Se indlæg
Sådan får du konto i Bangkok Bank
|
|
ps12 |
Lagt på d. 21/09-2017 11:26
|
Begynder Antal indlæg: 23 |
Der har vaeret andre tråde omkring Bangkok Bank vs andre banker. Så her er måde du kan gøre det på. Min erfaring bygger på egen oplevelse tidligere i dag. Du tager din bedre halvdel med i banken, og hun viser så fx sin el eller vandregning, så er det konstateret hun jo bor i Thailand. Nu kan du for 800 oprette en konto i dit eget navn, men banken kraever, så lige du tegner en forsikring som er et års til 5900 B. Eller du tegner en konto i din bedre havldels navn med dit telefonnummer og din emailadresse. Så får du bankbog og ATMkort, og det koster også 800 B men ingen forsikring. |
|
|
GAMBIT |
Lagt på d. 21/09-2017 11:49
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1244 |
ps12 skrev: Der har vaeret andre tråde omkring Bangkok Bank vs andre banker. Så her er måde du kan gøre det på. Min erfaring bygger på egen oplevelse tidligere i dag. Du tager din bedre halvdel med i banken, og hun viser så fx sin el eller vandregning, så er det konstateret hun jo bor i Thailand. Nu kan du for 800 oprette en konto i dit eget navn, men banken kraever, så lige du tegner en forsikring som er et års til 5900 B. Eller du tegner en konto i din bedre havldels navn med dit telefonnummer og din emailadresse. Så får du bankbog og ATMkort, og det koster også 800 B men ingen forsikring. Hej ps12 - Nu er det et par år siden så tingende kan selvf ha ændret sig, men jeg tror nu at du har valgt en "forkert" filial, eller en sælger der var opsat på at sælge dig en forsikring, fremfor at bruge 20 minutter på at servicere dig. Min erfaring, dog forældet, er at Bangkok Bank er/var en af de banker man altså kunne gå ind fra gaden med dit pas og oprette en konto, det har jeg gjort på turist visum 2 gange før jeg endelig bosatte mig der og havde andre previlegier. Dog var der også BKK-Bank filialer der ikke ville oprette en konto på et turist visum, og så var/er det bare at prøve den næste filial. Bor du i Thailand eller er du blot på besøg? Skulle du være bosat så lyder det endnu meresom en forkert filial du er gået til. Too much agreement kills a chat.
- Eldridge Cleaver |
|
|
ps12 |
Lagt på d. 21/09-2017 12:05
|
Begynder Antal indlæg: 23 |
Naj jeg er som turist. Jeg foraeller blot om egen oplevelse dags dato i Bangkok Bank filial Pattaya Klang Big C Extra. |
|
|
hiks |
Lagt på d. 21/09-2017 20:16
|
Øvet medlem Antal indlæg: 209 |
Reglerne er ændret for nylig, Det er svært at få oprettet en konto i dag, og det er lige meget hvilken Bank man vælger. Du skal ha papir fra emigration før en konto kan oprettes eksempel 1 års visa eller køb af lejlighed som emigration skal godkende Før kunne man gå fra gaden og ind i banken. Ps12 fin information, husk at passe godt på kontoen. Redigeret af hiks d. 21/09-2017 20:22 |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 22/09-2017 13:13
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
Her hvad der kraeves: http://www.bangko...count.aspx |
|
|
GAMBIT |
Lagt på d. 22/09-2017 14:58
|
[quote]A savings account can be opened with a minimum deposit of Baht 500. Interest is calculated daily and will be credited to your account at the end of June and December each year. If your savings account has been inactive for more than one year with a balance of less than Baht 2,000, a maintenance fee of Baht 50 will be deducted from your account each month. When the balance is zero, your account will be automatically closed[/quote]. Som jeg skrev tidligere var det i ps12's tilfælde en der ville sælge før denne ville servicere. @hiks, du kan have ret i det du skriver, også selvom deres egen hjemmeside intet skriver om hvad der kræves for at åbne en konto. Dog har jeg kendskab nok til Thai at jeg véd at hvis du gør det rigtige førstehånds indtryk vil de som regel også gå det ekstra for at give en god oplevelse og hjælpe, så måske giver jeg bare et godt og positivt indtryk de steder jeg har åbnet kontoer Desuden har jeg aldrig hørt om at skulle slæbe en kæreste ned i en bank for at åbne en konto Redigeret af GAMBIT d. 22/09-2017 15:19 Too much agreement kills a chat.
- Eldridge Cleaver |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 22/09-2017 15:17
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 4361 |
Enig med GAMBIT, man kommer langt med "face" og "appearance".. Når jeg ser gennemsnits farang turisten ell. pensionisten dandere rundt i en påklædning der selv i DK ville blive betegnet som lowclass aka taberagtig, så undrer det mig ikke at alt muligt kan blive vanskeligt i LOS, også at åbne en bankkonto. Man kommer meget, meget langt med et godt udseende, nydelig påklædning samt en tilpas afbalanceret bhagwan udstråling, og tro det eller ej, jeg er ekspert i den slags optræden. Redigeret af JohnBKK d. 22/09-2017 15:24 |
|
|
GAMBIT |
Lagt på d. 22/09-2017 15:37
|
JohnBKK skrev: Enig med GAMBIT, man kommer langt med "face" og "appearance".. Når jeg ser gennemsnits farang turisten ell. pensionisten dandere rundt i en påklædning der selv i DK ville blive betegnet som lowclass aka taberagtig, så undrer det mig ikke at alt muligt kan blive vanskeligt i LOS, også at åbne en bankkonto. Man kommer meget, meget langt med et godt udseende, nydelig påklædning samt en tilpas afbalanceret bhagwan udstråling, og tro det eller ej, jeg er sgu´ekspert i den slags optræden, hahaha! Korrekt, jeg kender flere der arbejder i i butik og receptioner og de fleste har givet udstryk for at mange faranger er allround vulgære i deres opførsel og påklædning. Som du siger - en nydelig og pæn fremtoning samt lidt beskeden charme så kan man få selv den sureste natreceptionist til at åbne for swimmingpoolen efter lukketid. Too much agreement kills a chat.
- Eldridge Cleaver |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 22/09-2017 15:45
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
Der må jeg så hænge lidt i bremsen. Jeg har fundet at "the green stuff" afføder mirakler. If you cannot beat them, then join them... |
|
|
GAMBIT |
Lagt på d. 22/09-2017 15:56
|
rinpoche skrev: Der må jeg så hænge lidt i bremsen. Jeg har fundet at "the green stuff" afføder mirakler. If you cannot beat them, then join them... Ja, især når man kommer for at åbne en konto i en bank Too much agreement kills a chat.
- Eldridge Cleaver |
|
Spring til debat: |