Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
hvor stor generator
|
|
handy |
Lagt på d. 21/08-2017 05:00
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1057 |
Hvor stor en benzin generator skal man bruge for at holde liv i et par køleskabe og et par vifter 2 tv og en wifi router er spejl blank er kun vandt til at være her et par gange om året nu er det permanent ophold og har oplevet 3 strømsvigt den sidste uges tid (uden det har været voldsomt uvejr ) og i går var det om aftenen puha det bliver hedt så måtte ud og fodre myggene ...så håber nogen der kender lidt til det og skulle man også evt være klar over hvor den kan købes til en fornuftig pris herude er i nærheden af Buriram god dag Handy |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 21/08-2017 06:59
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 4361 |
Ja, det ku´jeg også godt tænke mig at vide/lære mere om, 6 mdr. på landet og strømsvigt er bare "way of life" her.. Har kigget lidt på Lazada: http://www.lazada...setLang=en Har endvidere bemærket at strømstyrken stiger og falder konstant, for det meste fra kl. 16.00 og til ud på aftenen. Mon en tekniker (Conrad f.eks.) kan fortælle hvad det er, og kan/skal man beskytte sin elektronik, AC osv. med en "surge protector" f.eks. - selv med min ringe viden om slige sager, mener jeg ikke at ens apparater har godt af den slags stigninger og fald i spænding over længere perioder. Oplever du det samme hvor du bor, handy? Redigeret af JohnBKK d. 21/08-2017 07:10 |
|
|
handy |
Lagt på d. 21/08-2017 07:31
|
JohnBKK skrev: Ja, det ku´jeg også godt tænke mig at vide/lære mere om, 6 mdr. på landet og strømsvigt er bare "way of life" her.. Har kigget lidt på Lazada: http://www.lazada...setLang=en Har endvidere bemærket at strømstyrken stiger og falder konstant, for det meste fra kl. 16.00 og til ud på aftenen. Mon en tekniker (Conrad f.eks.) kan fortælle hvad det er, og kan/skal man beskytte sin elektronik, AC osv. med en "surge protector" f.eks. - selv med min ringe viden om slige sager, mener jeg ikke at ens apparater har godt af den slags stigninger og fald i spænding over længere perioder. Oplever du det samme hvor du bor, handy? ved ikke om strømstyrken stiger og falder her men skal også ha noget backup batteri ti pc omkring kl 09 og kl 17 der forsvinder det lige et splitsekund kan høre det lige bipper i airconen og ja og det har computeren m.m nok ikke godt af belastende .... men ellers går det ok på landet på fuld tid stadig lidt nyt men tror ikke det bliver noget problem for mig på sigt ... |
|
|
dutling68 |
Lagt på d. 21/08-2017 08:09
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1381 |
ang til pcen er det her en god ide https://www.howto...-computer/ og de kan fås til ca 3000 baht Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........
|
|
|
1viggovax |
Lagt på d. 21/08-2017 08:22
|
Øvet medlem Antal indlæg: 376 |
til pc køb en batteribackop til min en halv time, med en generator, regner man alle de tings watts forbrug sammen og køber eb generator der laver lidt mere watt. eks. hvis du regner sammen til et forbrug på 1600 watt. så køb en på 2000 wat. jeg bruger selv en labtop med batteri indbygget hvis internet ryger os og hifii ja så virker labtop heller ikke |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 21/08-2017 08:25
|
dutling68 skrev: ang til pcen er det her en god ide https://www.howto...-computer/ og de kan fås til ca 3000 baht Yep, tak for det, sådan en skal jeg ha´..! |
|
|
click |
Lagt på d. 21/08-2017 08:54
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 546 |
Hvor stor en benzin generator skal man bruge for at holde liv i et par køleskabe og et par vifter 2 tv og en wifi router er spejl blank er kun vandt til at være her et par gange om året nu er det permanent ophold og har oplevet 3 strømsvigt den sidste uges tid (uden det har været voldsomt uvejr ) og i går var det om aftenen puha det bliver hedt så måtte ud og fodre myggene ...så håber nogen der kender lidt til det og skulle man også evt være klar over hvor den kan købes til en fornuftig pris herude er i nærheden af Buriram Jeg kender en som bor helt uden for lov & ret i Phang Nga Han har hos Homepro købt en generator som selv starter op når strømstyrken falder eller helt forsvinder Homepro satte ham også i forbindelse med en teknikker som installerede det hele for ham jeg mener med generator og al teknik og arbejdsløn løb det op i små 40.000 THB så prøv at spørge i den lokale Homepro Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solen
|
|
|
jc |
Lagt på d. 21/08-2017 09:46
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 597 |
Den mindste du kan finde er sikkert med 10 amp sikring = 2300Watt og det er mere end rigeligt til dit behov. Har en i Danmark, da vi tidligere med luftledninger har haft udfald et par gange om året. Med 2300Watt kunne vi trække 2 køleskabe, 3 frysere, vores varmepumpe samt et kontor med to stationære pc'ere og vi udnyttede ikke den fulde kapacitet. Boet i Bangkok 1980-1983.
|
|
|
handy |
Lagt på d. 21/08-2017 11:50
|
takker for svarende må ind og snuse lidt i home pro med flere |
|
|
hiks |
Lagt på d. 21/08-2017 17:43
|
Øvet medlem Antal indlæg: 209 |
Hvis du kobler følsomt elektronik som pc, tv, skal du ikke købe en billig generator, hvis den skulle afgive lidt overspænding.Min 900watt Honda vil godt kunne trække det du nævner. Hva med et batteri til din pc!, og en billig generator til køleskab mm. |
|
|
Atrox |
Lagt på d. 21/08-2017 22:14
|
Øvet medlem Antal indlæg: 157 |
i skal tælle watt.. en strømforsyning til en PC bruger ofte 400-600 watt. køleskab bruger vel et par hundrede også.. Men de fleste maskiner/enheder kan man læse det på. Og så er det bare at tælle sammen. Husk en del har et noget højere forbrug ved opstart.. Et køleskab kan eksempelvis godt bruge 900 watt ved opstart og så eksempelvis 200 watt kontinuerligt derefter.. Så tæller i sammen til 2000 watt, så køb en generator der kan trække 3-4000 watt. |
|
|
Bjarne |
Lagt på d. 21/08-2017 23:38
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 699 |
Homepro er et godt bud. Men ind imellem forbløffes man over, hvad Homepro IKKE har. Alternativt i Buriram: Kør fra Bamboo Bar (som alle i området kender) ned til Bangkok Bank. Drej til højre. Kør 2-300 meter til lyskryds, hvor du på hjørnet finder en blandet landhandel, som måske har en generator. Hvis ikke: drej til højre - 50 meter henne finder du en shop, som helt sikkert har. Stor møbelbutik på den anden side af vejen. |
|
|
handy |
Lagt på d. 22/08-2017 02:23
|
takker for info |
|
|
Conrad |
Lagt på d. 22/08-2017 04:05
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 959 |
JohnBKK skrev: Ja, det ku´jeg også godt tænke mig at vide/lære mere om, 6 mdr. på landet og strømsvigt er bare "way of life" her.. Har kigget lidt på Lazada: http://www.lazada...setLang=en Har endvidere bemærket at strømstyrken stiger og falder konstant, for det meste fra kl. 16.00 og til ud på aftenen. Mon en tekniker (Conrad f.eks.) kan fortælle hvad det er, og kan/skal man beskytte sin elektronik, AC osv. med en "surge protector" f.eks. - selv med min ringe viden om slige sager, mener jeg ikke at ens apparater har godt af den slags stigninger og fald i spænding over længere perioder. Oplever du det samme hvor du bor, handy? Det er ikke strømstyrken der falder, det er spændingen i volt og det er sikkert fordi at belastningen (strømstyrken) i forsyningsnettet stiger når folk kommer hjem fra arbejde og tænder for div. elforbrug indtil de går i seng. En UPS kan være fin til pc'en og wi-fi, så kan man stadig være på et stykke tid ved strømudfald og den beskytter også ved spændingsspidser. En surge protektor for hele installationen kan være en god idé hvis man bor et sted hvor spændingen varierer meget. |
|
|
Conrad |
Lagt på d. 22/08-2017 04:40
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 959 |
click skrev: Hvor stor en benzin generator skal man bruge for at holde liv i et par køleskabe og et par vifter 2 tv og en wifi router er spejl blank er kun vandt til at være her et par gange om året nu er det permanent ophold og har oplevet 3 strømsvigt den sidste uges tid (uden det har været voldsomt uvejr ) og i går var det om aftenen puha det bliver hedt så måtte ud og fodre myggene ...så håber nogen der kender lidt til det og skulle man også evt være klar over hvor den kan købes til en fornuftig pris herude er i nærheden af Buriram Jeg kender en som bor helt uden for lov & ret i Phang Nga Han har hos Homepro købt en generator som selv starter op når strømstyrken falder eller helt forsvinder Homepro satte ham også i forbindelse med en teknikker som installerede det hele for ham jeg mener med generator og al teknik og arbejdsløn løb det op i små 40.000 THB så prøv at spørge i den lokale Homepro Jeg vil ikke anbefale et anlæg der selv starter op og kobler ind når spændingen svigter og selv stopper og kobler PEA ind igen når spændingen kommer igen. Der er for meget der kan svigte og det er dyrt i forhold til en simpel generator med håndstart. Husk at afbryde for PEA inden opstart og indkobling af generatoren og tilslut kun en brugsgenstand af gangen. Ligeledes skal generatoren kobles fra inden PEA tilsluttes igen. Hvis forsyningen fra generatoren til brugsgenstandene foregår via forlængerledninger, så er man på den sikre side. |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 22/08-2017 09:52
|
Conrad skrev: JohnBKK skrev: Ja, det ku´jeg også godt tænke mig at vide/lære mere om, 6 mdr. på landet og strømsvigt er bare "way of life" her.. Har kigget lidt på Lazada: http://www.lazada...setLang=en Har endvidere bemærket at strømstyrken stiger og falder konstant, for det meste fra kl. 16.00 og til ud på aftenen. Mon en tekniker (Conrad f.eks.) kan fortælle hvad det er, og kan/skal man beskytte sin elektronik, AC osv. med en "surge protector" f.eks. - selv med min ringe viden om slige sager, mener jeg ikke at ens apparater har godt af den slags stigninger og fald i spænding over længere perioder. Oplever du det samme hvor du bor, handy? Det er ikke strømstyrken der falder, det er spændingen i volt og det er sikkert fordi at belastningen (strømstyrken) i forsyningsnettet stiger når folk kommer hjem fra arbejde og tænder for div. elforbrug indtil de går i seng. En UPS kan være fin til pc'en og wi-fi, så kan man stadig være på et stykke tid ved strømudfald og den beskytter også ved spændingsspidser. En surge protektor for hele installationen kan være en god idé hvis man bor et sted hvor spændingen varierer meget. Tak for info. Conrad. Nøjes nok med en UPS, som sagt er ustabil strøm ret normalt her, desværre. Har endvidere haft en masse bøvl med PEA bare for at få etableret vores 15 Amp forbindelse. Det tog lige 7 mdr. fordi vi ikke ville hoste op med 50K og få det inden en uge, men foretrak at vente og så slippe med 4.550 THB for el-måler m.m. Skod foretagende, som det meste i LOS.. |
|
|
hiks |
Lagt på d. 26/08-2017 21:11
|
Øvet medlem Antal indlæg: 209 |
Korrekt kig og se hvor meget dine apparater bruger i el., det står formentlig inde i køleskabet. Eller køb en lille strøm måler til at sætte i stikkontakten, og tjek dine apparater samlet eller en af gangen. |
|
|
handy |
Lagt på d. 29/08-2017 09:33
|
https://www.advic...by-zircon- har også droppet ideen med en generator og køber en sådan i stedet der må kunne holde liv i en fane og wifi modem og evt også et tv i et par timer . de sidste små fire uger har der været strømsvigt 5-6 gange senest i går aftes det bliver hurtigt lunt men max et par timer fruen ringer og så er de flinketil at ringe når de har fundet fejlen og fortælle hvor længe de regner med det tager der må være penge i at ha døgnvagt 555 er denne model ok har ikke rigtigt forstand på dette heller !!! ....har været i samtlige forretninger i Buriram uden held så kommer nok til at købe den på nettet .... |
|
|
kro90 |
Lagt på d. 29/08-2017 12:49
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 561 |
Hej Handy Tror ikke du skal regne med at den kan trække en fane. Det er kun en lille UPS. Et modem og et par PC'er er nok alt hvad den kan klare. Oversatte lidt af teksten med Google og der står: "Up to 3-4 computers up to 15-30 minutes backup power" Du skal nok regne med at det er maskiner i tomgang. Der er software med, så UPS'en selv kan lave en kontrolleret nedlukning af din PC. Prøv at slå tilsvarende UPS'er op på en dansk side, det vil give dig et indtryk af hvor stor en UPS du skal bruge til alt det andet. Kim
|
|
|
handy |
Lagt på d. 29/08-2017 16:12
|
Ok takker roder lidt videre....troede lige jeg havde fundet de vise sten....snøft Kan du eventuelt finde en på samme side der ville kunne klare disse krav ... VH |
|
Side 1 af 2: 12
Spring til debat: |