Se indlæg
 Udskriv debat
Feriepenge i thailandsk bank
Hanuman
Der synes indtil videre ikke at være noget konkret svar på følgende spørgsmål:

Kan man få oprettet en "midlertidig" konto i en thailandsk bank til at indsætte sine penge på, så man på den måde undgår at gå rundt med store summer på sig i byen? Og kan man evt. få lavet sig et ATM (hævekort) til benyttelse, imens man er på ferie?

Planen er at hæve de resterende penge, når man skal hjem.

På forhånd tak Wink
One night in Bangkok and the world's your oyster...

dardi
lad dine penge blive i Danmark og få et visa/danort - så kan du hæve 10.000 bath hver dag i enhver ATM maskine ... det har jeg gjort MANGE gange .. venlig hilsen

Hanuman
Til gengæld kan jeg også lave overtræk, og jeg har hørt at hvis man gør sådan som du beskriver, er det ofte den dårligste vekselkurs på THB man får, men tak alligevel Wink Flere svar er velkomne

jesperfrb
Kursen på dit visa kort afhænger af hvilken bank du har. Jeg har Danske bank, de tager et kontanthævningsgebyr på 30 kr pr gang, til gængæld får jeg den bedste dagskurs.

Og jo man kan godt få lavet en bankkonto i Thailand, men det er ikke lovligt uden opholdtilladelse. Og koster som regel penge.
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

alfbr1180cd
Hej Hanuman

Jeg har gjort det i Kasikorn Bank, jeg havde mit pas med , brugte adressen på min pige og indsatte THB 100,-.
Du kan jo bare veksle med visa eller hvad du har og så indsætte på almindelig bankbog.
Hilsen
Alan

Hanuman
OK, tusind tak Wink

Khun Tee
hvis du har visa dankort eller elektron kan du hæve op til 3000 danske kr. det vil sige 20 000 baht pr dag hvilket jeg gør. der foruden har jeg en konto i thailand også så mulighederne er mange og det er nemt at oprette en konto der, bare husk at have dit pas med dig.
John Jensen.

The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing

Hanuman
Skønt Wink

falang yao
Hej Hanuman,

Jeg oensker ikke at vaere "lysslukker" m.h.t. aabning af bankkonto i TH. Jeg har selv en opsparingkonto med ATM i BKK Bank, og sidste aar fik jeg det aendret til et Visa konto.
Sidste uge moedte jeg en bekendte i BKK, som havde glemte baade sin bankbog og sit haevekort i DK, og derfor oenskede at aabne et nyt konto(proevede i flere banker), MEN NO WAY, hvis han ikke kunne presenter en arbejdstilladelser ????????, han fik dog et middertidligt kort da de kunne se at han havde en konto i BKK Bank.
Jeg haaber at Clyde eller andre kan Be eller AFkraefte paastanden.
Det vil vaere aergeligt for mange hvis det er rigtigt.

M.v.h., M. Rasmussen Cool
Redigeret af falang yao d. 28/06-2006 18:32
Thailand-You are always on my mind, even when sometimes it's S. S. but D. D.
falang-yao@dansk-thai.dk

jesperfrb
Hej...

Det er stort set umuligt at åbne en thailansk bankkonto i Suhkumvit området, og andre af de kendte områder af BKK, men kommer lidt udenfor, er det ikke noget problemGrin
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

pcehlers
Jeg fik i februar oprettet en konto med hævekort (ligner visa-kort) i det, der tidligere hed Thai Farmers Bank - det kostede 50 kr. at få lavet hævekortet. Og det fungerer perfekt.

pdrhan
For ca 4år siden fik vi lavet i BKK Bank ude i Latphrao afdeling
der var ingen problemer det var et BKK Bank ATM Premium Card og en bankbog
på det kort kan man også hæve penge herhjemme i alle automater der har PLUS mærket på
Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
i194.photobucket.com/albums/z48/pdrhan/pdrhn2.jpg

xxxx
Om de er begyndt at følge reglerne vedr at oprette en konto.. aner det, men det har i hvert fald været meget nemt.

Og husk så lige der er stor forskel på et visa-dankort og et visa kort-

hævekort i Thai banker.. alm atm eller det de fleste tolker som et visa (meget forkert) har ingen loft for hævning. mine har i hvert fald ik i Bangkok bank og Kasikorn ( tidligere Thai farmer )
det de kalder visa gælder kun til at betale i div butikker. bla. ikke på nettet...

le-si

tag til pattaya ligesom alle andre, bangkok bank på 2 road, åbner kontoer til alle. der er ingen problemer overhoved der, indsæt nogle få tusinde baht, og overfør derefter fra dk hvad du skal bruge. det koster 150 baht om året at have kontoen, ligesom du få omkring 2 procent i rente, 2 gange om året.
hvis du tager normal atm, hvilke jeg vil anbefale.
visakort koster lidt mere om året.
det koster 10 baht at hæve i atm uden for pattaya, du kan hæve 20.000 baht om dagen.

Payanak
Det er rigtigt at det koster et gebyr at haeve penge uden for den provins man har oprettet kontoen i. De tager ogsaa et gebyr naar man saetter penge ind paa sin konto.
Hvis man flytter til en anden provins, feks. fra Phuket til Bangkok som jeg selv har gjort, saa kan det betale sig at faa lavet en ny konto der hvor man er flyttet til. Er man kun i Thailand nogle uger om aaret kan det vist vaere ligegyldigt hvor man har aabnet sin konto.
Det er ogsaa en god ide at have en konto i Thailand(som turist) da man kan sende penge til sin thai konto fra Danmark inden man tager herned. Saa betaler man kun gebyr en gang, hvis man vel at maerke husker kun at haeve i ATM'er fra ens egen thai bank.
I Patong paa Phuket er der ingen problemer i at aabne en konto. Bare medbring pas og 500,- Bath, som indsaettes paa kontoen. Det koster ikke noget at aabne kontoen, men de tager et gebyr paa 300,- Bath om aaret. Hvis der staar mindre en 500,- Bath paa kontoen og kontoen ikke har vaeret aktiv/brugt i 6 maaneder saa bliver kontoen lukket.
Her i Bangkok bliver man hendvist til Silom, hvor man ikke behoever andet end sit pas for at aabne en konto.

prasat
jeg åbnede min konto i korsikorn bank på sukrumvit soi 33. det gjorde jeg for ca 3 måneder siden. ingen problemer brugte min kærestes addresse.

prasat

jpo
man kan godt få lavet en konto i thailand,og man kan også få en netbank.
mvh jpo

http://www.nonsunghomestay.webs.com
Hanuman
For lige at følge op på denne gamle tråd;

Lad os antage at jeg har en konto i Thailand og nu vil overføre penge dertil fra min danske konto via netbank. Hvilken kurs skal jeg regne med at det veksles til? Dagens kurs eller kursen et par dage efter (da overførslen nok vil være et par dage om at nå frem, eller hvad?) ?

Desuden - skal jeg regne med at overførte beløb beskattes eller på anden måde "formindskes"?

På forhånd tak Wink

sn
Der findes nyere tråde end denne hvor det hele er forklaret, anyway send kun DKK så får du bedste kurs, vælger du standard overførsel tager det 3 dage, du får dagskursen den dag de lander i TH
sn

swedmark
Meget mere om emnet på denne tidligere tråd:

http://www.dansk-...rowstart=0

Mvh. swedmark

Spring til debat: