid nu... |
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 14/11-2017 20:27
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2675 |
Kim Ludvigsen mener du virkelig..Uden at rødme, at den artikel i EB var "sober og grundig"?? -Altså HELT den at fnise og rødme? Det er muligt, at den afspejler et politisk synspunkt, som du givetvis abonnerer på, hvilket er dit eget valg.. Men at italesætte en så subjektiv og biaseret formidling som "sober" er direkte mod bedre vidende... Om artiklen så også er grundig kan diskuteres, idet skalaen hvorunder grundighed og dybde defineres, næppe sættes af EB. Men givet er, at du nok vil få stående applaus af Zenia Stampe-segmentet, uanset hvor tåbeligt de to begreber "sobert og grundigt" end er anvendt som beskrivende markør, for det omtalte politiske partsindlæg i EB.. Den kulturradikale godhedsindustri, med netop Zenia Stampe som ypperstepræstinden og de frelste venstreorienterede, vil også hylde et narrativ om danskerne som "bange for fremmede".. |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 15/11-2017 00:02
|
sudsakhon skrev: Kim Ludvigsen mener du virkelig..Uden at rødme, at den artikel i EB var "sober og grundig"?? Ja, ellers skrev jeg det ikke. Du er velkommen til at skrive, hvad du mener, er forkert i artiklen. Og også gerne, hvad du mener, er udtryk for en politisk holdning fra journalistens side. |
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 15/11-2017 10:04
|
Der er flere ting, men du kunne jo starte med det jeg allerede har nævnt.. |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 15/11-2017 10:19
|
Du har ikke nævnt noget konkret. Prøv at lade som om, du er i en retssag, hvor du skal fremlægge beviser for et eller andet. Uden noget konkret er det umuligt at debattere på et højere niveau end "min far er stærkere end din far". |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 15/11-2017 10:34
|
Kim Ludvigsen skrev: Narin skrev: https://ekstrabla...fe/6913697 Hvad er op og ned på denne udrensning af muslimerne i Burma. Jeg syntes det er svært at gennemskue, beretningerne afhænger af øjnene der ser. Jeg savner en objektiv journalist der kan fortælle sandheden, til os måbende udeforstående. Jeg kan ikke helt forstå, hvad du vil have mere, end der fx fremgår af den artikel. Det er en ganske sober og grundig artikel. På den ene side har du flere forskellige uafhængige menneskerettighedsorganisationer og internationale organer, der er ganske enige om, hvad der sker på basis af såvel beretninger som billeder. På den anden side har du en håndfuld muslimhadere og et militær som frikender sig selv. Du er jo totalt naiv mand, et typisk produkt af en rådden marxistisk påvirkning i det danske samfund fra 60´erne og frem, hvor folkeskolen var i front. Læs her hvad en statsmand som Churchill skrev om Islam: "How dreadful are the curses which Mohammedanism lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy. The effects are apparent in many countries, improvident habits, slovenly systems of agriculture, sluggish methods of commerce, and insecurity of property exist wherever the followers of the Prophet rule or live. A degraded sensualism deprives this life of its grace and refinement, the next of its dignity and sanctity. The fact that in Mohammedan law every woman must belong to some man as his absolute property, either as a child, a wife, or a concubine, must delay the final extinction of slavery until the faith of Islam has ceased to be a great power among men. Individual Muslims may show splendid qualities, but the influence of the religion paralyses the social development of those who follow it. No stronger retrograde force exists in the world. Far from being moribund, Mohammedanism is a militant and proselytizing faith. It has already spread throughout Central Africa, raising fearless warriors at every step; and were it not that Christianity is sheltered in the strong arms of science, the science against which it had vainly struggled, the civilization of modern Europe might fall, as fell the civilization of ancient Rome." Klog mand der var værd at høre på, men folk gider jo ikke bruge indersiden af kraniet længere.. |
|
|
The_Horror |
Lagt på d. 15/11-2017 11:27
|
Øvet medlem Antal indlæg: 325 |
Man er nød til at være kynisk når det kommer til muslimer. Vi kan bruge peace, love and harmony ved alt andet...men i lige i forhold til muslimer er man nød til at spille hårdt mod hårdt. Hele deres mentalitet er baseret på at de er bedre mennesker end alle andre og det fremgår tydeligt, de lægger ikke skjul på det. Jeg har mødt nogle muslimske kvinder som ønsker sig en dansk mand alene på grund af de menneskesyn de muslimske mænd har, dels at kvinden er mindre værd end manden, og dels at det muslimske menneske er højere end de vantro. Sådan er det alle steder i verden. I går kan man i nyhederne se at tosserne fra Enhedslisten igen viser sig som nogle kujoner og trækker deres støtte til kampen mod ISIS i Mellemøsten. Dette fordi nogle danske soldater var vidne til vold mod en tilfangetagen ISIS terrorist. Dette kunne Enhedslisten ikke stå inde for, selvom det slet ikke var danske soldater der udførte det. WHAT THE FUCK?? vi snakker hjernevaskede ISIS skrammel som selv har voldtaget, tortureret og dræbt kvinder, børn og mænd med for kort skæg. Skal det ikke være tilladt at give dem en skalle eller et slag med geværkolben? Det værste er at disse unge mænd render rundt i Danmark i større tal end I aner. Desværre er denne tankegang også tilstede herinde. Rohingyaer der først angriber Myanmar og bagefter piver over at de bliver fordrevet? fordrevet fra hvad? deres hjemland? NEJ! det kan starte med at lære sproget i Myanmar og begynde at respekterer folket først. Verdenssamfundets kulturelite og politiske korrekte venstrefløj tuder. Når én muslimer laver terror er det 'bare en enkel syg mand'..når nogle få generaler i Myanmar slår igen er det hele verdenssamfundet som hader muslimer, inkl. Aung San Suu Kyi. Hvad med alt det had der går den anden vej? I forstår ikke at disse muslimer hader jer som pesten. Og i sidste ende er det altid den hvide mands skyld...uanset hvor venstrefløjsagtig du leger vil du og dine børn altid blive set på som den onde fjende. Drab er ikke i orden, men jeg mener at fordrivelsen ud af Myanmar er helt legitimt. Ligesom hjemsendelse af flygtninge ud af EU er. Ragga er lige blevet befriet, hvor mange syriske flygtninge er sendt tilbage dertil?? just saying... A fool who knows his foolishness is wise at least to that extent, but a fool who thinks himself wise is a fool indeed
|
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 15/11-2017 12:24
|
Kim for hulen da.. Læser du ikke indslag inden du svarer? Jeg gjorde det netop nemt for dig, således at du havde mulighed for at forholde dig til en eneste ting ad gangen. Dette på baggrund af tidligere erfaringer med at du enten ikke kan eller vil forstå en simpel række oplysninger og forholde dig til dem.. Læs nu mit indslag igen og perspektiver indholdet til den artikel, som er refereret til. Hvorfor i alverden begynder du at snakke om retssager? Diskussion er om et politisk partsindlæg, hvis bias og underlødighed jeg noterer mig. |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 15/11-2017 12:44
|
@sudsakhon: Manden er jo syg, et håbløst tilfælde når det drejer sig om fakta og diskussioner her på stedet. Bare kig alle de tråde igennem hvor han vikler sig ind i alt muligt snik-snak, det er direkte pinligt. Har før hævdet at han er førtidspensionist pga. en psykisk lidelse, men det kommenterer han aldrig på, det ville gøre det noget nemmere for alle her så vi ikke spilder tid på at snakke med en syg mand, vi har sgu´nok i mig, ikke? .................. |
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 15/11-2017 12:48
|
Kim for hulen da.. Læser du ikke indslag inden du svarer? Jeg gjorde det netop nemt for dig, således at du havde mulighed for at forholde dig til en eneste ting ad gangen. Dette på baggrund af tidligere erfaringer med at du enten ikke kan eller vil forstå en simpel række oplysninger og forholde dig til dem.. Læs nu mit indslag igen og perspektiver indholdet til den artikel, som er refereret til. Hvorfor i alverden begynder du at snakke om retssager? Diskussion er om et politisk partsindlæg, hvis bias og underlødighed jeg har noteret mig og kommenteret på. Du fik en eneste problemstilling, ud af mange, at forholde dig til.. Jeg kan ikke skære det mere ud i pap.. |
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 15/11-2017 12:53
|
Hmm? Dobbelt posting |
|
Spring til debat: |