Se indlæg
 Udskriv debat
Comedyklubben “Smiling Table”
The_Horror
Thumbs up for skarphed, jeg var på ingen måde klar over at det var REN fiktion, men jeg havde da helt fra start nogle anelser vedr. programmets seriøsitet. Jeg var dog af den overbevisning at de før har arbejdet sammen i DK. Men måske røg jeg i med begge ben og alene det er skamfuldt i sig selv, men hvornår gik det op for dig Gambit?

Programmet bliver 'markedsført' som to komikeres forsøg på at starte en comedy klub i Phuket. Jeg har ikke hørt alle afsnit helt igennem, men de har jo seriøse samtaler om projektet hele vejen igennem, i så fald har de enten brugt statister eller spildt en masse menneskers tid, inkl. lytternes. Og så fakede Kasper Nielsen også en grædetur i dag.
Redigeret af The_Horror d. 30/08-2017 20:39
A fool who knows his foolishness is wise at least to that extent, but a fool who thinks himself wise is a fool indeed

GAMBIT
The_Horror skrev:

Jeg var på ingen måde klar over at det var REN fiktion, men jeg havde da helt fra start nogle anelser vedr. programmets seriøsitet. Jeg var dog af den overbevisning at de før har arbejdet sammen i DK. Men måske røg jeg i med begge ben og alene det er skamfuldt i sig selv, men hvornår gik det op for dig Gambit? du virkede selv i tvivl i starten?

Programmet bliver 'markedsført' som to komikeres forsøg på at starte en comedy klub i Phuket. Jeg har ikke hørt alle afsnit helt igennem, men de har jo seriøse samtaler om projektet hele vejen igennem, i så fald har de enten brugt statister ellers har de spildt en masse menneskers tid, inkl. lytternes. Og så fakede Kasper Nielsen også en grædetur i dag.

Det er ikke 100% fiktion, for de ER jo sådanset Kasper Jensen og Brian Lykke, med deres baggrundshistorie,erfaringer og delvist private fakta med sig. Så en delvist autentisk reportage og en scriptet underholdnigsprogram.

Missionen om at åbne en comedy club er scriptet, og de medvirkende "statister" er en blanding af reportage og underholdning
- John, Leif, June er ikke scriptet (June delvist)
- udlejer Lawan, Sirilak (kaspers 1. krush), ejer af Holger danske, hustleren Hasse (beklager hvis andre er glemt) er scriptet.

I et afsnit er Kasper Nielsen på workshop med en gruppe danske dykkere, de er sådan set også autentiske, altså en del af den Reportagen.

Det gik op for mig at en del af programmet Smiling Table er scriptet så snart at Udlejeren Lawan kom på - det var altså en alt for dansk accent der skulle ha været en accent af Broken English, altså Tinglish.

Et andet der bekræfter mig i at det er delvist fiktion (jeg kan selvf tage helt fejl) er at Kasper og Brians interne uenigheder og skænderier altså er ret overkarikerede og i det hele taget lidt for "private" og interne til at det ville indgå i et et virkelig program om at skulle starte en Biz - uanset hvor i verden det måtte være.

Og så er der jo også Hasse - Han er Jokeren i fortællingen, altså hajen som man ikke må rode sig ud med i en forretning. Selv en halv retarderet ville holde sig langt væk men Brians rolle ser ikke nogen problemer i at hoppe i med begge ben uden at nærlæse kontrakt mm.

Jeg er i skrivende stun ved at høre dagens afsnit med Dj June - Se det her er jo igen en svær en at dømme fordi at DJ June er jo en Thailandsk kvinde og hele dialogen og flirteriet der som regel sker når man taler længere med en Thai pige er jo virkelig noget man kender fra egne erfaringer - altså det med at hooke up ikke er den store deal hos den moderne thailanske kvinde - og hermed bliver fiktionen igen trukket ned over reportagen - Kasper har kone og børn derhjemme men skildrer i fortællingen hvor let det egenligt er at falde pladask for en pige i paradisets kulisse - Som han selv siger "Thailand is doing something to me - I cant control it"

- Og hvem kan ikke nikke genkendene til det ?Wink Jeg kan hverfald.
Redigeret af GAMBIT d. 30/08-2017 21:15
Too much agreement kills a chat.
- Eldridge Cleaver

GAMBIT
JohnBKK skrev:

Hahahahahaaaa! Tak til GAMBIT - der åbenbart er den eneste med pæren nogenlunde i orden her på stedet, hvor det meste jo også er ren fiktion..

Husker da Isaan D-skålen på Phucket kom slæbende med sin veninde "O" - der var opløst i gråd fordi hendes forældre havde mistet huset i kortspil og derfor måtte flytte i en bræddehytte og om ikke farang ville være sød at hjælpe med 10K Baht så de i det mindste ku´ få købt lidt møbler og en riskoger til det nye domicil. Det tænkte jeg da noget over og var temmelig rørt og fyldt med ømhed og næstekærlighed for stakkels "O" og hendes forældre, som jeg aldrig mødte, men jeg ville sgu gerne i køjen med "O" og det ville måske være muligt hvis jeg gav de 10K af mit gode hjerte.. nå, trådskred, det var ellers en god historie den med "O" !

Tuttelu Tralla

Det var fandme godt scriptet hvis "O" startede med gråd forinden hun kom rundt hjørnet og hen til gode gamle JohnBKK og bad om basøre. hahahah. - Nothing is free.

Fik din næstekærlighed hende i køjen så? Tuttelu Tralla
- Eldridge Cleaver

The_Horror
Du har sgu nok ret Gambit...det er godt set, men det er dælme bizar radio...Mikael Bertelsen og Mads Brøgger har gjort det igen...

Sammenkoblet med dagens TV2 udsendelse med Peter Ingemann ("Størst"Wink må man igen konkludere at medierne kontinuerligt skamrider historien om Thailand..desværre kun de samme 'høhø' historier...

Tænk hvis Det Græske Øhav var ligeså disponeret i medierne..
A fool who knows his foolishness is wise at least to that extent, but a fool who thinks himself wise is a fool indeed

rinpoche
JohnBKK skrev:

Husker da Isaan D-skålen på Phucket kom slæbende med sin veninde "O" - der var opløst i gråd fordi hendes forældre havde mistet huset i kortspil og derfor måtte flytte i en bræddehytte og om ikke farang ville være sød at hjælpe med 10K Baht så de i det mindste ku´ få købt lidt møbler og en riskoger til det nye domicil. Det tænkte jeg da noget over og var temmelig rørt og fyldt med ømhed og næstekærlighed for stakkels "O" og hendes forældre, som jeg aldrig mødte, men jeg ville sgu gerne i køjen med "O" og det ville måske være muligt hvis jeg gav de 10K af mit gode hjerte.. nå, trådskred, det var ellers en god historie den med "O" !

Tuttelu Tralla

Mere, mere, JohnBkk. I en separat tråd om det så skal være, så melder jeg mig også ind Smile Beklager ligeledes trådskredet.

GAMBIT
The_Horror skrev:

Du har sgu nok ret Gambit...det er godt set, men det er dælme bizar radio...Mikael Bertelsen og Mads Brøgger har gjort det igen...

Sammenkoblet med dagens TV2 udsendelse med Peter Ingemann ("Størst"Wink må man igen konkludere at medierne kontinuerligt skamrider historien om Thailand..desværre kun de samme 'høhø' historier...

Ja tænk engang,

Her er da lidt om All inclusive (Jysk Luksus) med Simon Jul i Kreta

juli ‘17 rejste radiovært og reporter Simon Jul på Danmarks billigste all-inclusive-rejse. 5545 kroner var prisen for en uges fuldpension på den græske ø-perle Kreta. Som dogme besluttede Simon sig for at sige ’ja’ til samtlige af turens tilbud, inklusive piratskib, danseaften og en hel dag ved poolen kun iført speedo’s, hurtigbrille og solcreme på inderlårene. Men snart skulle et helt andet og ukendt Kreta åbenbare sig... Optaget, fortalt og tilrettelagt af Simon Jul. Medtilrettelægger Sanne Cigale. Klip & mix: Jacob Heldt. Redaktør: Mikkel Clausen. Produceret af 24syv Dokumentar.

http://www.radio2...dag-1-og-2

Se DÈT er en autentisk reportage Smile Gonzo style.
- Eldridge Cleaver

The_Horror
GAMBIT skrev:

The_Horror skrev:

Som fast radio 24Syv lytter hører jeg selvfølgelig stadig med på dette program.

Jeg må sige at ham Kasper Nielsen træder i den ene lort efter den anden. Det ene afsnit slår han op med en thaipige han har flirtet med i 2 uger og brugt 40.000 THB på. Det næste afsnit bliver han smaskforelsket igen og kysser på en ny pige, hvorefter han i ægte dansk mand anno 2017 manér bryder i gråd og må tilstå at han har en kone og børn i DK.

Hver anden sætning han siger til hende er et kompliment til enten hende el. Thailand (rosenrødt?)...resten af tiden fyrer han ting af som:

"I have a lot of Money" (sagt med falsk beskedenhed).

"It would be cool to say to Danish people that I have a Club in Thailand".

I hans gråd får han sagt at det er bare fordi: "you are so beautiful and you are so poor" og klassikeren "Thailand is doing something to me". Han får også sagt at hun er den smukkeste han nogensinde har set...

Fik lidt respekt tilbage for Brian Lykke...godt nok er han total selvfed over den smule succes han har i DK, men han fik da sagt det helt rigtige til Kasper Nielsen:

"Ved du hvad du er Kasper? der findes ét ord for sådan en som dig: FARANG!".

Er der i øvrigt nogle Phuket drenge som kender en eller anden gut der kalder sig "Hasse"? Han lyder lidt ****** agtig og hedder nok i virkeligheden Hassan. I det ene program ringer han Brian Lykke op og fortæller at alle kender "Hasse" fra Phuket og præsenterer sig som DIN konsulent på Phuket. Han fortæller at han har de rigtige (=illegale) kontakter og står klar hvis de skal have hjælp til (=illegale) aktiviteter.

Desuden så skildrer fortællingen om 2 hovedpersoner der af forskellighed aldrig ville kunne drive en forretning sammen. De er 2 modsætninger

Når jeg tænker mig om kan jeg huske at de to (Kasper og Brian) før har lavet et radioprogram på 24syv som hed 'Københavnermodellen' og handlede om at de tog nogle indvandrer rødder ind i studiet og lavede alle disse samarbejdsøvelser og impro ting. Dengang virkede det seriøst nok, derfor jeg nok blev forvirret. Men min pointe er at ham Hasse fra denne udsendelse lyder ret meget som en af indvandre deltagerne i det forrige program. Sherlock er på sporet af en stor radio scam Pibe

rinpoche
GAMBIT skrev:

Ja tænk engang,

Her er da lidt om All inclusive (Jysk Luksus) med Simon Jul i Kreta

juli ‘17 rejste radiovært og reporter Simon Jul på Danmarks billigste all-inclusive-rejse. 5545 kroner var prisen for en uges fuldpension på den græske ø-perle Kreta. Som dogme besluttede Simon sig for at sige ’ja’ til samtlige af turens tilbud, inklusive piratskib, danseaften og en hel dag ved poolen kun iført speedo’s, hurtigbrille og solcreme på inderlårene. Men snart skulle et helt andet og ukendt Kreta åbenbare sig... Optaget, fortalt og tilrettelagt af Simon Jul. Medtilrettelægger Sanne Cigale. Klip & mix: Jacob Heldt. Redaktør: Mikkel Clausen. Produceret af 24syv Dokumentar.

http://www.radio2...dag-1-og-2

Se DÈT er en autentisk reportage Smile Gonzo style.[/quote]

Hehe, han er god ham Simon Jul. Takker for linket.

GAMBIT
Jeg lavede selv lidt background research på programmet mens du lå søvnløs, men det var meget lidt information at finde. Ja det mest interessante var Facebook siden for smiling table og det blev kun rakket ned til at være død kedeligt og langtrukket.

Jeg har dog fulgt med og har da været lettere underholdt men mest i form af hvordan man kan finde fejl som kun erfarne vil kunne gennemskue. Det er godt sagaen er slut i morgen. For det har været en tynd kop the at bruge 25 timers lyt på. 25 timers overgreb.
- Eldridge Cleaver

GAMBIT
Ja Simon Jul er morsom, han har et godt flow og humoristisk stil. Og så er han ikke ked af at være grim med de grimme. Han er ægte og ikke en textbook komiker.
- Eldridge Cleaver

rinpoche
Og så er han også højt begavet, det viser sig tydeligt.

Selvom hvis hun ville blive spurgt herom, ville han højst sandsynligt benægte dette.

Jeg kan godt lide personer, der underspiller. Smile

GAMBIT
Enig.

Opdagede at alle afsnit af "All Inclusive" er lagt op

Et fremragende og underholdende reportage.

http://www.radio2...-inclusive

- Eldridge Cleaver

GAMBIT
@horror, Hvis du kan holde ud at høre sidste afsnit så vil du få svaret på om det er seriøs reportage eller en lang vittighed.

Jeg er hverfald blevet overfølsom over Brian Lykke og Kasper Nielsens stemmer - muligvis for altid.
- Eldridge Cleaver

The_Horror
Ja, jeg hørte små bidder af dagens afsnit...nu er jeg ikke i tvivl længere...

De kørte en god taktik hvor programmerne blev mere og mere absurte hver dag, som en slags julekalender.

GAMBIT
Og hermed har vi "Hassel" som i virkeligheden hedder Nedim
Yasar

https://www.tv2lo...irker-ikke

- Eldridge Cleaver

The_Horror
GAMBIT skrev:

Yasar

bum...godt fundet...og gad vide om Nedim ikke var 'skuespiller' i programmet "Københavnermodellen", med selv samme Kasper Nielsen og Brian Lykke og fra samme kanal....tsk tsk

Københavnermodellen på Radio 24Syv var på alle måder et vildt projekt for mig. Mange ... Den "farlige" Rahil spilles således af Nedim der tidligere har været bandemedlem

om 'Smiling Table' var galt el. genialt vil jeg lade andre vurdere...men som så meget andet må man spørge sig selv om dette; hvad var meningen med programmet? Jeg kan ikke finde svar på dette.

Var det bare en måneds blød mellemvare underholdning?...sjovt var det jo ikke, så 'satire' er udelukket...'kunst' ville være forkert at kalde det...journalistik er der heller ikke tale om.....så måske det bare var en dårlig skrevet fiktiv lydbog der åbenbart kunne få tåber som mig til at tro at det var seriøst....

Nå, men 24syv fik fyldt programfladen ud, og de to knolde fik sig en betalt ferie (med mindre det snart viser sig at de slet ikke var i Thailand for at optage programmet).

GAMBIT
The_Horror skrev:

GAMBIT skrev:

Yasar

bum...godt fundet...og gad vide om Nedim ikke var 'skuespiller' i programmet "Københavnermodellen", med selv samme Kasper Nielsen og Brian Lykke og fra samme kanal....tsk tsk

Københavnermodellen på Radio 24Syv var på alle måder et vildt projekt for mig. Mange ... Den "farlige" Rahil spilles således af Nedim der tidligere har været bandemedlem

om 'Smiling Table' var galt el. genialt vil jeg lade andre vurdere...men som så meget andet må man spørge sig selv om dette; hvad var meningen med programmet? Jeg kan ikke finde svar på dette.

Var det bare en måneds blød mellemvare underholdning?...sjovt var det jo ikke, så 'satire' er udelukket...'kunst' ville være forkert at kalde det...journalistik er der heller ikke tale om.....så måske det bare var en dårlig skrevet fiktiv lydbog der åbenbart kunne få tåber som mig til at tro at det var seriøst....

Nå, men 24syv fik fyldt programfladen ud, og de to knolde fik sig en betalt ferie (med mindre det snart viser sig at de slet ikke var i Thailand for at optage programmet).

Han er tilsyneladende ansat i Radio 24/7 med fast taletid - Grunden til jeg fand frem til hans rigtige person var at jeg genkendte hans stemme i radioprogrammet " Politiradio - Så staionen bruger deres værter på kryds og tværs af udsendelser hvor de passer ind Smile

Ang vurdering af smiling table så lad mig gøre det - Det er en fadæse hvilket deres FB side vidner om. Jeg tror hverfald ikke der sad mange lyttere derude der var oppe at ringe over udsendelsen. Personligt vil jeg opfatte det som en undervurdering af radio 24/7´s lytter skare - en overfladisk serie der simpelthen ikke var grundig nok - måske nogle andre værter havde gjort det bedre.. Tåbe er du ikke - du overså nok bare de små afslørende detaljer fra start Smile

Hvis de ikke var i Thailand ja så har de da formået at snyde mig -.... For helvede ... nu kommer jeg til at ligge søvnløs over dét
- Eldridge Cleaver

The_Horror
ja, man må sige at de ser ned på deres lyttere...men de har da fået minimum to tosser til at debattere programmet...mission fuldført.

Hører man programmerne igen, bliver det noget tydeligere...men jeg forstår stadig ikke hvordan de kan sende en times radio hvor de sidder seriøst og diskuterer det at åbne en klub, hvis blot det hele var fiktion.

Men det er vel det man kalder "reality"...Linse, Gustav osv...det er jo også fake fra start til slut...troede bare ikke radio24syv var sunket så dybt.

GAMBIT
Tror bare Brian og Kasper skal holde sig til comedy på TV fremover.

ja, man må sige at de ser ned på deres lyttere...men de har da fået minimum to tosser til at debattere programmet...mission fuldført.

Enig - Lad os lægge den dér og aldrig tale om det igen.
- Eldridge Cleaver

JohnBKK
Jeg har ikke hørt "Smiling Rable" - ooops! "Table" - trykfejl, hæhæhæ!

Tåler ikke de unge selvoptagede gutters selvsmagende ævl, men jeg har haft stor fornøjelse af alle comments i denne tråd, tak for underholdningen.

Næh, det var ikke som i gamle dage med P1´s Radiomontager, hvor folk som Torben Paaske, Steven Schwartz, Christian Steentoft, Viggo Clausen m.fl. snildt kunne ha´ lavet et mesterværk om Patong, med en enkelt Nagra båndoptager over skulderen og en mic i hånden.

Akja, den tid er slut, sparet væk og vi har fået gøgl, plat og ironi istedet..

Frown

Spring til debat: