Se indlæg
 Udskriv debat
Folkepension med til Thailand
Nongluk
Hej. Jeg ved godt, at der er skrevet meget om dette emne, altså pension, det sidste (tror jeg) i en ganske udmærket tråd, der dog er en 3 måneder gammel. Da dette ikke helt omhandler det samme, tillader jeg mig lige at lave en ny tråd om emnet. Jeg har lang tid til at jeg kan få folkepension, dog håber jeg at 'drage' afsted til Thailand noget før (for mit vedkommende 68 års pensionsalder ) Vi er nok alle herinde rimelig enige om, det urimelige i, at man kun kan slæbe grundbeløbet med sig til Thailand og ikke pensionstillægget. Der er også nogle regler om, hvornår man rent faktisk er flyttet eller kun på ferie (Er det forøvrigt 6 måneder, der skiller?) Hvis vi nu forestiller os, rent teoretisk, at en dansker ønskede at snyde det før omtalte uretfærdige system (gud forbyde det naturligvis) og 'glemte' at returnere til kolde Danmark, ville dette så blive bemærket på nogen måde, hvis vedkommende havde adresse i Danmark osv? Det jeg tænker på er naturligvis, om der er så meget kommunikation imellem myndigheder i hhv th og dk, at dette ville opdages. Nu er det jo (desværre) noget for tidligt for undertegnede overhovedet at planlægge pensionstiden, de skal nok nå at ændre reglerne en 3 - 4 gange inden det bliver relevant for mig) . Og jeg ville heller ikke have nerver til overhovedet at snyde systemet. Jeg ønsker at sove roligt om natten. Spørgsmålet er bare om det, rent teoretisk, kunne lade sig gøre, hvis nogen ville? Grunden til min interesse for svaret, er hvis jeg finder en måde at veksle imellem de to lande på, naturligvis indenfor lovens rammer, og så lavede en fejl, altså glemte at 'komme hjem til tiden'. Pyh

Kim Ludvigsen
Jeg tror ikke, der er nogen kommunikation mellem myndighederne i Thailand og Danmark, men det er heller ikke nødvendigt.

Du har meldepligt, så enten skal du lyve, og det kan ikke anbefales, da der så bliver tale om bedrageri. Eller du skal "glemme" at melde, at du rejser, og så håbe, at myndighederne ikke finder ud af det. Fx ved at samkøre registrering af udrejste og melderegistret.

At "glemme" at rejse hjem vil være yderst dumt, da du straks fanges af systemet.

De laver også nogle gange kontrol af hjemkommende i lufthavnen, og hvis du kommer hjem uden at have meldt afrejse, har du et problem. Stemplerne i passet fortæller dem om dine rejser. Har de mistanke om noget, kan de for øvrigt forlange en kopi af siderne i dit pas, så det er ikke kun kontrollen i lufthavnen, der kan være et problem.

Kort sagt, hvis du vil sove roligt om natten og ikke have problemer, så holder du dig til de 6 måneder om året.

Og nej, det er ikke for tidligt at planlægge pensionstiden. Hvis du allerede nu ved, at du vil flytte til Thailand som pensionist, kan du jo prøve at lægge lidt ekstra til side til at spæde til folkepensionen.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
cali111
Nongluk skrev:

Hej. Jeg ved godt, at der er skrevet meget om dette emne, altså pension, det sidste (tror jeg) i en ganske udmærket tråd, der dog er en 3 måneder gammel. Da dette ikke helt omhandler det samme, tillader jeg mig lige at lave en ny tråd om emnet. Jeg har lang tid til at jeg kan få folkepension, dog håber jeg at 'drage' afsted til Thailand noget før (for mit vedkommende 68 års pensionsalder ) Vi er nok alle herinde rimelig enige om, det urimelige i, at man kun kan slæbe grundbeløbet med sig til Thailand og ikke pensionstillægget. Der er også nogle regler om, hvornår man rent faktisk er flyttet eller kun på ferie (Er det forøvrigt 6 måneder, der skiller?) Hvis vi nu forestiller os, rent teoretisk, at en dansker ønskede at snyde det før omtalte uretfærdige system (gud forbyde det naturligvis) og 'glemte' at returnere til kolde Danmark, ville dette så blive bemærket på nogen måde, hvis vedkommende havde adresse i Danmark osv? Det jeg tænker på er naturligvis, om der er så meget kommunikation imellem myndigheder i hhv th og dk, at dette ville opdages. Nu er det jo (desværre) noget for tidligt for undertegnede overhovedet at planlægge pensionstiden, de skal nok nå at ændre reglerne en 3 - 4 gange inden det bliver relevant for mig) . Og jeg ville heller ikke have nerver til overhovedet at snyde systemet. Jeg ønsker at sove roligt om natten. Spørgsmålet er bare om det, rent teoretisk, kunne lade sig gøre, hvis nogen ville? Grunden til min interesse for svaret, er hvis jeg finder en måde at veksle imellem de to lande på, naturligvis indenfor lovens rammer, og så lavede en fejl, altså glemte at 'komme hjem til tiden'. Pyh

Man har lov til at være udrejst 184 dage indenfor 12 mdr.
Ved mistanke om snyd kontrollerer Helhedsorienteret kontrol fra Udbetaling Danmark, om der har været vand og strømforbrug i din lejlighed, og eventuelt facebook eller andre sociale medier bliver undersøgt nøje. Desuden har de krav på at få kontoudskrift fra bank og kopi af pas.
Jeg ved ikke, om de også kan kræve at få oplysninger fra de Thailandske myndigheder.
Hvis man bliver taget i snyd, kan man blive krævet tilbagebetaling af for meget udbetalte ydelser. Vi arbejder på at få lavet loven om. Du kan støtte sagen ved at skrive under på.:

www.skrivunder.net pension_udenfor_europa.

(Hvis siden ikke kommer op skriv, pension udenfor europa, i søgefeltet).

Vi ved godt, det er meget op af bakke. Men vi prøver alligevel, så spar mig for bemærkninger som: Det lykkes aldrig og lign.
Redigeret af cali111 d. 05/09-2017 14:03
NØD BRYDER ALLE REGLER

http://www.aseanmctour.dk
Nongluk
Uha, jeg tror at jeg vil tage hjem i god tid.. Og ja, jeg har skrevet under og sendt linket til dem, jeg kender. Godt at der er nogle, der prøver at ændre de uretfærdige regler. Super
En ting er sjov, noget andet er skægt. Grin

Excubitor
Rent teoretisk...!!!!!
Så kan du beholde din adresse i Lille-kolde-Danmark.
Eventuelt flytte den til en person som du stoler 110% på i Danmark.

Så rejser du til Thailand via et IKKE eu-land.
(Det vil sige at du eventuelt køber en billet til Oslo og en billet fra Oslo til Bangkok. Så du skal ud og hente din bagage og checke den ind igen - bøvlet men mere sikkert.)
Udrejse bliver registreret og myndighederne kan ved mistanke om snyd, bruge disse oplysninger i en eventuel sag om tilbagebetaling.
Du kan også købe en billet som du plejer, og så håbe på at du ikke bliver undersøgt.

Hvorfor skulle du blive undersøgt.
- Hvis du laver opdateringer på Facebook fra Thailand og "nogen" får ondt i røven.
- Hvis du sidder på den lokale dansker-bæverding i Pattaya og udbreder dig til andre danskere om dit sociale bedrageri.
- Hvis de danske myndigheder vil have fat i dig og ikke kan finde dig. Skat, politi, banker og andre svindelforetagner. Derfor den danske adresse og nogen der kan fortælle at "Han er i Spanien, og kommer nok snart igen", samt åbne post og ellers holde sin kæft.

Der er en del, som når de bliver spurgt, er forfattere, boligspekulanter, har onlinevirksomheder og driver andre liberale erhverv.

Hvad bankoverførsler og kontant hævninger angår, så kræver det meget og er dyrt for myndighederne at skaffe sig adgang dine konti til dine bank oplysninger.
Med det kræver ikke alverden at få en thailandsk bankkonto hvor der kan laves overførsler enten direkte fra Danmark, eller gennem en mægler som PayPal eller Bitcoin.

Med alt det skrevet, så er det KUN teoretisk, og jeg vil til enhver tid opfordre dig til at undlade at lave socialt svindel og bedrageri.
Hvem skal ellers betale moms, afgifter og min pension.
Redigeret af Excubitor d. 05/09-2017 14:18
Love living
Live loving

Nongluk
Gode tanker og ja selvfølgelig kun teoretisk. Man bliver jo også nødt til at kende reglerne for at kunne overholde dem. Angel

Kim Ludvigsen
cali111 skrev:

Hov, hvor har du fundet den oplysning? Jeg har ledt efter en præcis angivelse af, hvor længe man må være væk, men uden held. De fleste steder nævner enten 6 måneder eller halvdelen af året uden at henvise til paragraffer - og 184 dage er længere end begge dele.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
cali111
Kim Ludvigsen skrev:

cali111 skrev:

Hov, hvor har du fundet den oplysning? Jeg har ledt efter en præcis angivelse af, hvor længe man må være væk, men uden held. De fleste steder nævner enten 6 måneder eller halvdelen af året uden at henvise til paragraffer - og 184 dage er længere end begge dele.

Undskyld 1/2 År minus en dag. 365 :2 lig med 182,5 minus 1 dag. Mundtlig oplysning fra Fredericia Folkeregister.
Redigeret af cali111 d. 05/09-2017 16:07
NØD BRYDER ALLE REGLER

THansen
Kim Ludvigsen skrev:

cali111 skrev:

Jeg tror at forvirringen skyldes sammenblanding af flere forskellige love, eks. skattelovgivningen, cpr-loven og pensionsloven.

thaibertel
and. de 6 mdr. pr år, er det ikke sådan at det kun er 3 mdr af gangen, og ikke samlagt 6 mdr ja de regler
og så lige en folkepensionist der kun har sin folkepension da det jo er efter skat har da svært ved og få visa til Thailand MVH.

cali111
thaibertel skrev:

and. de 6 mdr. pr år, er det ikke sådan at det kun er 3 mdr af gangen, og ikke samlagt 6 mdr ja de regler
og så lige en folkepensionist der kun har sin folkepension da det jo er efter skat har da svært ved og få visa til Thailand MVH.

En folkepensionist fik medhold ved ankestyrelsen, i en sag hvor han i en årrække havde opholdt sig i Thailand 6 mdr. og efterfølgende 6 mdr i DK indenfor 12 mdr. De lagde til grund, da han havde beholdt sin bolig og adresse i Danmark, at han havde lov til at tage ophold i Thailand sammenlagt 6 mdr. indenfor 12 mdr.
Google socialpension.dk midlertidigt ophold i udlandet. Principafgørelse P_12_07.
Redigeret af cali111 d. 06/09-2017 11:58
NØD BRYDER ALLE REGLER

JohnBKK
Et godt råd?

Lad være med at kontakte kommuner, UDB DK, sagsbehandlere m.v. om emnet "hvorhen må jeg rejse og hvor længe som pensionist" - man får kun besvær, fejlagtig info., og bliver endvidere højst sandsynligt sat på en OBS liste over potentielle snydere der skal holdes øje med fremover.

Er der problemer, så henvis til den P_12_07 som cali111 nævner.

http://www.social...andet.html

Smæk den lige i synet på dem, og gerne med en bemærkning a´la:

"Nå, I har resurser til at jagte pensionister efter småpenge, mens SKAT uden den mindste tvivl sender 15-20 mia. gode danske skattekroner ud af landet til en flok yalla svindlere"?

F@ck jer, møgsvin...!!!

Angry

Nongluk
Ak ja. Hvis man bevæger sig ind på 'penge og privatøkonomi' på nettet, så skorter det overhovedet ikke på tiltag, tricks, fixfaxserier og muligheder og det endda ganske lovlige, hvordan man kan opnå både grundbeløb og pensionstillæg, som velhavende danskere kan benytte sig af. Men os, der på sigt ønsker os udenfor Europa har ikke helt de mange muligheder. Vi får se. Måske bliver reglerne ændret, men sikkert ikke til det bedre Sad

Spring til debat: