Se indlæg
Råd om leje af lejlighed
|
|
Excubitor |
Lagt på d. 29/08-2017 17:30
|
Begynder Antal indlæg: 8 |
Hej alle. Jeg er snarligt på vej til Thailand, hvor jeg har tænkt mig at overvintre i Pattaya . Nu søger jeg gode råd om leje af lejlighed, og om der eventuelt skule være en som kender en, der kender en. - Kan nogen anbefale en udlejer. Jeg søger en lejlighed i Pratumank eller det nordlige Jomtien. - Har nogen en lejekontrakt på engelsk og thai? - Er der noget jeg skal være særligt opmærksom på? De sædvanelige fælder og svindelnumre. Jeg har fundet MANGE sider med mulige lejemål, men er der een side som du specielt vil anbefale, så som Bahtsold.com eller lignende? Hvad jeg specifikt søger. - Større end 40 m2 - Max 20.000 ฿/md. Gerne mindre. - Gerne soveværelse eller stor studio - Stor balkon - Hurtigt internet - Tv pakke - Sea/city view - Pool - Motionscenter Der kan selvfølgeligt gives afkald på noget. Øverst på listen er "need-to" og længere ned af listen bliver det "nice-to". Ser frem til eventuelle gode råd og vildledninger. Med venlig hilsen Excubitor Love living
Live loving |
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 29/08-2017 23:46
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2675 |
Når jeg har arbejdet i Thailand og haft brug for en længerevarende lejekontrakt, har jeg valgt den lidt dyrere, men mere sikre model. Lejet et par måneder ad gangen. Skulle man være utilfreds med forholdene, har man ikke bundet sig på en lang kontrakt.. -Og har man boet et par måneder og har lyst til at forlænge, er ens "kreditværdighed" steget.. Det er muligt, som stabil lejer, at forhandle en god kontrakt. Det er jo en win/win situation for begge parter Risikoen er at et attraktivt sted forsvinder for næsen af en.. Men særligt i Pattaya, er det med kvindeligt selskab som med lejekontrakter.. Der dukker noget bedre op i morgen...Hvis man er på markedet |
|
|
handy |
Lagt på d. 30/08-2017 04:12
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1057 |
Excubitor skrev: ...Hej alle. Jeg er snarligt på vej til Thailand, hvor jeg har tænkt mig at overvintre i Pattaya . Nu søger jeg gode råd om leje af lejlighed, og om der eventuelt skule være en som kender en, der kender en. - Kan nogen anbefale en udlejer. Jeg søger en lejlighed i Pratumank eller det nordlige Jomtien. - Har nogen en lejekontrakt på engelsk og thai? - Er der noget jeg skal være særligt opmærksom på? De sædvanelige fælder og svindelnumre. Jeg har fundet MANGE sider med mulige lejemål, men er der een side som du specielt vil anbefale, så som Bahtsold.com eller lignende? Hvad jeg specifikt søger. - Større end 40 m2 - Max 20.000 ฿/md. Gerne mindre. - Gerne soveværelse eller stor studio - Stor balkon - Hurtigt internet - Tv pakke - Sea/city view - Pool - Motionscenter Der kan selvfølgeligt gives afkald på noget. Øverst på listen er "need-to" og længere ned af listen bliver det "nice-to". Ser frem til eventuelle gode råd og vildledninger. Med venlig hilsen Excubitor hvis du snarligt ankommer så tag et par dage eller tre på hotel der er menesketomt så bare op på bjerget og f høre de forskellige steder i deres receptioner gjorde det med en ven for et år siden og er det langtid så burde det også kunne gøres til under 20.000....har nu set nogle ok lejlighedder på fb properties in Pattaya ...god jagt |
|
|
poulditlev |
Lagt på d. 30/08-2017 08:19
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 71 |
prøv jomtien property |
|
|
Excubitor |
Lagt på d. 30/08-2017 12:23
|
Mange tak til de ærede formænd for jeres svar. Jeg kigger på mulighederne og er sikker på jeg finder noget brugbart. Love living
Live loving |
|
|
GAMBIT |
Lagt på d. 31/08-2017 01:07
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1244 |
sudsakhon skrev: Risikoen er at et attraktivt sted forsvinder for næsen af en.. Men særligt i Pattaya, er det med kvindeligt selskab som med lejekontrakter.. Der dukker noget bedre op i morgen...Hvis man er på markedet HA!!! Godt sagt Som Sudsakhon anbefaler; Altid lej nogle mdr af gangen før du laver en længere kontrakt. Der kan være meget der viser sig ikke at være som det ser ud så er det jo godt man kan begynde at lede efter et nyt sted før man bliver drevet fra forstanden. Too much agreement kills a chat.
- Eldridge Cleaver |
|
|
soi khaotalo |
Lagt på d. 31/08-2017 12:11
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 33 |
Hej har måske noget der kunne have din interesse i pratumnak 60 kwm med balcon og havudsigt og city wiew Ring efter d 3/9 på tlf 0871492042 M.v.h Robin |
|
|
Excubitor |
Lagt på d. 31/08-2017 13:21
|
soi khaotalo skrev: Hej har måske noget der kunne have din interesse i pratumnak 60 kwm med balcon og havudsigt og city wiew Ring efter d 3/9 på tlf 0871492042 M.v.h Robin Vi tales ved. Med venlig hilsen Excubitor Love living
Live loving |
|
|
Bade-Dyr |
Lagt på d. 31/08-2017 14:20
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 587 |
Vel, At få kontrakten på English er jo nemt nok, Når du finder et sted du synes om, Så sige du skal bruge en kopi af kontrakten samt 1 dags til at få den oversat og bestemme dig. Der må være masse af steder i Pattaya der kan oversætte en lejekontrakt på 30-60 min. til små Baht. Er der bøvl med det fra udlejer side, Så sige pænt Nej tak til lejemålet. Tjek afregn prisen på EL og Vand (Special på EL). Da nogle gerne vil tjener ekstra der. Normalt indberette Hotel, Guesthouse med mere dig til Immigration at du bo ved dem. Når man vælge at bo andet sted, Skal man sikker sig at udlejer indberette en. Det gøres med en TM.30. Nogle er måske total ligeglade med det, Så "up too you" !!!!! Hvis du ønsker at gøre dette, Så kunne et af dine krav være en udfyldt TM.30 samt kopi af udlejer ID Card og "house Book", Også selv smut forbi Immigration og gøre dette. (Hvis Immigration i Pattaya ikke kræver det SKAL være udlejer der gøre dette selv) Selv om det er udlejer pligt, Samt udlejer der får en bøde. Ja så ende lejer ofte med at betale bøde plus ekstra, Den dag indskud skal betales tilbage. Husk at prisen du ser på internettet er start prisen, Der er næsten altid indregnet at der kan gives afslag. Fordi så gøre udlejer / Agent jo dig en "tjeneste", Og nogle lejer føler de har "fået" lidt, Så for mange er det "win win" Den sidste lejelighed vi så på for år tilbage, Var sat på nettet til 15.000 baht pr måned (I Nonthaburi). Konen ringer at sagde vi gerne ville se lejeligheden, Men IKKE til 15.000 baht, 1-2-3 og den var nede i 12.000 baht. Kunne godt mærke på udlejer da vi kom, At han gerne ville havde en Fa-Rang som lejer, Så kunne sikker godt havde presse prisen ydelige 1.000 - 2.000 baht. Men lejeligeheden var total istandsat med fede møbler, Masse af ekstra ting på området, Så synes prisen var "Fair". Husk at tjek de ting der er, Har selv set på et sted hvor køleskab og micro ovn ikke virker. Personlige hvis ting ikke virker når jeg se på det et sted, Er jeg ude af døren igen. Da jeg synes de burde havde tjekket det selv, og hvis det var nye fejl, Så sagt det af dem selv. Men igen "Up too you" !!!! Ved ikke med Pattaya, Men i Bangkok og Nonthaburi er det lejer marked. Der er så mange tomme lejemål. De 2 år vi boede sidst, Var vi de eneste på den etage ud af 4 lejemål. Og kunne forstå det var næsten det samme på alle 30 etage, Samt de condo tower ved siden af. Håber du får en kanon vinter i Pattaya. |
|
|
Excubitor |
Lagt på d. 31/08-2017 15:44
|
Bade-Dyr skrev: Vel, At få kontrakten på English er jo nemt nok, Når du finder et sted du synes om, Så sige du skal bruge en kopi af kontrakten s............. ................ boede sidst, Var vi de eneste på den etage ud af 4 lejemål. Og kunne forstå det var næsten det samme på alle 30 etage, Samt de condo tower ved siden af. Håber du får en kanon vinter i Pattaya. Tusinde tak for det særdeles nyttige indlæg. Jeg vil tage det i betragtning når jeg skal leje. Love living
Live loving |
|
Spring til debat: |