Se indlæg
 Udskriv debat
Rohingya
Kim Ludvigsen
sudsakhon skrev:
Og så er det jo faktisk konsekvent, at jeg har påtalt dine selvmodsigelser. Faktisk gennem hele diskussionen..

At du gentager dig selv, betyder ikke, at du har ret.

Jeg bemærker, at du ikke gav nogle eksempler.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
sudsakhon
Kim, hvor hurtigt glemmer du dine egne indlæg?
Du kan jo bare tage den sidste selvmodsigelse idag.. Den har jeg skam også konfronteret dig med, ligesom de mange andre gange, hvor du kan finde metervis af eksempler..
Redigeret af sudsakhon d. 06/10-2017 15:08

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
JohnBKK
i.imgflip.com/o1c86.jpg

....................... Rolll

Kim Ludvigsen
sudsakhon skrev:

Kim, hvor hurtigt glemmer du dine egne indlæg?
Du kan jo bare tage den sidste selvmodsigelse idag.. Den har jeg skam også konfronteret dig med, ligesom de mange andre gange, hvor du kan finde metervis af eksempler..

Stadig ingen eksempler. Skriv, hvad du helt præcis mener er en selvmodsigelse, så skal jeg prøve at forklare, hvad du misforstår. Når du håndterer juridiske sager, henviser du vel heller ikke bare til "det du sagde tidligere i dag".
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:

farao54
Jeg sidder og afventer HugoBoerge's indblanding... Så behøver jeg ikke gå i biffen og se Bladerunner foreløbig...
Popcorn og cola... Og så 3 kamphaner... Super underholdning... :-)

sony
farao54 skrev:

Jeg sidder og afventer HugoBoerge's indblanding... Så behøver jeg ikke gå i biffen og se Bladerunner foreløbig...
Popcorn og cola... Og så 3 kamphaner... Super underholdning... :-)

Ja det må du sgu nok sige, bedre børne time findes ikke.
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub

Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!!

Thomas72
JohnBKK skrev:

Det er jo håbløst at diskutere med folk der åbenbart ikke har hjernekapacitet eller uddannnelse til at fatte hvilken uhyrlig trussel vi står overfor mht. Islam, og det gælder også fra de såkalt gode muslimer som Thomas72 taler om..

Er de gode? Det ved du da intet om!

De venter bare på at komme i overtal og så kan du pakke din valne, blødsødne, "gul stue" pædagok snak langt væk, så gælder det sgu overlevelse istedet.

http://www.therel...qiyya.aspx

"There are several forms of lying to non-believers that are permitted under certain circumstances, the best known being taqiyya. These circumstances are typically those that advance the cause of Islam - in some cases by gaining the trust of non-believers in order to draw out their vulnerability and defeat them. "

Myanmar er fuldstændig klar over den trussel og har valgt at fjerne den, det kunne vi lære en hel del af..

Lige over, fordi du er jo gennemsyret af had til muslimer.
Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!.

Jeg ved hvad Jeg taler om.

Thomas72
sudsakhon skrev:

sudsakhon@ Forskellen på muslimer og (ny)nazister er, det er ikke alle muslimer som har en radikaliseret holdning, faktisk er det ganske få.
Derimod nazister har alle en radikaliseret holdning ..

Det var da ellers noget af en viden at ligge inde med..

drømmer de om en genåbning af Auschwitz hvor man kan gasse de jøder

-Og det gælder alle...hver og en?

Jeg er blevet kaldt nazist, alene fordi jeg har en islamkritisk holdning. Drømmer jeg så også om en genåbning af Auschwitz hvor man kan gasse de jøder, Thomas? Tænker du det?
Sjovt nok har jeg samme holdning overfor andre gudeforestillinger , men det er kritikken af islam, der åbenbart er for ubærligt

Jeg har tidligere kommet med eksempler på hvad nynazister har fortaget sig, så det burde ikke være nødvendig at gøre igen

OK? Dette er så kriteriet?

Vil du have eksempler på hvad muslimer har foretaget sig? Bare i denne uge ? Men , nå nejj.. det er jo ikke ALLE, som ..

Så Thomas72, du synes slet ikke, at dit argument er bare lidt tåbeligt?

Hvornår har Jeg kaldt dig for nazist?, mig bekendt har Jeg aldrig kaldt dig for nazist. Dog finder Jeg tankevækkende at du kan betegne nynazister som fredelige og uskyldige samtidigt med du åbenbart skærer alle 1,5 milliarder muslimer over en kam. Og hvad er din holdning til, at man har fordrevet 400.000 rohingya muslimer fra Myanmar?.

Måske skal du læse indlæg nr. 75 igennem, så vil du også kende min holdning til de radikaliseret muslimer og det gælder både de aktive og sympatisører.

1viggovax
det er farlit for den oprindelige befolkning når der sker indvandring af fremmede, se bare i usa der lever indianerne nu i reservater, det kan nemt ske igen , osse i danmark og andre lande med stor indvandring af musliner

GAMBIT
I Polen tager man sagen i egen hånd fremfor at klaske profetier på tastaturet Bvdrrr

https://www.dr.dk...lamisering

Too much agreement kills a chat.
- Eldridge Cleaver

JohnBKK
Polakker er skønne mennesker, troende og drikfældige, men dette var nok mere effektivt:

static3.businessinsider.com/image/58b885d4e46c1534008b4b89-2000/2017-03-02t190013z1lynxmped211dbrtroptp4europe-migrants-hungary-fence.jpg

JohnBKK
Thomas72 skrev:

JohnBKK skrev:

Det er jo håbløst at diskutere med folk der åbenbart ikke har hjernekapacitet eller uddannnelse til at fatte hvilken uhyrlig trussel vi står overfor mht. Islam, og det gælder også fra de såkalt gode muslimer som Thomas72 taler om..

Er de gode? Det ved du da intet om!

De venter bare på at komme i overtal og så kan du pakke din valne, blødsødne, "gul stue" pædagok snak langt væk, så gælder det sgu overlevelse istedet.

http://www.therel...qiyya.aspx

"There are several forms of lying to non-believers that are permitted under certain circumstances, the best known being taqiyya. These circumstances are typically those that advance the cause of Islam - in some cases by gaining the trust of non-believers in order to draw out their vulnerability and defeat them. "

Myanmar er fuldstændig klar over den trussel og har valgt at fjerne den, det kunne vi lære en hel del af..

Lige over, fordi du er jo gennemsyret af had til muslimer.

Had? Gu´er det da ej, det er overlevelsesinstinkt, men det ved du jo slet ikke hvad er..

Folk diskuterer meningen med livet og når frem til alle mulige luftige teorier om næstekærlighed og bla-bla-bla.

Jeg har fundet den mening, og den hedder: "Overlev, koste hvad det vil".

Down to basic, kan man også kalde det.

Muslimer vil da skrupskide på Jesu bud om næstekærlighed, og hvad han ellers har bildt folk ind, det betragtes som svaghed, og derfor håner og foragter muslimer hele den vestlige og specifikt kristne verden, vi er nogle svæklinge i deres optik.

Tænk over hvor meget vold der foregår i den muslimske verden? Bare kig bag gardinerne hos en typisk muslimsk familie, både i DK og i udlandet, det er vold, frygt og bæven konstant, ikke underligt de bliver psykopater af den slags liv og opdragelse.

Kig og lær af denne video, den buschauffør ved hvad det drejer sig om:

The_Horror
lille off topic fra dagens BT: næsten 700 asylansøgere taget i at prøve på at snyde sig til asyl. Det er bare en lille fangst, en lille bid af kagen, men det viser igen igen igen at de kun er her for penge...de vil skide vores naive solidaritet og 'hygge' et stykke...

300 var fra samme familie....vågn nu op i venstreorienteret naive tåber inden i ødelægger DK for altid. Lad Myanmar gøre det arbejde EU ikke har nosser til. Det er trods alt deres land og det hjælper intet at pådutte dem at de skal være multikulturelle og åbne overfor muslimer der ikke engang gider lære/tale deres sprog.

https://www.bt.dk...le-blive-i

imens kan i ofre 6 min. på at lytte til disse fornuftige ord fra Ezra Levant:

https://m.youtube...35_2KhNQ9o

A fool who knows his foolishness is wise at least to that extent, but a fool who thinks himself wise is a fool indeed

sudsakhon
Thomas72.. Du henviser til dit indlæg nr. 75, hvilket illustrerer, at du faktisk er i stand til at huske hvad du selv skriver, da det eklatante vrøvl gentages nærmest ordret

..nynazister ønsker en genåbning af Auschwitz og Treblinka samt de andre dødslejre. Og desuden har nynazister stået bag mordbrande på udlændinge i Tyskland og andre drab på udlændinge samt "hate crime" og du så jo, hvad der skete i Charlottesville

Dette uddyber du så her:

sudsakhon@ Forskellen på muslimer og (ny)nazister er, det er ikke alle muslimer som har en radikaliseret holdning, faktisk er det ganske få.

Det var da ellers noget af en viden at ligge inde med..

-Og det gælder alle...hver og en?

Jeg er blevet kaldt nazist, alene fordi jeg har en islamkritisk holdning. Drømmer jeg så også om en genåbning af Auschwitz hvor man kan gasse de jøder, Thomas? Tænker du det?
Sjovt nok har jeg samme holdning overfor andre gudeforestillinger , men det er kritikken af islam, der åbenbart er for ubærligt

Jeg har tidligere kommet med eksempler på hvad nynazister har fortaget sig, så det burde ikke være nødvendig at gøre igen

[quote]OK? Dette er så kriteriet?

Vil du have eksempler på hvad muslimer har foretaget sig? Bare i denne uge ? Men , nå nejj.. det er jo ikke ALLE, som ..

Så Thomas72, du synes slet ikke, at dit argument er bare lidt tåbeligt?

Vi kunne jo starte lidt bagfra, da det må være fastslået, at du formår at huske egne indlæg, men dette tilsyneladende ikke rækker til at reflektere over de paradokser, du selv åbner.

Du henviser til forfærdelige forbrydelser, som nynazister har begået, men anvender denne adfærd som et mål for adgang til dæmonisering.
Anvendes dette, af dig selv indførte mål, på muslimers adfærd, får du mere en svært ved at forklare hvorfor de daglige terrorangreb, ikke skulle være signifikante.
Det er jo frekvensen og gerningsindholdet i forbrydelserne, der skal tælle. Det har du selv fastslået.
Dette er en enten selvmodsigende eller hyklerisk holdning, alt afhængig af svaret.

Men her stopper din manglende evne/vilje til perspektivering tilsyneladende ikke...

Dog finder Jeg tankevækkende at du kan betegne nynazister som fredelige og uskyldige samtidigt med du åbenbart skærer alle 1,5 milliarder muslimer over en kam.

Det med at være nynazist vender vi tilbage til, men dette med at skære alle over en kam har vi så åbenbart til fælles.

Forskellen på muslimer og (ny)nazister er, det er ikke alle muslimer som har en radikaliseret holdning, faktisk er det ganske få.

og mere af samme skuffe :

nynazister drømmer de om en genåbning af Auschwitz hvor man kan gasse de jøder

Er det sådan, at der gælder forskellige kriterier i din begrebsverden alt afhængig om den gruppe, der omtales har din sympati eller din afsky?
Du har valgt, at nynazister, alene på baggrund af en eller anden diffus fælles referenceramme, skal bedømmes ud fra samme kriterier.. Modsat muslimer, naturligvis..
-Og hvilke kriterier er det så?

Det er så her, at vi vender tilbage til definitionen af nynazister, som beskrevet tidligere.

DIN definition af en nynazist har du jo allerede formuleret:

nynazister ønsker en genåbning af Auschwitz og Treblinka samt de andre dødslejre

nynazister drømmer de om en genåbning af Auschwitz hvor man kan gasse de jøder

og

nazister har alle en radikaliseret holdning

Sidstnævnte kan jeg godt forstå at du har med, med tanke på din definition...

især når man så husker, at i din begrebsverden er det OK at skære alle over en kam, bare det er nynazister, igen fordi

[ny]nazister har alle en radikaliseret holdning ..

-Det vil sige hver og en...uden undtagelse...? Men går man så ikke ind for at åbne dødslejre eller gasse jøder, må den logiske følge være, at er man ikke er nynazist...

Men Thomas72... Hvordan har du viden om, at alle de forbrydelser, som er tilskrevet nynazister er begået af mennesker, der på individuelt plan har et verdenssyn, hvor man går ind for dødslejre eller mener at jøder skal gasses?

Her er det nemlig interessant, at jeg ofte er kaldt nynazist, alene grundet min islamkritiske holdning og restriktive holdning til uhæmmet især muslimsk migration. -Og ingen har da påstået, at du har været blandt disse, det ved jeg ikke hvordan du kommer frem til.
Men interessant er det, at definitionen for hvilke kriterier der skal lægges til grund for betegnelsen "nynazist" må anses for meget flydende..

Med din snævre definition af "nynazister" kan jeg godt forstå din dæmonisering, men samme snævre definition af "muslimer" kunne jo antages, således at alene de voldsparate, i lighed med nynazister,falder ind under definitionen.

Men det er heller ikke sådan en definition, som du arbejder med.

Problemet er, at du mener at der skal gælde forskellige diskursive regler alt afhængig af en subjektiv politisk holdning..
-OG værst af alle, dette skal så kun omfatte dit politiske standpunkt og ikke være en rettighed, der tilsvarende skal omfatte andres.
Ovenstående er sammenfattet i ordbogen under begrebet hykleri.
Redigeret af sudsakhon d. 08/10-2017 13:30

Thomas72
Thomas72.. Du henviser til dit indlæg nr. 75, hvilket illustrerer, at du faktisk er i stand til at huske hvad du selv skriver, da det eklatante vrøvl gentages nærmest ordret

Men du har åbenbart overset, hvad Jeg også skrev i indlæg nr 75. Ja, Jeg afskyr nazister, men Jeg afskyr sandeligt også IS og Al Qaeda, tag ikke fejl af det.

Her er det nemlig interessant, at jeg ofte er kaldt nynazist, alene grundet min islamkritiske holdning og restriktive holdning til uhæmmet især muslimsk migration. -Og ingen har da påstået, at du har været blandt disse, det ved jeg ikke hvordan du kommer frem til.
Men interessant er det, at definitionen for hvilke kriterier der skal lægges til grund for betegnelsen "nynazist" må anses for meget flydende..

Jeg kan da kun beklage, hvis Jeg har misforstået dig og det må ha været andre steder, du er blevet kaldt nynazist, for Jeg ved du aldrig er blevet kaldt det samme herinde på TP.

Men igen, hvad er din holdning til, at man har fordrevet 400.000 rohingya muslimer fra Myanmar?.

sudsakhon
For det første er min holdning til Rohingyaer fuldstændig irrelevant i forhold til den problemstilling, som vi diskuterer.
Uagtet at det er det trådens oprindelige udgangspunkt, er vi nu i gang med at definere et af flere vigtige underpunkter.

Dette særlige underpunkts såkaldte doxa, dvs tilknytningen til et specifikt felt, indenfor en særlig en diskurs, som jeg på begge niveauer problematiserer.
Derfor er din afstandstagen til både (ny)nazisme og f.eks. IS/al qaeda ligeledes fuldstændig irrelevant.
Det er nemlig overhovedet ikke det, det vi diskuterer.

Hvis du ikke engang har forstået problemstillingen, kunne du læse mit indlæg igen. Denne gang langsomt.

Og når du gør det, kunne du genoverveje din definition af (ny)nazisme.
Jeg undrer mig stadig hvor du finder særligt grundlag for at trampe rundt i konkret hvor jeg er kaldt nynazist, idet det det stadig er fløjtende ligegyldigt for problemstillingen.
Men for din forståelses skyld kan jeg da lige at tage et par mere kendte end undertegnede, der er pyntet med titlen nynazist.
Pia Kjærsgård, Søren Krarup, Søren Espersen og Jesper Langballe Ja, hele DF faktisk.
Hertil kan du regne Inger Støjberg, Hella Joof ,Naser Khader.. Men også Geert Wilders, Dan Park, Kurt Westergaard, Ole Hasselbalch...Og senest kan du lægge Pernille Vermund og advokat Rasmus Paludan..
Ja og man skal heller ikke glemme redaktørerne af Den Korte Avis.
Det er jo væmmelige nynazister, ikke?

For at gøre det nemt for dig, kan du jo finde ud af om der overhovet er nogen af ovenstående , der :

ønsker en genåbning af Auschwitz og Treblinka samt de andre dødslejre

Det må du jo kunne svare på, da du er ret sikker i din definition af (ny)nazister og især formidler en holdning om at der skal gælde forskellige diskursive regler alt afhængig af en subjektiv politisk holdning..
-OG værst af alle, dette skal så kun omfatte DIT politiske standpunkt og ikke være en rettighed, der tilsvarende skal omfatte andres.

Se, ovenstående, som er sammenfattet i ordbogen under begrebet hykleri og den egentlige problemstillings doxa, har derfor intet med din afstandstagen til IS/al qaeda for slet ikke at tale om min holdning til Rohingyaer..
Redigeret af sudsakhon d. 08/10-2017 18:36

sudsakhon
Her er lidt fra en af "nynazisterne", advokat Rasmus Paludan, hvis brøde åbenbart er en afstandstagen til den ekstreme venstrefløj..

Det er også nok til at blive betegnet som nynazist

https://www.faceb...692013423/

JohnBKK
Hvad med et lille lynkursus, Thomas72?

https://education...iteter.pdf

Read the rules

Kim Ludvigsen
Jeg blander mig lige ...

sudsakhon skrev:

For det første er min holdning til Rohingyaer fuldstændig irrelevant i forhold til den problemstilling, som vi diskuterer.

Øh, vi debatterer forfølgelse af rohingyaer og muslimer generelt. Nogle mener så, det er nødvendigt at forfølge dem, mens bl.a. jeg mener, det ligner en forfølgelse, som vi kender (eller burde kende) fra historien. Og så er der dem, der ikke vil fortælle, hvad de mener.

sudsakhon skrev:
Jeg undrer mig stadig hvor du finder særligt grundlag for at trampe rundt i konkret hvor jeg er kaldt nynazist, idet det det stadig er fløjtende ligegyldigt for problemstillingen.

Hvorfor bringer du det så op? Flere gange, endda.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:

sudsakhon
Kim Ludvigsen..

Så læs indlæggene igen. Wink

Men bortset fra det, hvorfor skulle min personlige holdning være af særlig interesse i en diskussion på overordnet plan?

Derfor står det stadigt uklart om hvad kan du udlede af problemstillingen, ved at vide hvad en tilfældig bøhtosse personligt mener om dette eller hint.?

vi debatterer forfølgelse af rohingyaer og muslimer generelt

Ok, hvad laver så denne kommentar?

sudsakhon skrev:

Hvorfor bringer du det så op? Flere gange, endda.

Tjaa... Som skrevet øverst, så læs indlæggene igen. Så vil sammenhængen, hvori spørgsmålet er stillet og især svaret indgår, nok stå lysende klart
Redigeret af sudsakhon d. 08/10-2017 20:32

Spring til debat: