Se indlæg
 Udskriv debat
Nu forbyder Thailand rygning på strande
Nirvana
Nu forbyder Thailand rygning på strande: Straffes med bøder og fængsel

http://ekstrablad...el/6864380

Come As You Are

sony
Kunne vi ikke også få det herhjemme
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub

Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!!

click
Bedre hvis de forbød plastic pap og andet skrammel skodder uden filter som de fleste thaier/faranger på ferie ryger forsvinder jo selv i en duft af røg og den kan man da leve med men plastic poser i vandet bliver sku trivieltSad
Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solenSmile

birkedhoj
Når man ser alt det skidt og møj der flyder rundt, må skodder være en lille del. Jeg ryger ikke selv, men min frue sørger altid for at rydde op efter sig.
Flyver PE med THAI altid

Olse
138.000 skodder på en enkelt strand, syntes jeg er en pæn sjat Frown Men rigtigt at der er meget andet skidt og l... der flyder rundt. især plastic.

Nirvana
JEG så i go morgen danmark i dag at di snaked om ryge forbud
Come As You Are

Druwor
Nu drejer det sig jo ikke om alle strande, men kun på 20 strande. Sjovt nok er det stort set de steder hvor der kommer flest turister, Pattaya området, Hua Hin /Cha-Am og Phuket.
Turisterne er gode til at efterlade sit affald på strandene, men thaierne er ikke et hak bedre de smider affald over alt. Det ville nog være en bedre ide at prøve at ændre deres holdning.

Det kræver faktisk ikke ret meget af rygerne, alle køber en eller anden form for drikkevare, så søb en dåseøl/sodavand og brug den tomme dåse som askebægre, tag den med og smid den i en skraldespand på vej hjem. Jeg er selv ryger, men rydder op efter mig.
Jo mere man ved,..
Jo mere ved man man ikke ved...

GAMBIT
Druwor skrev:
tag den med og smid den i en skraldespand på vej hjem. Jeg er selv ryger, men rydder op efter mig.

Jeg ryger ikke selv cigaretter (længere) fordi jeg er blevet klogere og frelst,
men har du nogensinde prøvet at gå rundt og lede efter en skraldespand i Thailand? Det kan tage sin tid at finde...

Hvis nu de begyndte at sætte skraldespande op rundt omkring så vil jeg gætte på at der ikke blev smidt så meget affald op ad træer og lygtepæle. Men skraldespande er farlige, da de kan gemme på bomber, siger min kone altid Hmmmmmm
Redigeret af GAMBIT d. 14/10-2017 04:54
Too much agreement kills a chat.
- Eldridge Cleaver

The_Horror
Det er ikke værre end at man lige kan gå lidt væk fra stranden og tænde en cigar...det med at sidde tæt på andre bl.a. børnefamilier og ose dem op i hovedet mens de spiser er sgu for egoistisk.

Enig med Gambit vedr. skraldespande, er selv i TH pt. og det er utroligt hvor langt man skulle gå i et befærdet turistområdet for at finde en skraldespand og typisk er det ikke en officiel kommunal skraldespand, men noget en butiksejer el. gadesælger har sat op.
A fool who knows his foolishness is wise at least to that extent, but a fool who thinks himself wise is a fool indeed

GAMBIT
Nyd din ferie Horror! Rykker en tur i NovemberSmile
Too much agreement kills a chat.
- Eldridge Cleaver

birkedhoj
Man har undersøgt 9 m2 strand og fundet 7 skodder. Det ganger man så op med en strand på 2,5 km og 60 meter i bredden (som Patong skrives at være bred hele vejen) og breder ud til at gælde alle de 20 strande og flere til. Tages dermed som forudsætning af der på alle pletter er samme antal skodder også for vandkanten. Hvordan er de 9 m2 udvalgt? Efter om man kunne se få eller mange skodder?

Ovenstående sakset fra "thaiguide"
Flyver PE med THAI altid

The_Horror
Takker, turen er desværre snart slut...men glæder mig også til at komme hjem. Den periode hvor jeg var en sucker for at flytte til Sydøstasien er overstået kan jeg mærke. Magien på det punkt er for mig forsvundet. Et par rejser om året er ganske glimrende for mig. Udvikler mig på alle måder langt mere i DK end TH, hvor tingene hurtigt bliver kedelige, ensformige, forudsigelige og bagstræbende. Eneste minus er at EU/DK er blevet en indvandrer ghetto hvor man ikke længere føler sig velkommen i sin egen gade.

Derudover undrer det mig hvorfor vi mennesker altid vil have hele pakken hver gang vi smager de søde liv? Hvorfor vi tror at græsset altid er grønnere i et andet land.

Hvorfor snakker så mange om at flytte permanent til et andet land blot fordi man havde en god ferie og priserne på gademad var billige (snart det eneste billige tilbage i Thailand).

Nettet flyder med blogs om hvilken by der er bedst at bosætte sig i osv...hvem har sagt man SKAL flytte? hvem har sagt at Thailand el. Vietnam gider have os boende? At rejse er at leve, men at sætte livet på pause i en eller anden by i Thailand er spild af tid.
A fool who knows his foolishness is wise at least to that extent, but a fool who thinks himself wise is a fool indeed

The_Horror
birkedhoj skrev:

Man har undersøgt 9 m2 strand og fundet 7 skodder. Det ganger man så op med en strand på 2,5 km og 60 meter i bredden (som Patong skrives at være bred hele vejen) og breder ud til at gælde alle de 20 strande og flere til. Tages dermed som forudsætning af der på alle pletter er samme antal skodder også for vandkanten. Hvordan er de 9 m2 udvalgt? Efter om man kunne se få eller mange skodder?

Ovenstående sakset fra "thaiguide"

Det er svært at sætte det sådan op synes jeg..jeg har opholdt mig en del på stranden med børn de sidste 2 uger, og det er ofte at man får røglugten at føle når man sidder i liggestole....kinesere og russere elsker at ryge. Derudover tror nogle at en cigaret slukker af sig selv når blot man putter den ned i sandet.

cali111
The_Horror skrev:

Takker, turen er desværre snart slut...men glæder mig også til at komme hjem. Den periode hvor jeg var en sucker for at flytte til Sydøstasien er overstået kan jeg mærke. Magien på det punkt er for mig forsvundet. Et par rejser om året er ganske glimrende for mig. Udvikler mig på alle måder langt mere i DK end TH, hvor tingene hurtigt bliver kedelige, ensformige, forudsigelige og bagstræbende. Eneste minus er at EU/DK er blevet en indvandrer ghetto hvor man ikke længere føler sig velkommen i sin egen gade.

Derudover undrer det mig hvorfor vi mennesker altid vil have hele pakken hver gang vi smager de søde liv? Hvorfor vi tror at græsset altid er grønnere i et andet land.

Hvorfor snakker så mange om at flytte permanent til et andet land blot fordi man havde en god ferie og priserne på gademad var billige (snart det eneste billige tilbage i Thailand).

Nettet flyder med blogs om hvilken by der er bedst at bosætte sig i osv...hvem har sagt man SKAL flytte? hvem har sagt at Thailand el. Vietnam gider have os boende? At rejse er at leve, men at sætte livet på pause i en eller anden by i Thailand er spild af tid.

Nogle vælger at flytte til et varmere klima af helbredsmæssige hensyn, og andre fordi de ikke kan få familiesammenføring med deres kære i Danmark. Det er ikke altid kun for sjovs skyld.
NØD BRYDER ALLE REGLER

http://www.aseanmctour.dk
click

Lidt uden for emnet. Men jeg synes da helt klart at græsset er grønnere i Thailand også efter jeg flyttede fast hertil for snart 5 år siden Jeg er som sagt kommet i Thailand (mest Phuket) hvert år mindst 1 gang om året siden 1981. I 1998 købte jeg mig så en lejlighed på Phuket og så blev det hurtigt lidt mere end 1 gang om året i de sidste 10 år kunne jeg forene ferie og afspadsering så jeg kunne opholde mig i Thailand i op til 6 måneder om året for 5 år siden valgte jeg så at kvitte jobbet sætte lejligheden på Phuket til salg og flytte herop til Khon Kaen, lejligheden blev solgt og ja jeg tjente godt på den huset her i Khon Kaen var bygget færdigt og nu lever jeg her hvor alt er mere stille og roligt end på Phuket og to mig jeg savner ikke Danmark. Jeg er blot træt af at danske banker osv. (læs finanstilsynet) hele tiden skal vide hvad jeg bruger mine egne opsparede midler til jeg synes snart hele tiden jeg skal sende pas kopier bankbogs kopier hjem til de danske pengeinstitutter det er i mine øjne janteloven der her taler.
Så Ja der er grønnere græs her end i Danmark for mit vedkomne.
Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solenSmile

The_Horror
Den med helbredet køber jeg ikke længere...I kan sgu da ikke have slidgigt alle sammen, det kræver at man har arbejdet først :-) :-) men den livsførelse mange fører herude hjælper ikke ligefrem på helbredet.

Ej, spøg til side. Jeg er glad på folks vegne hvis de har fundet lykken udenfor dk's grænser, uanset hvad der lokker. Jeg har selv haft udlængslen, kan bare ikke mærke den længere og synes bestemt ikke græsset er grønnere længere...vejret er ok det meste af tiden hvis man befinder sig nær en pool, ved havet el. et sted med aircon. Det store plus er det faktum at man kan købe ok mad i gadekøkkener til billige priser. Det savner jeg ved DK som noget af det eneste.

click
Den med helbredet køber jeg ikke længere...I kan sgu da ikke have slidgigt alle sammen, det kræver at man har arbejdet først

sjovt jeg har altid påstået at min ryg havde det meget bedre herude i varmen end hjemme i DK i kulden Men efter jeg er flyttet fast herud er det sku det samme måske på grund af for meget ledig gang som jo bekendt er roden til alt ondt Wink Men en ting er sikkert økonomien for mit vedkomne har det bedre her efter jeg kvittede jobbet jeg får kuldegysninger bare at tænke, på hvad jeg før betalte, i ejendomsskat for at leve i et meget mindre hus end jeg gør i dag og så tænk på hvad jeg sparer i el, vand, vandafledningafgifter & varmeudgifter der alle er belagt af moms Sad

birkedhoj
The-horror.
Dronning Margrethe har fået nye knæ.

think about it
Flyver PE med THAI altid

The_Horror
birkedhoj skrev:

The-horror.

think about it

Det også lige før hun har arbejdet mere end den gennemsnitlige dansker. Folk i DK ter sig efterhånden som om de var Jens Vejmand efter 5 år på et arbejdsmarked der iøvrigt er smurt ind i sikkerhedsforanstaltninger og hjælpemidler. Misforstå mig ikke, jeg er selv håndværker og sikkert pænt smadret om 30 år selvom jeg passer på mig selv. Men os yngre mennesker har imodsætning til jeres ældre generationer fattet at der ikke venter en fuld invalidepension og fribillet til Thailand når kroppen gør ondt. Den tid er forbi, den forsvandt sammen med fyraftensbajeren og tjenestemandspensionen, takket være jeres voksne DJØF børn.

Anyway, tror Margrethe's slid kommer af alle de knælende blow jobs Kong Henrik til stadighed forlanger, han er ikke franskmand for ingenting.
Redigeret af The_Horror d. 14/10-2017 17:03

JohnBKK
The_Horror skrev:

birkedhoj skrev:

The-horror.

think about it

Det også lige før hun har arbejdet mere end den gennemsnitlige dansker. Folk i DK ter sig efterhånden som om de var Jens Vejmand efter 5 år på et arbejdsmarked der iøvrigt er smurt ind i sikkerhedsforanstaltninger og hjælpemidler. Misforstå mig ikke, jeg er selv håndværker og sikkert pænt smadret om 30 år selvom jeg passer på mig selv. Men os yngre mennesker har imodsætning til jeres ældre generationer fattet at der ikke venter en fuld invalidepension og fribillet til Thailand når kroppen gør ondt. Den tid er forbi, den forsvandt sammen med fyraftensbajeren og tjenestemandspensionen, takket være jeres voksne DJØF børn.

Anyway, tror Margrethe's slid kommer af alle de knælende blow jobs Kong Henrik til stadighed forlanger, han er ikke franskmand for ingenting.

................... Rolll

Fin "ferie-form" du udviser, hahahahahaaa!

Spring til debat: