Se indlæg
Sprunget meldepligt hos immigration over?
|
|
Nero |
Lagt på d. 02/09-2017 06:01
|
Øvet medlem Antal indlæg: 354 |
Mener at vi har haft tråd om emnet Meldepligt hos immigration inden 24 timer ved indrejse på banen. Men kan ikke finde den. Jvf. Det fjollede stunt at man ved indrejse skal verificere sin adresse hos immigration, inden 24 timer. http://www.thaila...de-adresse Never mind. Det jeg er interesseret i, er at høre om der er medlemmer, der som jeg ikke har registreret sig og fået problemer ved udrejsen. For mit eget vedkommende har jeg de sidste to gange, jeg i år har været i Thailand været ulydig og sprunget besøget hos immigration over. Og der var ikke en, hos immigration ved udrejsen i Swampy der hævede blikket. Er det bare held, eller.? |
|
|
click |
Lagt på d. 02/09-2017 07:45
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 546 |
Jeg er kommet i Thailand hvert år flere gange om året siden 1981 og jeg bor her fast nu, det har jeg gjort siden 2013 jeg har aldrig meldt nogen adresse og aldrig haft problemer med det, det eneste jeg gør hvert år er op på immigration og forny mit visa extension som jeg har haft de sidste 9 år og så hver 90 dag triller jeg forbi immigration for 90 dages tjek
Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solen
|
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 02/09-2017 07:46
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
Nero skrev: Mener at vi har haft tråd om emnet Meldepligt hos immigration inden 24 timer ved indrejse på banen. Men kan ikke finde den. Jvf. Det fjollede stunt at man ved indrejse skal verificere sin adresse hos immigration, inden 24 timer. http://www.thaila...de-adresse Never mind. Det jeg er interesseret i, er at høre om der er medlemmer, der som jeg ikke har registreret sig og fået problemer ved udrejsen. For mit eget vedkommende har jeg de sidste to gange, jeg i år har været i Thailand været ulydig og sprunget besøget hos immigration over. Og der var ikke en, hos immigration ved udrejsen i Swampy der hævede blikket. Er det bare held, eller.? Her Thai Immigration Act laeg maerke til paragraf 37 og 38. http://www.samutp...on_Act.pdf Formularerne TM 28 og TM kan downloades fra Immigrationens hjemmeside. Det lader til at det er mest i Pattaya og her er aarsagen: http://pattayaone...on-expats/ [url] Her er lidt mere: https://fabulous1...tors-home/ |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 02/09-2017 08:01
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 4361 |
"Songprode is said to be a laid-back person with a friendly personality. His policy will be to provide services and welcome visitors with open arms as if they were family, staffers said." ...................... Han burde åbne et hotel og ikke være Boss på Immigration.. |
|
|
Conrad |
Lagt på d. 02/09-2017 08:11
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 959 |
Nero, Hvis du skrev hvilket Immigration kontor du bruger, så kunne det være at nogen som brugte det samme havde erfaringer at dele. Som du kan læse i dit link er det kun få steder de håndhæver reglen om at melde adresse inden 24 timer. Jeg bruger Sisaket og her er de ikke interesseret i at jeg kommer og melder mig, hvis jeg har været ude af landet, før brugte jeg Phuket og det var det samme. I Sisaket er de meget servicemindede, de udfylder selv alle formularer, laver fotokopier og tager billeder. Det eneste jeg skal er at skrive under og så betale 20 baht for fotokopieringen. Der er heller ikke noget med at stå i kø, der er så få kunder at det er straksbetjening. Skal man have nyt extension og bagefter reentry permit, så laver de det på en gang, ikke som i Phuket hvor man skulle først have extension og så ned og kopiere denne før man kunne komme igen og få reentry. Og en 90 dages rapport lave de hvergang man besøger dem. |
|
|
Nero |
Lagt på d. 02/09-2017 11:10
|
Conrad skrev: Nero, Hvis du skrev hvilket Immigration kontor du bruger, så kunne det være at nogen som brugte det samme havde erfaringer at dele. Som du kan læse i dit link er det kun få steder de håndhæver reglen om at melde adresse inden 24 timer. Jeg bruger Sisaket og her er de ikke interesseret i at jeg kommer og melder mig, hvis jeg har været ude af landet, før brugte jeg Phuket og det var det samme. I Sisaket er de meget servicemindede, de udfylder selv alle formularer, laver fotokopier og tager billeder. Det eneste jeg skal er at skrive under og så betale 20 baht for fotokopieringen. Der er heller ikke noget med at stå i kø, der er så få kunder at det er straksbetjening. Skal man have nyt extension og bagefter reentry permit, så laver de det på en gang, ikke som i Phuket hvor man skulle først have extension og så ned og kopiere denne før man kunne komme igen og få reentry. Og en 90 dages rapport lave de hvergang man besøger dem. Det kan du ha' ret i. Jeg brugte før i tiden Jomtien Soi 5, som linket henviser til. Jeg har nu skiftet til 1 års visa med reentry fra Dk. Og bruger ikke Soi 5 mere, samtidig med at jeg er ude af Thailand inden 90 dage. Men hele dette immigration cirkus med adresse tilmelding nogle steder og ikke andre, er da helt ude i hampen. Jeg kender rigtig mange som virkelig bliver overrasket, når jeg oplyser om reglerne. Hvor står det siger de. Hvorfor får vi ikke denne information i flyet, eller ved immigration i lufthavnen.? Og det spørgsmål syntes jeg er helt berettiget. Vi har iøvrigt stadig til gode, at høre fra et af de ærede medlemmer her, som har haft problemer i lufthavnen ved hjemrejse. |
|
|
milex |
Lagt på d. 02/09-2017 12:21
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 830 |
Det er jo ikke et problem for alm. turister der blot bor på hotel. Her klarer hotellet TM30 for dem. 'turister' der bor privat - måske hos konen - her skal værten sørge for TM30. 'turister' med egen condo har en lidt anden udfordring, som jeg ikke lige husker løsningen på. Men der findes diverse tråde på thaivisa om det. Har kun hørt at manglende TM30 kan være et problem ved henvendelse til lokal immigration ifb. med diverse ydelser derfra ie. ext. af visa etc. Aldrig at det skulle være et problem ved udrejse. |
|
|
Anjin |
Lagt på d. 02/09-2017 12:45
|
Øvet medlem Antal indlæg: 170 |
@Nero Jeg holder til hos kæresten 60 km fra Korat by under de 2-3 ophold jeg har i Thailand om året (1 til 3 mdr af gangen). Tidligere i år da jeg var afsted, blev vi enige om, at indsende erklæringen til immigration i Korat, da der gennem det sidste 1,5 år har været en øget fokus i lokalområdet ift farangs (head for området har spurgt til hvilket land jeg var fra og han skulle videregive oplysningerne til politiet). Vi fik bare en kvittering tilsendt fra immigration og det var alt. Jeg har således ikke mødt op på immigration og har ikke på noget tidspunkt haft problemer eller fokus på de her ting når jeg er rejst hjem. For en uge siden kom en politimand ud til kæresten og ville notere navn/land og pasnummer fra mig og høre hvor meget og hvor tit jeg sådan ca var der i løbet af et år. Det var de igang med for alle de hjem hvor de ved der ind imellem er en farang. |
|
|
Gunter |
Lagt på d. 02/09-2017 13:59
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 70 |
Nero skrev: Mener at vi har haft tråd om emnet Meldepligt hos immigration inden 24 timer ved indrejse på banen. Men kan ikke finde den. Jvf. Det fjollede stunt at man ved indrejse skal verificere sin adresse hos immigration, inden 24 timer. http://www.thaila...de-adresse Never mind. Det jeg er interesseret i, er at høre om der er medlemmer, der som jeg ikke har registreret sig og fået problemer ved udrejsen. For mit eget vedkommende har jeg de sidste to gange, jeg i år har været i Thailand været ulydig og sprunget besøget hos immigration over. Og der var ikke en, hos immigration ved udrejsen i Swampy der hævede blikket. Er det bare held, eller.? Da du åbenbart har et 1 års visa med re-entry, og forlader landet igen inden 90 dage. Skal du ikke fortage dig noget som helst !. 24 timers reglen vil for dig kun gælde, hvis du skifter adresse i forhold til den adresse, der oprindeligt er registreret i forbindelse med udstedelsen af dit 1 års visa. Mvh Günter. |
|
|
Nero |
Lagt på d. 02/09-2017 14:26
|
Gunter skrev: Nero skrev: Mener at vi har haft tråd om emnet Meldepligt hos immigration inden 24 timer ved indrejse på banen. Men kan ikke finde den. Jvf. Det fjollede stunt at man ved indrejse skal verificere sin adresse hos immigration, inden 24 timer. http://www.thaila...de-adresse Never mind. Det jeg er interesseret i, er at høre om der er medlemmer, der som jeg ikke har registreret sig og fået problemer ved udrejsen. For mit eget vedkommende har jeg de sidste to gange, jeg i år har været i Thailand været ulydig og sprunget besøget hos immigration over. Og der var ikke en, hos immigration ved udrejsen i Swampy der hævede blikket. Er det bare held, eller.? Da du åbenbart har et 1 års visa med re-entry, og forlader landet igen inden 90 dage. Skal du ikke fortage dig noget som helst !. 24 timers reglen vil for dig kun gælde, hvis du skifter adresse i forhold til den adresse, der oprindeligt er registreret i forbindelse med udstedelsen af dit 1 års visa. Mvh Günter. Se det er interessant. Meget. Er du helt sikker på det.? Og hvor har du det fra.? Det vil jo spare rigtig mange af mine venner/bekendte besøget i Soi 5, dagen efter ankomst. Iøvrigt fandt jeg flg. i et af Hugo Børges link: OPTIONAL EMAIL LINK TO SEND DOCUMENT TO: It IS possible to report online. TO do that you will need to register first as a USER with the Immigration website. Once accepted you can then report online. the links, as supplied by Immigration to us , are: http://www.immigr... and extranet.immigration.go.th/fn24online/ |
|
|
Gunter |
Lagt på d. 02/09-2017 15:08
|
Nero : Ja, jeg er stone sure ! Der er absolut ingen grund til at gå på Immigrationen, når man re-entry'er med gyldigt 1 års visa og udrejser igen inden de 90 dage. Hvis det bliver aktuelt med 90 dages report, kan det gøres online, eller man kan sende en anden person til Immigrationen. der er ikke noget krav om personligt fremmøde. Her er information fra Immigration Bureau, Royal Thai Police's, egen "Håndbog".. 1. An alien who granted temporary permission to stay in the Kingdom must notify his/her residence to the Immigration officer every 90 days. 2. An alien who exits the Kingdom before the next notification’s date must notify within 90 days of the arrival date. 3. An alien can notify 15 days before or 7 days after the 90th day. In case of the notification expired, an alien must notify by himself/herself and pay 2,000 baht fine. https://www.immig...d_en12.pdf Mvh Günter. |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 02/09-2017 15:24
|
Såvidt jeg kan forstå taler Nero om TM30 og ikke 90 dages rapportering, eller hur? Den regel om "meldepligt" har jo eksisteret i mange år, men er åbenbart først blevet håndhævet fornylig (eller det sidste års tid) af Pattaya Immigration. Bangkok kræver det ikke, og som Nero har erfaret er de også ligeglade ved afrejse fra Sumpen. |
|
|
Gunter |
Lagt på d. 02/09-2017 15:50
|
JohnBKK skrev: Såvidt jeg kan forstå taler Nero om TM30 og ikke 90 dages rapportering, eller hur? Den regel om "meldepligt" har jo eksisteret i mange år, men er åbenbart først blevet håndhævet fornylig (eller det sidste års tid) af Pattaya Immigration. Bangkok kræver det ikke, og som Nero har erfaret er de også ligeglade ved afrejse fra Sumpen. Hvis der er tale om TM.30, har han jo slet ikke noget at gøre med det !.. According to section 38 of the 1979 immigration act, "House owners, heads of household, landlords or managers of hotels who accommodate foreign nationals on a temporary basis who stay in the kingdom legally, must notify the local immigration authorities within 24 hours from the time of arrival of the foreign national." If there is no immigration office in the province or locality of the respective house or hotel, the notification is made to the local police station. In Bangkok the notification is made to the Immigration Bureau. The notification of residence of foreign nationals is made by the manager of licensed hotels according to the hotel act, owners of guesthouses, mansions, apartments and rented houses using the form TM. 30. The notification of residence of foreign nationals within 24 hours can be made in a number of ways to make the notification as convenient as possible: - In person at the respective office, or - Through an authorised person at the respective office, or - By registered mail, or - Via internet. Mvh. Günter |
|
|
Gunter |
Lagt på d. 02/09-2017 15:57
|
Lidt mere.. According to The Immigration Act,B.E.2522,the foreigner who has received a temporary stay permit and stayed in the Kingdom of Thailand over 90 days must notify his residence to immigration officer every 90 days. He/She could notify via internet ( www.immigration.g... ). It is better to keep track of the rules of Thai Immigration at all times during your stay in the country, as failure to file your 90-day report can result in a fine of 2,000 THB, and can be increased up to 5,000 THB once you get arrested with an additional fine not exceeding 200 Baht for each day which passes until the law is complied with. Terms and Conditions Before Application Submission • Please check expiry date of stay permit in your passport. You must not overstay. • This is not an extension of stay. • Overdue notification is not accepted via internet. Applicant must contact the nearest Immigration Office in person. • Applicants can submit this online application within 15 days but not less than 7 days before the due date of notification. ( see example ) • However, if you leave Thailand anytime during the 90-day period, then the day count will restart from upon the arrival date of your re-entry into Thailand. https://extranet....7Action.do Günter. |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 02/09-2017 16:56
|
Gunter skrev: JohnBKK skrev: Såvidt jeg kan forstå taler Nero om TM30 og ikke 90 dages rapportering, eller hur? Den regel om "meldepligt" har jo eksisteret i mange år, men er åbenbart først blevet håndhævet fornylig (eller det sidste års tid) af Pattaya Immigration. Bangkok kræver det ikke, og som Nero har erfaret er de også ligeglade ved afrejse fra Sumpen. Hvis der er tale om TM.30, har han jo slet ikke noget at gøre med det !.. According to section 38 of the 1979 immigration act, "House owners, heads of household, landlords or managers of hotels who accommodate foreign nationals on a temporary basis who stay in the kingdom legally, must notify the local immigration authorities within 24 hours from the time of arrival of the foreign national." If there is no immigration office in the province or locality of the respective house or hotel, the notification is made to the local police station. In Bangkok the notification is made to the Immigration Bureau. The notification of residence of foreign nationals is made by the manager of licensed hotels according to the hotel act, owners of guesthouses, mansions, apartments and rented houses using the form TM. 30. The notification of residence of foreign nationals within 24 hours can be made in a number of ways to make the notification as convenient as possible: - In person at the respective office, or - Through an authorised person at the respective office, or - By registered mail, or - Via internet. Mvh. Günter Ved jeg godt, men hvem vil overlade det ansvar at udfylde og sende den formular til en dum mai pen rai thai udlejer? Ikke jeg, så initiativet til at få den lavet vil komme fra mig som lejer.. |
|
|
themallman |
Lagt på d. 02/09-2017 18:35
|
Begynder Antal indlæg: 3 |
her i korat kenner jeg en anden dansker som har visa fra dk.han tager en tur ud vær 90dags han har 24 timer til at mælde sig til immigration i korat by han bo til leje .har ingen kone eller gf. ejen af huset bo ikke i thailand. min gf fik en bøde på 800 thb. pga.af mig..når min mor kommer køre jeg ud og siger at hun er her igen der er så forskælligt om de immigration hvordan de er |
|
|
prasat |
Lagt på d. 03/09-2017 03:05
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 660 |
jeg har lige 2 ting her hvorfor hedder det 1 års visa når man skal ud efter 90 dage? og det er ikke alle der forstår engelsk og slet ikke når det gælder lov, jeg forstår kun lige love U long time så alle de links og plaster på engelsk er ved gud trættende, hvis i forstår det så oversæt det venligst prasat |
|
|
gammelnok |
Lagt på d. 03/09-2017 03:13
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 41 |
God morgen Med hensyn til TM 30, er det jo desværre sådan, at det lokale immigrationskontor entydigt afgør hvad der er ' gældende '. Jeg er selv residerende på 7. år i Thailand, er Thai gift og bosiddende på samme adresse gennem alle årene. Vi drager til det nordlige kongerige med den altid utilpassede og mavesure prins(gemal), 2-3 gange årligt. I forbindelse med indrapportering af 90 dages ophold 2 år tilbage, fik vi lige stukket en bøde på 1600 Baht i næsen for manglende TM 30. Ligeledes blev vi instrueret om, at vi ved enhver udrejse skulle melde tilbage indenfor 24 timer efter genindrejse, naturligvis med ny TM 30, ledsaget af signerede kopier af passet tilhørende pågældende alien. Har netop fornyet extension of stay denne uge. Nu krævede de 2 sæt formularer, 2 sæt kopier af pas, kun en side fra passet på hver kopi, + en skrivelse hvor man accepterer immigrationsmyndighedernes ubetingede ret til at straffe overtrædelser efter forgodt befindende. Temmelig mange papirer, alle dokumenterende de selvsamme oplysninger over og over igen - what a waste. Ha' en rigtig god og lun dag. Rasmus |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 03/09-2017 06:53
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
prasat skrev: jeg har lige 2 ting her hvorfor hedder det 1 års visa når man skal ud efter 90 dage? og det er ikke alle der forstår engelsk og slet ikke når det gælder lov, jeg forstår kun lige love U long time så alle de links og plaster på engelsk er ved gud trættende, hvis i forstår det så oversæt det venligst prasat Man faar en extension baseret paa et oprindeligt visa og den extension kan vaere baseret paa enter "marriage" eller "retirement". Denne extension er gyldig for 1 aar og man skal rapportere adresse til immigrationen hver 90. dag og det er ikke ensbetydende med at man skal forlade landet hver 90. dag. |
|
|
Nero |
Lagt på d. 03/09-2017 16:23
|
hugoboerge skrev: prasat skrev: jeg har lige 2 ting her hvorfor hedder det 1 års visa når man skal ud efter 90 dage? og det er ikke alle der forstår engelsk og slet ikke når det gælder lov, jeg forstår kun lige love U long time så alle de links og plaster på engelsk er ved gud trættende, hvis i forstår det så oversæt det venligst prasat Man faar en extension baseret paa et oprindeligt visa og den extension kan vaere baseret paa enter "marriage" eller "retirement". Denne extension er gyldig for 1 aar og man skal rapportere adresse til immigrationen hver 90. dag og det er ikke ensbetydende med at man skal forlade landet hver 90. dag. Det er korrekt, hvis du har visa udstedt hos immigration i Thailand. Men, hvis du som jeg har 1 års visa udstedt på ambassaden i Dk, skal man ud af vagten hver 3 måned. De såkaldte vis run. Hammer irriterende. |
|
Spring til debat: |