Se indlæg
Pæredansk kvinde skulle til danskprøve: Her er Støjbergs svar
|
|
Thomas72 |
Lagt på d. 26/09-2017 16:30
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1392 |
http://ekstrablad...ar/6842005 Dybt godnat Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!. Jeg ved hvad Jeg taler om. |
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 26/09-2017 20:44
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2675 |
Ja.. Ens regler for alle kan jo lyde underligt.. Vil man så have at der skal gælde forskellige regler? Det er fint nok, men hvem skal så evaluere de kundskaber, der skal opfyldes? -Det er jo konsekvensen af differentiering af reglerne Det skaber endnu mere bureaukrati og endnu flere offentlige ansatte, der er inde over ens sag for at vurdere, og afgøre sagen med et konkret skøn.. Og hvad hvis man er uenige med dette skøn? Der plejer jo ikke her på TP at være særlige varme følelser for netop det offentlige, der skal vurdere, evaluere og beslutte dette og hint i d'herres liv...Vel? Nu sættes der en præmis op om at det skulle være tåbeligt for denne pæreformede dansker at aflægge danskprøve. -Det er det også på det subjektive plan.. Men det er vel ret typisk for EB at skrive en historie, fuldstændigt uden perspektiv. Det er vel ikke et ukendt fænomen, at neutraliserede "danskere", dvs. fremmede, som har opnået et dansk statsborgerskab på den ene eller anden sælsomme måde , ikke alle taler et brugbart dansk... Set ud fra det perspektiv, er statsborgerskabet langt fra en garanti for sproglige færdigheder. Alle, der kan vifte med et dansk pas kan jo kalde sig danskere. Og når nu proppen er skruet af alligevel så er det personer på offentlig ydelse, vi taler om. Det nævnes i artiklen, at det er svært for mange "rigtige" danskere at tage denne prøve.. Mon så ikke undervisningen var en god ting alligevel, hvid man dårligt kan skrive sit navn.. Dansk 2 er på folkeskoleniveau.. Det burde betragtes som en fordel, hvis man ikke en gang fik det det basale med fra sin grundskole, men får chancen igen.. |
|
|
vandango |
Lagt på d. 27/09-2017 01:21
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
Ja danmark er blevet et grimt land for de etniske danskere. |
|
|
click |
Lagt på d. 27/09-2017 06:02
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 546 |
Ja danmark er blevet et grimt land for de etniske danskere. Ja og hvorfor, fordi den danske regering ikke bestemmer noget som helst selv, men hele tiden er underlagt og skal rette sig efter EU & FN skrupskøre resolutioner der kun går ud på at stjæle de danske skattepenge og give dem til nogen der aldrig har, og vil ydet noget til det danske velfærd. det er en syg verden hvor politiske korrekte pladderhumanister bestemmer og deler danske skattepenge ud på må og få Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solen
|
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 27/09-2017 06:39
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 4361 |
sudsakhon skrev: Ja.. Ens regler for alle kan jo lyde underligt.. Vil man så have at der skal gælde forskellige regler? Jatak, gerne.. Det er fint nok, men hvem skal så evaluere de kundskaber, der skal opfyldes? -Det er jo konsekvensen af differentiering af reglerne Det skaber endnu mere bureaukrati og endnu flere offentlige ansatte, der er inde over ens sag for at vurdere, og afgøre sagen med et konkret skøn.. Og hvad hvis man er uenige med dette skøn? Der plejer jo ikke her på TP at være særlige varme følelser for netop det offentlige, der skal vurdere, evaluere og beslutte dette og hint i d'herres liv...Vel? Der mangler et "r".. Nu sættes der en præmis op om at det skulle være tåbeligt for denne pæreformede dansker at aflægge danskprøve. -Det er det også på det subjektive plan.. Men det er vel ret typisk for EB at skrive en historie, fuldstændigt uden perspektiv. Din subjektive mening.. Det er vel ikke et ukendt fænomen, at neutraliserede "danskere", (hvad er det for nogle, forklar venligst, har aldrig hørt den betegnelse) dvs. fremmede, som har opnået et dansk statsborgerskab på den ene eller anden sælsomme måde , ikke alle taler et brugbart dansk... Set ud fra det perspektiv, er statsborgerskabet langt fra en garanti for sproglige færdigheder. Alle, der kan vifte med et dansk pas kan jo kalde sig danskere. Ja, og derfor skal de uuuuuuuud!!!!! Og når nu proppen er skruet af alligevel så er det personer på offentlig ydelse, vi taler om. Det nævnes i artiklen, at det er svært for mange "rigtige" danskere at tage denne prøve.. Mon så ikke undervisningen var en god ting alligevel, hvid man dårligt kan skrive sit navn.. Dansk 2 er på folkeskoleniveau.. Det burde betragtes som en fordel, hvis man ikke en gang fik det det basale med fra sin grundskole, men får chancen igen.. Du kunne jo passende starte med dig selv, synes du skriver svært forståeligt tit og ofte, kancelli jura sprog kan ske? Redigeret af JohnBKK d. 27/09-2017 06:55 |
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 27/09-2017 09:38
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2675 |
JohnBkk.. Hvis jeg nu lover at starte med mig selv og i øvrigt huske at taste rigtigt, kunne du måske hjælpe mig med et par ting. Det ene er sproget, hvor jeg ikke lige kan lure det svære, bortset fra at det naturligvis er mere kompliceret at skulle forholde sig nuanceret til en problemstilling og ikke bare kun kigge på første lag eller indskydelse som jeg illustrerede med billedet omkring Ekstra Bladet.. Her er så også brug for hjælp igen, da jeg ikke kan genkende at jeg giver udtryk for min subjektive mening, men beskriver netop at man skal anskue problemet ud fra et overordnet perspektiv og ikke på et subjektivt plan. Dette har egentligt intet at gøre med en subjektiv stillingtagen til en given problemstilling. Hjælpen skulle så bestå i at forklare hvorfor det er relevant at starte med mig selv og hvordan dette skulle komme til udtryk. Jeg indrømmer, at jeg anvender de korrekte betegnelser, men forklarer også disse begreber. Som f. Eks. Statsborgerskab gennem naturalisation. Det hedder det nu bare, og er forklaret efter kommaet.. Beklager i øvrigt, hvis der er tastefejl.. Har aldrig vænnet mig til tasterne på sådan en smartphone.. -og det er for bøvlet at læse korrektur. Men mon ikke meningen står relativt forståeligt trods dette? Redigeret af sudsakhon d. 27/09-2017 10:06 |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 27/09-2017 12:00
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 4361 |
Hehehehe! Du er tilgivet, og du har humor, tak for det.. Jeg har aldrig lært at taste på en smartphone, gav op, den ligger bare til pynt på reolen. |
|
Spring til debat: |