Se indlæg
Thailand Portalen (version 2004) » Visum, indrejse og ophold i Thailand » Generelt omkring visum og indrejse
 Udskriv debat
Sprunget meldepligt hos immigration over?
Kim Ludvigsen
Nero skrev:

Det er korrekt, hvis du har visa udstedt hos immigration i Thailand. Men, hvis du som jeg har 1 års visa udstedt på ambassaden i Dk, skal man ud af vagten hver 3 måned. De såkaldte vis run. Hammer irriterende.

Jeg plejer at benytte det til at se lidt af de omkringliggende lande. Som regel lykkes det mig at finde nogle meget billige flybilletter, når Air Asia har udsalg. Næste gang går det til Siem Reap, så jeg kan få set Angkor Wat - 400 kroner tur/retur fra Phuket (udelukkende skatter og afgifter, billetterne kostede ikke noget).
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
Nero
Kim Ludvigsen skrev:

Nero skrev:

Det er korrekt, hvis du har visa udstedt hos immigration i Thailand. Men, hvis du som jeg har 1 års visa udstedt på ambassaden i Dk, skal man ud af vagten hver 3 måned. De såkaldte vis run. Hammer irriterende.

Jeg plejer at benytte det til at se lidt af de omkringliggende lande. Som regel lykkes det mig at finde nogle meget billige flybilletter, når Air Asia har udsalg. Næste gang går det til Siem Reap, så jeg kan få set Angkor Wat - 400 kroner tur/retur fra Phuket (udelukkende skatter og afgifter, billetterne kostede ikke noget).

Den model brugte jeg også før i tiden. Nu ta'r jeg til Dk hver 3. måned. Men ja, Asia har tit billige billetter og er iøvrigt udmærkede at flyve med. Dog irriterende at det som regel er ud af Don Muang.

Anjin
Når man har 1 års visa udstedt på ambassaden i Dk (som eks Nero) og eks gerne vil opholde sig en måned ekstra (dvs 4 mdr) , hvor lang tid skal man så forlade landet og er der forskel på om man flyver ud hhv krydser grænsen på anden vis ?

Jeg har een gang gået ud og ind igen ved grænsen til Cambodia og det gav så vidt jeg husker 14 dage ekstra.

THansen
Anjin skrev:

Når man har 1 års visa udstedt på ambassaden i Dk (som eks Nero) og eks gerne vil opholde sig en måned ekstra (dvs 4 mdr) , hvor lang tid skal man så forlade landet og er der forskel på om man flyver ud hhv krydser grænsen på anden vis ?

Jeg har een gang gået ud og ind igen ved grænsen til Cambodia og det gav så vidt jeg husker 14 dage ekstra.

5-10 minutter har været nok de vistnok 6-7 gange jeg har været et smut i Cambodia gennem overgangen ved Poi Pet og har hver gang givet en ny 90. dages periode.

Man skal dog lige være opmærksom på, at de Cambodianske grænsemedarbejdere godt kan finde på at opkræve 100 thb ved udrejse når man rejser tilbage samme dag. Det er sket for mig 3 gange, dog uden at jeg har betalt noget som helt. De har til gengæld fået et møgfald som sikkert er blevet husket i lang tid.

Flyvning eller anden måde er ligegyldig hvis du har et 1-års visum (med flere indrejser) og giver således 90. dage ved hver indrejse.

Anjin
Super, tak for hjælpen THansen Smile

Nero
Anjin skrev:

Man kan hos immigration tilkøbe sig een uge x-tra, (udover de 90 dage) hvis man kommer i klemme. Jeg betalte bht. 1.900.- så vidt jeg husker.

Kim Ludvigsen
@Nero: Mig bekendt kan man ikke forlænge et non-immigrant visa mod at betale 1.900 baht, så man kan blive mere end de 90 dage.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:

Nero
Kim Ludvigsen skrev:

@Nero: Mig bekendt kan man ikke forlænge et non-immigrant visa mod at betale 1.900 baht, så man kan blive mere end de 90 dage.

Som jeg skrev betalte jeg 1.900 bht. Så jo, det kan man. Sagen i mit tilfælde var at jeg ville få een dags overstay, ifht. min hjemrejse.

Personalet på immigration (soi 5) prøvede at overtale mig til blot at betale for overstay i lufthavnen. Det nægtede jeg, da jeg ikke vil ha' ordet overstay stående under mit navn i deres Edb system. Så jeg stod fast og betalte omtalte beløb for en x-tra uge. De rettede derefter udløbs datoen i mit pas.

Kim Ludvigsen
Nero skrev:

Kim Ludvigsen skrev:

Som jeg skrev betalte jeg 1.900 bht. Så jo, det kan man. Sagen i mit tilfælde var at jeg ville få een dags overstay, ifht. min hjemrejse.

Da jeg prøvede for nogle år siden (på Phuket), kunne jeg ikke få forlænget, jeg skulle ud af landet. I mit tilfælde var det vist en lille uge, det drejede sig om.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:

click
Da jeg prøvede for nogle år siden (på Phuket), kunne jeg ikke få forlænget, jeg skulle ud af landet. I mit tilfælde var det vist en lille uge, det drejede sig om.
Sjovt nok har jeg også prøvet det på Phuket jeg fik 30 dage mere og betalte 1900THB Men det er godt nok 10 år sidenRead the rules
Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solenSmile

kiml
Ja den regel har ganske rigtigt været der i mange år. Og på Phuket er de begyndt at håndhæve det. Sidste år havde jeg METV 3 X60 dage. var inde for at forlænge med 30 dage, ville de vide hvor jeg boede henne. Så jeg måtte i gang med at lave bopæl reg. udfylde TM 27 og 28 skulle udfyldes og landlorden måtte stille op fordi hun ikke oplyste at hun havde faranger boende. Hun måtte slippe 5000 Bath i bøde på Immigration. Så dag har jeg en slip i mit pas, på at jeg er reg.på min adr.
JohnBKK skrev:

Såvidt jeg kan forstå taler Nero om TM30 og ikke 90 dages rapportering, eller hur?

Den regel om "meldepligt" har jo eksisteret i mange år, men er åbenbart først blevet håndhævet fornylig (eller det sidste års tid) af Pattaya Immigration. Bangkok kræver det ikke, og som Nero har erfaret er de også ligeglade ved afrejse fra Sumpen.

[img][/img]

JohnBKK
kiml skrev:

Ja den regel har ganske rigtigt været der i mange år. Og på Phuket er de begyndt at håndhæve det. Sidste år havde jeg METV 3 X60 dage. var inde for at forlænge med 30 dage, ville de vide hvor jeg boede henne. Så jeg måtte i gang med at lave bopæl reg. udfylde TM 27 og 28 skulle udfyldes og landlorden måtte stille op fordi hun ikke oplyste at hun havde faranger boende. Hun måtte slippe 5000 Bath i bøde på Immigration. Så dag har jeg en slip i mit pas, på at jeg er reg.på min adr.
JohnBKK skrev:

Såvidt jeg kan forstå taler Nero om TM30 og ikke 90 dages rapportering, eller hur?

Den regel om "meldepligt" har jo eksisteret i mange år, men er åbenbart først blevet håndhævet fornylig (eller det sidste års tid) af Pattaya Immigration. Bangkok kræver det ikke, og som Nero har erfaret er de også ligeglade ved afrejse fra Sumpen.

Jeg kunne forestille mig at en udlejer ville forsøge at tørre den bøde af på lejer, det er jo Thailand vi befinder os i, ikke?

Tuttelu Tralla

lek
Nu har jeg ikke læst hele tråden for syntes de første indlæg bar præg af...
Ved ikke.....

Det er ikke os der skal meddele noget, det er den vi bor hos.
Hotel / privat.. same same
Og ja det er lov pligtig at de gør det. Om der følges op på det === njae..

kiml
Har faktisk en flink udlejer. nej den tog hun selv sig af.
JohnBKK skrev:

kiml skrev:

JohnBKK skrev:

Jeg kunne forestille mig at en udlejer ville forsøge at tørre den bøde af på lejer, det er jo Thailand vi befinder os i, ikke?

Tuttelu Tralla

[img][/img]

JohnBKK
kiml skrev: "Har faktisk en flink udlejer. nej den tog hun selv sig af."

Ja, de findes også, heldigvis da..

hugoboerge
lek skrev:

Nu har jeg ikke læst hele tråden for syntes de første indlæg bar præg af...
Ved ikke.....

Det er ikke os der skal meddele noget, det er den vi bor hos.
Hotel / privat.. same same
Og ja det er lov pligtig at de gør det. Om der følges op på det === njae..

Personen som bor privat skal ogsaa rapportere indenfor 24 timer ifoelge loven. Der har vaeret en del skriveri om at isaer i Pattaya bliver der fulgt op.

Girobank
Vi skriver jo på arrival kortet, hvor vi skal være.

skal man derudover også anmelde det på det lokale immigrationskontor?
Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com

JohnBKK
Ja, det skal man..

https://www.thaiv...n-pattaya/

http://www.pcecne...20NEWS.pdf

Read the rules

hugoboerge

http://www.samutp...on_Act.pdf

Sections 37 og 38.

lek

NEJ